Airco onderhoud
- Dutch79
- Moderator
- Berichten: 13927
- Lid geworden op: 17 jan 2011, 23:37
- Type Auto: E90 330i en E91 335i
- Locatie: Capelle aan den IJssel
Als je 10% verliest (wat niet onmogelijk is), dan ben je na 3 jaar n derde deel van je vulling kwijt. Gezien de beperkte kosten vind ik dat ook n mooie termijn om zeker te weten dat mn systeem nog voldoende kan functioneren.
-
- VIP Driver
- Berichten: 4382
- Lid geworden op: 06 jul 2014, 16:58
- Type Auto: lexus hybrid
10% is niet gek hoor dutch. Zit je wel goed in.
Bmw en mb hebben hun condensoren nog netjes voor mekaar. Kijk ik naar een gemiddelde Europeaan van 6 jaar oud..dan zijn ze vaak een 15% van hun lamellen kwijt en hangen ze als smileys in de grille.
Met warme dagen moet je compressor er dan al harder aan trekken. Tel daarbij je verlies...en je weet dat je comlressor er stuk avn kan gaan.
De onder en overdruksensoren zijn echter niet altijd te vertrouwen. Maak vaak zat mee dat een systeem meer dan 50 % kwijt is en de compressor vrolijk loopt te brommen. Zou ik niet vanuit gaan bmwcoder. Maar die 225 die je vertelde...potver. das wel heel veel. Overigens...bij 1234yfga je wel die prijzen tegemoet zien. Dat wordt nog mooi uitgemolken. En bij ev autos zal je wel moeten...want je accupakket wordt actief gekoeld erdoor.
Ook is het zo dat pag en poe olie in je koudemiddel hygroscopisch is. Net als remvloeistof. Wel minder overigens. Op de zaak doen wij het 2 jaarlijks..... en we doen het het hele jaar door..want de stelling in de winter heb je er niks aan is onzin. Juist in de winter is het top.
En zo voorkom ik airco ellende bij klanten met het mooie weer. Gister 4 auto's gedaan...vandaag 5. Ding staat de hele dag aan...
Laatste vandaag was een megane uit 2015. Ding had al 200k gedraaid en ging maar 550 gram in. Haalde er toch echt maar 350 uit. Way meer dan 30%. En over 3 weken naar Frankrijk....dan weet je het wel.
Bmw en mb hebben hun condensoren nog netjes voor mekaar. Kijk ik naar een gemiddelde Europeaan van 6 jaar oud..dan zijn ze vaak een 15% van hun lamellen kwijt en hangen ze als smileys in de grille.
Met warme dagen moet je compressor er dan al harder aan trekken. Tel daarbij je verlies...en je weet dat je comlressor er stuk avn kan gaan.
De onder en overdruksensoren zijn echter niet altijd te vertrouwen. Maak vaak zat mee dat een systeem meer dan 50 % kwijt is en de compressor vrolijk loopt te brommen. Zou ik niet vanuit gaan bmwcoder. Maar die 225 die je vertelde...potver. das wel heel veel. Overigens...bij 1234yfga je wel die prijzen tegemoet zien. Dat wordt nog mooi uitgemolken. En bij ev autos zal je wel moeten...want je accupakket wordt actief gekoeld erdoor.
Ook is het zo dat pag en poe olie in je koudemiddel hygroscopisch is. Net als remvloeistof. Wel minder overigens. Op de zaak doen wij het 2 jaarlijks..... en we doen het het hele jaar door..want de stelling in de winter heb je er niks aan is onzin. Juist in de winter is het top.
En zo voorkom ik airco ellende bij klanten met het mooie weer. Gister 4 auto's gedaan...vandaag 5. Ding staat de hele dag aan...
Laatste vandaag was een megane uit 2015. Ding had al 200k gedraaid en ging maar 550 gram in. Haalde er toch echt maar 350 uit. Way meer dan 30%. En over 3 weken naar Frankrijk....dan weet je het wel.
Nobody said it was easy....