F32 435i M-Sport High Executive

Plaats hier de foto's van jouw BMW F3x
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Arnie68
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 665
Lid geworden op: 07 jun 2015, 22:49
Type Auto: F30 320i ///M Sport
Locatie: Zuid-Holland

Geef mij die 435i maar :ja:


Current: F30 320i :Mpower: Sport Executive Black Sapphire / Stage 1: 271PK - 407Nm
Previous: F20 120i LCI :Mpower: Sport Executive Alpinweiss III
Gebruikersavatar
Joop
Moderator
Moderator
Berichten: 15843
Lid geworden op: 02 jan 2009, 23:51
Type Auto: G21 330i Touring HE M-sport

ejt schreef:And drive them........ :ja:
Ook niet geheel onbelangrijk...
...kan er slecht tegen als mensen auto's in de garage laten staan, bijv. als beleggingsobject.
Afbeelding Afbeelding

"Well we have a straight six at the front, a manual gearbox in the middle, and drive goes to the back. That is page one, chapter one of the petrolsexual handbook." / "Page two is of course a LSD mounted between the rear axle" JC
Gebruikersavatar
admiraal
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 111
Lid geworden op: 07 jun 2011, 11:10
Type Auto: G01 X3 xDrive30e
Contacteer:

Zeer mooie auto en goed geschreven.
Gebruikersavatar
sitechris
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 241
Lid geworden op: 22 jul 2017, 18:12
Type Auto: BMW M135i xDrive (2023)
Contacteer:

Leuk verslag van je Vlaanderen trip. Prachtige auto heb je!
Bezoek ook mijn blog: http://www.driveaholic.nl
Gebruikersavatar
Joop
Moderator
Moderator
Berichten: 15843
Lid geworden op: 02 jan 2009, 23:51
Type Auto: G21 330i Touring HE M-sport

Thx Chris...

...tot op heden zeker content mee. Inmiddels 4 maanden en 11k km verder. Het enige wat mij eigenlijk voornamelijk tegen staat is de elektrische stuurbekrachtiging. Die is in de comfort stand gewoon te licht als je een beetje aan het doortrappen bent. Je bent dan eigenlijk wel genoodzaakt om 'm dan in de Sport/Sport+ stand te zetten. Echt heel veel extra gevoel in het stuur krijg je er niet van, maar het extra 'gewicht' bij het sturen maakt het er wel meer acceptabel van. Op de normale woon-werk-verkeer-ritjes niets aan de hand, maar als je er dan toch op uit trekt om een lekker stukje te gaan sturen dan is dat wel een verbeterpuntje.

Dat sturen is in de tussentijd, ondanks de drukke agenda, ook nog wel gelukt. Niet in de Eifel, maar in een ander deel van Duitsland. In het Hemelvaartweekend samen met Harold(je) en Johan (Cajo) twee dagen naar Bergisches Land, het Sauerland en Ebbegebirge geweest om daar eens de wegen 'onveilig' te maken. Ondanks de drukte in het weekend toch wel over wegen gekomen, waar de snelheid op een verantwoorde wijze omhoog kon. Op die wegen daar komt zo'n 4 op zich wel goed tot zijn recht op die iets meer glooiende en licht bochtige Landesstraßen. Bij de haarspeldbochten kun je met het gaspedaal de achterkant nog wel sturen met het surplus aan vermogen en koppel, al zou een sperdifferentieel dan wel een welkome toevoeging zijn. Op dag 1 van Düsseldorf naar Warstein gereden, waar een biertje bij de bar van de brouwerij er wel in ging op die toch warme twee dagen. Op dag 2 vanaf Warstein, via Krombach naar Iserlohn gereden. Bij elkaar een goede 800km binnendoor over toch wel hele fijne wegen, die zeker niet onder doen voor de Eifel, al is het wel wat minder draaien en keren.

...op de 2e dag na halverwege de middag alleen verder gegaan en nog een paar momenten gevonden om onderweg nog een paar foto's te schieten.

Alle foto's zijn in het album Sauerland en Ebbegebirge 2017 terug te vinden.


AfbeeldingIMG_1765

AfbeeldingIMG_1777

AfbeeldingIMG_1785

AfbeeldingIMG_1786

AfbeeldingIMG_1789

AfbeeldingIMG_1792

AfbeeldingIMG_1797

AfbeeldingIMG_1802

AfbeeldingIMG_1805

AfbeeldingIMG_1809

AfbeeldingIMG_1810

AfbeeldingIMG_1812

AfbeeldingIMG_1814_2

AfbeeldingIMG_1817

AfbeeldingIMG_1818

Routekaartjes
Spoiler
Afbeelding Afbeelding

"Well we have a straight six at the front, a manual gearbox in the middle, and drive goes to the back. That is page one, chapter one of the petrolsexual handbook." / "Page two is of course a LSD mounted between the rear axle" JC
Gebruikersavatar
ejt
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 11494
Lid geworden op: 31 okt 2009, 18:59
Type Auto: BMW

Wouw Joop en wederom een mooie foto-reeks. :ja:
Zelfs ik in de 320d vindt het sturen minder dan in de e91. Lastwissels vindt de touring ook minder dan in de e91
Ach ja, het is niet anders.
Hoor en lees overigens wel dat de volgende 3 serie (G20) een stuk lichter en wendbaarder wordt. We zullen het wel zien in 2018
heden G21 330iA

2005 E91 320dA
2009 E91 320d
2013 F31 320dA
2014 F31 335dA
2019 G21 330iA
Gebruikersavatar
Arnie68
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 665
Lid geworden op: 07 jun 2015, 22:49
Type Auto: F30 320i ///M Sport
Locatie: Zuid-Holland

Helemaal mee eens Joop betreffende je mening over de electrische stuurbekrachtiging in comfort stand; inderdaad veel te licht.
Ik zet mijn wagen daarom regelmatig in sport stand, enkel en alleen om wat meer stuurgevoel te krijgen.

Ik heb laatst een 1 serie gereden zonder de optie variable sportsteering, en het viel mij op dat het sturen in de comfort stand daar toch veel minder licht ging. Wellicht dat die optie daar iets mee te maken heeft.

Desalniettemin een prachtige Vierer die je me daar hebt. Neem aan dat de vliegjes er inmiddels vanaf zijn..? 008
Current: F30 320i :Mpower: Sport Executive Black Sapphire / Stage 1: 271PK - 407Nm
Previous: F20 120i LCI :Mpower: Sport Executive Alpinweiss III
Gebruikersavatar
dwjj
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 268
Lid geworden op: 07 okt 2016, 07:35

Prachtige foto's, mooi om te zien :ja:
:Mpower: 135i xDrive F20, 397pk, 571Nm, BR Performance stage 2, RON 98 (verkocht)
530d xDrive F11 M-sport, 318pk, 673Nm, BR Performance stage 1
Gebruikersavatar
Driver70
Beyond salvation
Beyond salvation
Berichten: 2032
Lid geworden op: 28 jun 2015, 12:30
Type Auto: BMW 330i
Locatie: Amersfoort

Leuk geschreven Joop. En mooie foto's :ja:
G20 330i Executive Luxury Saphirschwartz
E89 Z4 28i M Saphirschwartz
F10 528i High Executive Luxury Sophistograu
F30 335i High Executive Luxury Imperialblau
E89 Z4 18i Pure Balance Alpinweiss III
E60 523i M Edition Tiefseeblau
E38 730i Individual
Gebruikersavatar
Dejan
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 16246
Lid geworden op: 08 jan 2011, 09:21

Joop's Driving Experience! :Hosanna:

Mooi verslag weer Joop :ja:
Afbeelding

F30 330e (2016): viewtopic.php?f=66&t=20324 & E90N 318i (2010)
Past: F11 528i, E90 M3 (2010), F20 118i (2013), E92 330xD (2007), E46 318i (2005)
Gebruikersavatar
highperformance
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 9970
Lid geworden op: 24 jul 2011, 14:59
Type Auto: F30 330E
Locatie: Den Haag

Prima pica's weer Joop. Verslag kon vast wat uitgebreider. Je dut toch niet in?
Gebruikersavatar
cajo
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 841
Lid geworden op: 26 feb 2010, 20:20
Type Auto: G20 330i (High Executive)

Prachtige foto''s Joop...enne waren twee top dagen :ja: :ja:
Gebruikersavatar
sitechris
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 241
Lid geworden op: 22 jul 2017, 18:12
Type Auto: BMW M135i xDrive (2023)
Contacteer:

Leuk verslag!
Bezoek ook mijn blog: http://www.driveaholic.nl
Gebruikersavatar
Joop
Moderator
Moderator
Berichten: 15843
Lid geworden op: 02 jan 2009, 23:51
Type Auto: G21 330i Touring HE M-sport

highperformance schreef:Prima pica's weer Joop. Verslag kon vast wat uitgebreider. Je dut toch niet in?
Over een dikke week staat er nog een Alpenritje op het programma, dan komt er wel, iets uitgebreiders... :wink:

Iets in dubbel-wit...

AfbeeldingIMG_2625-2 bg
Afbeelding Afbeelding

"Well we have a straight six at the front, a manual gearbox in the middle, and drive goes to the back. That is page one, chapter one of the petrolsexual handbook." / "Page two is of course a LSD mounted between the rear axle" JC
Gebruikersavatar
admiraal
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 111
Lid geworden op: 07 jun 2011, 11:10
Type Auto: G01 X3 xDrive30e
Contacteer:

Wederom mooie foto's, blijft toch een machtige auto om te zien. Zo ook de cabrio, vooral die kleur :ja:

Wat betreft het sturen, ik heb ook de optie 'variable sport steering' (2VL) in mijn 4 serie en vind deze juist weer super, in tegenstelling tot Arnie68 (volgens de optielijst zit deze er bij jou niet in?). Met lage snelheden (<30 km/u) een zeer korte draaicirkel en de auto is bij hogere snelheden ontzettend wendbaar wat het weer een sportiever karakter geeft. En in sportstand (+) stuurt het inderdaad weer wat zwaarder. Ook gereden in een 4 serie zonder deze optie in miste 'm eigenlijk direct... Maar dat is persoonlijke voorkeur denk ik.
Plaats reactie

Terug naar “F3x: Showroom & Projecten”