Storing airbaglampje en motormanagment

Vragen en/of problemen op het gebied van je motor/performance van je bmw? Stel je vragen hier
Plaats reactie
legendary61
Just getting started
Just getting started
Berichten: 4
Lid geworden op: 26 mei 2022, 12:41

Hoi jongens, ben voor het eerst hier. Ik had 2 vragen als dat niet erg is.

1. Ik had een maand terug een bmw gekocht 2.0i uit 2007. Toen ik naar huis reed begon opeens de airbaglampje/gordel te branden. Ik terug gebeld naar de garage en die gaven aan dat het een bekend probleem was met die auto's, en dat zei een nieuwe stoelmat erin hadden gezet. Ik vroeg dus hoe het kon dat de storing terug is gekomen na een nieuwe stoelmat. Toen zei de eigenaar dat ik de auto terug moest brengen en dat ze weer een nieuwe stoelmat zouden plaatsen. Ja hoor weer de auto opgehaald en en dag erna weer dezelfde storing. Toen begon ik te twijfelen of ze het ook echt hadden vervangen. Nee dus, tor mijn verbazing hadden ze de stekkers onderin de stoel los getrokken en de storing permanent uitgezet. Kan ik de eigenaar via een rechtzaak terug pakken? Gaat immers over veiligheid, je kan toch niet zomaar de stekkers uittrekken.

2e vraag is de motormamagment lampje.

Krijg foutmelding p420 en p430. Dus de kat of lambda eigenlijk. Ik heb mijn eigen uitleesprogramma gebruikt en zag dat de 1e lambda totaal geen waarde leverde. De 2e lambda achter de kat denk ik schommelde tussen 0,1v en 0,9v. Wat goed zou moeten zijn volgens de garage. Alleen dat de 1e lambda geen waarde geeft wilt toch zeggen dat ie stuk moet zijn? Of is de kat dood?


Plaats reactie

Terug naar “E9x: Motorisch/Performance”