Jeremy - BMW F36 420i GC ///M 2019

Plaats hier de foto's van jouw BMW F3x
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Jeremy
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 2190
Lid geworden op: 31 mei 2013, 08:07
Type Auto: F31 335d LCI & F87 M2 LCI
Locatie: Oosterburen

Nou, die glans lijkt inmiddels al wat toe te nemen :In love:

Afbeelding


Gebruikersavatar
internetboarder
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 1818
Lid geworden op: 13 jan 2018, 07:27
Type Auto: F34 328i

F34 328i



Afbeelding
Gebruikersavatar
Peej
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 997
Lid geworden op: 07 jul 2008, 19:08
Type Auto: F21 120i M-Sport Shadow Edition
Locatie: Dordrecht

Echt schitterend, resultaat is perfect zo te zien!
Gebruikersavatar
Hugo330D
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 777
Lid geworden op: 16 jun 2019, 21:27
Type Auto: BMW 330D M Sport (F31)

Mooi shiny hoor :Klappen:
BMW 330D M Sport EB (F31) :Mpower:
Gebruikersavatar
Ray320
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 2984
Lid geworden op: 20 apr 2019, 17:52
Type Auto: Een touring

Het weerbericht op je motorkap: "hier en daar wat sluierbewolking".
8)
E91 320i :Mpower:
Gebruikersavatar
Jeremy
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 2190
Lid geworden op: 31 mei 2013, 08:07
Type Auto: F31 335d LCI & F87 M2 LCI
Locatie: Oosterburen

Inmiddels staat de 420i een kwartaal op de oprit en is de "honeymoon-phase" voorbij. Inmiddels staat de teller op 32.500km en heb ik er dus 7000km mee gereden. Een mooi geschikt moment voor een review wat mijn bevindingen zijn, zowel de pluspunten als de minpunten. Al met al ben ik erg tevreden met de auto, zowel qua looks, qua specs, qua rijervaring maar zijn er ook zeker dingen die ik "mis" tov vorige en andere auto's. Eigenlijk over het algemeen geen grote dingen, op 1 á 2 punten na. Ik hoop dat eventuele nieuwe 4GC rijders hier wat aan hebben. Het aanbod van 4GC's is groot, ook gebruikt met Premium Selectie zoals deze bij de BMW dealer zelf. Ik denk dat dit voorlopig ook nog wel zo blijft nu de nieuwe 4 (en de i4) leverbaar is. Let op; lang verhaal. :mrgreen:
Spoiler
De auto:

We hebben het hier, zoals jullie al hebben kunnen lezen en weten, over een flink aangeklede en mooi uitgevoerde 420i Gran Coupe LCI uit 2019. De eerste eigenaar heeft de optielijst niet met rust gelaten en alles wat een autoliefhebber wilt hebben zit er praktisch op. Het enige wat "mist" is "Surround view", elektrisch verwarmde achterstoelen, een elektrisch verwarmd stuur, "Adaptive Cruise Control", adaptief onderstel, een trekhaak en spul als lane departure warning etc. Dit zijn niet per se dingen die ikzelf mis, al had een elektrisch verwarmd stuur wel fijn geweest maar ik vind dit niet belangrijk genoeg om dit nog uit te laten rusten (wat dus wel kan). De rest vind ik eigenlijk onbelangrijk en sterker nog; ik heb de auto juist mede uitgekozen omdat deze niet de safety assistenten en active cruise control heeft. Ik vind het juist wel fijn dat je zelf de "flexibiliteit" hebt van "even een bochtje afsnijden" en zelf kunnen inschatten wanneer je de cruise control aan kan laten zonder ingreep. Al met al vind ik dit qua uitrusting eigenlijk gewoon heel goed. De auto heeft het M-pakket, M-pakket plus en M-pakket edition, wat o.a. M-sportremmen, een HUD, adaptieve koplampen, de "Jet black" Styling 704M velgen en een digitaal dashboard omvat. Dit zijn allemaal dingen die ik erg prettig vind en dit maakt het leven toch echt een stuk makkelijker.

Afbeelding
M-sport remmen met de zeer fraaie velgen

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Carbonzwart met chromen accenten - erg sjiek in mijn ogen


De ervaring:

Laat ik beginnen met de algemene ervaring. Het is echt een hele fijne auto en een moderne GT-interpretatie van BMW. Absoluut niet de sportiefste of de lichtste, maar wel een wagen die wat sportiever aanvoelt, klinkt en rijdt tov de F3x 3-series maar wel het comfort biedt van een kilometervreter. Verwacht daardoor geen supersport prestaties (ook niet als 30i of 40i) want het is toch een relatief zware auto. Dit betekent wel dat het comfort op de snelweg gewoon goed is. Zoals gezegd is dit een 420i en dat zou de minimale motorisering zijn die ik "nieuw" zou speccen. Deze motor is gekoppeld aan de sportautomaat en levert 184pk en 270nm. Staar je echter niet blind op de cijfers, de wagen is gewoon vlot te noemen, zeker voor de tweede motorisering. Ik kom van een gechipte E90 330d N57 met 300pk maar ik heb niet het idee dat ik nu met een langzame auto onderweg ben. De automaat is erg goed bij de les en kiest bij vlotter/sportiever rijgedrag altijd de goeie versnelling. Zeker in Sport is de wagen aan de felle kant. Je kunt rijmodi kiezen, van Sport+ tot Eco-pro en ik rij eigenlijk altijd in Comfort. Eco-pro is bruikbaar op de snelweg en 80-wegen, maar in de stad minder omdat hij dan wel erg geknepen aanvoelt. Sport en Sport+ zijn iets te fel bij dagelijks gebruik naar mijn mening, maar wel erg leuk op kronkelende B-wegen bijvoorbeeld, omdat het stuurgevoel dan wat zwaarder wordt en het gaspedaal een betere reactie heeft. Comfort is een goede middenweg voor dagelijks gebruik en hier rij ik dan ook 99+% van de tijd in. Stuurgevoel... Komende van een E90 met hydraulische bekrachting moest ik hier erg aan wennen. De wagen is voorzien van "Variable Sport Steering" en dit voelde de eerste maand wel wat licht, maar nu ik de wagen leer kennen moet ik zeggen dat de feedback en het gevoel gewoon echt goed zijn. Ik heb geen "last" meer van het continue moeten corrigeren met zijwind zoals bij de E90's, maar het is niet zo afstandelijk als andere Duitse merken. In de bochten plant de wagen zich goed en ook daar staat het stuur eigenlijk altijd direct goed. Op hogere snelheden wordt het stuur wat minder direct maar dit is juist fijn op de snelweg. De auto staat op 19" RFT GoodYear Eagle F1 Asymmetric 3 banden (met ster - belangrijk voor garantie!) en het comfort op korte richels en klinkerwegen is beter dan mijn vorige E90 op 18" Non-RFT banden. De 4 filtert het allemaal gewoon beter weg en ik heb niet de extreme behoefte om van RFT af te stappen. BMW heeft hier toch wel enorm veel vooruitgang geboekt.

Mis je de zes-cilinder dan niet? 95% van de keren niet. Het B48 blok is soepel, vlot, geheel trillingvrij en klinkt zelfs sportief. De uitlaat roffelt er best leuk op los al hoor je op hogere toeren natuurlijk wel dat je 2 cilinders mist.



Als de auto koud gestart wordt klinkt het best donker en diep, ook bij 50% gas of meer. Eigenlijk precies goed. Het is niet zo afstandelijk als andere of oudere 20i's qua geluid maar het past bij de looks van de auto zonder dat het overdreven wordt. Bij rustig cruisen hoor je niks, bij een wat sportievere rijstijl wordt je beloond door plofjes, een diepe sound en bij 4000+ toeren klinkt het gewoon goed. Voor de duidelijkheid; deze auto is niet voorzien van motorgeluid in het interieur, what you hear is what you get.

Het verbruik is (mede) door de 2 cilinders minder ook goed. Ik rij nu gemiddeld 7,5 liter op 100km, 1 op 13 dus. Dit is 50% stadsverkeer en 50% lange stukken. Ga je op de snelweg met nu 100km/h over dag is 1 op 16 haalbaar. Bij 130 haal ik 1 op 14. Dit zijn waarden die ik met mijn 330d ook haalde, maar als je het echt wilt is 1 op 18 ook mogelijk. Dit heb ik met mijn ex-diesel nooit gezien. Dit is overigens wel op V-power 98 met een vlotte rijstijl.

Wat mij wel opvalt is dat als je 80 rijdt de wagen vaak niet kan kiezen tussen de 7e en het 8e verzet. Je merkt het niet want de automaat schakelt super comfortabel maar ziet het wel. Dit kan ook komen omdat ik het koppel van de diesel gewend ben, die bleef eenmaal in zn 6 bijna vastgelijmd daarin staan. Niet echt een nadeel maar dit levert soms wel een beetje een nerveuze tellerbak op.

Het interieur zit keurig in elkaar. Een mooie moderne "driver orientated" werkplek met mooi materiaal en een mooie kleurkeuze. Geen piepjes of kraakjes, dat valt wel op na 4 jaar E90 en praktisch overal zijn er mooie materialen gebruikt. Wat mij wel opvalt is dat het leer best wel slijtagegevoelig is en dat de interieurlijsten krasgevoelig zijn. De carbon inleg is alleen op het dashboard en op de middenconsole en dit is afgewerkt met blanke lak. Staat de zon goed heb je dan ook wel last van een glinstering. De andere interieurlijsten lijken heel erg op pianolak-zwart en ook dit krast erg snel. Met een microvezeldoekje en perslucht is het goed te onderhouden, maar goed oppassen voor vuil, ringen of andere sierraden dus. Verder zijn de zwarte delen van het interieur (de deur inleg zelf, de onderkant van het dashboard etc.) ook wel vlekgevoelig. Wederom, met een doekje makkelijk schoon te maken, maar tov de E90 zie je sneller plekjes en vingerafdrukken.

Last but not least; iDrive 6. In één woord; erg fijn. Een hele stap vooruit komende van CIC in de E90. Het scherm is helder, mooi scherp en werkt vlot. Ik heb er ook Spotify integratie bij en dit werkt goed. Soms start hij niet in 1 keer op maar ik heb het idee dat dit ook aan de iPhone ligt. Als ik Spotify open heb op mijn telefoon start hij altijd, is dat niet zo dan doet hij het 1 van de 50 keer niet zelf. Wat ik wel jammer vind aan de Spotify integratie is dat je niet door de actuele afspeellijst kunt scrollen, maar dit kun je (met een omweg) wel weer openen via het scherm. Net niet goed genoeg, maar wel bruikbaar. Verder heb ik de Harman Kardon installatie en dit is echt heel goed, om doof van te worden. Helder, volle ronde lage tonen en echt een verrijking op de lange saaie 100km-snelwegen. Dit zijn ook zeker opties die ik absoluut zou configureren. Verder voorzien van snufjes als RTTI, ConnectedDrive waarbij je adressen van je telefoon naar je auto kunt sturen en als je even geen zin hebt in Spotify zit er DAB+ op. Dit is gewoon een moderne, goede, maar klassieke BMW setup. Het touchscreen gebruik ik niet omdat ik geen vlekken op mijn scherm wil en de controller al alle functionaliteit heeft en het touchscreen werkt niet sneller of intuïtiever. Speed limit info is ook heel fijn, zeker met het HUD maar zit er soms even naast. De 6:00-19:00 100km/h limiet wordt niet altijd herkend en soms is hij in de war met afslagen of naastliggende wegen. Al met al een fijne toevoeging, maar staar je er niet blind op. De controller van het breedbeeld "navigation professional" heeft een touch functie. Je kunt dan letters "schrijven", wat meer een leuke gimmick is dan echt een functionele toevoeging. Mijn advies is wel om in blokletters te schrijven want normale letters herkend hij soms niet. Tip; veeg naar rechts voor een spatie, veeg naar links om de laatste invoer te verwijderen. Spraakbediening werkt tot nu toe binnen haar grenzen goed, al heb ik hier nog niet genoeg ervaring mee. Ik rij vaak dezelfde routes en die heb ik dan geselecteerd op de sneltoetsen ( 1 t/m 8 ) op het paneel onder de ventilatieroosters.

Afbeelding
Een fraaie combinatie naast het donkerblauw van het exterieur

Afbeelding
En ook hier heb je eigenlijk meer bruikbare ruimte dan een 3-serie sedan


De echte minpunten

Tsja, die zijn er ook. De wagen heeft adaptieve LED koplampen. Dit zorgt voor een fraaie agressieve front en neemt het aan- en uitzetten van het grootlicht uit handen - soort van. Naar mijn mening gaat het uitzetten van het grootlicht op de automatische stand net iets te laat. Dit is ook wat ik zelf ervaar met tegenliggers die dat op hun 3 of 4 hebben. Eenmaal de tegenligger of voorganger gespot werkt het fantastisch. Hij "bundelt" het andere verkeer helemaal uit en dit zie je ook aan de bewegingen van het licht op de weg. Ik gebruik het 's nachts eigenlijk altijd, maar ik merk dat ik het toch nog net iets te vaak handmatig uitzet. Een seconde of 5 eerder zou wat mij betreft fijner zijn.

Afbeelding
Het oogt wel dik, die koplamp units

Twee dingen die mij echt irriteren zijn het gebrek aan bergruimte in het interieur, in combinatie met het missen van een sleutelgat. Ik rij vaak 2+ uur naar mijn werk en dat doe ik het liefste zonder spullen in mijn broekzakken. De telefoon kan netjes opgeborgen worden op de draadloos oplader in de middenconsole en voor flesjes, de portemonnee en ander klein spul is genoeg ruimte in de deurvakken. De sleutel echter.. Tsja, ik weet na 3 maanden nog steeds niet waar ik deze moet leggen en voor mijn werk moet ik zakelijke broeken aan. Mijn sleutelbos is ook vrij groot dus ik merk vaak dat de huissleutels of bieropener (en die gaat er niet af :mrgreen: ) vervelend in mijn been prikt. Daardoor heb ik één van de bekerhouders voor de automaatpook omgedoopt als sleutelvak. Dit is echter wel afgewerkt met "soft touch" plastic dus ik ben toch enigszins bang dat dit op den duur voor krassen gaat geven.

Verder, en dit vind ik ook zeer irritant; de RTTI meldingen. Het concept is fantastisch; live updates van verkeerssituaties. Dit komt dan op het HUD, op de navigatie en op het digitale dashboard. De melding bij bijv. een ongeluk is "Gevaarlijke verkeerssituatie!";

Afbeelding
De melding op de klokken

Nu kun je deze met het BC knopje wegklikken, maar na een seconde of 8 komt deze weer terug en blijft deze iedere keer na het wegklikken terugkomen tot je voorbij de situatie bent. Ik denk wel dat ik begrijp wat BMW wilt; je net zo lang op de hoogte houden als nodig, maar hij doet dit ook wel eens op naastliggende wegen of meldingen die niet op je route liggen. Je kunt de meldingen wel uitzetten in de iDrive maar dan komen ze helemaal niet, dus dat is ook niet echt een optie. Ik had liever gezien dat dit te cancelen is en dan maar maximaal 1 keer terugkomt bijv. Een andere plek, bijvoorbeeld bovenaan of midden in het scherm zou ook goed zijn zodat de rest van de info niet wegvalt (tijd, BC-informatie en temperatuur). Midden tot boven/midden van het scherm wordt sowieso niet gebruikt, al vermoed ik dat dit de plek is waar de adaptieve cruise control zijn informatie zou delen. Zoals het nu is vind ik persoonlijk toch wel irritant. Ook merk ik dat er soms "gevaarlijke situaties" zoals ongelukken gemeld worden die er helemaal niet (meer) zijn. Nu ligt dat denk ik eerder aan de RTTI service zelf, dus niet echt te wijten aan de BMW, maar toch.


Must have opties:
  • M-pakket; dit maakt de 4 zoveel dikker en toch wat exclusiever, past ook bij het rijgedrag van de auto en de positionering in het gamma van BMW
  • M-sport remmen; Erg goed, goed doseerbaar en oogt toch een stuk dikker op grotere (18 inch+) velgen
  • 19" M-wielen; een plaatje. Comfort is ook goed te noemen, ook op het normale M-onderstel
  • Adaptieve led-koplampen; toch wel. Alleen al voor de looks
  • Schuif-kanteldak; heerlijk in de zomer en op mooie dagen en ook voor de looks; het staat toch wel fraai op kantelstand
  • Getint glas; Niet echt koeler, wel dikker en oogt exclusiever
  • PDC rondom; Erg fijn, gebruik ik dagelijks. Het parkeren is makkelijker dan de MINI van moeders zonder
  • HUD; iets wat ik echt niet meer wil missen, zeker met navigatie aan op onbekende plekken is het erg fijn om instructies en informatie in het zicht te hebben
  • Harman Kardon; iets wat iedere muziekliefhebber moet aanvinken. Niet het best verkrijgbare systeem, maar een goede allrounder. HiFI en standaard audio zijn toch wel echt onder de maat in de F3x
  • Stoelverwarming; het leer is koud in de winter, erg fijn om dan snel op te warmen
  • Elektrisch verstelbare stoelen met memory en elektrisch verstelbare+dimmende spiegels; ideaal als je met iemand de auto deelt, instelbaar per persoon per sleutel

Nice-to-haves:
  • Variable sport steering; Directer bij lage snelheden, rustiger op de snelweg. Toch wel prettig met de elektrische stuurbekrachtiging. Feedback is goed
  • Digitaal dashboard; Mooi, functioneel, soms net iets te traag qua frames per second maar de integratie is goed. Niet zo druk als Audi's Live dashboard (pluspunt!)
  • Elektrisch inklapbare spiegels; toch fijn om deze in te kunnen klappen; scheelt ongeveer 12cm aan breedte. Wel zo fijn in nauwe parkeergarages bijv.
  • ConnectedDrive; adressen versturen naar de auto is fijn als je vaak op onbekende plekken komt

"Overslaanbaar":
  • Park assist; één keer gebruikt; ik vertrouw mijn eigen parkeerkunsten meer en door de achteruitrijcamera, PDC rondom en naar beneden kantelende rechter buitenspiegel eigenlijk niet nodig

Niet doen:
  • BMW HiFI of standaard audio; dit viel echt zwaar tegen. De standaard audio in mijn 118i uit 2008 klinkt beter

Al met al is deze auto voor mij een 9/10. De nadelen zijn eigenlijk goed mee te leven, op het sleutelgat na. Routebegeleiding en dus RTTI heb ik niet dagelijks in gebruik dus ik zie dit niet iedere rit gelukkig. De andere dingen zijn gewoon een kwestie van weten dat ze er zijn en "ermee omgaan". Qua comfort, rijervaring, rust en looks is het voor mij de perfecte auto. Lange afstanden zijn zo gedaan en met een fijn muziekje op de H&K is het totaal geen onprettige plek om te zijn. Het carbonzwart is na de detailing echt fantastisch, de chromen accenten en de velgen maken de auto echt af. Dit is de eerste auto waarmee ik bijna dagelijks duimpjes omhoog krijg. Ook binnenin is het een fijne plek. Ik was bang dat ik de Mokka kleur te flets zou gaan vinden maar ik vind het juist een perfecte middenweg tussen bruikbaar (omdat het toch wat donkerder is) en exclusiviteit (omdat het geen standaard zwart is). De carbon inleg is gevoelig en kan voor schitteringen zorgen, maar is ook tegelijk erg mooi door de diepgang en de kleur. De kofferbak is groot genoeg voor een weekend weg met zn tweeën en door de neerklapbare bank is een fiets vervoeren ook geen enkel probleem. Voor mij voorlopig geen andere auto dus. Al met al is dit in mijn ogen het mooiste vervoer wat je voor +/- €40k met garantie jong kunt rijden. :ja:
Laatst gewijzigd door Jeremy op 24 apr 2021, 15:47, 2 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
veejay
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 1018
Lid geworden op: 19 mar 2012, 11:19

Leuk verslag van je bevindingen tot nu toe :ja: . Nog heel veel plezierige kilometers gewenst!
440Xi Cabrio Full Individual Msport + Mpower & SoundKit.
Gebruikersavatar
internetboarder
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 1818
Lid geworden op: 13 jan 2018, 07:27
Type Auto: F34 328i

Mooi verhaal, lekker kort ook
F34 328i



Afbeelding
Gebruikersavatar
Jeremy
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 2190
Lid geworden op: 31 mei 2013, 08:07
Type Auto: F31 335d LCI & F87 M2 LCI
Locatie: Oosterburen

Jep, iets langer dan gedacht. Inmiddels nog wat foto's bijgevoegd. :mrgreen:
Gebruikersavatar
Langefrans
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 522
Lid geworden op: 26 sep 2017, 17:01
Type Auto: F32 420i LCI Stage II

Lekker "samengevat" 001 Conclusie is 9/10 .. lekker hoor :Hosanna:
Jimmer
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 1044
Lid geworden op: 11 jul 2018, 21:32
Type Auto: 420i Gran Coupe (F36)

Leuk om te lezen!. Vooral als je dezelfde auto hebt, naja dezelfde, ik heb een 2014 model die iets kariger is uitgerust. Dus hier en daar moet ik toch jaloers toekijken naar de laatste snufjes van de LCI, B48 en jouw optielijst. Veel is wel herkenbaar (uiteraard).

Over sommige dingen wijk ik wel af.

- 8e versnellling in de 80, daar heeft mijn auto geen twijfel bij. Die rijdt rotsvast in de 8 bij 80.
- Ik tel de dagen dat ik van mijn runflats af ben, doet echt afbreuk aan de rijbeleving, af en toe van die knallen door de auto. Misschien komt het omdat ik Bridgestones heb (S001) en een Koni SA onderstel, dat werkt blijkbaar niet echt lekker samen werkt. Op mijn nRTF winterbanden was dit vele malen beter. Binnenkort komt er dan ook een nRTF zomerset op.
- Ik heb sinds kort ook ACC (zelf ingebouwd :ja: ), en ik vind dit een geweldige optie. Ik heb laatste 80km snelweg gereden zonder ook maar één keer rem of gaspedaal aan te raken. Dat maakt het toch een soort van mini autopilot. Maar.... (toch een maar), het ligt ook aan de rijstijl. ACC past heel goed bij een anticiperende (rustige) rijstijl en niet de typische BMW rijstijl (vlot op de linkerbaan 8) ). Je moet dus je rijstijl aanpassen aan ACC, en niet andersom, want dan is het een gevecht en kan het een irritante optie zijn (maar voor mij dus niet :autotje spelen: ). (je kunt trouwens ACC te alle tijden uitzetten en gewoon CC gebruiken).
Gebruikersavatar
ejt
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 11495
Lid geworden op: 31 okt 2009, 18:59
Type Auto: BMW

Hey Jeremy, super goed en compleet verhaal van jouw bevindingen omtrent de 20i motor en de 4 GC in het algemeen.
Erg leuk om te lezen en je hebt me daar een heel mooie gevonden en gekocht.

Grappig dat sommige dingen toch anders over kunnen komen bij de diverse berijders van een auto.
Ik moet nog steeds mijn draai vinden met de active cc, ik ben nu eenmaal een, wat later van rijstrook veranderen, figuur dan dat de ACC vindt. Het systeem remt daardoor sneller af, dan ik nodig acht om van baan te verwisselen. Om daarna weer flink te accelereren, niet goed voor het benzine verbruik en ook niet voor het comfort.
De Hifi installatie in de G21 vind ik dan wel weer voldoende. HK is beter, maar vind ik dus geen must.
heden G21 330iA

2005 E91 320dA
2009 E91 320d
2013 F31 320dA
2014 F31 335dA
2019 G21 330iA
Gebruikersavatar
Langefrans
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 522
Lid geworden op: 26 sep 2017, 17:01
Type Auto: F32 420i LCI Stage II

Eigenlijk heb ik er nog weinig horen klagen over de B48. Zelf heb ik nooit "groter" (BMW) gereden maar Jeremy wel .. maar toch erg positief :ja:

Qua elektrisch verwarmd stuur heb ik het zelfde .. zou ik ook wel erg fijn hebben gevonden. Jammer dat achteraf inbouwen een dure hobby is.
Het automatisch in parkeren gebruik ik alleen om het te laten zien, maar verder nooit :) .. Hij staat thuis dan ook altijd binnen en op het werk heeel luxe in een ruim vak naast andere BMW liefhebbers.

Ik (weliswaar met 2drs GC :D ) gebruik de ACC voornamelijk wanneer ik wat onoplettend en/of moe ben .. dan is het mooi remhulpje. In alle andere gevallen heb ik hetzelfde als ejt .. je moet wel heel erg vroeg van rijstrook wisselen om er geen "last" van te hebben.

Mijn gemiddeld verbruik (nooit gereset na aankoop) staat overigens op 9.6 :roll:
Ik gebruik hem momenteel dan ook voornamelijk als hobby-auto en doe veel minder "rustig" en sta waarschijnlijk ook meer op sport(+).

Qua banden ... blijf als je comfort wil behouden gewoon op 19inch .. de 20-ers stuiteren echt een stukje meer. Kan me voorstellen dat wanneer je er regelmatig lange stukken me rijdt het kan gaan vervelen.
Gebruikersavatar
psycholander
Beyond salvation
Beyond salvation
Berichten: 2058
Lid geworden op: 13 aug 2013, 16:18
Type Auto: BMW X5 50e

Leuke review om te lezen.

Kan me goed voorstellen dat je m een 9/10 geeft, is gewoon een dikke fijne auto.
MKL-F32
Getting the hang of it
Getting the hang of it
Berichten: 578
Lid geworden op: 25 dec 2020, 00:27
Type Auto: F32 440i (05/2016)

Netje geschreven! Dit is het type review wat je als potentiele F36 koper erg fijn gaat vinden. :ja:
Plaats reactie

Terug naar “F3x: Showroom & Projecten”