F32 428i M-Sport (tune BR / ZF + olie analyses / P4 ceramic coating GXD)

Plaats hier de foto's van jouw BMW F3x
Gebruikersavatar
Ray187
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 306
Lid geworden op: 13 jul 2015, 16:06
Type Auto: F31 320i

GeorgeBfast schreef:Mooie 4 serie. Die witte raken wel in de meerderheid. :)
Bijna iedereen laat zijn auto tunen hier en ik rij nog steeds met een originele 420D. :)
Hebbie meer koppel standaard dan een benzine :fylol:
Alleen vond om benziine wel stuk leuker rijden.


Mijn 320i M sport - viewtopic.php?f=66&t=25713
Coderen in Amersfoort+omgeving
Gebruikersavatar
GeorgeBfast
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 738
Lid geworden op: 19 jul 2016, 22:33
Type Auto: BMW i4 M-Sport Pro / High Executive
Locatie: Noord Brabant

Ach ik vind dat die echt wel goed loopt. Ik heb ook nooit een betere of snellere gehad. Ik heb niet echt de behoefte dat hij sneller of harder moet kunnen. Ik rij nu al vaak veel te hard zonder dat ik er erg in heb.
BMW POWER 4 EVER

BMW i4 M Sport Pro High Executive
BMW F36 420D M Sport
BMW E84 X1 2.0D HE
BMW E90 320i HE
BMW E46 318i HE
BMW E36 318i E
Gebruikersavatar
Arnie68
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 665
Lid geworden op: 07 jun 2015, 22:49
Type Auto: F30 320i ///M Sport
Locatie: Zuid-Holland

Kan je automaat dit koppel van 476 Nm wel aan? Ben altijd in de veronderstelling geweest dat 450 Nm het maximum is voor deze ZF automaat.
Current: F30 320i :Mpower: Sport Executive Black Sapphire / Stage 1: 271PK - 407Nm
Previous: F20 120i LCI :Mpower: Sport Executive Alpinweiss III
Gebruikersavatar
BMWcoder
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 1920
Lid geworden op: 15 aug 2015, 18:33
Type Auto: 335i e91 '06
Locatie: Midden NL

Wat denk je dat er dan gebeurd?

Je levensduur gaat wat achteruit, Maar het gaat niet direct kapot.
Gebruikersavatar
Arjan
Administrator
Administrator
Berichten: 24792
Lid geworden op: 12 sep 2010, 12:06
Type Auto: IX1 xdrive30

Dat zei chef garage bij Mercedes ook afgelopen F1 race :lol:
Roland
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 12415
Lid geworden op: 31 jul 2010, 10:44
Type Auto: BMW F32 420i+

Hij zei wat korter. Duurde idd 13 ronden of zo 001
Gebruikersavatar
Arnie68
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 665
Lid geworden op: 07 jun 2015, 22:49
Type Auto: F30 320i ///M Sport
Locatie: Zuid-Holland

Arjan schreef:Dat zei chef garage bij Mercedes ook afgelopen F1 race :lol:
Merwattes? :Dubbel:
Current: F30 320i :Mpower: Sport Executive Black Sapphire / Stage 1: 271PK - 407Nm
Previous: F20 120i LCI :Mpower: Sport Executive Alpinweiss III
Gebruikersavatar
ParaWM
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 515
Lid geworden op: 20 jan 2017, 22:43
Type Auto: F32 428i
Locatie: Zaanstad

Arnie68 schreef:Kan je automaat dit koppel van 476 Nm wel aan? Ben altijd in de veronderstelling geweest dat 450 Nm het maximum is voor deze ZF automaat.
Dat klopt. De tuner vertelde me dat er nog een veiligheidsmarge op zit tot 480Nm, maar dat heb ik nergens terug kunnen vinden zelf. Hij bood aan om hem evt af te regelen op 450Nm, maar na daar even over nagedacht te hebben maar besloten om dat niet te doen. Het is natuurlijk geen harde grens dat hij op 449 heel blijft, en bij 451 er uit klapt. Ik trap de auto verder niet af, en sta ook niet 10x per jaar op het circuit of de 1/4 mile. Blijft natuurlijk een risico, maar mijn inziens niet bijzonder veel meer dan dat hij stage 1 op 450Nm was getuned. Ook die dingen zijn underrated volgens mij bij BMW. Heb op de U.S. forums gelezen over mensen die nog veel verder zijn gegaan. Blijft wel mijn eigen risico natuurlijk....

Zover na 4 maanden super tevreden ermee. Leuke anekdote nog.... Auto moest voor de APK vorige maand bij de dealer. Ik heb een dashcam en die had netjes alles opgenomen incl geluid. Ze hadden in het begin moeite om bij de 4gassen test de lambda bovengrens van 1,03 te halen.... Hoor ik één van die monteurs zeggen "ja, er zit een sportkat onder volgens mij" :Klappen: . Oudere monteur zegt; "ga hem maar even warm rijden dan". Dat hele ritje staat op film ook :D Ze hebben niet heel gek gedaan, maar hem wel even hoog in de toeren gejaagd. Daarna kwam hij net op de 1,03 en dus goedgekeurd. Volgens mij is het spelen met die brandstof/zuurstof verhouding één van de dingen die de tuner ook doet, dus dat kan wel kloppen. Maar ik ben geen expert ofzo. Wel lachen toch.

Ik wilde het nog even met de dealer over de tune hebben bij het ophalen 's middags, maar het was druk, niet van gekomen. Ze zeiden er ook niets over trouwens, maar ik heb vast een kruisje achter m'n naam nu 8) . Had het 's morgen wel over m'n coderen gehad, daar was totaal geen probleem, leuk gesprek zelfs.
Gebruikersavatar
internetboarder
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 1818
Lid geworden op: 13 jan 2018, 07:27
Type Auto: F34 328i

Leuke update.
Hoe de garage er mee om gaat is altijd maar de vraag..qua tuning maar ook kwa warm rijden enzo met de apk.
Ik kreeg ooit 3 bekeuringen op 1apk ochtend. In de winter dus er werd flink getrapt met me koude 2.0tdi .
Was universele garage.
Maar me laatste nieuwe wagen wist de dealer van de tuning, was geen probleem.
Eerlijkheid duurt het langs toch
F34 328i



Afbeelding
Gebruikersavatar
Arnie68
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 665
Lid geworden op: 07 jun 2015, 22:49
Type Auto: F30 320i ///M Sport
Locatie: Zuid-Holland

ParaWM schreef:
Arnie68 schreef:Kan je automaat dit koppel van 476 Nm wel aan? Ben altijd in de veronderstelling geweest dat 450 Nm het maximum is voor deze ZF automaat.
Dat klopt. De tuner vertelde me dat er nog een veiligheidsmarge op zit tot 480Nm, maar dat heb ik nergens terug kunnen vinden zelf. Hij bood aan om hem evt af te regelen op 450Nm, maar na daar even over nagedacht te hebben maar besloten om dat niet te doen. Het is natuurlijk geen harde grens dat hij op 449 heel blijft, en bij 451 er uit klapt. Ik trap de auto verder niet af, en sta ook niet 10x per jaar op het circuit of de 1/4 mile. Blijft natuurlijk een risico, maar mijn inziens niet bijzonder veel meer dan dat hij stage 1 op 450Nm was getuned. Ook die dingen zijn underrated volgens mij bij BMW. Heb op de U.S. forums gelezen over mensen die nog veel verder zijn gegaan. Blijft wel mijn eigen risico natuurlijk....

Zover na 4 maanden super tevreden ermee. Leuke anekdote nog.... Auto moest voor de APK vorige maand bij de dealer. Ik heb een dashcam en die had netjes alles opgenomen incl geluid. Ze hadden in het begin moeite om bij de 4gassen test de lambda bovengrens van 1,03 te halen.... Hoor ik één van die monteurs zeggen "ja, er zit een sportkat onder volgens mij" :Klappen: . Oudere monteur zegt; "ga hem maar even warm rijden dan". Dat hele ritje staat op film ook :D Ze hebben niet heel gek gedaan, maar hem wel even hoog in de toeren gejaagd. Daarna kwam hij net op de 1,03 en dus goedgekeurd. Volgens mij is het spelen met die brandstof/zuurstof verhouding één van de dingen die de tuner ook doet, dus dat kan wel kloppen. Maar ik ben geen expert ofzo. Wel lachen toch.

Ik wilde het nog even met de dealer over de tune hebben bij het ophalen 's middags, maar het was druk, niet van gekomen. Ze zeiden er ook niets over trouwens, maar ik heb vast een kruisje achter m'n naam nu 8) . Had het 's morgen wel over m'n coderen gehad, daar was totaal geen probleem, leuk gesprek zelfs.
Heeft 28i dan een andere automaat dan de 20i? Wat mij is verteld dat de ZF van een 20i 450Nm aankan door dezelfde tuner als jij 002
Current: F30 320i :Mpower: Sport Executive Black Sapphire / Stage 1: 271PK - 407Nm
Previous: F20 120i LCI :Mpower: Sport Executive Alpinweiss III
Gebruikersavatar
thakawa
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 153
Lid geworden op: 09 nov 2017, 19:54
Type Auto: F31 320i M-Sport
Locatie: Drechtsteden

Gave wagen hor en mooie mods! Haha leuk ook als je je garage bezoek zo kan meemaken :)
Gebruikersavatar
Arnie68
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 665
Lid geworden op: 07 jun 2015, 22:49
Type Auto: F30 320i ///M Sport
Locatie: Zuid-Holland

ParaWM schreef:
Arnie68 schreef:Kan je automaat dit koppel van 476 Nm wel aan? Ben altijd in de veronderstelling geweest dat 450 Nm het maximum is voor deze ZF automaat.
Dat klopt. De tuner vertelde me dat er nog een veiligheidsmarge op zit tot 480Nm, maar dat heb ik nergens terug kunnen vinden zelf. Hij bood aan om hem evt af te regelen op 450Nm, maar na daar even over nagedacht te hebben maar besloten om dat niet te doen. Het is natuurlijk geen harde grens dat hij op 449 heel blijft, en bij 451 er uit klapt. Ik trap de auto verder niet af, en sta ook niet 10x per jaar op het circuit of de 1/4 mile. Blijft natuurlijk een risico, maar mijn inziens niet bijzonder veel meer dan dat hij stage 1 op 450Nm was getuned. Ook die dingen zijn underrated volgens mij bij BMW. Heb op de U.S. forums gelezen over mensen die nog veel verder zijn gegaan. Blijft wel mijn eigen risico natuurlijk....

Zover na 4 maanden super tevreden ermee. Leuke anekdote nog.... Auto moest voor de APK vorige maand bij de dealer. Ik heb een dashcam en die had netjes alles opgenomen incl geluid. Ze hadden in het begin moeite om bij de 4gassen test de lambda bovengrens van 1,03 te halen.... Hoor ik één van die monteurs zeggen "ja, er zit een sportkat onder volgens mij" :Klappen: . Oudere monteur zegt; "ga hem maar even warm rijden dan". Dat hele ritje staat op film ook :D Ze hebben niet heel gek gedaan, maar hem wel even hoog in de toeren gejaagd. Daarna kwam hij net op de 1,03 en dus goedgekeurd. Volgens mij is het spelen met die brandstof/zuurstof verhouding één van de dingen die de tuner ook doet, dus dat kan wel kloppen. Maar ik ben geen expert ofzo. Wel lachen toch.

Ik wilde het nog even met de dealer over de tune hebben bij het ophalen 's middags, maar het was druk, niet van gekomen. Ze zeiden er ook niets over trouwens, maar ik heb vast een kruisje achter m'n naam nu 8) . Had het 's morgen wel over m'n coderen gehad, daar was totaal geen probleem, leuk gesprek zelfs.
Bij welke dealer is dat?
Current: F30 320i :Mpower: Sport Executive Black Sapphire / Stage 1: 271PK - 407Nm
Previous: F20 120i LCI :Mpower: Sport Executive Alpinweiss III
Gebruikersavatar
ParaWM
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 515
Lid geworden op: 20 jan 2017, 22:43
Type Auto: F32 428i
Locatie: Zaanstad

Dusseldorp Zaandam
Gebruikersavatar
ParaWM
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 515
Lid geworden op: 20 jan 2017, 22:43
Type Auto: F32 428i
Locatie: Zaanstad

Kwam nog een filmpje tegen dat ik had gemaakt toen ik met het Active Sound coderen (nep geluid via de speakers) aan het spelen was. Dit is op de stand M3/M4 geluid. Beetje over de top, maar wel leuk om eens te horen. Ik heb mijn lach buien er maar tussenuit geknipt, irritant om jezelf zo terug te horen, maar het was wel grappig hoor. Gaat nergens over als je het mij vraagt. Iemand die een M3/M4 gereden heeft commentaar? Ben benieuwd of het nog waarheidsgetrouw is wel :Klappen:

dannyvdberg
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 3391
Lid geworden op: 13 okt 2014, 11:24

Komt best in de buurt van de M3/4. Ik heb asd uitgeschakeld, maar zo klinkt ie ook best zonder asd van binnen.
Plaats reactie

Terug naar “F3x: Showroom & Projecten”