Het Efficient Dynamic`s Draadje! - Problemen/Ervaringen

Vragen en/of problemen op het gebied van je motor/performance van je bmw? Stel je vragen hier
Plaats reactie
king
Just getting started
Just getting started
Berichten: 83
Lid geworden op: 27 feb 2011, 23:16

Wouter2008 schreef:De mijne was gechipt. Uiteindelijk toch weer bobines, bougies en software update (obd tuning er weer af)....
Nu al een maand geen probleem, echter geeft de bc een verbruik van 1 op 17a18
Werkelijk 1 op 14a15

Wouter, was er verschil merkbaar na het chippen en bij wie heb je dit laten doen? Mijn boordcomp gaf ook een verkeerde waarde aan betreft het vebruik, deze hebben ze opnieuw ingeregeld dat kan op 2 manieren.
Morgen nieuwe bobines ed monteren en dan evt chippen!


deboet
Just getting started
Just getting started
Berichten: 7
Lid geworden op: 22 jul 2013, 14:41

Auto nog niet gechipt. Konden het woensdag niet redden en zouden mij nog terrug bellen
Voor nieuwe afspraak.

Word vervolgd

Gr Bernhard
baller
Just getting started
Just getting started
Berichten: 20
Lid geworden op: 07 aug 2013, 14:05

deboet schreef:Auto nog niet gechipt. Konden het woensdag niet redden en zouden mij nog terrug bellen
Voor nieuwe afspraak.

Word vervolgd

Gr Bernhard
Hoi Bernhard,

Hoe is de chiptuning verlopen? Nog steeds klachten of is het verholpen?

Groetjes,

Kim
Gebruikersavatar
Matthew
Getting the hang of it
Getting the hang of it
Berichten: 716
Lid geworden op: 19 jan 2013, 16:13
Type Auto: BMW 320 i High Executive 2009
Locatie: omgeving nijmegen

Ik heb de mijne vandaag laten tunen.

Ik ga eerst even rijden en dan zal ik mijn ervaring hier delen.

Maar tot dusver ben ik tevreden.
Gebruikersavatar
renedis
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 266
Lid geworden op: 21 feb 2013, 08:10
Type Auto: BMW G21 330e

Matthew schreef:Ik heb de mijne vandaag laten tunen.

Ik ga eerst even rijden en dan zal ik mijn ervaring hier delen.

Maar tot dusver ben ik tevreden.
En.. Bereid om je ervaring te delen?
BMW G21 330e
Gebruikersavatar
renedis
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 266
Lid geworden op: 21 feb 2013, 08:10
Type Auto: BMW G21 330e

in zijn eigen topic opgezocht:

Matthew schreef:
Samedd077 schreef:alleen nog een m spoiler en dan is ie helemaal af
Verder de auto vandaag laten chip tunen.
Ik weet dat er niet veel te halen is bij een 320, maar toch is het net dat beetje extra wat het rijcomfort wel verbeterd.
(ik ben dan wel geen hard rijder, maar beetje extra is toch wel fijn. Helaas was er tussen 1000-1500 niks te halen. Echter reageerd hij wel veel soepeler).

Het is gebeurd bij Unlimented tuning, en met een chip op maat.
1dyno run vooraf en 2erna gehad totdat het beste resultaat behaald was.(na 1e tuning run weer wat aangepast).

Origineel een 320I met 170pk aan de krukas volgens fabriek.
Ik tank altijd v-power, daarmee is die dus ook getest.

Nu gemeten aan de wielen:
Origineel:152.4pk bij 6351rpm en 206.1nm bij 4236rpm
Tuning:166.4pk bij 6602rpm en 222.5nm bij 4353rpm

Plaatje bij het praatje

Afbeelding

Ik heb het uitgerekend om ongeveer te weten wat het heeft opgeleverd:

152.4 pk op de wielen = 170 pk op de krukas.

hij is getuned naar 166.4 pk op de wielen wat uit komt op 186 pk op de krukas.

Een winst van 14 pk op de wielen en 16 pk op de krukas.


Nu rest de vraag alleen nog of de Efficient Dynamic problemen uit beeld zijn.

Tevens ben ik wel benieuwd of er een tuning mogelijk is waarbij er een aftermarket air intake geplaatst is.
Als je namelijk een ED motor meer lucht geeft dan gaat hij stotteren bij lage toerentallen omdat het mengsel te arm is.

hebben hier meer mensen trouwens van gehoord dat dit zo is?
BMW G21 330e
deplank
Just getting started
Just getting started
Berichten: 5
Lid geworden op: 22 mei 2013, 06:20

Hallo Matthew,
Ben zeer geïnteresseerd of het Efficient Dynamics effect eruit gefilterd is door de tuning. Houdt je ons op de hoogte? Alvast bedankt!!!!
320iCoupe
Getting the hang of it
Getting the hang of it
Berichten: 473
Lid geworden op: 01 mar 2013, 10:10
Type Auto: Bmw 320i E92 2008
Locatie: Zuid-Holland

Nog nieuws??
174 Pk uit een ongeblazen 2.0 liter motor, wat wil je nog meer?
Gebruikersavatar
Matthew
Getting the hang of it
Getting the hang of it
Berichten: 716
Lid geworden op: 19 jan 2013, 16:13
Type Auto: BMW 320 i High Executive 2009
Locatie: omgeving nijmegen

Zo heb nu een kleine 1000kilometer gereden.

De auto kon wat schokerig aanvoelen origineel tot 2500toeren, en pakte niet direct op. :nee:

De gasresponse is nu echt goed, en het schokerige gevoel onder de 2500toeren is ook verdwenen 005.
Motor pakt nu gelijk goed op en trekt lekker door.
Vooral boven de 4000toeren is het meeste winst behaald(zie grafiek), maar als je in dat toerengebied komt voel je hem ook veel beter nog wat harder trekken.

Het verbruik is niet gestegen na mijn idee, maar ook niet zuiniger geworden.

Koud en warm weer maakt geen verschil.

Ik ben erg blij dat ik de tuning heb laten doen, de auto rijdt er erg prettig door :)


(Ik heb zelf verder geen problemen gehad met op 3cilinders lopen of slecht starten, waar de meeste over klagen in dit topic.)
deboet
Just getting started
Just getting started
Berichten: 7
Lid geworden op: 22 jul 2013, 14:41

Eindelijk auto laten chippen bij Scholtmeijer tuning.
Het vervelende hikje is nu eindelijk weg en hij reageert beter op het gaspedaal.
Voor mijn gevoel is ie ook iets sneller.
Hij rijd nu zoals een bmw hoort te rijden. :ja:

kosten 250 euro.
deboet
Just getting started
Just getting started
Berichten: 7
Lid geworden op: 22 jul 2013, 14:41

nu zon 1000km gereden. auto reageert wel beter op het gas maar hikt af en toe nog wel.
bij de volgende beurt die ik uit laat voeren bij een dealer hoop ik dat ze het heuvel ontdekken.
Dan zal ik weer een bericht doen.
:ja:
Roland
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 12415
Lid geworden op: 31 jul 2010, 10:44
Type Auto: BMW F32 420i+

Thx voor de feedback :ja:
deboet
Just getting started
Just getting started
Berichten: 7
Lid geworden op: 22 jul 2013, 14:41

bmw verkocht.

en bmw weer gekocht e46 330.
loopt wel goed 001

Afbeelding[/URL]
Gebruikersavatar
renedis
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 266
Lid geworden op: 21 feb 2013, 08:10
Type Auto: BMW G21 330e

Sinds een tweetal tips heb ik nergens last meer van gehad met mijn auto en rijd die altijd als een zonnetje.

1. zorg dat je niet onder de 2000 toeren gaat rijden (ook al geeft de auto aan dat je een versnelling om hoog moet)
- Dit komt vooral voor als je 50 of 80 rijd. voorheen het advies van de auto aangehouden: 50 in zijn 4 en 80 in zijn 6. Nu 50 in zijn 3 en 80 in zijn 5, en ik heb sindsdien geen hikjes of wat dan ook gehad.

2. Tank niet bij de Tango of andere "goedkope" tankstations. De BMW is redelijk gevoelig voor verschillende type benzine. Ik tank altijd bij de BP of Shell, meestal V-Power. Mocht je toch een keer bij de Tango o.i.d. gaan tanken pak dan de eerst volgende tankbeurt een benzine met een hoger octaan gehalte om de injectoren weer "schoon te branden"


Hoop dat anderen hier iets aan hebben!
BMW G21 330e
Gebruikersavatar
Matthew
Getting the hang of it
Getting the hang of it
Berichten: 716
Lid geworden op: 19 jan 2013, 16:13
Type Auto: BMW 320 i High Executive 2009
Locatie: omgeving nijmegen

Ik tank ook altijd shell vpower,en net wat je zegd van de schakelmomenten.
50 in de 3 rijdt lekkerder dan in de 4, zelfde geld voor 80.
Plaats reactie

Terug naar “E9x: Motorisch/Performance”