F32 440i M-Sport High Executive

Plaats hier de foto's van jouw BMW F3x
Plaats reactie
Gebruikersavatar
internetboarder
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 1781
Lid geworden op: 13 jan 2018, 07:27
Type Auto: F34 328i

1 hele goede morgen. Wauw!! Heel veel plezier ermee!


F34 328i



Afbeelding
Gebruikersavatar
petrolheadd
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 680
Lid geworden op: 24 okt 2014, 21:26
Type Auto: F20 118i lci Mineralgrau M- sport

Schitterende wagen, vooral die velgen :cool:
F20 LCI Mineralgrau 118i :Mpower: sport
F36 Alpinweiss 420I :Mpower: Sport (sold)
F60 Mini Countryman JCW (sold)
E91 LCI Le Mans Blue 320i :Mpower: Sport (sold)
Gebruikersavatar
ParaWM
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 510
Lid geworden op: 20 jan 2017, 22:43
Type Auto: F32 428i
Locatie: Zaanstad

Gaaf hoor, jij schiet ook altijd leuke foto's! Je had misschien de nieren even over moeten zetten? 001
Gebruikersavatar
Arjan
Administrator
Administrator
Berichten: 24772
Lid geworden op: 12 sep 2010, 12:06
Type Auto: IX1 xdrive30

Je hebt hem i.i.g. laten de-badgen 8)
Gebruikersavatar
Peer
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 14956
Lid geworden op: 04 jan 2011, 08:32
Type Auto: G20 330e HE M-Sport Performance

Joop,

Onlangs was ik uitgenodigd voor de intro Z4, 850i en de nieuwe 3. Tijdens deze dag kreeg ik ook de mogelijkheid om naast de nieuwe 3 te rijden ook 2 andere uit te kiezen.
Een er van was de M5 maar als je daar mijn ervaringen mee ga vertellen, heb ik aan een A4-tje niet genoeg. Maar de andere was de 640i en m.i. is dat hetzelfde blok als jij in je nieuwe hebt.
Wat me opviel en wellicht heb ik het mis, maar is het oude 6 cil geluidje weer terug of is het namaak ?
G20 330e
G30 520i
F39 Sdrive 2.0i
F20 LCI 118i
F30 328i
E60 535d (te vinden op dit forum)
E90 LCI 325i (te vinden op dit forum)
E91 330d (te vinden op dit forum)
E46 320d
E30 316
E21 320
E21 320i
Gebruikersavatar
Blue Raccoon
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 2585
Lid geworden op: 04 jun 2017, 12:56

Prachtige BMW veel rijplezier ermee...

Zie mijn E9X Showroom voor m'n BMW E90 LCI 318 ///M 2011 Montego Blue
Gebruikersavatar
Joop
Moderator
Moderator
Berichten: 15843
Lid geworden op: 02 jan 2009, 23:51
Type Auto: G21 330i Touring HE M-sport

Arjan schreef: 24 mar 2019, 13:40 Je hebt hem i.i.g. laten de-badgen 8)
Inderdaad direct aan het modden geslagen... :Dubbel:
ParaWM schreef: 24 mar 2019, 10:27 Gaaf hoor, jij schiet ook altijd leuke foto's! Je had misschien de nieren even over moeten zetten? 001
Grilletje wel een dikke twijfel. Denk dat ik 'm dan toch te zwart vind worden. Nog maar een keer aan het photoshoppen slaand: niertjes zijn ook zo gekocht en gemonteerd.
Peer schreef: 24 mar 2019, 13:52 Joop,

Onlangs was ik uitgenodigd voor de intro Z4, 850i en de nieuwe 3. Tijdens deze dag kreeg ik ook de mogelijkheid om naast de nieuwe 3 te rijden ook 2 andere uit te kiezen.
Een er van was de M5 maar als je daar mijn ervaringen mee ga vertellen, heb ik aan een A4-tje niet genoeg. Maar de andere was de 640i en m.i. is dat hetzelfde blok als jij in je nieuwe hebt.
Wat me opviel en wellicht heb ik het mis, maar is het oude 6 cil geluidje weer terug of is het namaak ?
Dat blok is inderdaad hetzelfde. Ik denk nog steeds wel via de speakers versterkt; maar moet wel zeggen dat het geluid wel beter klinkt in de Sport/Sport+ modus in vergelijk met de 435i en het volume is ook hoger. Vandaag in ieder geval hoofdzakelijk in Sport+ gereden met club andere gekken van het Driving-Fun forum. Ben na 1,5 dag inmiddels al 900km verder. :mrgreen: :autotje spelen:
Afbeelding Afbeelding

"Well we have a straight six at the front, a manual gearbox in the middle, and drive goes to the back. That is page one, chapter one of the petrolsexual handbook." / "Page two is of course a LSD mounted between the rear axle" JC
mrsensei1608
Just getting started
Just getting started
Berichten: 45
Lid geworden op: 22 aug 2018, 07:06

Fantastisch

Verstuurd vanaf mijn SM-G975F met Tapatalk

Gebruikersavatar
Langefrans
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 522
Lid geworden op: 26 sep 2017, 17:01
Type Auto: F32 420i LCI Stage II

Joop schreef: 24 mar 2019, 21:20 .. Vandaag in ieder geval hoofdzakelijk in Sport+ gereden met club andere .. gekken :mrgreen: :autotje spelen:
:mrgreen: :mrgreen: :Hosanna: Genieten Joop!
De kleur lijkt meer te glimmen dan 35 .. fraaie combi :cool:
Mr Bullet
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 346
Lid geworden op: 24 okt 2017, 09:20
Type Auto: 335i Touring

Mooie wagen hoor! :ja: :Klappen:
Gebruikersavatar
Joop
Moderator
Moderator
Berichten: 15843
Lid geworden op: 02 jan 2009, 23:51
Type Auto: G21 330i Touring HE M-sport

Zo… Weer eens tijd voor een update en wat plaatjes lijkt me. Het is immers een showroomtopic. Inmiddels ben ik een vierenhalve maand verder met de auto en zijn er een dikke 15.000km op de tacho bijgeschreven.

De auto wordt nog steeds als daily drive ingezet, maar uiteraard ook voor de plezierritten, die eigenlijk toch een stevig aandeel hebben in de kilometers die er inmiddels bijgezet zijn. Sinds de laatste berichten hierboven heb ik toch een paar leuke trips met de auto kunnen maken, waarbij ik de auto inmiddels flink aan de tand heb kunnen voelen. Echter tijdens de eerste rit in de middag al direct wat foto’s geschoten (want schoner dan als bij aflevering zal de auto niet snel meer worden 😉). Al de foto’s van de 4er zijn terug te vinden in dit album: F32 440i M-Sport

AfbeeldingIMG_5003

AfbeeldingIMG_4988

AfbeeldingIMG_4997


De eerste trip na het ophalen van de auto was direct de zondag. De rit naar de Eifel met de mannen van het Driving-Fun forum stond al langer gepland, nog voordat ik de auto zou ophalen. Echter de dag naar het in ontvangst nemen van de sleutels bij Ekris kon de auto direct aan de bak. Bij de ritten met dat forum weet je van te voren al dat het tempo hoog ligt, vanaf het moment dat je van de parkeerplaats vertrekt waar ’s ochtend vertrokken was. In het bonte gezelschap van auto’s, weliswaar merendeel BMW (M140i’s, M2, Z4’s), een Ferrari 458, een tweetal 911’s Carrera een aantal Alfa Romeo 4C’s en nog een flink aantal leuke auto’s valt de 440i eigenlijk bijna niet op in deze muisgrijze kleur, maar kon de 4er toch met twee vingers in de neus meekomen met de anderen…

…hoe anders was het ‘grijze muis gehalte’ met het Eifelritje twee weken later die ik met de Alpine/Renault RS Club maak. De vreemde eend in de bijt is de BMW tussen het snelle Franse spul. Net als een jaar eerder heb ik met Dave een route samengesteld door de Eifel. Een keer anders dan anders, met een toerrit zoals we ook vanuit dit forum gewend zijn, zijn we van oost naar west gereden, om aan het eind van de dag korter bij de Nederlands-Duitse grens te eindigen.
De club was dit jaar iets anders van samenstelling: twee Alpine A110’s, twee Megane RS Mk 4 een Megane RS Mk 3 en Megane RS Mk2… Pretauto’s van het Franse merk, waarbij de eigenaren maar al te ‘keen’ waren om eens te laten zien waartoe de auto’s toe in staat waren. De A110’s en de Megane RS’en van de laatste generaties zijn echt serieuze auto’s om rekening mee te houden zoals maar weer bleek. Op de bochtige Eifelweggetjes waar ik de weg toch wel goed ken, was het toch vrij lastig om een gat te trekken met de 440i t.o.v. de rappe, lichte en wendbare A110’s. De A110’s zijn echt voor dit werk gemaakt, zoals ik al wel eerder had kunnen merken, toen ik zelf al met de A110 heb gereden. Waar we ’s ochtends vanuit Nettetal met een zonnetje en droog wegdek wegrijden, komen we wanneer we van de Autobahn zijn afgedraaid bij Bad Münstereifel direct in de sneeuw terecht midden in April. De sneeuw bleef liggen tot aan de koffie bij Zum Kleeblatt in Adenau en dus was het wel wat glibberen op de zomerbandjes, zoals we met zijn allen die ochtend zijn vertrokken. In dit gezelschap merk je toch wel dat de 4er een snelle auto’s is, maar dat hij de extra beschikbare paardenkrachten wel moet gebruiken om het gewichtsverschil te compenseren. Met plezier voor tien, terwijl we maar met 7 auto’s waren, vliegen over de rustige wegen door de Eifel op weg naar de eindbestemming in de buurt van Monschau. Dag geslaagd!

Voor foto’s van de club tijdens de trip: ARCN 'Nordschleife en Eifeltocht' 2019

Afbeelding20190414_085204301_iOS

AfbeeldingIMG_6380

AfbeeldingIMG_6442

AfbeeldingIMG_6414

In het Hemelvaartweekend stond een spontaan uitje richting Luxemburg op de planning. Het was nog wel even spannend om een hotelletje te regelen, want nagenoeg alle betaalbare opties waren volgeboekt in de hoofdstad. Maar goed, uiteindelijk een plekje net iets buiten Luxemburg weten te vinden, maar eigenlijk zit je voor je gevoel dan al in Frankrijk. 😉
Het programma: Twee dagen sturen in het westelijk deel van de Eifel om aan de noordoost kant van Luxemburg het land in te rijden en dan zigzaggend naar Luxemburg-Stad te rijden en de tweede dag dat in een omgekeerde volgorde terug te doen, maar dan meer vanuit de oostkant komen en te eindigen bij de Nürburgring om daar nog even rond te neuzen en de dag te besluiten met een welverdiende pizza bij Ventisette 57 in Adenau.
Het rijden in de Eifel is altijd al garantie voor veel rijplezier, maar zodra je de grens met Luxemburg over gaat is het nog meer genieten. De wegen zijn overal superstrak, dus je hoeft niet bang te zijn dat de auto wat moeite heeft met het verwerken van de hobbels onder je. Overigens iets waar de 4er sowieso niet echt heel veel last van heeft en het meerendeel van de oneffenheden toch mooi weg filtert of zodanig dat het onderstel het rubber de hobbels mooi laat volgen. Hier is de 4er coupe eigenlijk wel helemaal in zijn element. Het korte draaien en keren op haarspeldbochten is met een standaard auto (zonder sperdifferentieel) niet echt de habitat van deze coupé, maar op de snelle doordraaiers en de langere bochtige richtingwijzigingen met hoogteverschillen en daardoor aardige lastwissels, kun je de auto wel laten dansen over het asfalt. Ja, de auto komt af en toe wat beroerd uit zijn veren als je het tempo iets te hoog legt, maar het blijft in vergelijk met de F32 435i veel beter controleerbaar en comfortabeler. Het onderstel van het facelift model is echt verbeterd. De bewegingen in de koets blijven veel beter gecontroleerd en de auto blijft ook beter tractie houden in de kortere bochten. Echter wanneer je echt gaat pushen, dan blijkt ook wel weer dat er voor deze auto nog wel wat te verbeteren valt wanneer je er echt mee gaat boenderen. Echter is dat wel voor de 2 à 3 % van de gevallen aan de orde. Anders dan dat kun je jezelf prima vermaken op wegen in het Luxemburgse Hertogdom. In ieder geval voor herhaling vatbaar.

AfbeeldingIMG_6873

AfbeeldingIMG_6906

AfbeeldingIMG_6914-2

AfbeeldingIMG_6913

AfbeeldingIMG_6916

…de laatste grote trip met foto’s volgt.
Afbeelding Afbeelding

"Well we have a straight six at the front, a manual gearbox in the middle, and drive goes to the back. That is page one, chapter one of the petrolsexual handbook." / "Page two is of course a LSD mounted between the rear axle" JC
Gebruikersavatar
Arjan
Administrator
Administrator
Berichten: 24772
Lid geworden op: 12 sep 2010, 12:06
Type Auto: IX1 xdrive30

Je bent dus geen poetser Joop 006 dus dit bedoel je met boenderen :lol:
Gebruikersavatar
ejt
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 11478
Lid geworden op: 31 okt 2009, 18:59
Type Auto: BMW

Weer een erg leuk verhaal Joop, met mooie foto's.
Die eifel blijft uitdagend. :ja:
heden G21 330iA

2005 E91 320dA
2009 E91 320d
2013 F31 320dA
2014 F31 335dA
2019 G21 330iA
Gebruikersavatar
FAF
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 7332
Lid geworden op: 08 jul 2008, 19:06
Type Auto: F36 420i Grancoupe M-sport

Zoooo....Ik loop zoals gewoonlijk weer letterlijk en figuurlijk kilometers achter.

Maar beter laat als nooit gefeliciteerd met deze fantastische 440i Joop! :Klappen:

Gr FAF
Gebruikersavatar
Ray320
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 2965
Lid geworden op: 20 apr 2019, 17:52
Type Auto: Een touring

Lekkere 440! En je gebruikt hem waar hij voor bedoelt is; sturen. 8)
E91 320i :Mpower:
Plaats reactie

Terug naar “F3x: Showroom & Projecten”