Jeremy - BMW F36 420i GC ///M 2019

Plaats hier de foto's van jouw BMW F3x
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Langefrans
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 522
Lid geworden op: 26 sep 2017, 17:01
Type Auto: F32 420i LCI Stage II

Zodan! Onverwacht .. Dubbel .. maar ook DIK komt er bij mij op.
Qua ruimte is het allemaal best te doen. Maatje van me heeft een 120 waar we regelmatig met 4re in hebben gezeten. Prima te doen.

Heel veel plezier met de 2 cilinders meer Jeremy .. gaat vast goedkomen


Gebruikersavatar
Jeremy
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 2190
Lid geworden op: 31 mei 2013, 08:07
Type Auto: F31 335d LCI & F87 M2 LCI
Locatie: Oosterburen

Dat is het ook hoor, 10% dubbel en 90% dik. Qua looks en elegantie zal ik de 4GC wel missen, maar dit is een veel bruter apparaat, veel meer een wapen zoals hier al vermeld is. Stay tuned! :ja:
Gebruikersavatar
veejay
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 1018
Lid geworden op: 19 mar 2012, 11:19

Met dit hollands weer is xdrive een zegen op een performance auto kan ik je vertellen. In de zomer is xdelete een optie. Ga je ook mg flasher proberen?
440Xi Cabrio Full Individual Msport + Mpower & SoundKit.
Richardt87
Just getting started
Just getting started
Berichten: 76
Lid geworden op: 28 jun 2021, 16:42

Lekkere switch!

Aangezien de nieuwe 1 een FWD is dit misschien wel het laatste echt lekkere bommetje van BMW muv de echte M-modellen. Een dikke 6 in lijn in zo'n compact formaat is heerlijk.

Dat hij qua ruimte (op de voorstoel) niet veel onderdoet voor een 4GC wil ik wel geloven. Ben echter ook wel benieuwd naar andere verschillen zoals materiaalgebruik, geluidsisolatie e.d.

Anyway, have fun! :autotje spelen:
BMW G21 330i Touring M-Sport

BMW F36 420i LCI Gran Coupe M-Sport
Gebruikersavatar
6xLekker
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 504
Lid geworden op: 17 aug 2012, 22:55
Type Auto: F20 m140i xdrive

Welkom bij de club.

Hier ga je geen spijt van krijgen.
Succes met het wachten tot dat je hem kan ophalen.
:Mpower: 140i
Gebruikersavatar
6xLekker
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 504
Lid geworden op: 17 aug 2012, 22:55
Type Auto: F20 m140i xdrive

Richardt87 schreef: 06 dec 2021, 11:33 Lekkere switch!

Aangezien de nieuwe 1 een FWD is dit misschien wel het laatste echt lekkere bommetje van BMW muv de echte M-modellen. Een dikke 6 in lijn in zo'n compact formaat is heerlijk.

Dat hij qua ruimte (op de voorstoel) niet veel onderdoet voor een 4GC wil ik wel geloven. Ben echter ook wel benieuwd naar andere verschillen zoals materiaalgebruik, geluidsisolatie e.d.

Anyway, have fun! :autotje spelen:
Ik heb een f31 van 2013 en een f20 2017
Maar je merkt duidelijk dat de f20 ge-update versie is want die is een stuk stiller dan mijn f31en rijd net zo volwassen als de 3 verbruik van de twee auto’s liggen bij 140km/p op de teller gelijk. 316i vs 140. Dat had ik zeker niet verwacht dus pak vaker de 140 dan de 3
Materialen zijn in de lci er zeker op vooruit gegaan. Maar dat telt volgens mijn voor alle bmw uitvoeringen.
:Mpower: 140i
Gebruikersavatar
Jeremy
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 2190
Lid geworden op: 31 mei 2013, 08:07
Type Auto: F31 335d LCI & F87 M2 LCI
Locatie: Oosterburen

Op termijn wil ik wel eens naar tuning mogelijkheden gaan kijken. Het liefst iets wat ook weer terug te draaien is naar Stock want dat komt de verkoopwaarde straks ten goede natuurlijk. Maar ik moet zeggen dat die 340pk met xDrive al fantastisch snel is, echt next level.

Het materiaalgebruik viel bij de proefrit niet tegen. Ik heb ook in een LCI1 gereden (2017) en die vond ik helaas wat minder. Ik heb een LCI2 (9/2018) voor de deur straks, dus met het “digitale dash” en het laatste interieur. Wellicht is het dashboard van wat harder plastic maar de stoelen bijv. zijn exact hetzelfde. Maar dit moet ik maar even de tijd geven natuurlijk, eerste indruk viel absoluut niet tegen in ieder geval. Wel ga ik het (helaas niet op de F20 geleverde) HUD missen. Ook klinkt de H&K in de 420i net wat beter tov de M140i. Maar dat maakt de M140i wel goed met twee cilinders meer. :mrgreen:
Gebruikersavatar
Peej
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 997
Lid geworden op: 07 jul 2008, 19:08
Type Auto: F21 120i M-Sport Shadow Edition
Locatie: Dordrecht

Met MGF is het zo dat het unlocken van de ECU de checksum verification number (CVN) en flash counter niet anders wordt. Daar zit de kracht dat dealersoftware in eerste instantie niks gaat zien.

Terug naar stock is in dat geval dan wel de 'stock-like' map flashen. Echt helemaal terug naar stock/backup (locked ECU) betekent volgens mij wel dat je CVN en flash counter aangepast worden. Wel iets om rekening mee te houden misschien.
Gebruikersavatar
veejay
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 1018
Lid geworden op: 19 mar 2012, 11:19

Helemaal mee eens wat Peej zegt. De vraag is echter of de dealer je auto weer als PS auto gaat verkopen. Zoniet dan maakt die flashcounter ophoging niks meer uit, want er is toch geen BMW garantie meer voor de nieuwe koper. Ik wacht rustig tot mijn garantie afloopt en dan gaat als eerste de cold start delete geactiveerd worden.

HK is fijn, maar bij de pretritjes gaat de radio gewoon uit :).
440Xi Cabrio Full Individual Msport + Mpower & SoundKit.
Gebruikersavatar
Ray320
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 2984
Lid geworden op: 20 apr 2019, 17:52
Type Auto: Een touring

Woensdag al, lekker snel en dat is prima, want als jij iets in jouw hoofd haalt wil je het snel hebben.
Wat een supervette dikke gave upgrade qua auto! :D :D :D :D :D Alvast super veel plezier ervan.
E91 320i :Mpower:
Gebruikersavatar
Jeremy
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 2190
Lid geworden op: 31 mei 2013, 08:07
Type Auto: F31 335d LCI & F87 M2 LCI
Locatie: Oosterburen

Stocklike flash is ook prima natuurlijk, als de wagen dan maar zich "gedraagt" als standaard. Ach, dat is nog even niet aan de orde, zeker met de wintermaanden wil ik eerst aan de 340 (waarschijnlijk meer) pk wennen. Oké het is xDrive maar ik ga qua vermogen bijna naar het dubbele. Eerst daar maar eens mee leren omgaan. :mrgreen:
Ray320 schreef: 06 dec 2021, 18:38 Woensdag al, lekker snel en dat is prima, want als jij iets in jouw hoofd haalt wil je het snel hebben.
Nee joh, ik ben nooit impulsief?! :lol:
Gebruikersavatar
MartinBMW
Being a part of it
Being a part of it
Berichten: 200
Lid geworden op: 03 dec 2019, 11:23
Type Auto: BMW 420i coupé M-sport LCI

Dan zit jij nog in de ontkenningsfase :lol: ………..

Beetje impulsiviteit is goed, mensen die altijd twijfelen grijpen er naast.
Freude am fahren :Mpower:
BMW 3er Coupé LCI -------> BMW 4er Coupé M-sport LCI
Gebruikersavatar
psycholander
Beyond salvation
Beyond salvation
Berichten: 2058
Lid geworden op: 13 aug 2013, 16:18
Type Auto: BMW X5 50e

Toch wel een hele dikke upgrade hoor :ja:
Gebruikersavatar
veejay
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 1018
Lid geworden op: 19 mar 2012, 11:19

Jeremy schreef: 07 dec 2021, 11:26 Stocklike flash is ook prima natuurlijk, als de wagen dan maar zich "gedraagt" als standaard. Ach, dat is nog even niet aan de orde, zeker met de wintermaanden wil ik eerst aan de 340 (waarschijnlijk meer) pk wennen. Oké het is xDrive maar ik ga qua vermogen bijna naar het dubbele. Eerst daar maar eens mee leren omgaan. :mrgreen:

Het went snel :). Das het leuke van X-drive, je moet het echt wel bond maken en bewust abrupt de kont omgooien (met het gewicht spelen) om onbalans te krijgen. Voor de rest spoort het als een trein! Een ritje naar Duitsland is echt wel aan te raden om echt te beseffen hoe hard het spul kan.
440Xi Cabrio Full Individual Msport + Mpower & SoundKit.
Gebruikersavatar
Jeremy
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 2190
Lid geworden op: 31 mei 2013, 08:07
Type Auto: F31 335d LCI & F87 M2 LCI
Locatie: Oosterburen

Woensdag werd dinsdag! Vandaag afscheid genomen van de 4GC en inderdaad, ik zal die auto qua looks missen. Inmiddels staat de M140i dus voor de deur. Wát een auto en wat een sound! Op hogere snelheden inderdaad een stuk stabieler, wellicht ook door de xDrive. En die start, dan komt er toch een heerlijk geluid uit die auto, echt fantastisch. Morgen wat foto’s maken en een nieuwe showroom beginnen, voor nu een sneak preview! :ja:
Spoiler
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “F3x: Showroom & Projecten”