Oranje motormanagement lampje: A6D1 foutcode

Vragen en/of problemen op het gebied van je motor/performance van je bmw? Stel je vragen hier
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Arjan
Administrator
Administrator
Berichten: 24792
Lid geworden op: 12 sep 2010, 12:06
Type Auto: IX1 xdrive30

laat meteen die oude pomp even testen, dan sluit je dat iig uit. Het kan een stekker zijn, maar ook een doorgesleten kabel. Controleer de kabel helemaal tot aan de kabelboom.

Succes!


DennisE90320D
Getting the hang of it
Getting the hang of it
Berichten: 411
Lid geworden op: 21 jun 2011, 22:06
Type Auto: BMW E91 330i

Nieuwe pomp zit er al in, daarna reset gedaan en toen kwam die niet meer terug. Vervolgens 15 min gaan rijden alvorens het oranje lampje weer verscheen. Ik heb daarom het vermoeden dat het in de EGR klep zit. Deze foutmelding gaf ie ook de eerste keer (tezamen met de hulppomp).

Donderdag ga ik jouw DIY volgen voor schoonmaken EGR en dan vrijdag weer uitlezen. Wellicht dat deze door de koek open blijft staan. Ruik ook bij afzetten motor ook roet bij uitstappen. Hoe heb je het inlaatspruitstuk ontdaan van die zooi? Doek erin en voorzichtig naar buiten duwen zodat er geen losse resten naar binnen vallen?
Gebruikersavatar
Arjan
Administrator
Administrator
Berichten: 24792
Lid geworden op: 12 sep 2010, 12:06
Type Auto: IX1 xdrive30

Het spruitstuk heb ik met reiniger ingespoten en goed laten intrekken en zoveel mogelijk met een doek schoongemaakt. Maar je kan toch niet overal bijkomen, en als er roet valt is dat niet erg, dat gaat de DPF wel weer in.

Ik ruik mijn motor trouwens niet bij het uitstappen.

Heb je de auto weer uit laten lezen? Had het motormanagement lampje na het wisselen v/d pomp weer dezelfde code?
DennisE90320D
Getting the hang of it
Getting the hang of it
Berichten: 411
Lid geworden op: 21 jun 2011, 22:06
Type Auto: BMW E91 330i

Wordt de EGR klep aangestuurd door de stand van je gaspedaal?

Ik had de pomp vervangen en toen gereset, hij was daarna weg. Toen ben ik weggereden en later ging de lamp weer aan. Vandaar dat ik de EGR verdenk ipv de pomp (die vervangen is). Denk dat de melding terug gekomen is door een veranderende samenstelling van de uitlaatgassen. Enfin, ik ga de troep schoonmaken en dan zien we het wel.
Gebruikersavatar
Arjan
Administrator
Administrator
Berichten: 24792
Lid geworden op: 12 sep 2010, 12:06
Type Auto: IX1 xdrive30

Nee, de EGR werkt niet alleen op de stand van het gaspedaal maar meer aan de manier waarop de motor belast wordt, als er weinig vermogen wordt gevraagd dan gaat de klep meer open.

Zodra deze te zwaar gaat krijg je blijkbaar een foutmelding, dat kan komen door vervuiling ofr door de aansturing, check ook je vacuum slangen eens op lekkage.
lrklrk
Just getting started
Just getting started
Berichten: 9
Lid geworden op: 27 mei 2015, 00:27
Type Auto: 318D E91 Touring 136Pk 2008


Beste,

graag jezelf voorstellen op het
forum, alvorens berichten te plaatsen.

Voorstellen kan hier: http://www.bmw3seriesforum.com/viewforum.php?f=1"

Bedankt voor de medewerking :ja:
-Moderator Team
Sarmed
Just getting started
Just getting started
Berichten: 11
Lid geworden op: 14 mar 2018, 23:27

Ik heb het zelfde als ik hem uitlees geeft ie dat ook aan heb nog geen pomp vervangen maar zou eerst met de bedrading beginnen
Plaats reactie

Terug naar “E9x: Motorisch/Performance”