Tikkend geluid 335i

Vragen en/of problemen op het gebied van je motor/performance van je bmw? Stel je vragen hier
Gebruikersavatar
Peet
BMWDriversforum Freak!
BMWDriversforum Freak!
Berichten: 6444
Lid geworden op: 12 jan 2011, 22:22
Type Auto: M4 Tansanitblau
Locatie: T mooie Drenthe ;-)

m535i schreef:Aha oke. Is het geluid nu nog steeds aanwezig na dat ze vervangen zijn?
Geluid bleef t zelfde, daarvoor werden ze ook niet vervangen, was een terugroep actie vanwege een slechte shipment denk ik??


m535i
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 162
Lid geworden op: 06 okt 2011, 00:04

Oke.. En wat is een Shipment? Mijn auto is ook van 08, vraag me af of ze bij mijn auto ook al vervangen zijn.
Gebruikersavatar
Peet
BMWDriversforum Freak!
BMWDriversforum Freak!
Berichten: 6444
Lid geworden op: 12 jan 2011, 22:22
Type Auto: M4 Tansanitblau
Locatie: T mooie Drenthe ;-)

m535i schreef:Oke.. En wat is een Shipment? Mijn auto is ook van 08, vraag me af of ze bij mijn auto ook al vervangen zijn.
Een shipment........ ik doelde op een bepaalde serie die waarschijnlijk niet aan alle eisen voldeed, als ze vorig jaar bij jou niet vervangen zijn ben ik bang dat ze niet vervangen zijn, en als je de wagen nog niet zo lang hebt kun je de dealer vragen of t al gedaan is, kan ook zijn dat jij een goeie serie hebt, bij mij moesten ze uit voorzorg waarschijnlijk vervangen worden
Gebruikersavatar
Peer
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 14956
Lid geworden op: 04 jan 2011, 08:32
Type Auto: G20 330e HE M-Sport Performance

Dealers / grote bedrijven bestellen onderdelen elders.
Een shipment is bijv. een productiedag van een bepaald artikel in een fabriek.
Voor dat artikel hebben ze grondstoffen nodig die ook weer elders vandaan komen.
Alles bij elkaar maakt een product.

Een week later wordt hetzelfde product weer gemaakt met wellicht een andere grondstoffen.

Hierdoor kunnen productie afwijkingen/fouten ontstaan waardoor er vaak voor een bepaald serienummer een terugroep actie is.
G20 330e
G30 520i
F39 Sdrive 2.0i
F20 LCI 118i
F30 328i
E60 535d (te vinden op dit forum)
E90 LCI 325i (te vinden op dit forum)
E91 330d (te vinden op dit forum)
E46 320d
E30 316
E21 320
E21 320i
Gebruikersavatar
Peet
BMWDriversforum Freak!
BMWDriversforum Freak!
Berichten: 6444
Lid geworden op: 12 jan 2011, 22:22
Type Auto: M4 Tansanitblau
Locatie: T mooie Drenthe ;-)

Peer schreef:Dealers / grote bedrijven bestellen onderdelen elders.
Een shipment is bijv. een productiedag van een bepaald artikel in een fabriek.
Voor dat artikel hebben ze grondstoffen nodig die ook weer elders vandaan komen.
Alles bij elkaar maakt een product.

Een week later wordt hetzelfde product weer gemaakt met wellicht een andere grondstoffen.

Hierdoor kunnen productie afwijkingen/fouten ontstaan waardoor er vaak voor een bepaald serienummer een terugroep actie is.
Goed verwoord :ja:
m535i
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 162
Lid geworden op: 06 okt 2011, 00:04

Peet en Peer,

Duidelijk. Bedankt voor de uitleg.
Ik zal er even achter aan gaan om uit te zoeken of ze bij mij al vervangen zijn.
Lars
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 3600
Lid geworden op: 18 aug 2010, 14:12
Locatie: Noord-Holland

m535i schreef:Peet en Peer,

Duidelijk. Bedankt voor de uitleg.
Ik zal er even achter aan gaan om uit te zoeken of ze bij mij al vervangen zijn.
Ff de dealer bellen met de laatste 7 van je chassisnummer in de aanslag. Als het goed is zijn je turbo's al wel een keer vervangen onder garantie
m535i
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 162
Lid geworden op: 06 okt 2011, 00:04

Klopt Lars, turbo's zijn bij 53.000 km vervangen dus dat zit wel goed 008

Maakt t nog uit welke dealer ik bel, of kan elk dealer mij daar over informeren?
Auto is bij 2 verschillende dealers in onderhoud geweest zoals je weet.
Lars
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 3600
Lid geworden op: 18 aug 2010, 14:12
Locatie: Noord-Holland

m535i schreef:Klopt Lars, turbo's zijn bij 53.000 km vervangen dus dat zit wel goed 008

Maakt t nog uit welke dealer ik bel, of kan elk dealer mij daar over informeren?
Auto is bij 2 verschillende dealers in onderhoud geweest zoals je weet.
Volgens mij moet elke dealer dat kunnen bekijken. Ik had het opgevraagd bij een dealer waar hij nog nooit voor onderhoud was geweest namelijk (alleen vergeten om een printje te vragen :duh: )
m535i
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 162
Lid geworden op: 06 okt 2011, 00:04

Oke zal zo even met Van Poelgeest bellen.
edrigmech
Getting the hang of it
Getting the hang of it
Berichten: 547
Lid geworden op: 21 aug 2011, 18:07
Type Auto: F31 328iM

bij mij zijn vd import E91 335i 12/2007 ook laast bij Maaral onder coulance vervangen, motor loop als hij koud beter rond , het geluid wat jij bedoeld is gebleven , volgens de dealer idd de injectoren maar ik hoef me daar niet druk over temaken zeiden de daar bij de dealer
Op gas moet je koken
m535i
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 162
Lid geworden op: 06 okt 2011, 00:04

edrigmech schreef:bij mij zijn vd import E91 335i 12/2007 ook laast bij Maaral onder coulance vervangen, motor loop als hij koud beter rond , het geluid wat jij bedoeld is gebleven , volgens de dealer idd de injectoren maar ik hoef me daar niet druk over temaken zeiden de daar bij de dealer
Had jij daar ook een oproep van gehad, of er zelf achter aan gegaan? Merkte je het alleen bij een koude motor?

Mijn motor loopt als die koud is zeer netjes, en merk voor de rest ook niks tijdens het rijden.
Laatst gewijzigd door m535i op 11 jan 2012, 16:13, 1 keer totaal gewijzigd.
m535i
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 162
Lid geworden op: 06 okt 2011, 00:04

Gisteren nog contact gehad met de werkplaats van Van Poelgeest. Deze man wist 100% zeker dat er geen terugroepactie is geweest voor de injectoren van de N54 :? En hij wou het ook niet aan een ander medewerker vragen omdat hij er zo zeker van was. Misschien maar eens een ander dealer voor op bellen?
Gebruikersavatar
ibinco
BMWDriversforum Freak!
BMWDriversforum Freak!
Berichten: 3484
Lid geworden op: 15 sep 2010, 11:48
Type Auto: BMW I/\/\

m535i schreef:Gisteren nog contact gehad met de werkplaats van Van Poelgeest. Deze man wist 100% zeker dat er geen terugroepactie is geweest voor de injectoren van de N54 :? En hij wou het ook niet aan een ander medewerker vragen omdat hij er zo zeker van was. Misschien maar eens een ander dealer voor op bellen?
Wat een lul koek. Zowel mijn E91 335i uit Mei 2008(n54) als mijn huidige e92 335i uit 2008 (n54)hebben beide nieuwe injectoren gekregen. Ik zou maar een andere dealer bellen :ja:
edrigmech
Getting the hang of it
Getting the hang of it
Berichten: 547
Lid geworden op: 21 aug 2011, 18:07
Type Auto: F31 328iM

Ik heb mijn E91 toen naar Maaral Alkmaar gebracht om de Idrive in het NL te installeren en een Ipod interface erin
Toen ik hem terug kreeg hebben ze gelijk de injectoren gedaan om dat er nog terug roep open stond voor deze auto , dat het een import auto was maakte volgens hun niet uit ,ze hebben er ook niets voor gerekend :ja:
Op gas moet je koken
Plaats reactie

Terug naar “E9x: Motorisch/Performance”