F32 435i M-Sport High Executive

Plaats hier de foto's van jouw BMW F3x
Plaats reactie
Gebruikersavatar
sitechris
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 241
Lid geworden op: 22 jul 2017, 18:12
Type Auto: BMW M135i xDrive (2023)
Contacteer:

Ik heb gereden met de Cooper S en was niet echt onder de indruk. Natuurlijk is wat extra power lekker, maar 55k voor een niet eens zo messcherpe (sper!) auto uit het segment van de Polo GTI, Clio RS etc.No tnx!

Doe dan maar een Golf GTI, Leon Cupra, Hyundai i30N, Megane RS etc etc. Dan heb ik meer ruimte, meer power en mechanisch sper! En houd ik nog geld op zak. Zelfs als ik nog een aftermarket Milltekje plaats.

https://autorai.nl/300-pk-sterke-seat-l ... rekkelijk/ (39k voor 300 pk!)


Bezoek ook mijn blog: http://www.driveaholic.nl
Gebruikersavatar
Joop
Moderator
Moderator
Berichten: 15843
Lid geworden op: 02 jan 2009, 23:51
Type Auto: G21 330i Touring HE M-sport

Het is denk ik ook maar net hoeveel ruimte je nodig hebt. Veel ruimte binnenin leidt toch tot een grotere auto en zorgt er ook voo dat deze over het algemeen minder leuk wordt om te rijden. Of je moet ‘m voorzien van dikke motoren zoals in een Golf GTI/R32 of iets anders uit die hoek.

Ik denk dat je toch nog eens een proefrit verzoek voor de JCW bij MINI Chris... Bij de Cooper S had ik inderdaad min of meer hetzelfde: “toch een bak geld” voor een vlotte hatch. Ik reed ‘m toen in de regen, maar had op die bochtige landweggetjes hier in de buurt echt lol voor 10. Die S kon ik zonder dat ik ‘m forceerde mooi de haakse bochten door laten knallen en geen enkel moment een sperdiff missend.
Nu zal de JCW nog steeds financieel gezien aardig uit de bocht vliegen, maar qua beleving staat hij een paar treden hoger op de ladder.

De Seat die je aanhaalt heeft idd een hoog bang-for-buck gehalte, maar ik wordt er niet vrolijk van als ik ‘m zo zie. Hij oogt te serieus en te zakelijk. Dat kunnen ze nou net wel bij MINI. De laatste generatie 3-drs Cooper is nou niet de mooiste, maar lijkt me toch erg moeilijk als je niet met een smile op je gezich naar de auto loopt en vervolgens instapt en die eigenaardige teller in het midden en schakelaartjes ziet.

Maar goed dit soort auto’s koop je niet met geen enkele rationele reden. Zoals ik al aangaf koop je voor hetzelfde geld een 1-2 jaar oude 440i coupe of M140i hatchback (of andere vergelijkbare auto’s van een ander merk) die of sneller zijn, of comfortabelet, of meer ruimte hebben, of kwalitatief beter aanvoelen en totaalpakket bieden of een combinatie daarvan. Alleen als ik naar mijn eigen F32 kijk is het een heerlijke alleskunner, maar zo’n brede smile als ik bij de JCW op mijn gezicht krijg, zal ik nimmer bij de 4er coupe (435i/440i/M4) krijgen.

Bovenstaande auto is in ieder geval voor bijna 10 mille minder op te halen dan wat hij 3 maanden terug gekost heeft en nog een reden om ‘m niet nieuw te kopen:

https://mini-ekris.nl/occasions/mini/3- ... ine/263630
Afbeelding Afbeelding

"Well we have a straight six at the front, a manual gearbox in the middle, and drive goes to the back. That is page one, chapter one of the petrolsexual handbook." / "Page two is of course a LSD mounted between the rear axle" JC
Gebruikersavatar
Joop
Moderator
Moderator
Berichten: 15843
Lid geworden op: 02 jan 2009, 23:51
Type Auto: G21 330i Touring HE M-sport

Al een tijdje rustig in dit topic... Al wel veel kilometers gemaakt in de tussentijd, dus binnenkort maar weer eens wat hier neer zetten. Belangrijk: nog steeds erg tevreden over de auto.

Zojuist even de winterset onder de auto gelegd die ik vorig jaar bij JD heb opgehaald, in de vorm van 18" styling 396's met RFT Sottozero II. Nu eens zien of het wat is die Pirelli’s...

Als ik weer even met de camera onderweg ben, straks betere plaatjes, nu maar even uit de configurator en een wazig iPhone plaatje... :wink:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Afbeelding Afbeelding

"Well we have a straight six at the front, a manual gearbox in the middle, and drive goes to the back. That is page one, chapter one of the petrolsexual handbook." / "Page two is of course a LSD mounted between the rear axle" JC
Gebruikersavatar
internetboarder
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 1818
Lid geworden op: 13 jan 2018, 07:27
Type Auto: F34 328i

Dik profiel Joop. Erg leuk allemaal.
Nog even geduld voor de eerste echte rit weer denk ik.
F34 328i



Afbeelding
Gebruikersavatar
roycke
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 808
Lid geworden op: 17 jul 2010, 20:16
Type Auto: 330e g21 m-uitvoering

nice
Roland
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 12415
Lid geworden op: 31 jul 2010, 10:44
Type Auto: BMW F32 420i+

Nette winterset. Moet ook op zoek naar een set wintervelgen.

De set van de E82 zal wel niet passen :?
Gebruikersavatar
Joop
Moderator
Moderator
Berichten: 15843
Lid geworden op: 02 jan 2009, 23:51
Type Auto: G21 330i Touring HE M-sport

Met M-sport remmen zit je al minimaal aan 18” anders past het niet... E82 setje kun je mooi op marktplaats zetten denk ik...
internetboarder schreef:Dik profiel Joop. Erg leuk allemaal.
Nog even geduld voor de eerste echte rit weer denk ik. Afbeelding
In de kerstvakantie doe ik traditioneel nog een tripje richting de Eifel, Ardennen of Hoch Sauerland. Auto is er nu gewoon klaar voor. Vorig jaar nog wel iets op het randje met de zomerset eronder.
Afbeelding Afbeelding

"Well we have a straight six at the front, a manual gearbox in the middle, and drive goes to the back. That is page one, chapter one of the petrolsexual handbook." / "Page two is of course a LSD mounted between the rear axle" JC
Gebruikersavatar
internetboarder
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 1818
Lid geworden op: 13 jan 2018, 07:27
Type Auto: F34 328i

Lekker hoor.
Wij hebben voor een weekje België gekozen. Heb nog geen winterbanden.
Maar ik neem aan dat het tempo in de winter wel een stuk omlaag ligt.
F34 328i



Afbeelding
Gebruikersavatar
Joop
Moderator
Moderator
Berichten: 15843
Lid geworden op: 02 jan 2009, 23:51
Type Auto: G21 330i Touring HE M-sport

Als het echt glad is wel, anders verschilt het niet zo, tenzij de banden beginnen te protesteren... :wink:
Afbeelding Afbeelding

"Well we have a straight six at the front, a manual gearbox in the middle, and drive goes to the back. That is page one, chapter one of the petrolsexual handbook." / "Page two is of course a LSD mounted between the rear axle" JC
Gebruikersavatar
Joop
Moderator
Moderator
Berichten: 15843
Lid geworden op: 02 jan 2009, 23:51
Type Auto: G21 330i Touring HE M-sport

Kom niet echt aan updates toe in dit topic...

In de kerstvakantie nog een dag de Belgische en Luxemburgse Ardennen en Eifel in getrokken om daar een mooi rondje op de winterset te doen. Autootje werd er niet echt schoner van, maar wel goed schik gehad ondanks dat de auto op het zachte winterrubber stond. Maar je merkt wel dat de achterkant vooral de voorkant voorbij wil gaan op dit setje, zeker toen het ook lichtjes begon te regenen/sneeuwen. Echter als je alle ruimte hebt op die in de winter verlaten weggetjes is dat geen probleem. :autotje spelen:

Halverwege februari de winterset er weer afgehaald. Ook bijna geen moment te vroeg, want de banden sleten wel als een malle onder de auto...
...licht weliswaar ook een beetje aan de 'enthousiaste' rijstijl, maar toch. Op hoge snelheid en in lange bochten op de snelweg vind ik de Sottozero's niet bepaald stabiel aanvoelen, zeker als ook de temperatuur rond de 5-7gr. of hoger ligt. Komende winter maar eens kijken wat ik met die set ga doen. Eigenlijk wil ik weer op de Pilot Alpin 4's gaan rijden, want die bevielen me tot op heden toch echt het beste.

Nog een paar plaatjes van de set onder de auto, want die had ik nog niet...:

AfbeeldingIMG0001

AfbeeldingIMG0005

AfbeeldingIMG0009


De dag nadat de winterset er af gehaald, maar goed genoten van het mooie weer en van het feit dat de zomersloffen er weer onder zitten...

...lekker binnendoor gekacheld van uit het hartje van het land via de Veluwe, Achterhoek en Twente naar Münster over heerlijke binnendoorweggetjes (en een paar zandweggetjes die de Achterhoek rijk is... :autotje spelen: )

Had de grip en tractie van het setje wel gemist hoor, ondanks het profiel op de banden toch niet echt om over naar huis te schrijven is. De banden zijn rondom wel aan vervanging toe. Desondanks voelde het gewoon weer super aan om de auto eens goed de sporen te geven over de landweggetjes en de Landesstrassen in Nederland en Duitsland.

Afbeelding

Echter vorige week stond ik op het punt om nieuwe banden te gaan bestellen, nadat ik de primeurtjes bij de BMW dealer zou hebben bekeken en dan zijn het toch altijd 'linke momenten' om een showroom binnen te lopen. Bij de introductie van de Fünfer resulteerde dat ook al in iets andere navigatie-update, dan ik me had voorgesteld...

...in plaats van na het dealerbezoekje door te rijden naar de bandenboer, had ik nu mijn handtekening gezet onder de aankoop van nieuwe banden met een paar extra accesoires.
Afbeelding Afbeelding

"Well we have a straight six at the front, a manual gearbox in the middle, and drive goes to the back. That is page one, chapter one of the petrolsexual handbook." / "Page two is of course a LSD mounted between the rear axle" JC
Gebruikersavatar
cajo
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 841
Lid geworden op: 26 feb 2010, 20:20
Type Auto: G20 330i (High Executive)

:Klappen: gefeliciteerd met je nieuwe :autotje spelen: Joop :ja:
Plaats reactie

Terug naar “F3x: Showroom & Projecten”