Het Efficient Dynamic`s Draadje! - Problemen/Ervaringen

Vragen en/of problemen op het gebied van je motor/performance van je bmw? Stel je vragen hier
Plaats reactie
Gebruikersavatar
RicoBMW
Just getting started
Just getting started
Berichten: 56
Lid geworden op: 11 mar 2017, 22:02
Type Auto: F30 316i Executive Sport

Ik heb het bij de officiele dealer vernomen nadat ik de portiergreep aan de passagierszijde aldaar had laten vervangen vanwege enorme plakkerigheid.

Ik weet niet wie of wat hier voor in aanmerking komt. Ik was ook aangenaam verrast. Wél had de vorige en eerste eigenaar de auto alleen in onderhoud gehad bij een BMW dealer getuige het afgestempelde onderhoudsboekje. Misschien speelt dat ook mee.

Ik moet nog een afspraak maken, maar eerst wil ik nog wat garantiekwesties met de verkoper (niet-BMW dealer) van mijn auto afhandelen.


Thans: F30 316 Executive Sport 2013 - v/h E90 BMW 320i Executive 125KW pre lci 2008
Gebruikersavatar
DJLeonardo
Getting the hang of it
Getting the hang of it
Berichten: 343
Lid geworden op: 19 apr 2012, 02:22
Type Auto: E90 330iA, E87 118i
Locatie: Heemstede

Even een conclusie wat ik tot dusver heb kunnen ontdekken:

De N43 motor (onder andere) heeft het probleem dat door het EGR verhaal nogal wat problemen onstaan, even los van de inspuiting die snel achteruit gaat.

Nu heb ik zelf nog wel eens last van een gemiste slag en idd de "vertraging" bij gas geven of loslaten. De bekende hikjes volgens mij.
Inspuiting en bobines zijn al vervangen en er zit goeie nieuwe Shell Helix in en straks nog weer nieuwe bougies.

Als ik het goed heb kan ik nog 2 dingen doen:
-EGR klep permanent dicht laten coderen
-Een tuning doen waarbij het mengsel wat rijker wordt?

Iemand een idee waar ik allebei tegelijk kan doen? (indien nodig want een hoger verbruik zit ik niet echt op te wachten)
Ik zit in op de lijn Den Haag - Haarlem zeg maar.

Alvast bedankt
E90 330iA, E87 118i
Plaats reactie

Terug naar “E9x: Motorisch/Performance”