M-Performance diffuser gekocht en geplaatst. Toch net even mooier dan de standaard grijze strook.
Zit alleen nog te twijfelen over andere uitlaat sierstukjes als dan niet in combinatie met een demper via PM or Crooke oid. Hij klink al niet slecht met de downpipe zo, eerlijk gezegd. Eerst maar eens volgende maand een grote beurt en de afloopkeuring van de PS garantie na 2 jaar bezit.
F32 428i M-Sport (tune BR / ZF + olie analyses / P4 ceramic coating GXD)
- ParaWM
- VIP Driver
- Berichten: 516
- Lid geworden op: 20 jan 2017, 22:43
- Type Auto: F32 428i
- Locatie: Zaanstad
Niet helemaal eerlijk gezegd. Kwam 2-3 mm te kort leek het, was even trekken en duwen. Weet niet of het de diffuser was of dat de bumper gewoon wat is gezet over de jaren. Besteld bij HLA automotive hier in NL.
- ejt
- VIP Driver
- Berichten: 11495
- Lid geworden op: 31 okt 2009, 18:59
- Type Auto: BMW
Netje. Ziet er idd wat bruter uit dan standaard.
Ik had hetzelfde qua pasvorm, leek het, maar na geplaatst te hebben zit ie toch erg netjes.
Ik had hetzelfde qua pasvorm, leek het, maar na geplaatst te hebben zit ie toch erg netjes.
heden G21 330iA
2005 E91 320dA
2009 E91 320d
2013 F31 320dA
2014 F31 335dA
2019 G21 330iA
2005 E91 320dA
2009 E91 320d
2013 F31 320dA
2014 F31 335dA
2019 G21 330iA
- Blue Raccoon
- VIP Driver
- Berichten: 2585
- Lid geworden op: 04 jun 2017, 12:56
Ziet erg mooie uit
Zie mijn E9X Showroom voor m'n BMW E90 LCI 318 ///M 2011 Montego Blue
- Arjan
- Administrator
- Berichten: 24792
- Lid geworden op: 12 sep 2010, 12:06
- Type Auto: IX1 xdrive30
- ParaWM
- VIP Driver
- Berichten: 516
- Lid geworden op: 20 jan 2017, 22:43
- Type Auto: F32 428i
- Locatie: Zaanstad
De oude was donker diep glanzend grijs, maar duidelijk niet zwart. De nieuwe die ik erop heb is mat ja. Zelf wilde ik die juist graag zo. Ze zijn er ook in hoogglans en carbon. Onderstaand is gepoetst en gewaxed.
- discus
- VIP Driver
- Berichten: 1958
- Lid geworden op: 13 okt 2014, 14:03
- Type Auto: G21 330e en G30 530e
Veel mooier
Ik had destijds ook deze diffuser bij HL gekocht, maar geen enkele problemen met pasvorm.
Ik heb wel bewust gekozen voor HG, omdat al mijn zwarte onderdelen HG zijn.
Ik had destijds ook deze diffuser bij HL gekocht, maar geen enkele problemen met pasvorm.
Ik heb wel bewust gekozen voor HG, omdat al mijn zwarte onderdelen HG zijn.
Voor haar G30 530e
Voor mij G21 330e
Voor mij G21 330e
- ParaWM
- VIP Driver
- Berichten: 516
- Lid geworden op: 20 jan 2017, 22:43
- Type Auto: F32 428i
- Locatie: Zaanstad
Vandaag bij ZF in Delfgauw geweest om de automaat te laten spoelen en voorzien van nieuwe olie. Tevens de olie in het differentieel van de achteras ververst. Afspraak om 08.00, om 12.00 reed ik weer weg. Vooraf een ritje met de monteur gemaakt nog, maar er waren geen klachten, het was preventief onderhoud. Daar was hij het mee eens; de auto schakelde goed.
De wachtruimte was van alle gemakken voorzien; koffie, frisdrank, tv met films en series en internet:
Halverwege mocht ik er even bij om wat foto's te nemen en een praatje:
De Mechatronic in vol ornaat:
Deze zorgt er blijkbaar voor dat de start/stop goed functioneert, om wat druk in de automaat te houden:
Onderdelen die ook vervangen worden. De stekkerverbinding en wat klein materiaal:
De carterpan. Zat wat slurry in, maar dat schijnt normaal te zijn na (in mijn geval) 122K km's:
Wat fijne metaal deeltjes op de magneten, bescheiden hoeveelheden:
De spoelunit die ze gebruiken. Er gaat zo'n 7 liter in de automaat, en hij wordt met eenzelfde hoeveelheid eerst gespoeld. Totaal 14L gebruiken ze dus.
Op verzoek hebben ze wat verse en oude olie van zowel de automaat als het differentieel mee gegeven. Die ga ik op metalen laten analyseren via het werk. Resultaten en interpretatie (voor zover mogelijk) zal ik later posten. Groen is de automaat. Geel is het diff:
Al met al erg tevreden. Vriendelijke mensen, goede service. Mooie wachtruimte en inderdaad netjes de 10% korting gekregen zoals afgesproken. Zelfs ook op de diff olie, waarvan vooraf was gezegd dat daar geen korting op zou zijn. Zonder korting was de prijs (incl btw): 685,- voor de beurt, 95,- extra voor het spoelen en 75,- voor het diff: totaal 855,-. Ik heb 770,- betaald.
Ik moet zeggen dat ik zeker in comfort toch wel verschil merk. Voel eigenlijk niet meer fysiek dat hij schakelt. Voorheen toch wel, al is het verschil klein. Meteen bij de eerste keer optrekken was het toch zeker meteen duidelijk iets minder, zonder twijfel. In sport "klapt" hij toch sowieso iets, kan niet zeggen dat ik daar wat anders merk. Op naar de volgende 120.000 km
De wachtruimte was van alle gemakken voorzien; koffie, frisdrank, tv met films en series en internet:
Halverwege mocht ik er even bij om wat foto's te nemen en een praatje:
De Mechatronic in vol ornaat:
Deze zorgt er blijkbaar voor dat de start/stop goed functioneert, om wat druk in de automaat te houden:
Onderdelen die ook vervangen worden. De stekkerverbinding en wat klein materiaal:
De carterpan. Zat wat slurry in, maar dat schijnt normaal te zijn na (in mijn geval) 122K km's:
Wat fijne metaal deeltjes op de magneten, bescheiden hoeveelheden:
De spoelunit die ze gebruiken. Er gaat zo'n 7 liter in de automaat, en hij wordt met eenzelfde hoeveelheid eerst gespoeld. Totaal 14L gebruiken ze dus.
Op verzoek hebben ze wat verse en oude olie van zowel de automaat als het differentieel mee gegeven. Die ga ik op metalen laten analyseren via het werk. Resultaten en interpretatie (voor zover mogelijk) zal ik later posten. Groen is de automaat. Geel is het diff:
Al met al erg tevreden. Vriendelijke mensen, goede service. Mooie wachtruimte en inderdaad netjes de 10% korting gekregen zoals afgesproken. Zelfs ook op de diff olie, waarvan vooraf was gezegd dat daar geen korting op zou zijn. Zonder korting was de prijs (incl btw): 685,- voor de beurt, 95,- extra voor het spoelen en 75,- voor het diff: totaal 855,-. Ik heb 770,- betaald.
Ik moet zeggen dat ik zeker in comfort toch wel verschil merk. Voel eigenlijk niet meer fysiek dat hij schakelt. Voorheen toch wel, al is het verschil klein. Meteen bij de eerste keer optrekken was het toch zeker meteen duidelijk iets minder, zonder twijfel. In sport "klapt" hij toch sowieso iets, kan niet zeggen dat ik daar wat anders merk. Op naar de volgende 120.000 km
- veejay
- VIP Driver
- Berichten: 1018
- Lid geworden op: 19 mar 2012, 11:19
Mooi verslag en nette prijs, zeker de moeite waard om te doen lijkt me. Ik ben benieuwd naar de analyse resultaten van de olie.
Vandaag was ik toevallig bij de dealer en had het hierover, uiteraard vonden ze dat dit niet nodig was, behalve als er problemen zijn kan dit gedaan worden om te zien of dit het probleem verhelpt. Zelf bieden ze het niet aan maar noemde wel ZF als toko om naartoe te gaan.
Hoeveel km heb je op de teller?
Vandaag was ik toevallig bij de dealer en had het hierover, uiteraard vonden ze dat dit niet nodig was, behalve als er problemen zijn kan dit gedaan worden om te zien of dit het probleem verhelpt. Zelf bieden ze het niet aan maar noemde wel ZF als toko om naartoe te gaan.
Hoeveel km heb je op de teller?
440Xi Cabrio Full Individual Msport + Mpower & SoundKit.
- CreativeS
- VIP Driver
- Berichten: 1834
- Lid geworden op: 30 nov 2017, 11:30
- Type Auto: E90 325iA VFL
- Vod
- Moderator
- Berichten: 1922
- Lid geworden op: 26 jan 2016, 15:28
- Type Auto: BMW Z4 G29
Goede beschrijving en foto's van ZF
2021 BMW Z4 G29
2020 MINI Cabrio F57
2015 BMW Z4 E89
2014 BMW 316i F30
2013 Peugeot RCZ
2011 BMW 118i Cabrio E88
2009 BMW 118i E81
2006 Alfa Spider 2.0 T.S. enz, enz.
2020 MINI Cabrio F57
2015 BMW Z4 E89
2014 BMW 316i F30
2013 Peugeot RCZ
2011 BMW 118i Cabrio E88
2009 BMW 118i E81
2006 Alfa Spider 2.0 T.S. enz, enz.
- ParaWM
- VIP Driver
- Berichten: 516
- Lid geworden op: 20 jan 2017, 22:43
- Type Auto: F32 428i
- Locatie: Zaanstad
Ze zijn zelf wel even gaan rijden, zonder mij.
Volgens mij is juist het idee dat je dan te laat bent. Dat is de gok. Als problemen er al zijn zal vaak een oliewissel niet meer helpen. Snap niet waarom de dealers daar zo terughoudend mee zijn als de fabrikant het zo aanbeveelt.
Lost het spoelen bepaalde klachten op?
Met het verversen van de olie en het spoelen van de transmissie kun je geen versleten materiaal meer 'terugstoppen' in de transmissie. Stuk is dan ook echt stuk, maar als zich geen defecten in uw transmissie voordoen, zoals kapotte of versleten onderdelen, zal het schakelen van uw transmissie aanzienlijk verbeteren doordat de olie weer soepel en vloeibaarder is.