Een kleine update na een paar dagen bezit?haroldje schreef:allemaal bedankt voor de complimentjes
BMW F32 420i
- Dejan
- VIP Driver
- Berichten: 16246
- Lid geworden op: 08 jan 2011, 09:21
F30 330e (2016): viewtopic.php?f=66&t=20324 & E90N 318i (2010)
Past: F11 528i, E90 M3 (2010), F20 118i (2013), E92 330xD (2007), E46 318i (2005)
- haroldje
- VIP Driver
- Berichten: 931
- Lid geworden op: 09 aug 2009, 12:21
- Type Auto: BMW 430i g23
- Locatie: brabant
Hier dan even een update,heb er nu 1400km opzitten,en mag nu wat meer gas gaan geven,het grootste pluspunt vind ik toch wel de 8traps automaat die altijd bij de les is,in mijn 325i reed ik bijna altijd in de sport stand,terwijl ik nu bijna altijd in comfort stand rijd,dit is ook mede te danken aan de soepelheid van de turbomotor,je zit in een vloek en een zucht op de 200km.
Verders is het een geweldige fijn auto met een super wegligging en is iets comfortabeler dan de e92 met 19inch velgen,door de kleinere en lichtere motor voelt hij in de bochten beter aan.
Het geluid van de harman kardon is geweldig zo ook is het geluid van de uitlaat aan het veranderen naar een zwaarder geluid,klonk nieuw als naaimachine,de opties als headup display en camera's werken allemaal perfect.
Het verbruik valt me nog wat tegen,zit nu op 1op 11.5 gemiddeld,maar dat mag de pret niet drukken.
Ik heb zeker geen spijt dat ik de 6cilinder verruild heb voor de 4cilinder turbo.
gr harold
Verders is het een geweldige fijn auto met een super wegligging en is iets comfortabeler dan de e92 met 19inch velgen,door de kleinere en lichtere motor voelt hij in de bochten beter aan.
Het geluid van de harman kardon is geweldig zo ook is het geluid van de uitlaat aan het veranderen naar een zwaarder geluid,klonk nieuw als naaimachine,de opties als headup display en camera's werken allemaal perfect.
Het verbruik valt me nog wat tegen,zit nu op 1op 11.5 gemiddeld,maar dat mag de pret niet drukken.
Ik heb zeker geen spijt dat ik de 6cilinder verruild heb voor de 4cilinder turbo.
gr harold
- snarf66
- VIP Driver
- Berichten: 800
- Lid geworden op: 23 aug 2012, 23:36
- Type Auto: BMW e90 320i
- Locatie: Landgraaf
leuk om even een update te geven over je ervaring met deze hele mooie BMW.
Vooral goed om te horen dat je geen spijt hebt dat je van een 6 naar 4 bent gegaan en dat
je rijervaring alleen pluspunten heeft.
ik wens je nog veel plezier met deze wagen.
Vooral goed om te horen dat je geen spijt hebt dat je van een 6 naar 4 bent gegaan en dat
je rijervaring alleen pluspunten heeft.
ik wens je nog veel plezier met deze wagen.
doe altijd datgene waarvan je denkt dat dit het beste is voor je BMW.
-
- Beyond salvation
- Berichten: 2213
- Lid geworden op: 21 apr 2012, 14:50
- Type Auto: e92 325i
Top harold dat je er tevreden over bent,je was met trots over je bolide aan het vertellen afgelopen zondag met bimmerfest,kan ook niet anders zeggen dan dat het volledig terecht is
If you want to be happy for a day,drink.
If you want to be happy for a year,marry.
If you want to be happy for a lifetime,drive a bmw.
If you want to be happy for a year,marry.
If you want to be happy for a lifetime,drive a bmw.
- cajo
- VIP Driver
- Berichten: 841
- Lid geworden op: 26 feb 2010, 20:20
- Type Auto: G20 330i (High Executive)
Dit is mijn ervaring ook Harold ..toen ik de 330i coupe inruilde voor mijn eerste 320i F30 was het even wennen aan minder bruut vermogen maar de soepelheid van het viercil. turbo blokje maakte veel goed.haroldje schreef:Hier dan even een update,heb er nu 1400km opzitten,en mag nu wat meer gas gaan geven,het grootste pluspunt vind ik toch wel de 8traps automaat die altijd bij de les is,in mijn 325i reed ik bijna altijd in de sport stand,terwijl ik nu bijna altijd in comfort stand rijd,dit is ook mede te danken aan de soepelheid van de turbomotor,je zit in een vloek en een zucht op de 200km.
Verders is het een geweldige fijn auto met een super wegligging en is iets comfortabeler dan de e92 met 19inch velgen,door de kleinere en lichtere motor voelt hij in de bochten beter aan.
Het geluid van de harman kardon is geweldig zo ook is het geluid van de uitlaat aan het veranderen naar een zwaarder geluid,klonk nieuw als naaimachine,de opties als headup display en camera's werken allemaal perfect.
Het verbruik valt me nog wat tegen,zit nu op 1op 11.5 gemiddeld,maar dat mag de pret niet drukken.
Ik heb zeker geen spijt dat ik de 6cilinder verruild heb voor de 4cilinder turbo.
gr harold
En inderdaad de wegligging van de 4 is werkelijk fantastisch ..zelfs beter dan de F30 ,je merkt vooral rond topsnelheid de stijfheid van de carrosserie t.o.v. de F30..
Kortom ik kan mijzelf helemaal vinden in jou verslag
veel plezier met de 4
- haroldje
- VIP Driver
- Berichten: 931
- Lid geworden op: 09 aug 2009, 12:21
- Type Auto: BMW 430i g23
- Locatie: brabant
het enige wat ik ben vergeten te melden is dat je wel een stuk beleving mist,je hebt totaal geen benul van snelheidcajo schreef:Dit is mijn ervaring ook Harold ..toen ik de 330i coupe inruilde voor mijn eerste 320i F30 was het even wennen aan minder bruut vermogen maar de soepelheid van het viercil. turbo blokje maakte veel goed.haroldje schreef:Hier dan even een update,heb er nu 1400km opzitten,en mag nu wat meer gas gaan geven,het grootste pluspunt vind ik toch wel de 8traps automaat die altijd bij de les is,in mijn 325i reed ik bijna altijd in de sport stand,terwijl ik nu bijna altijd in comfort stand rijd,dit is ook mede te danken aan de soepelheid van de turbomotor,je zit in een vloek en een zucht op de 200km.
Verders is het een geweldige fijn auto met een super wegligging en is iets comfortabeler dan de e92 met 19inch velgen,door de kleinere en lichtere motor voelt hij in de bochten beter aan.
Het geluid van de harman kardon is geweldig zo ook is het geluid van de uitlaat aan het veranderen naar een zwaarder geluid,klonk nieuw als naaimachine,de opties als headup display en camera's werken allemaal perfect.
Het verbruik valt me nog wat tegen,zit nu op 1op 11.5 gemiddeld,maar dat mag de pret niet drukken.
Ik heb zeker geen spijt dat ik de 6cilinder verruild heb voor de 4cilinder turbo.
gr harold
En inderdaad de wegligging van de 4 is werkelijk fantastisch ..zelfs beter dan de F30 ,je merkt vooral rond topsnelheid de stijfheid van de carrosserie t.o.v. de F30..
Kortom ik kan mijzelf helemaal vinden in jou verslag
veel plezier met de 4
dat is eigelijk mijn enigste minpunt,begint kwa rijbeleving een beetje op een een goedstuurende audi te lijken
-
- VIP Driver
- Berichten: 5767
- Lid geworden op: 25 aug 2011, 20:29
- Type Auto: BMW E92 335i-501pk/717 nm
- Locatie: Madurodam
Heb hem ook in het echt gezien,ff in gezeten,ziet er super uit Harold.
Als ik je ervaringen leest is Bmw er weer op vooruit gegaan,hmmmm ga toch misschien denken of ik de mijne ga inruilen,had ook niet in je auto moeten instappen
Als ik je ervaringen leest is Bmw er weer op vooruit gegaan,hmmmm ga toch misschien denken of ik de mijne ga inruilen,had ook niet in je auto moeten instappen
MOSSEMANTURBOchipt. 501pk/717nm.GRUPPE M airint.MOSSELMANTURBO,S upgr.MOSSELMANN
interco.MOSSELMANDOWNPIPES.DINAN oliek.SPEC sportkop 900nm..QUAIFE sper.MILLTEK sportuitlaat.POWERFLEX rubb .WIECHERS v. :FORGE dumpv.BREYTON vlg .KW schroefs v. 2.
BREMBO BBK.M-PAKKET+pp diff. 102 competion
interco.MOSSELMANDOWNPIPES.DINAN oliek.SPEC sportkop 900nm..QUAIFE sper.MILLTEK sportuitlaat.POWERFLEX rubb .WIECHERS v. :FORGE dumpv.BREYTON vlg .KW schroefs v. 2.
BREMBO BBK.M-PAKKET+pp diff. 102 competion
-
- Beyond salvation
- Berichten: 1760
- Lid geworden op: 17 dec 2009, 18:14
- Type Auto: F20 lci 118iA Exe Sportline
- Locatie: Zuid Holland
Mooi dat de nieuwe 4 goed bevalt Harold!
Vwb de rij-beleving,
auto's worden natuurlijk steeds beter waardoor de fun-factor helaas wel een beetje ingedampt wordt.
Zelfs met dat kleintje van mij merk je weinig tot 180 kaa-em-haa.
Daarintegen is de fun wel goed aanwezig op een leuk stuur-weggetje.
M135i zou voor mij de perfecte Bimmer zijn, maar helaas niet haalbaar voor mij.
Qua looks is de 4 een droom.....
Vwb de rij-beleving,
auto's worden natuurlijk steeds beter waardoor de fun-factor helaas wel een beetje ingedampt wordt.
Zelfs met dat kleintje van mij merk je weinig tot 180 kaa-em-haa.
Daarintegen is de fun wel goed aanwezig op een leuk stuur-weggetje.
M135i zou voor mij de perfecte Bimmer zijn, maar helaas niet haalbaar voor mij.
Qua looks is de 4 een droom.....
BMW 118i Sportline.......Het Verhaal!
Zin en vooral.......Onzin!
"With your mind power, your determination, your instinct, and the experience as well, you can fly very high"
-Ayrton Senna-
Zin en vooral.......Onzin!
"With your mind power, your determination, your instinct, and the experience as well, you can fly very high"
-Ayrton Senna-
- Dejan
- VIP Driver
- Berichten: 16246
- Lid geworden op: 08 jan 2011, 09:21
Als de fun omlaag gaat, betekent dat dan niet dat de auto's slechter (klinischer) worden?
F30 330e (2016): viewtopic.php?f=66&t=20324 & E90N 318i (2010)
Past: F11 528i, E90 M3 (2010), F20 118i (2013), E92 330xD (2007), E46 318i (2005)
- FAF
- VIP Driver
- Berichten: 7332
- Lid geworden op: 08 jul 2008, 19:06
- Type Auto: F36 420i Grancoupe M-sport
Heb een stuk mogen rijden in de demo die Harold voor zijn aankoop had meegekregen.
Ook ik ben enthousiast over de 2.0 turbo.
Qua vermogen schat ik hem ongeveer hetzelfde in als de 3.0L 218pk uit de 325i.
Toch is de vermogensopbouw echt wel anders.
Vooral in het middengebied is de 2.0 sterk, wat natuurlijk logisch is bij een turboblok.
Bovenin het toerengebied is naar mijn beleving de 3.0L heer en meester.
Vind de beleving en geluid ook stuk minder met de 4 cilinder.
Maar ik mag hier geen vergelijking in maken met mijn 325i omdat daar een performance intake/uitlaat gemonteerd zit.
Had van Harold begrepen dat dit dan ook zijn eerste mod gaat worden.
Misschien verstandig om gelijk bij monteren van een andere uitlaat meteen een K&N filter te plaatsen.
Hiermee zou zeker wat meer beleving in de 4 te krijgen zijn.
Wat mij opviel aan de 420i was het feit dat hij voor wat langer neutraal is.
Bij een bocht in België om in te voegen op de snelweg kneep de bocht wat meer dan ik had ingeschat.
420i (standaard onderstel) bleef zich in het asfalt bijten!
Zal ook wet te wijten zijn aan het feit dat het blokje lichter is dan de 3.0L.
Doordat de 4 cilinder wat verder naar achter geplaatst kan worden tov een 6, zal ook bijdragen aan minder onderstuur.
Qua looks kan ik kort zijn......geweldig.
Met als enig kritiek het front, die loopt voor mijn smaak veel te sterk af.
Zal de cw waarde vast te goede komen.
Machtige bimmer maar ik laat mijn E90 er (nog) niet voor achter bij de dealer.
Enjoy je nieuwe aankoop Harold, en nogmaals dank voor de gelegenheid.
Ook ik ben enthousiast over de 2.0 turbo.
Qua vermogen schat ik hem ongeveer hetzelfde in als de 3.0L 218pk uit de 325i.
Toch is de vermogensopbouw echt wel anders.
Vooral in het middengebied is de 2.0 sterk, wat natuurlijk logisch is bij een turboblok.
Bovenin het toerengebied is naar mijn beleving de 3.0L heer en meester.
Vind de beleving en geluid ook stuk minder met de 4 cilinder.
Maar ik mag hier geen vergelijking in maken met mijn 325i omdat daar een performance intake/uitlaat gemonteerd zit.
Had van Harold begrepen dat dit dan ook zijn eerste mod gaat worden.
Misschien verstandig om gelijk bij monteren van een andere uitlaat meteen een K&N filter te plaatsen.
Hiermee zou zeker wat meer beleving in de 4 te krijgen zijn.
Wat mij opviel aan de 420i was het feit dat hij voor wat langer neutraal is.
Bij een bocht in België om in te voegen op de snelweg kneep de bocht wat meer dan ik had ingeschat.
420i (standaard onderstel) bleef zich in het asfalt bijten!
Zal ook wet te wijten zijn aan het feit dat het blokje lichter is dan de 3.0L.
Doordat de 4 cilinder wat verder naar achter geplaatst kan worden tov een 6, zal ook bijdragen aan minder onderstuur.
Qua looks kan ik kort zijn......geweldig.
Met als enig kritiek het front, die loopt voor mijn smaak veel te sterk af.
Zal de cw waarde vast te goede komen.
Machtige bimmer maar ik laat mijn E90 er (nog) niet voor achter bij de dealer.
Enjoy je nieuwe aankoop Harold, en nogmaals dank voor de gelegenheid.
- WideWooD
- Just getting started
- Berichten: 66
- Lid geworden op: 15 jul 2014, 20:34
- Type Auto: BMW E91 330i M-Pakket
- Locatie: Apeldoorn
- Contacteer:
Prachtige wagen!!,
Wel ff snel die achterlijke einddemper vervangen
Wel ff snel die achterlijke einddemper vervangen
BMW 330i Touring with M-package, It makes me smile