F32 435i M-Sport High Executive

Plaats hier de foto's van jouw BMW F3x
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Piet08
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 1021
Lid geworden op: 13 sep 2017, 17:24
Type Auto: 335d Xdrive
Locatie: Overijsel

@GeorgeBefast Jouw auto is een Beauty mag je trots op zijn :ja:


Ford Escort RS2000 (MK2)
Mitsubishi Lancer 2000 Turbo
Ford Sierra Cosworth
BMW 330d (e46)
BMW 335d Xdrive (f30)
Gebruikersavatar
Arjan
Administrator
Administrator
Berichten: 24792
Lid geworden op: 12 sep 2010, 12:06
Type Auto: IX1 xdrive30

Mooi Joop!
Gebruikersavatar
Arnie68
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 665
Lid geworden op: 07 jun 2015, 22:49
Type Auto: F30 320i ///M Sport
Locatie: Zuid-Holland

GeorgeBfast schreef:
Arnie68 schreef:Moet eerlijk zeggen dat ik de F32 dat toch wel heul heul heul erg veel mooier vind dan de F36. Na de M4 echt de mooiste Bimmer in mijn optiek. Maar goed is persoonlijk en dus vreselijk subjectief 008
Ik heb toen ik mijn F36 kocht ook gekeken naar een F32 . Maar doordat ik uit een X1 kwam vond ik de F36 heul heul heul erg veel praktischer dan de F32. Bovendien was ik bij het zien van de eerste internet foto's van de F36 begin 2014 direct helemaal weg van het model.
O sorry zo bedoelde ik het niet en je bent aan mij geen uitleg verschuldigd hoor. Zoals ik al zei puur mijn persoonlijke smaak en dus subjectief 008
Geniet van je mooie auto :ja:
Current: F30 320i :Mpower: Sport Executive Black Sapphire / Stage 1: 271PK - 407Nm
Previous: F20 120i LCI :Mpower: Sport Executive Alpinweiss III
Gebruikersavatar
Joop
Moderator
Moderator
Berichten: 15845
Lid geworden op: 02 jan 2009, 23:51
Type Auto: G21 330i Touring HE M-sport

Thys schreef:Leuk Joop!

Wel interessant dat ik de RE050's juist erg leuke/fijne banden vind. Top op droog, sturen prachtig en op nat lekker speelbaar ;-). Het wisselende karakter van deze banden die jij omschrijft herken ik niet.

Een 3-er/4-er is voor het sportieve bochtenwerk gewoon een grote auto. Zeker in krappe bochten zoals hairpins ed. Superfijne daily en sportieve cruiser, daar moet je hem voor gebruiken vind ik.
Die RE050A's hebben mij nog nooit echt bekoord idd... Als je het over speelbaar bij nat weer heb, dan willen ze best goed grip verliezen, zeker met wat profiel minder. Ik had bij de 330i/335i vooral dat hij niet mooi wilde glijden op dat rubber, eigenlijk altijd bokken. Dat zou natuurlijk ook uit de combinatie rubber en open diff kunnen volgen hoor...

...merk zelf wel dat het allround karakter van een 3/4 mij toch wel meer doet; eigenlijk ook puur uit praktisch oogpunt aangezien er maar een auto op de stoep kan staan. Daar blinkt de 4er coupe wel in uit. Puur op speelniveau, waar jij ook wel liefhebber van bent is de auto inderdaad gewoonweg te groot.
Afbeelding Afbeelding

"Well we have a straight six at the front, a manual gearbox in the middle, and drive goes to the back. That is page one, chapter one of the petrolsexual handbook." / "Page two is of course a LSD mounted between the rear axle" JC
Gebruikersavatar
GeorgeBfast
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 738
Lid geworden op: 19 jul 2016, 22:33
Type Auto: BMW i4 M-Sport Pro / High Executive
Locatie: Noord Brabant

Arnie68 schreef:
GeorgeBfast schreef:
Arnie68 schreef:Moet eerlijk zeggen dat ik de F32 dat toch wel heul heul heul erg veel mooier vind dan de F36. Na de M4 echt de mooiste Bimmer in mijn optiek. Maar goed is persoonlijk en dus vreselijk subjectief 008
Ik heb toen ik mijn F36 kocht ook gekeken naar een F32 . Maar doordat ik uit een X1 kwam vond ik de F36 heul heul heul erg veel praktischer dan de F32. Bovendien was ik bij het zien van de eerste internet foto's van de F36 begin 2014 direct helemaal weg van het model.
O sorry zo bedoelde ik het niet en je bent aan mij geen uitleg verschuldigd hoor. Zoals ik al zei puur mijn persoonlijke smaak en dus subjectief 008
Geniet van je mooie auto :ja:
Geen probleem , daarom zei ik het niet. Ik vind de F 32 ook een fantastische wagen. Ik was direct weg van de F36 en zei begin 2014 toen de eerste foto's op internet verschenen dat ik zo eentje zou kopen zo gauw er een jong gebruikte op de markt zou komen. Toen heb ik in mei 2016 deze 420D F36 gekocht van anderhalf jaar oud. Mijn vrouw zei toen koop een gewone 4 serie , waren er al een jaar eerder en dus gebruikt iets gunstiger te koop omdat ze er al langer waren. Maar toen we er een bekeken hadden was het na de X1 toch niet werkelijk een optie omdat je dan wat kofferruimte en ruimte achterin toch wel een groot offer moest doen. Gaat dus niet over het uiterlijk van de wagen. want die is prachtig.
BMW POWER 4 EVER

BMW i4 M Sport Pro High Executive
BMW F36 420D M Sport
BMW E84 X1 2.0D HE
BMW E90 320i HE
BMW E46 318i HE
BMW E36 318i E
Gebruikersavatar
Arnie68
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 665
Lid geworden op: 07 jun 2015, 22:49
Type Auto: F30 320i ///M Sport
Locatie: Zuid-Holland

Hey George,

Goede overweging die je hebt gemaakt; nu heb je een coupe die ook aan je praktische wensen voldoet. Best of both worlds toch. Ik rij nu een F30, maar daar ik geen kids heb zou een F32 mijn droom auto zijn. Maar ach je moet altijd iets te dromen hebben toch, anders wordt het leven maar saai :ja:

Groet,
Arno
Current: F30 320i :Mpower: Sport Executive Black Sapphire / Stage 1: 271PK - 407Nm
Previous: F20 120i LCI :Mpower: Sport Executive Alpinweiss III
Thys
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 16598
Lid geworden op: 15 jan 2011, 11:39
Type Auto: F30 330d
Locatie: Fryslân

Joop schreef: Die RE050A's hebben mij nog nooit echt bekoord idd... Als je het over speelbaar bij nat weer heb, dan willen ze best goed grip verliezen, zeker met wat profiel minder. Ik had bij de 330i/335i vooral dat hij niet mooi wilde glijden op dat rubber, eigenlijk altijd bokken. Dat zou natuurlijk ook uit de combinatie rubber en open diff kunnen volgen hoor...

...merk zelf wel dat het allround karakter van een 3/4 mij toch wel meer doet; eigenlijk ook puur uit praktisch oogpunt aangezien er maar een auto op de stoep kan staan. Daar blinkt de 4er coupe wel in uit. Puur op speelniveau, waar jij ook wel liefhebber van bent is de auto inderdaad gewoonweg te groot.
Ik snap je wel hoor. Het kan soms een beetje een listig bandje zijn op nat. Wielspin in rechte lijn wil ze soms nog wel eens laten stuiteren. Maar niet in dusdanige mate dat ik me er aan stoor.

Ik rij tegenwoordig alleen maar met Achilles ATR Sport 2 op de 130i. Lang niet een topper qua grip, zeker niet op nat. Maar een oh zo smeuïge band en toch zit er nog stabiliteit in. Maximaal plezier ;-).
"He who shall be last, shall be sideways and smiling" - JC
Gebruikersavatar
Dutch79
Moderator
Moderator
Berichten: 13927
Lid geworden op: 17 jan 2011, 23:37
Type Auto: E90 330i en E91 335i
Locatie: Capelle aan den IJssel

Schijnt inderdaad niet best te zijn in het nat, dus pas op. Maar waarschijnlijk wil je er ook bewust overstuur mee creeeren? 008
Zie de E9X Showroom voor m'n E90 330i :Mpower:-Sport.
Zie de E9X Showroom voor m'n E91 335i
Thys
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 16598
Lid geworden op: 15 jan 2011, 11:39
Type Auto: F30 330d
Locatie: Fryslân

I know what I'm doing. :autotje spelen:

DSC staat bij mij altijd volledig uit. :lol:
"He who shall be last, shall be sideways and smiling" - JC
Gebruikersavatar
Joop
Moderator
Moderator
Berichten: 15845
Lid geworden op: 02 jan 2009, 23:51
Type Auto: G21 330i Touring HE M-sport

Afgelopen zondag nog even met de coupe met een Renault/Alpine clubje (o.a. ARCN/RTC) meegeweest op toer door de Eifel, op uitnodiging van Dave, die het tochtje had georganiseerd (op basis van mijn model voor dit forum (welke ik nog steeds moet inplannen :duh: ).

Was prima vertoeven in de Eifel. 's Ochtends rustig vanaf grensovergang Venlo richting de Ring. Bakkie gedaan bij Zum Kleeblatt in Adenau en een deel van de Qualifikationsrennen voor de 24h van de Nürburgring meegepakt. Leuk om het voorprogramma voor de uiteindelijke race eens live te zien. Sfeertje zat er al goed in en het was gewoon leuk druk. 10-13 mei a.s. zal het wel velen malen drukker zijn langs de baan en op de wegen rondom de Ring.
Na de currywurst mit Pommes een toertocht door de Eifel van ca. 150km, vanaf Brünnchen via Gerolstein, Bad Bertrich naar Ernst om daar aan het einde van de middag aan de Moezel een hapje te eten en daarna weer huiswaarts te gaan. Leuk om de vijfjes, de Clio V6, Clio RS, Alpine A310/A610 en de dapperste van het stel de Twingo GT Gordini, voor me uit over die bergweggetjes heen te zien gaan. Ik kon mooi als bezemwagen fungeren. ;-)

Fotootjes van het bontje gezelschap Fransozen: ARCN 'Nordschleife en Eifeltocht' 2018

AfbeeldingIMG_8494

AfbeeldingIMG_8509
Afbeelding Afbeelding

"Well we have a straight six at the front, a manual gearbox in the middle, and drive goes to the back. That is page one, chapter one of the petrolsexual handbook." / "Page two is of course a LSD mounted between the rear axle" JC
Gebruikersavatar
Joop
Moderator
Moderator
Berichten: 15845
Lid geworden op: 02 jan 2009, 23:51
Type Auto: G21 330i Touring HE M-sport

Even heel wat anders dan een F32 435iA coupé was de F56 MINI Cooper JCW waar ik de sleutels afgelopen zaterdag in mijn handen kreeg gedrukt bij de dealer in Velp die een MINI Experience dag had georganiseerd in de breedste zin van het woord: ofwel nieuwe showroom bekijken, voor de MINI eigenaren een check van de auto en de mogelijkheid om een MINI op een parcourtje uit te laten.
Na een praatje over de snelle MINI's kwam al snel de John Cooper Works versie aan de orde. In Veenendaal had ik ooit al eens een principe afspraak staan om de JCW versie proef te rijden als deze in de showroom zou staan, nadat ik daarvoor al met de Cooper S had gereden die toen net in de showroom stond. Op dat moment reed ik nog de E92 330i en was al wel wat aan het rondkijken naar wat anders. Een snelle MINI zoals de JCW stond toen ook wel op de shortlist, maar toen ik een goede deal kon maken op een E92 335i was deze toch weer een beetje uit het beeld verdwenen.
Eerst had de service manager, met wie ik stond te praten de sleutels van een MINI Countryman JCW gevonden. Ook leuk, maar dat is eigenlijk een auto waar ik niet bijster veel mee heb. Met het invullen van het proefritformuliertje kwam er nog een setje sleutels: die van de 3-deurs. Ofwel "Doe mij die maar!". Even een nummertje wijzigen op het fomulier en op naar de auto. Een British Racing Green met zwarte striping en zwart dak stond klaar.
Auto gestart en de enthousiaste service manager zette 'm direct in de sportmodus: "Dit moet je proberen!". De sportstand is in ieder geval de hele rit niet uitgeweest. Met de portieren nog open kwam er al een heerlijke pruttel uit de dubbele uitlaat, beetje gas erbij en er komt ook een reeks plofjes bij. Dit autootje doet niet aan efficiënt benzineverbruik zoveel is wel duidelijk.
Het motortje was nog warm, met andere woorden er kon direct volle polle de snelweg op gereden worden. Voor me zelf had ik al bepaald dat ik even richting de Posbank zou gaan, dat toch om de hoek ligt. Lekker Eifelachtige weggetjes, waar zo'n auto toch echt tot zijn recht komt. Op de snelweg gaat hij lekker vooruit en is hij vlotter dan menig andere auto op de weg. Al snel merk je al wel dat de auto wel minder "Überholprestige" heeft dan de 4er coupe. Geduld hebben dus, maar zodra er een gaatje valt, spuit de JCW erlangs op. In de sport-modus is het motorgeluid goed aanwezig, maar, in ieder geval op dit korte stuk, niet storend. Wellicht als je enkele uren in de auto zit, dat je dan graag naar de comfortstand terug wil, maar dat is nu niet aan de orde. Twee afslagen verder kon ik er al vanaf. Dit gaat met enig enthousiasme, beetje gas erbij en onderaan moet ik toch even stevig afremmen. Beide acties laten wel de levendigheid en beweeglijkheid van de auto zien. Stevig op het gas zorgt er wel voor dat er wat trekbewegingen in het stuur waarneembaar zijn, door torquesteer. De 231pk op de voorwielen zijn dan ook goed merkbaar, waar de 192pk van de Cooper S zich toch minder manifesteerde. Ook bij stevig afremmen reageert de auto ook meer op spoorvorming dan de Cooper S. Beide staan op dezelfde basis voor zover ik weet, maar ook hier laat de JCW zich meer van zijn 'nerveuze' kant zien. Je moet er wel van houden, maar ik vind het helemaal goed.
Een stuk 80km weg leidde naar Rheden en gelijk is al wel duidelijk dat de MINI zich meer thuis voelt naast de snelweg. Ook in het dorp moet je uitkijken dat je niet al zigzaggend ieder gaatje afstruint om na een korte tussensprint met een vlotte stuurbeweging in te duiken. In de sportstand is de stuurbekrachtiging minder en is er via het stuurwiel goede feedback. Ook hier is wel duidelijk dat de elektrische stuurbekrachting, net als bij de 4er coupe, niet echt heel fantastisch is en zeker niet kan tippen aan het gevoel dat er bij een hydraulische stuurinrichting wel is. Eenmaal het dorp uit sta je vervolgens vrij snel onderaan de voet van de Natuurpark Veluwezoom met als hoogste punt de Posbank. Hier al veelvuldig overheen gereden, aangezien dat bij mij om de hoek ligt.
Al snel krijg ik voldoende vertrouwen in de grip en tractie van de auto en dan laat hij zich ook waanzinnig goed een bocht door sturen en je bocht naar bocht toch uitdagen om het gaspedaal net iets verder in te trappen. Het gaat allemaal met relatief speels gemak. De JCW sportstoelen houden je daarbij ook erg goed op je plek en met de alcantara bekleding ook geen moment het gevoel dat je eraf schuift. Maak je het iets bont met hard optrekken dan knippert het tractiecontrolelampje eventjes, maar eenmaal aan het rollen zul je toch de boel moeten forceren om de beschermengeltjes te laten ingrijpen. Uitzetten heeft niet zo heel veel zin in deze auto. Je gaat er niets sneller door en de auto wordt er ook niet spannender van. Je hebt enkel doorslaande voorwielen als deze tractie verliezen, maar dat vind ik persoonlijk eerder hinderlijk, dan dat het fun tijdens het rijden oplevert. Toch wel het nadeel van een voorwielaangedreven auto.
Ondertussen ben ik de Posbank over en bij De Steeg draai ik de auto, om nu uit de andere richting nog een keer de Posbank over te gaan. Het blijft gewoon leuk, al is het in de weekenden met mooi weer altijd wel wat drukker met wielrenners en wandelaars waar je omheen moet zigzaggen. Met de BMW moet je je altijd een beetje inhouden, want ze staan je toch snel na te wijzen of wat dan ook. Met de MINI lijkt het wel of je als 'geaccepteerd hooligan' mag gedragen. Uiteraard wel binnen de redelijke grenzen, alleen lijken die op sociaal vlak veel verder weg te liggen. Het charmante en frisse voorkomen, naast de 'pops and bangs' uit de uitlaat als je van het gas gaat, lijkt een ijsbreker te zijn en zorgt ervoor dat zowel de bestuurder als de omstaander geniet van de auto.
Qua rijden en sturen is dit echt wel een veel leukere auto dan de 4er coupe. Zijn compactheid en directheid zorgen ervoor dat je niet waanzinnige snelheden nodig hebt om lol te hebben tijdens het rijden, waar het juist bij de 4er coupe soms nodig is om rijbewijsversnipperende snelheden te halen, voordat de auto enigszins levendig aanvoelt. Ik was al fan van de Cooper S, die ondanks het twee keer groter worden tot de huidige generatie, nog steeds compact aanvoelt. Al zal dat ook zeker komen doordat ik een vrij grote auto gewend ben. De JCW variant is echt een compleet andere auto dan de ‘S’ en is zijn meerprijs in mijn ogen dan ook meer dan waard, al blijft 55 mille neerleggen voor een hothatch natuurlijk nog steeds veel geld (die na 3mnd buiten staan al 10 mille is afgeschreven. Voor hetzelfde geld is er heel veel te koop op de markt dat of net zo snel of sneller is, groter, comfortabeler, kwalitatief beter in elkaar gezet, of iets van allemaal: zoals bijvoorbeeld een 1-2jr oude 440i coupe. Maar ja, vaak wel serieuzer van voorkomen...
Weet alleen niet of ik deze auto als daily zou kunnen inzetten. Wat dat aangaat heeft een 4er coupe ook zo zijn GT kwaliteiten waardoor je moeiteloos een dag achter elkaar achter het stuur kan zitten. Om die eigenschap goed te kunnen beoordelen was dit proefritje net iets te kort. Maar als tweede auto voor de fun zou deze auto in ieder geval erg goed scoren. Ik ben fan!

AfbeeldingMINI JCW 2018-01

AfbeeldingMINI JCW 2018-02

AfbeeldingMINI JCW 2018-03

AfbeeldingMINI JCW 2018-04

AfbeeldingMINI JCW 2018-06

AfbeeldingMINI JCW 2018-07

AfbeeldingMINI JCW 2018-08

AfbeeldingMINI JCW 2018-09

AfbeeldingMINI JCW 2018-10
Afbeelding Afbeelding

"Well we have a straight six at the front, a manual gearbox in the middle, and drive goes to the back. That is page one, chapter one of the petrolsexual handbook." / "Page two is of course a LSD mounted between the rear axle" JC
dannyvdberg
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 3391
Lid geworden op: 13 okt 2014, 11:24

Leuk geschreven Joop. De Mini is voor mij toch wel een ultieme daily naast een BMW, zelf ook al paar keer mee gereden en het is echt speelgoed!
Roland
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 12415
Lid geworden op: 31 jul 2010, 10:44
Type Auto: BMW F32 420i+

Leuk, zo'n Mini. Ziet er stoer uit. Maar het interieur kan mij maar niet bekoren 002

Qua rijden zou ik daar wel weer mijn ei in kwijt kunnen, denk ik :mrgreen:
Gebruikersavatar
RdJ
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 501
Lid geworden op: 31 jan 2018, 13:23
Type Auto: G29
Locatie: Noord Brabant

Leuk stuk om te lezen :ja:
Mini's zijn echt super voor de G.C een Countryman en een Clubman gehad beide in de 'S uitvoering.
De Countyman is net als de G.C te groot om echt snel door korte bochten te gaan maar de Clubman(oude model) lag echt als een kart op de weg en ze reed die ook helaas te klein als de kinderen groter worden.
De Countyman is nog wel een Mini maar mist dat kart gevoel helaas.
Helaas zijn deze modellen in de nieuwe uitvoering net zo duur als een 3 of 4 serie en dan heb je daar als gezin toch wel meer aan.
F36 428I
F11 535I
G29 Z4 Heden
Gebruikersavatar
ParaWM
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 516
Lid geworden op: 20 jan 2017, 22:43
Type Auto: F32 428i
Locatie: Zaanstad

Mooi verslag en leuke auto. Vindt het interieur er juist wel strak uit zien. Moet de vrouw toch maar eens haar rijbewijs halen 001
Plaats reactie

Terug naar “F3x: Showroom & Projecten”