LangeFrans: F32 420iA LCI M-Sport High Executive

Plaats hier de foto's van jouw BMW F3x
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Jeremy
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 2190
Lid geworden op: 31 mei 2013, 08:07
Type Auto: F31 335d LCI & F87 M2 LCI
Locatie: Oosterburen

Ik herken je helemaal en ik was ook bang dat de F20 een achteruitgang zou zijn tov de F36. De M140i zit net zo goed en degelijk in elkaar als mijn 420i. De materialen zijn niet minder, althans, nog niet ontdekt en valt dus ook niet op. De H&K in de F36 was wel van een serieus beter niveau, plus mis ik mijn HUD ook best wel. De ambient lightning in de M140i is ook minder, maar dit vind ik persoonlijk ook geen doorslaggevende factor. De stoelen, het stuur, de automaatbediening, iDrive, bediening en opties zijn allemaal exact hetzelfde als in de 4, wat logisch en afhankelijk van bouwjaar en opties is. Ik voel in ieder geval niet dat ik achteruit gegaan ben met de 1 serie tov de 4 serie.

Qua rijervaring is het wel echt vele malen leuker, het is maar net wat je zoekt. Een 440i of 540i is veel meer een luxeauto, de M140i/M240i zijn in mijn ogen de beste hothatch-categorie auto's die je kunt krijgen. Goed, ik zou er ook niet van staan te kijken als ik in de toekomst een keer overstap naar een G21 M340i. :ja:

Wellicht kunnen we eens een keertje afspreken zodat je zelf kunt proberen? :ja:


PatTrm
Being a part of it
Being a part of it
Berichten: 182
Lid geworden op: 03 nov 2016, 23:08
Type Auto: F20 & F36
Contacteer:

Het is misschien wel wat lastiger om een mooie uitvoering van de F20 te vinden. Maar die zijn er zeker!

Je hebt al snel een "instap" model, geen leer, verwarmd stuur, acc, ldw, electrische stoelen, evo, etc.. ik zag onlangs zelfs een M140i met basis cluster..

De 420i van Martijn is goed uitgerust en dat ga je wel missen als je het niet meer hebt.

Verstuurd vanaf mijn SM-G973F met Tapatalk


Gebruikersavatar
Jeremy
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 2190
Lid geworden op: 31 mei 2013, 08:07
Type Auto: F31 335d LCI & F87 M2 LCI
Locatie: Oosterburen

Klopt Patrick, ik heb het geluk gehad dat ik een zeer rijk uitgeruste F20 heb kunnen vinden. Alle opties (behalve HUD - maar op de F20 niet leverbaar) die ik op mijn 420i had zitten ook op de M140i. Daarbovenop heb ik nu ook nog eens een verwarmd stuur en elektrische verstelling voor de rug in de stoel. Allebei heerlijk en tov de 420i zit ik lekkerder door deze verstelling en heb ik geen last meer van mijn onderrug na een lange rit. :ja:
Gebruikersavatar
internetboarder
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 1818
Lid geworden op: 13 jan 2018, 07:27
Type Auto: F34 328i

En een 540 heeft alles als je wil. Daarbij mega comfortabel en stil.
De ultimat cruiser.
F34 328i



Afbeelding
Gebruikersavatar
Langefrans
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 522
Lid geworden op: 26 sep 2017, 17:01
Type Auto: F32 420i LCI Stage II

Toen ik het schreef had ik al zoiets van een 5 (G30) is echt iets heel anders ... daar ben ik nog niet aan toe.

Een hele dikke 140i/240i zou het overwegen waard zijn en is geen downgrade, maar blijf altijd iets missen .. Zoals Patrick al aangaf zit er op die van mij vrijwel alles op.
En dan nog blijft het dash hetzelfde als mijn huidige. HUD mis ik al in die van mijn vriendin :D
Jeremy heeft een heel goed gevuld exemplaar ... en eigenlijk zeg hij het al .. hij mist iets, H&K en HUD .. maar er komt zoveel voor in de plaats wat maakt dat je er niet meer aan denkt. In die zin zou een pracht exemplaar een keuze kunnen zijn.

Een G21 M340i zou dan een opvolger zijn waarbij je er "op vooruit" gaat. Maar die vallen wel in een andere prijsklasse,
En ... Wat Haroldje bv ook heeft ervaren met uitstapjes naar andere types is de zit in de coupe, die is echt heel anders .. de B-stijl ..
Ideaal zou dan inderdaad een F36 440i zijn. Helaas nog een stukje duurder. Dat ga ik er niet aan uitgeven. Het is een leuke hobby, maar ik heb nog andere doelen ook.

Weet zeker dat Haroldje op zijn beurt zou zeggen neem een dikke jong gebruikte 430i, daar heb je voldoende aan :ja:

Vanwege het feit dat ik mijn rijbewijs kwijt was vanwege een snelheidsovertreding heb ik grote problemen om een opvolger überhaupt fatsoenlijk te kunnen verzekeren, dat speelt ook nog mee in de overweging van een eventuele opvolger :?
Maar kijk vrijwel elke dag naar het aanbod .. dus kriebelen doet het.

En Jeremy .. ik wil zeker wel eens met je mee om te proeven!
Laatst gewijzigd door Langefrans op 01 jan 2022, 21:46, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Langefrans
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 522
Lid geworden op: 26 sep 2017, 17:01
Type Auto: F32 420i LCI Stage II

internetboarder schreef: 01 jan 2022, 20:41 En een 540 heeft alles als je wil. Daarbij mega comfortabel en stil.
De ultimat cruiser.
Mijn 4 heeft een aangepaste uitlaat omdat ik geluid miste, dus geluid ga ik juist missen in een 5 ... :wink:
Gebruikersavatar
ejt
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 11495
Lid geworden op: 31 okt 2009, 18:59
Type Auto: BMW

Leuk verhaal dit, ga ik volgen.
De keuzestress tussen de diverse modellen.
Wat een luxe.
Ik rij de g21 nu bijna een jaar, en kan je melden, dat het blok genoeg power heeft voor de Nederlandse wegen. In Duitsland zou je wat tekort kunnen komen, als je in een treintje zit met meer vermogende auto's, maar die kunnen ook niet continu volgas rijden. Dus haak je weer aan. Chippen is nog een optie. Kom je op 140i niveau.
Dat omtrent de power.
De wegligging is wel heel anders tov de f series.
Continu is de koets, en dus stoel in beweging. Vind ik nu nog niet vervelend, maar zou bij mijn volgende wel het geval kunnen zijn. Dan zou een mooie 5 zomaar de oplossing kunnen zijn. Een maatje van mij heeft een 540i en die stond versteld van de snelheid, die deze sedan heeft. Hij weegt maar 1550kg. Even zwaar als mijn 30i touring.
heden G21 330iA

2005 E91 320dA
2009 E91 320d
2013 F31 320dA
2014 F31 335dA
2019 G21 330iA
Gebruikersavatar
Arjan
Administrator
Administrator
Berichten: 24792
Lid geworden op: 12 sep 2010, 12:06
Type Auto: IX1 xdrive30

Wat bedoel je precies met "stoel en koets in beweging" EJ?

Doorgeven van info naar de bestuurder? De G heeft een veel sportievere setup (standaard M) dan de F, dan krijg je gelukkig ook meer feedback terug, ik ben daar juist wel blij mee. Ik lees ook veel mee op US (Facebook) forums en in dat 3e wereld land zijn de wegen nog een tandje slechter dan hier in NL (voorzichtig uitgedrukt) waardoor mensen daar een stuk comfort juist missen. Ik hoop niet dat BMW naar die mensen gaat luisteren voor de volgende 3er 002

5er is een stuk comfortabeler inderdaad, keuzes keuzes.... :)
Gebruikersavatar
ejt
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 11495
Lid geworden op: 31 okt 2009, 18:59
Type Auto: BMW

Dat bedoelde ik, inderdaad. De g is zoveel sportiever, of hoe je het wil noemen, dan de f, een wereld van verschil.
Ik wilde na de f ook meer rijbeleving en die krijg je in de g.
Heb ik bewust voor gekozen, maar kan mij ook voorstellen, dat als je daar minder trek in hebt, kiest voor een g30. Die zijn vele malen comfi-er dan de g20
heden G21 330iA

2005 E91 320dA
2009 E91 320d
2013 F31 320dA
2014 F31 335dA
2019 G21 330iA
Gebruikersavatar
Langefrans
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 522
Lid geworden op: 26 sep 2017, 17:01
Type Auto: F32 420i LCI Stage II

Langefrans schreef: 01 jan 2022, 21:15 Ideaal zou dan inderdaad een F36 440i zijn. Helaas nog een stukje duurder.
Er sluipt een foutje in zie ik nu .. Ideaal zou mijn inziens de nieuwe coupe G22 440i zijn ..
Gebruikersavatar
veejay
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 1018
Lid geworden op: 19 mar 2012, 11:19

Ik vind de G zeker een mooie auto en naast mijn auto ziet de mijne er alweer gedateerd uit. De M440i (cabrio en coupe) vond ik niet sportiever qua rijgedrag (motor/versnellingsbak) of heel veel sneller aanvoelen. Volgens de Genius komt dat door mijn Powerkit software. In ieder geval scheelt dat 50K (110K kostte de M440I cabrio) en rij ik nog even rond in de F33 (sowieso ben ik fan van een hardtop).

Ik had 1 dag een leenauto en dat was een heuse 116D, ondanks het gemis aan power was het een leuke auto in de zin van lekker 'gooien en smijten' 600 kilo lichter dan mijn daily, dat merk je. Alleen wat opviel was dat zelfs met zo weinig koppel de RWD niet altijd alle power in 1 keer kwijt kan.
440Xi Cabrio Full Individual Msport + Mpower & SoundKit.
Gebruikersavatar
Joop
Moderator
Moderator
Berichten: 15843
Lid geworden op: 02 jan 2009, 23:51
Type Auto: G21 330i Touring HE M-sport

Ik snap dat verhaal van Veejay niet mbt de sportieviteit van de G22 M440i niet. De auto is echt vele malen sportiever dan de F32 440i die ik had, ondanks het hoge gewicht en de grootte van de koets. Een van de redenen om de 440i toch sneller weg te doen dan ik eigenlijk voor ogen had…

…dus succes met je keuze Martijn. Zit op dit moment in hetzelfde schuitje en de Zed zal dit jaar denk ik ook het veld gaan ruimen en er zal ook iets praktischer voor terug gaan komen.
Afbeelding Afbeelding

"Well we have a straight six at the front, a manual gearbox in the middle, and drive goes to the back. That is page one, chapter one of the petrolsexual handbook." / "Page two is of course a LSD mounted between the rear axle" JC
Gebruikersavatar
veejay
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 1018
Lid geworden op: 19 mar 2012, 11:19

Ik snap het ook niet Joop, daarom 2x een M440 op verschillende dagen geprobeert. Een G serie M3 competition was dan wel weer vol emotie alleen met RWD best listig dus wel opletten de hele tijd. Ieder zijn voorkeur! :ja:
440Xi Cabrio Full Individual Msport + Mpower & SoundKit.
Gebruikersavatar
Joop
Moderator
Moderator
Berichten: 15843
Lid geworden op: 02 jan 2009, 23:51
Type Auto: G21 330i Touring HE M-sport

Ik zou zelf overigens ook altijd voor de RWD variant voor de M440i gaan, al wil die uitvoering met de AWD ook prima dwars. Heb zelf niets met xDrive uitvoeringen, maar de G modellen zijn nog meer als achterwielaandrijver ingesteld.
Afbeelding Afbeelding

"Well we have a straight six at the front, a manual gearbox in the middle, and drive goes to the back. That is page one, chapter one of the petrolsexual handbook." / "Page two is of course a LSD mounted between the rear axle" JC
Gebruikersavatar
Langefrans
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 522
Lid geworden op: 26 sep 2017, 17:01
Type Auto: F32 420i LCI Stage II

Vandaag eindelijk eens de kans gezien om het nieuwe rubber op de achterbanden te laten monteren. Oude waren aardig opgerookt .. zaten er een kleine 22 op :? :Hosanna:

Afbeelding

Spannend klusje met zo`n platte band en uitstekende spijltjes op de velgrand .. Maar voorzichtig en vakundig in orde gemaakt.
Voor montage nog ff de band mooi zwart maken en het vet goed verwijderen zie ik nu ..
Plaats reactie

Terug naar “F3x: Showroom & Projecten”