Diesel lekkage bij voltanken

Vragen en/of problemen op het gebied van je motor/performance van je bmw? Stel je vragen hier
Plaats reactie
Gebruikersavatar
BigRuud
Just getting started
Just getting started
Berichten: 14
Lid geworden op: 18 mar 2009, 17:57

Geachte medeforummers,

Om gelijk met de deur in het forum te vallen, ik ben sinds een week in het bezit van een mooie 320 d.
Nu komt mijn probleem, nu heb ik hem vandaag voor het eerst helemaal volgetankt, kom ik terug van het betalen zie ik ineens een klein plasje diesel voor mijn achterband liggen :shock: , en hij drupte nog steeds. :nee:

Heb ik de vorige eigenaar gebeld en die had het ook al eens gehad. Hij had er achteraan gebeld en er werd tegen hem gezegd dat dit door de ontluchting er uit kwam en dat hij dan teveel getankt had.

Is dit zo? moet volgens mij niet kunnen. Iemand ervaring?

gr BigRuud


Afbeelding
Gebruikersavatar
Rodney
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 4730
Lid geworden op: 07 jul 2008, 11:41
Type Auto: F10 523i High Exe M-Sport, R56 Mini Cooper One LCI Final edition
Contacteer:

Beste ruud,

Als eerst welkom op het forum > Lees deze regel even door - http://www.bmwe90forum.nl/rules/index.php#rule5a :ja:

Ik neem aan dat dit niet hoort te kunnen, ontluchting of niet, maar daardoor hoor je geen diesel te verliezen en het al helemaal niet te zien druppen! Levensgevaarlijk ook als je het mij vraagt. :shock:

Ik zou hier zeker naar laten kijken! :ja:
Turbolag, de tijd dat je tegenstander denkt dat ie nog kan winnen


1999 BMW E46 323i - Sold
2013 MINI Cooper Chilli Final Edition - Sold
2004 BMW E46 FL 320Ci M-Sport
Gebruikersavatar
BigRuud
Just getting started
Just getting started
Berichten: 14
Lid geworden op: 18 mar 2009, 17:57

bedankt voor je reaktie bmwfreaky, ik heb me inmiddels even voorgesteld. :oops:
Afbeelding
Gebruikersavatar
Rodney
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 4730
Lid geworden op: 07 jul 2008, 11:41
Type Auto: F10 523i High Exe M-Sport, R56 Mini Cooper One LCI Final edition
Contacteer:

:ja:

Teveel tanken?, je voelt toch automatish aan de handgreep als er genoeg benzine/Diesel inzit?
Turbolag, de tijd dat je tegenstander denkt dat ie nog kan winnen


1999 BMW E46 323i - Sold
2013 MINI Cooper Chilli Final Edition - Sold
2004 BMW E46 FL 320Ci M-Sport
Gebruikersavatar
rifwachter
Being a part of it
Being a part of it
Berichten: 159
Lid geworden op: 27 okt 2008, 10:59
Type Auto: 520d-M
Locatie: Belgie

Ik rij ook met een 320d en tank hem altijd tot de nok vol.
Na de stop haal ik het pistool er wat uit en vul hem verder tot hij niet meer voller kan.
En nog nooit problemen ermee gehad. Vooral geen lekkage ofzo.
Wat ik denk, is dat het deksel/stop of hoe jullie het hier willen noemen. Dat ding wat je erin schroeft niet goed (meer) afsluit.
Volgende keer voltanken, opening goed droogmaken, gaan rijden en erna eens kijken of het nat is achter de klep.
Zoals gezegt eerder ik tank hem tot de dop vol,en geen probleem.

succes :ja:
Gebruikersavatar
Rodney
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 4730
Lid geworden op: 07 jul 2008, 11:41
Type Auto: F10 523i High Exe M-Sport, R56 Mini Cooper One LCI Final edition
Contacteer:

Hoi ruud,

Ben je er al achter, of is het probleem al opgelost? :ja:
Turbolag, de tijd dat je tegenstander denkt dat ie nog kan winnen


1999 BMW E46 323i - Sold
2013 MINI Cooper Chilli Final Edition - Sold
2004 BMW E46 FL 320Ci M-Sport
Gebruikersavatar
kaymis
Just getting started
Just getting started
Berichten: 99
Lid geworden op: 10 mar 2009, 18:21
Type Auto: E90 318D
Locatie: Belgie

ik heb hetzelfde gehad met mijn bmw 318d bij het voltanken.
Ik heb laten nakijken door een garage uit de buurt (geen bmw service). de garage zei dat er een lek in de ontluchtingsbuis was en het een fout van bmw zelf was. de garage had bmw gebeld en de toestand uitgelegd, alhoewel het bmw zen fout was gingen ze het niet gratis maken(fabrieksgarantie was voorbij) maar het was een fout van bmw.

Ik heb het daarna door de garage laten maken, zoals ik zei er was een lek in de ontluchtingsbuis gekomen doordat telkens door trillingen bij het rijden de buis ergens tegen een scherpe kant aansloeg, het was niet stevig genoeg gemaakt door bmw.

Het buiske heeft 40 euro gekost, maar voor het werken om het te vervangen heb ik totaal 250 euro betaald.
De garagist is er 10 uur aan bezig geweest om dat prul te vervangen, hij heeft de koppeling enz. moeten losdoen, heel wat miserie dus.

Maar nu is het in orde, geen problemen meer.
Noahfem7
Seriously addicted
Seriously addicted
Berichten: 1183
Lid geworden op: 20 jul 2009, 18:27
Type Auto: BMW 320D
Locatie: Antwerpen

Heb net hetzelfde voor.

Hier verteld BMW dealer dat idd het buisje moet vervangen worden. Buisje kost +-7 Euro en is een 2 à 3 uurtjes werk. ik geniet natuurlijk nog wel van garantie van autohandelaar.

Kunnen ze meteen eens kijken hoe het komt dat er aan de bestuurderszijde net voor het voorwiel een plasje sproeiwater (of koelwater??) komt te liggen. Wagen heeft xenons en mss zit het daar niet snor..
E90, 320D, 163pk, alu styling 162, getinte achterste ruiten, xenon, DPF, sportophanging, zwart leren sportinterieur, elektrisch uitklapbare trekhaak, sportstuur met bediening, M-schakelpook en M-handrem, OEM-blacklines, swirl-flaps.... GONE !!!!
Noahfem7
Seriously addicted
Seriously addicted
Berichten: 1183
Lid geworden op: 20 jul 2009, 18:27
Type Auto: BMW 320D
Locatie: Antwerpen

Om hier nog ff op terug te komen. BMW heeft dit vervangen door een aangepast type buis. Nu eerder een rubberen buisje dan een plastic zoals daaarvoor. Zou ook een terugroepactie geweest zijn (in België dan toch).
BMW heeft er 3 uur werk aan gehad en het heeft de kerel waar ik de auto van gekocht heb geen Euro gekocht....

Maar zoals ik ergens eerder in dit topic heb gelezen zie ik dat de koppeling moest verwijderd worden, dat is zeker bij mij niet gebeurt....
E90, 320D, 163pk, alu styling 162, getinte achterste ruiten, xenon, DPF, sportophanging, zwart leren sportinterieur, elektrisch uitklapbare trekhaak, sportstuur met bediening, M-schakelpook en M-handrem, OEM-blacklines, swirl-flaps.... GONE !!!!
Gebruikersavatar
kaymis
Just getting started
Just getting started
Berichten: 99
Lid geworden op: 10 mar 2009, 18:21
Type Auto: E90 318D
Locatie: Belgie

zover ik hier lees ben ik wel goed tegen de lamp gelopen, die garagist waar ik ben gegaan zal geen goed meer horen over zen naam.

heb spijt dat ik nie naar bmw ben gegaan!
dre91
Just getting started
Just getting started
Berichten: 59
Lid geworden op: 27 jan 2010, 02:02

ik heb het ook soms als ik voltank niet altijd. Ach voortaan tank ik niet vol..
Dvdp

Ik heb hetzelfde probleem met mijn BMW 318d van 2006.
Na het voltalken doet hij elke keer zijn plasje.
De ontluchtingsbuis van de brandstoftank moet vervangen worden.
Ik ga naar een gewone garage (veel goedkoper dan BMW).
Ik ben bij die garagehouder al de vijfde met hetzelfde probleem
BMW kent het probleem, maar wil dit niet in gratis vervangen.
De buis kost twee keer niets, maar de werkuren ...
Toch wel heel erg voor een wagen die meer dan 25 000 EUR kost. Alleen de goedkopere merken roepen blijkbaar alle wagens terug als er een algemeen probleem is. Bij BMW doen ze alsof hun neus bloedt.
De nieuwe ontlichtingsbuizen zijn beter beschermd. Ook al een teken men goed weet wat het probleem is.
Toen ik voor het eerst naar die garage ging, voorspelde de garagehouder het probleem. Helaas is zijn voorspellling uitgekomen.
Noahfem7
Seriously addicted
Seriously addicted
Berichten: 1183
Lid geworden op: 20 jul 2009, 18:27
Type Auto: BMW 320D
Locatie: Antwerpen

Toen ik mijn wagen 5 minuten na aflevering weer terugbracht naar handelaar wegens diesellekkage belde deze op zijn beurt de BMW-servicemobiel. Aan de andere kant van de lijn wisten ze adhv verkoper zijn verhaal al wat er scheelde....blijkt dus idd een veelvoorkomend probleem te zijn.

Ook al moest ik het zelf betalen dan zou ik dit toch zeker laten herstellen...
E90, 320D, 163pk, alu styling 162, getinte achterste ruiten, xenon, DPF, sportophanging, zwart leren sportinterieur, elektrisch uitklapbare trekhaak, sportstuur met bediening, M-schakelpook en M-handrem, OEM-blacklines, swirl-flaps.... GONE !!!!
Dvdp

In elk geval komen ze bij BMW buiten de garantie van 2 jaar niet tussen. Ik kon het toch niet laten om hen met dit probleem te confronteren en stuurde een mail naar de BMW-dealer in Ieper. Daar is mijn wagen al eens geweest om nog binnen de garantie een airbag te vervangen. Die gaf een foutcode. Gelukkig was dat nog voor de wagen 2 jaar was.

Ik kreeg eerst een mail terug waarin gevraagd werd om chasisnummer, datum eerste inschrijving, km-stand enz. te mailen.

Nadat ik dat gedaan had, kreeg ik weer een mail dat ze zouden informeren voor een commerciële oplossing omdat dit buiten de garantie van 2 jaar viel. De dealer deed heel hard zijn best om te schrijven dat dit heel uitzonderlijk voorkomt. Dat is natuurlijk niet waar. Alle mensen met zo'n wagen die ik ken, hebben hetzelfde probleem gehad. 1 niet, maar die krijgt van zijn vrouw maar 25 EUR per week om te tanken. :lol:

De volgende mail van de dealer is er een om in te kaderen:
Ik kan geen commerciële tussenkomst bekomen van BMW Belux omdat de prijs van het te vervangen onderdeel minder dan € 50 + BTW kost.

Hallo, 'de prijs van het te vervangen onderdeel'. Dit is een herstelling die vele, vele uren werk is en dat maakt het heel duur.

Ik zal het onderdeel dan ook niet door een offciële BMW-garage laten vervangen. Ik laat het een gewone garagehouder doen die hiermee ervaring heeft.

BMW doet dus niets. Ongelooflijk: echt veilig kan dit niet zijn. Milieubewust zijn ze ook niet. Als mijn hond op het strand zijn plasje doet, krijg ik daarvoor een boete. :shock:
dre91
Just getting started
Just getting started
Berichten: 59
Lid geworden op: 27 jan 2010, 02:02

kunnen we hier geen werk van maken? kassa of iets dergelijks?
Ik bedoel het is een onderdeel die al te snel slijt (wat niet hoorts dus productiefout) wat ernstige gevolgen kan hebben voor iedereen.

Laatst een terugroepactie gehad van mijn audi a4 bj 2001!!! met kmstand 350.000! voor het wisselen van een water reservoir bakje onder de ruiterwisser!!!!!! helemaal gratis :shock:

Dit kan toch niet zoals BMW met ons omgaat?? :nee:


Ik ga bv niet op mijn eigen kosten laten maken. Anderen kunnen hiervan wel last ervan hebben en het milieu ook.
Plaats reactie

Terug naar “E9x: Motorisch/Performance”