overslaan N53B30A

Vragen en/of problemen op het gebied van je motor/performance van je bmw? Stel je vragen hier
Plaats reactie
jollye92
Being a part of it
Being a part of it
Berichten: 206
Lid geworden op: 21 okt 2020, 01:07
Type Auto: E92 325i
Locatie: Midden van het land

Zelf heb ik ook dit schitterende blok alleen de injectoren zorgen wel voor hoofdpijn. Vervangen van de injectoren is niet lastiger dan een bobine of een bougie wel moet je hem daarna inleren maar dat is met inpa ista goed te doen. Zoals gezegd, injectoren zijn wel erg duur geworden, oktober zaten ze aan 300 euro per stuk. Je wil per bank in ieder geval dezelfde index hebben dus 3 zou ik er zeker vervangen.

Overigens met jouw km stand doe je het erg netjes hoor.

Is je enige fout nu die van de auc sensor? Tenzij ik nu iets door elkaar haal is dat namelijk gerelateerd aan de luchtkwaliteit voor je interieur. Bij je interieur filter heb je links en rechts een stekkertje zitten. Toen ik er 1 los had hangen kreeg ik volgens mij de fout. Die staat volgens mij los van het rommelig lopen.

Wel zou je nog even kunnen controleren of je misfire count oploopt. Falende injectoren is iig geen directe foutcode voor.


Jimmer
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 1043
Lid geworden op: 11 jul 2018, 21:32
Type Auto: 420i Gran Coupe (F36)

Nu op 400 euro per stuk, sodejus!
jollye92
Being a part of it
Being a part of it
Berichten: 206
Lid geworden op: 21 okt 2020, 01:07
Type Auto: E92 325i
Locatie: Midden van het land

ja als je ze al ergens kan krijgen. Ik heb de oude maar bewaard. Ik geloof nooit dat ze alle 6 stuk waren dus een setje van 3 moet daar een volgende keer toch van te maken zijn. Hoewel er allerlei interessante verhalen zijn over de afdichtingsring.
De speciale BMW injector trekker heb je ook niet nodig, je kan ook een lusje met een tiewrap maken,

O.a. met Bimmerlink kan je de actuele misfire count zien. Als de injector ver genoeg naar zijn grootje is krijg je vanzelf codes als 3071, 29Cx.
Overigens had ik ook problemen met de Lambda probes en die veroorzaken ook een rommelige loop. Die dingen zijn ook goed zelf te vervangen en in ieder geval een stuk voordeliger dan de injectoren.
Gruox
Just getting started
Just getting started
Berichten: 17
Lid geworden op: 18 aug 2021, 08:11

Van de week de auto naar de plaatselijke garage gebrachten voor de APK, het wisselen van de wielen en gevraagd of ze een compressie test wilden doen.
Compressie lijkt mij in orde https://imgur.com/a/28dqEC3

Is het verstandig om nu de injector in cilinder 5 om te wisselen met die in cilinder 1 bijvoorbeeld, om te kijken of de misfire dan terugkomt in cilinder 1?
Is dit een klus(je) wat ik zelf zou kunnen doen? of is hier speciaal gereedschap voor nodig? Op internet zie ik wel het een en ander voorbij komen over het inleren van de injector?
jollye92
Being a part of it
Being a part of it
Berichten: 206
Lid geworden op: 21 okt 2020, 01:07
Type Auto: E92 325i
Locatie: Midden van het land

In principe heb je geen speciaal gereedschap nodig. Er bestaat wel een soort van BMW specifieke injector trekker. Maar met een tiewrap en iets erdoor waarmee je rechtstandig kan trekken werkt ook.

Strikt genomen wordt er gezegd dat de afsluitringen van de injectoren super speciaal zijn waardoor je ze niet kan hergebruiken. Die kan je echter ook los bestellen.

Per bank wil je dezelfde revisie injectoren hebben dus als je 1 met 5 inwisselt is dat een gokje.

Neemt niet weg dat je na de wissel inderdaad de storingen op de andere cilinder zou moeten krijgen.

Inleren is de fine tuning van de insputmomenten. Dat wil je wel maar zonder zou hij ook gewoon ok moeten lopen alleen niet perfect. Inleren kan dus ook op een later moment en kan een generieke garage waarschijnlijk.
jollye92
Being a part of it
Being a part of it
Berichten: 206
Lid geworden op: 21 okt 2020, 01:07
Type Auto: E92 325i
Locatie: Midden van het land

Welke foutcode heb je nu nog eigenlijk want dat heb ik niet helemaal scherp. Zelf had ik uiteindelijk ook nog een lambda sensor die voor een vreselijke loop zorgde. Die dingen zijn iig een stuk goedkoper dan injector ( zie dat ik die tip al eerder had gegeven :duh: )

Ook is niet duidelijk of je de Bobines al vervangen hebt. De bougies hebben er er blijkbaar al heel lang ingezeten dan zullen de Bobines ook niet meer vers zijn.
Gruox
Just getting started
Just getting started
Berichten: 17
Lid geworden op: 18 aug 2021, 08:11

Op het moment komen de volgende errors terug.
2B08 en 30DC

Bobines en bougies heb ik al vervangen.
Plaats reactie

Terug naar “E9x: Motorisch/Performance”