Ik heb onlangs ook een sterke dieselgeur in de auto gehad.
Bij mij lag het aan een lekke retour rubbertje. Wellicht het na laten kijken waard. Rubbertje kostte iets van 5,40 ex btw.
(Als het idd hieraan ligt wellicht een optie om ze gelijk alle 4 te vervangen, heb ik wel gedaan)
Sterke dieselgeur in het interieur bij stilstand 320d
- Dutch79
- Moderator
- Berichten: 13925
- Lid geworden op: 17 jan 2011, 23:37
- Type Auto: E90 330i en E91 335i
- Locatie: Capelle aan den IJssel
Hier het grote vulhalstopic:
viewtopic.php?f=11&t=620
Heb dit ook gehad (benzine). Duur geintje! Tank en as moet zakken. Het is een ontwerpfout, maar BMW wil er niks van weten
Als dit het is, moet je na helemaal voltanken, hier vooral last van hebben. Bij mij liep er al snel een flinke straal benzine op straat! Allemaal kort na aankoop. (oa) met dank aan de vorige eigenaar, die het waarschijnlijk ook al wist toen
viewtopic.php?f=11&t=620
Heb dit ook gehad (benzine). Duur geintje! Tank en as moet zakken. Het is een ontwerpfout, maar BMW wil er niks van weten
Als dit het is, moet je na helemaal voltanken, hier vooral last van hebben. Bij mij liep er al snel een flinke straal benzine op straat! Allemaal kort na aankoop. (oa) met dank aan de vorige eigenaar, die het waarschijnlijk ook al wist toen
- Dutch79
- Moderator
- Berichten: 13925
- Lid geworden op: 17 jan 2011, 23:37
- Type Auto: E90 330i en E91 335i
- Locatie: Capelle aan den IJssel
Vulslang loopt (lijkt me logisch) van tankdop naar tank
- Dutch79
- Moderator
- Berichten: 13925
- Lid geworden op: 17 jan 2011, 23:37
- Type Auto: E90 330i en E91 335i
- Locatie: Capelle aan den IJssel
Link die ik gaf gaat over de vulslang/hals die vanaf de tankdop naar de tank loopt. Die raakt lek doordat deze langs een scherpe rand van de carosserie loopt. Daar is n nieuwe slang voor ontworpen met een extra sterke mantel.
Maar of het hier van toepassing is, kun je alleen checken door zo vol mogelijk af te tanken. Dan zie je vanzelf brandstof uit de wielkast druppelen/lopen. Zo niet, moet je op zoek wat dan de oorzaak is.
Maar of het hier van toepassing is, kun je alleen checken door zo vol mogelijk af te tanken. Dan zie je vanzelf brandstof uit de wielkast druppelen/lopen. Zo niet, moet je op zoek wat dan de oorzaak is.
-
- Just getting started
- Berichten: 60
- Lid geworden op: 26 dec 2015, 12:59
Heb dit ook gehad, inderdaad vooral bij stilstand met stationaire motor. Bleek bij mij flexibel deel van de uitlaat te zijn. Ik had ook af en toe het geluid van een lekke uitlaat, maar dat was maar eventjes en dan was het weer goed. Na wat speurwerk kwamen ze er achter dat het flexibel deel van de uitlaat redelijk gaar was, soms sloot die goed af, en soms lekte ie wat.