F32 435i M-Sport High Executive
- Joop
- Moderator
- Berichten: 15845
- Lid geworden op: 02 jan 2009, 23:51
- Type Auto: G21 330i Touring HE M-sport
Ook niet geheel onbelangrijk...ejt schreef:And drive them........
...kan er slecht tegen als mensen auto's in de garage laten staan, bijv. als beleggingsobject.
- admiraal
- VIP Driver
- Berichten: 111
- Lid geworden op: 07 jun 2011, 11:10
- Type Auto: G01 X3 xDrive30e
- Contacteer:
Zeer mooie auto en goed geschreven.
2023 - heden: G01 X3 xDrive30e (2022)
2020 - 2023: G29 Z4 M40i (2019)
2017 - 2020: F32 435i M-Sport (2015)
2016 - 2017: F10 528i xDrive M-Edition (2013)
2011 - 2016: E90 318i Business Line (2009)
2020 - 2023: G29 Z4 M40i (2019)
2017 - 2020: F32 435i M-Sport (2015)
2016 - 2017: F10 528i xDrive M-Edition (2013)
2011 - 2016: E90 318i Business Line (2009)
- sitechris
- VIP Driver
- Berichten: 241
- Lid geworden op: 22 jul 2017, 18:12
- Type Auto: BMW M135i xDrive (2023)
- Contacteer:
Leuk verslag van je Vlaanderen trip. Prachtige auto heb je!
Bezoek ook mijn blog: http://www.driveaholic.nl
- Joop
- Moderator
- Berichten: 15845
- Lid geworden op: 02 jan 2009, 23:51
- Type Auto: G21 330i Touring HE M-sport
Thx Chris...
...tot op heden zeker content mee. Inmiddels 4 maanden en 11k km verder. Het enige wat mij eigenlijk voornamelijk tegen staat is de elektrische stuurbekrachtiging. Die is in de comfort stand gewoon te licht als je een beetje aan het doortrappen bent. Je bent dan eigenlijk wel genoodzaakt om 'm dan in de Sport/Sport+ stand te zetten. Echt heel veel extra gevoel in het stuur krijg je er niet van, maar het extra 'gewicht' bij het sturen maakt het er wel meer acceptabel van. Op de normale woon-werk-verkeer-ritjes niets aan de hand, maar als je er dan toch op uit trekt om een lekker stukje te gaan sturen dan is dat wel een verbeterpuntje.
Dat sturen is in de tussentijd, ondanks de drukke agenda, ook nog wel gelukt. Niet in de Eifel, maar in een ander deel van Duitsland. In het Hemelvaartweekend samen met Harold(je) en Johan (Cajo) twee dagen naar Bergisches Land, het Sauerland en Ebbegebirge geweest om daar eens de wegen 'onveilig' te maken. Ondanks de drukte in het weekend toch wel over wegen gekomen, waar de snelheid op een verantwoorde wijze omhoog kon. Op die wegen daar komt zo'n 4 op zich wel goed tot zijn recht op die iets meer glooiende en licht bochtige Landesstraßen. Bij de haarspeldbochten kun je met het gaspedaal de achterkant nog wel sturen met het surplus aan vermogen en koppel, al zou een sperdifferentieel dan wel een welkome toevoeging zijn. Op dag 1 van Düsseldorf naar Warstein gereden, waar een biertje bij de bar van de brouwerij er wel in ging op die toch warme twee dagen. Op dag 2 vanaf Warstein, via Krombach naar Iserlohn gereden. Bij elkaar een goede 800km binnendoor over toch wel hele fijne wegen, die zeker niet onder doen voor de Eifel, al is het wel wat minder draaien en keren.
...op de 2e dag na halverwege de middag alleen verder gegaan en nog een paar momenten gevonden om onderweg nog een paar foto's te schieten.
Alle foto's zijn in het album Sauerland en Ebbegebirge 2017 terug te vinden.
IMG_1765
IMG_1777
IMG_1785
IMG_1786
IMG_1789
IMG_1792
IMG_1797
IMG_1802
IMG_1805
IMG_1809
IMG_1810
IMG_1812
IMG_1814_2
IMG_1817
IMG_1818
Routekaartjes
...tot op heden zeker content mee. Inmiddels 4 maanden en 11k km verder. Het enige wat mij eigenlijk voornamelijk tegen staat is de elektrische stuurbekrachtiging. Die is in de comfort stand gewoon te licht als je een beetje aan het doortrappen bent. Je bent dan eigenlijk wel genoodzaakt om 'm dan in de Sport/Sport+ stand te zetten. Echt heel veel extra gevoel in het stuur krijg je er niet van, maar het extra 'gewicht' bij het sturen maakt het er wel meer acceptabel van. Op de normale woon-werk-verkeer-ritjes niets aan de hand, maar als je er dan toch op uit trekt om een lekker stukje te gaan sturen dan is dat wel een verbeterpuntje.
Dat sturen is in de tussentijd, ondanks de drukke agenda, ook nog wel gelukt. Niet in de Eifel, maar in een ander deel van Duitsland. In het Hemelvaartweekend samen met Harold(je) en Johan (Cajo) twee dagen naar Bergisches Land, het Sauerland en Ebbegebirge geweest om daar eens de wegen 'onveilig' te maken. Ondanks de drukte in het weekend toch wel over wegen gekomen, waar de snelheid op een verantwoorde wijze omhoog kon. Op die wegen daar komt zo'n 4 op zich wel goed tot zijn recht op die iets meer glooiende en licht bochtige Landesstraßen. Bij de haarspeldbochten kun je met het gaspedaal de achterkant nog wel sturen met het surplus aan vermogen en koppel, al zou een sperdifferentieel dan wel een welkome toevoeging zijn. Op dag 1 van Düsseldorf naar Warstein gereden, waar een biertje bij de bar van de brouwerij er wel in ging op die toch warme twee dagen. Op dag 2 vanaf Warstein, via Krombach naar Iserlohn gereden. Bij elkaar een goede 800km binnendoor over toch wel hele fijne wegen, die zeker niet onder doen voor de Eifel, al is het wel wat minder draaien en keren.
...op de 2e dag na halverwege de middag alleen verder gegaan en nog een paar momenten gevonden om onderweg nog een paar foto's te schieten.
Alle foto's zijn in het album Sauerland en Ebbegebirge 2017 terug te vinden.
IMG_1765
IMG_1777
IMG_1785
IMG_1786
IMG_1789
IMG_1792
IMG_1797
IMG_1802
IMG_1805
IMG_1809
IMG_1810
IMG_1812
IMG_1814_2
IMG_1817
IMG_1818
Routekaartjes
- ejt
- VIP Driver
- Berichten: 11495
- Lid geworden op: 31 okt 2009, 18:59
- Type Auto: BMW
Wouw Joop en wederom een mooie foto-reeks.
Zelfs ik in de 320d vindt het sturen minder dan in de e91. Lastwissels vindt de touring ook minder dan in de e91
Ach ja, het is niet anders.
Hoor en lees overigens wel dat de volgende 3 serie (G20) een stuk lichter en wendbaarder wordt. We zullen het wel zien in 2018
Zelfs ik in de 320d vindt het sturen minder dan in de e91. Lastwissels vindt de touring ook minder dan in de e91
Ach ja, het is niet anders.
Hoor en lees overigens wel dat de volgende 3 serie (G20) een stuk lichter en wendbaarder wordt. We zullen het wel zien in 2018
heden G21 330iA
2005 E91 320dA
2009 E91 320d
2013 F31 320dA
2014 F31 335dA
2019 G21 330iA
2005 E91 320dA
2009 E91 320d
2013 F31 320dA
2014 F31 335dA
2019 G21 330iA
- Arnie68
- VIP Driver
- Berichten: 665
- Lid geworden op: 07 jun 2015, 22:49
- Type Auto: F30 320i ///M Sport
- Locatie: Zuid-Holland
Helemaal mee eens Joop betreffende je mening over de electrische stuurbekrachtiging in comfort stand; inderdaad veel te licht.
Ik zet mijn wagen daarom regelmatig in sport stand, enkel en alleen om wat meer stuurgevoel te krijgen.
Ik heb laatst een 1 serie gereden zonder de optie variable sportsteering, en het viel mij op dat het sturen in de comfort stand daar toch veel minder licht ging. Wellicht dat die optie daar iets mee te maken heeft.
Desalniettemin een prachtige Vierer die je me daar hebt. Neem aan dat de vliegjes er inmiddels vanaf zijn..?
Ik zet mijn wagen daarom regelmatig in sport stand, enkel en alleen om wat meer stuurgevoel te krijgen.
Ik heb laatst een 1 serie gereden zonder de optie variable sportsteering, en het viel mij op dat het sturen in de comfort stand daar toch veel minder licht ging. Wellicht dat die optie daar iets mee te maken heeft.
Desalniettemin een prachtige Vierer die je me daar hebt. Neem aan dat de vliegjes er inmiddels vanaf zijn..?
Current: F30 320i Sport Executive Black Sapphire / Stage 1: 271PK - 407Nm
Previous: F20 120i LCI Sport Executive Alpinweiss III
Previous: F20 120i LCI Sport Executive Alpinweiss III
- Driver70
- Beyond salvation
- Berichten: 2032
- Lid geworden op: 28 jun 2015, 12:30
- Type Auto: BMW 330i
- Locatie: Amersfoort
Leuk geschreven Joop. En mooie foto's
G20 330i Executive Luxury Saphirschwartz
E89 Z4 28i M Saphirschwartz
F10 528i High Executive Luxury Sophistograu
F30 335i High Executive Luxury Imperialblau
E89 Z4 18i Pure Balance Alpinweiss III
E60 523i M Edition Tiefseeblau
E38 730i Individual
E89 Z4 28i M Saphirschwartz
F10 528i High Executive Luxury Sophistograu
F30 335i High Executive Luxury Imperialblau
E89 Z4 18i Pure Balance Alpinweiss III
E60 523i M Edition Tiefseeblau
E38 730i Individual
- Dejan
- VIP Driver
- Berichten: 16246
- Lid geworden op: 08 jan 2011, 09:21
Joop's Driving Experience!
Mooi verslag weer Joop
Mooi verslag weer Joop
F30 330e (2016): viewtopic.php?f=66&t=20324 & E90N 318i (2010)
Past: F11 528i, E90 M3 (2010), F20 118i (2013), E92 330xD (2007), E46 318i (2005)
- highperformance
- VIP Driver
- Berichten: 9970
- Lid geworden op: 24 jul 2011, 14:59
- Type Auto: F30 330E
- Locatie: Den Haag
Prima pica's weer Joop. Verslag kon vast wat uitgebreider. Je dut toch niet in?
- sitechris
- VIP Driver
- Berichten: 241
- Lid geworden op: 22 jul 2017, 18:12
- Type Auto: BMW M135i xDrive (2023)
- Contacteer:
Leuk verslag!
Bezoek ook mijn blog: http://www.driveaholic.nl
- Joop
- Moderator
- Berichten: 15845
- Lid geworden op: 02 jan 2009, 23:51
- Type Auto: G21 330i Touring HE M-sport
Over een dikke week staat er nog een Alpenritje op het programma, dan komt er wel, iets uitgebreiders...highperformance schreef:Prima pica's weer Joop. Verslag kon vast wat uitgebreider. Je dut toch niet in?
Iets in dubbel-wit...
IMG_2625-2 bg
- admiraal
- VIP Driver
- Berichten: 111
- Lid geworden op: 07 jun 2011, 11:10
- Type Auto: G01 X3 xDrive30e
- Contacteer:
Wederom mooie foto's, blijft toch een machtige auto om te zien. Zo ook de cabrio, vooral die kleur
Wat betreft het sturen, ik heb ook de optie 'variable sport steering' (2VL) in mijn 4 serie en vind deze juist weer super, in tegenstelling tot Arnie68 (volgens de optielijst zit deze er bij jou niet in?). Met lage snelheden (<30 km/u) een zeer korte draaicirkel en de auto is bij hogere snelheden ontzettend wendbaar wat het weer een sportiever karakter geeft. En in sportstand (+) stuurt het inderdaad weer wat zwaarder. Ook gereden in een 4 serie zonder deze optie in miste 'm eigenlijk direct... Maar dat is persoonlijke voorkeur denk ik.
Wat betreft het sturen, ik heb ook de optie 'variable sport steering' (2VL) in mijn 4 serie en vind deze juist weer super, in tegenstelling tot Arnie68 (volgens de optielijst zit deze er bij jou niet in?). Met lage snelheden (<30 km/u) een zeer korte draaicirkel en de auto is bij hogere snelheden ontzettend wendbaar wat het weer een sportiever karakter geeft. En in sportstand (+) stuurt het inderdaad weer wat zwaarder. Ook gereden in een 4 serie zonder deze optie in miste 'm eigenlijk direct... Maar dat is persoonlijke voorkeur denk ik.
2023 - heden: G01 X3 xDrive30e (2022)
2020 - 2023: G29 Z4 M40i (2019)
2017 - 2020: F32 435i M-Sport (2015)
2016 - 2017: F10 528i xDrive M-Edition (2013)
2011 - 2016: E90 318i Business Line (2009)
2020 - 2023: G29 Z4 M40i (2019)
2017 - 2020: F32 435i M-Sport (2015)
2016 - 2017: F10 528i xDrive M-Edition (2013)
2011 - 2016: E90 318i Business Line (2009)