F32 440i M-Sport High Executive

Plaats hier de foto's van jouw BMW F3x
Plaats reactie
BartM3
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 2371
Lid geworden op: 23 nov 2008, 16:05
Type Auto: E93 M3 - Rubinschwarz
Locatie: Noord-Brabant

Hey Joop,

Ik kwam net het verslag van de Alpentrip tegen en zag tot m'n verbazing dat je een nieuwe aanwinst hebt die niet wit of zwart is... Direct maar even op zoek gegaan naar je showroomtopic om hem te kunnen bewonderen en ik moet zeggen: het is een plaatje!!

Je weet dat ik een voorkeur heb voor cognac kleurige interieurs en dit is (naar mijn idee) dan ook de mooiste uitvoering die je tot nu toe hebt gehad! Wat een schitterende wagen en dan ook nog een 440i! Super tof!!!

Geniet ervan!!

Gr. Bart


Een M3 rijden door de hele dag papieren tijgers te temmen... Kan het nog beter?
Gebruikersavatar
Joop
Moderator
Moderator
Berichten: 15845
Lid geworden op: 02 jan 2009, 23:51
Type Auto: G21 330i Touring HE M-sport

Hij bevalt goed Bart. Inmiddels staat de teller op 25k, dus al weer een 18.000km er op zitten in een half jaar tijd...

...en een beetje kleur in het interieur vind ik zelf altijd wel wat hebben. De zwart-wit combinatie met een paar M-sport blauw accenten van de 435i was wel lekker sportief, maar dit oogt ook wel erg sportief-chique; iets meer GT zeg maar.
Afbeelding Afbeelding

"Well we have a straight six at the front, a manual gearbox in the middle, and drive goes to the back. That is page one, chapter one of the petrolsexual handbook." / "Page two is of course a LSD mounted between the rear axle" JC
Gebruikersavatar
Blue-Eyes
Beyond salvation
Beyond salvation
Berichten: 1665
Lid geworden op: 12 aug 2012, 18:43
Type Auto: F36 - 435D - Gran Coupe High Executive M-Sport
Locatie: Flevopolder

Bijna 1 jaar geen update Joop? Maar goed ik ben zelf 5 jaar weg geweest van hier.

Net "even" je beide topics doorgelezen. Vanaf de eerste posting herkende ik je al weer, de Joop is niet veranderd, erg gaaf en leuk om te lezen!


Over de kleurstelling. Je witte, en de huidige antraciete..... Mijn beide favoriete kleuren. Mooie keuzes!

Ik had zelf ook nog stiekem naar de 440i gekeken, maar ik heb mijn eigen belooft niet over het budget, incluis inruil, van 30k te gaan, Dat heb toch gedaan, maar een dikke 440i is nog te jong, de volgende wellicht ;)


p.s. Zo moderne cockpit is niets voor jou. Ik stel voor dat wij deze omruilen :D :D
Laatst gewijzigd door Blue-Eyes op 22 sep 2020, 19:28, 1 keer totaal gewijzigd.
---------------------------------------------------------------
'20 - ?'? : BMW F36 2016 435D - Gran Coupe High Executive - M-sport x-drive
'12 - '15: BMW E92 2007 335D - Coupe High Executive - M-sport
Gebruikersavatar
Joop
Moderator
Moderator
Berichten: 15845
Lid geworden op: 02 jan 2009, 23:51
Type Auto: G21 330i Touring HE M-sport

Vanaf de laatste post wel een paar keer weggeweest voor een aantal toerritjes (in Nederland en de Eifel), een paar internationale autobeurzen bezocht en dat soort dingen, maar ook niet meer dan dat Eisse. De autohobby staat in die zin iets op een laag pitje, maar dat komt eigenlijk een beetje omdat ik er niet direct meer het rijplezier uit haal die potentieel wel in die auto zit... Qua (bijzondere) auto’s ben ik de laatste jaren wel aardig verzadigt en wordt ik eerlijk gezegd ook niet zo snel meer ergens warm of koud van. Van het moderne spul eigenlijk al helemaal niet. Op zich altijd leuk om er even mee op pad te kunnen als er iets nieuws in de showroom bij bijv. BMW staat, maar niet heel veel meer dan dat.

De coupé wordt hoofdzakelijk functioneel ingezet op dt moment waarbij deze in Nederland als standaard’ 440i zwaar overkill Is, zeker met het huidige snelheidsbeleid in Nederland. Het is denk ik wel zo’n beetje de meest complete auto die ik heb gehad en ja er ligt een beestachtig lekkere B58 voorin die onvermoeid blijft doorsleuren, maar daarvoor moet je toch naar de Oosterburen om daar iets mee te kunnen (en dan niet zo zeer alleen op de Autobahn). Dan heb ik nog het geluk kort bij de grens te zitten, maar dit jaar is er in die zin ook weinig van gekomen door de bekende omstandigheden, net als de jaarlijkse Alpenrit... M.a.w. de echt leuke ritten zijn wat spaarzaam geweest.

Ben er nog niet uit wat ik hierna wil op autogebied en eigenlijk ben ik ook wel een beetje klaar met een bak geld uitgeven aan een auto die te goed is om er niet uit te kunnen halen wat er in zit. Heb sinds de laatste update al wat keren met een Alpine A110 en A110s gereden. Een lekker licht karretje (1100kg tegen 1550kg is heel goed merkbaar) die ook op lagere snelheden veel meer vermaak geeft dan zo’n logge 4er wiens onderstel heel erg veel wegfiltert. Eigenlijk mis ik in de hele line-up van BMW een dergelijke, haast Spartaanse, auto. De nieuwe Z4 (als 30i en M40i) is een hele leuke stuurauto, maar qua fun komt deze toch echt te kort en is in die zin eigenlijk al te volwassen (lees: te goed) en bovendien ben ik gewoon geen cabriorijder.
Persoonlijk haal ik meer rijplezier uit zo’n ‘basic’ en compact sportwagentje dan de 4er. De 4er is gewoon een heerlijke GT en zeker als 440i ook nog eens rap van stuk, maar voordat je er een beetje snelheidsbeleving uit haalt, zit je al op snelheden die in NL al zwaar illegaal zijn. Constant op je teller letten rustig sukkelen met een gangetje van 100 op de snelweg vind ik dan ook niets. Dat lijk echt net alsof je stil staat en dat frustreert mij in die zin meer dan dat ik lekker rustig kan genieten van de reserves die je nog achter de hand hebt in die situaties.
Het nadeel van zo’n Alpine is de beperktere praktische inzetbaarheid. Als (sport)auto prima geschikt als daily-drive in tegenstelling wat veel mensen denken, maar je moet alleen niets mee willen nemen. Waar ik bijvoorbeeld nog wel eens de MTB of racefiets achterin schuif, zit dat er bij die auto niet in en moet er eigenlijk dan iets naast staan als boodschappenauto o.i.d.. lk heb nog steeds maar ruimte voor één auto en als ik ergens anders een ruimte moet huren of kopen weet ik ook dat de auto nauwelijks gebruikt gaat worden. In die zin is de 440i een hele mooie allrounder en praktisch genoeg inzetbaar voor mij als enige auto. Goede kans dat deze 4er nog een tijd blijft als ik geen alternatief kan vinden, want eerlijk gezegd is bijvoorbeeld zo’n nieuwe 4er ook weer veel van hetzelfde al mag het allemaal weer iets frisser en moderner en beter sturend zijn.
Afbeelding Afbeelding

"Well we have a straight six at the front, a manual gearbox in the middle, and drive goes to the back. That is page one, chapter one of the petrolsexual handbook." / "Page two is of course a LSD mounted between the rear axle" JC
Gebruikersavatar
ejt
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 11495
Lid geworden op: 31 okt 2009, 18:59
Type Auto: BMW

Mooi verhaal, maar ook een beetje treurig.
De nieuwe BMW's zijn nu eenmaal zwaarlijvige GTs.
Misschien is de overstap naar een M2 of praktischer M3 wel iets voor je, maar dan heb je wederom een zak geld nodig en nog steeds veel kilos.

Is een Golf R of Audi S3 iets??? Mégane RS (trophy)
heden G21 330iA

2005 E91 320dA
2009 E91 320d
2013 F31 320dA
2014 F31 335dA
2019 G21 330iA
Gebruikersavatar
internetboarder
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 1818
Lid geworden op: 13 jan 2018, 07:27
Type Auto: F34 328i

Zeker goed verhaal en ook herkenbaar in sommige opzichten. Niks mis met een GT vind ik
F34 328i



Afbeelding
Gebruikersavatar
Joop
Moderator
Moderator
Berichten: 15845
Lid geworden op: 02 jan 2009, 23:51
Type Auto: G21 330i Touring HE M-sport

ejt schreef: 22 sep 2020, 21:03 Mooi verhaal, maar ook een beetje treurig.
De nieuwe BMW's zijn nu eenmaal zwaarlijvige GTs.
Misschien is de overstap naar een M2 of praktischer M3 wel iets voor je, maar dan heb je wederom een zak geld nodig en nog steeds veel kilos.

Is een Golf R of Audi S3 iets??? Mégane RS (trophy)
Vierwielaandrijvers sla ik graag over Eric-Jan... Daar is echt geen klap aan, bovendien als Golf en A3 ook nog eens hele saaie auto’s. Daarnaast: Grip en tractie ohne Ende maakt het rijden er niet leuker op. Als ik dan zie dat de nieuwe M440i alleen als AWD op de markt komt stemt me dat weinig hoopvol. Een 430i met een viercilindertje en RWD maakt het misschien de leukste uitvoering; wel met sperdiff graag. Al ben ik bang dat bijna niemand die optie gaat aanvinken; zelfde geldt voor de Z4 sDrive30i.

Een M2/M3/M4 zit overigens in dezelfde categorie als de 440i en eigenlijk daarboven, waarbij een M2 wel de meest wendbare en speelse auto is. Maar met dat drietal kun je gewoon ook niets mee in dit land. In de Eifel heb ik al wel met de M4 kunnen boenderen, maar de lol begint pas waar je al dik, ook in Duitsland al, in de rijbewijsversnipperaarzone zit. Daarbij, mocht je onverhoopt een foutje maken, dan is kans dat al snel goed mis gaat ook groter. Dat is nou vaak het aardige aan lichtere en (iets) minder krachtige auto’s; deze zijn veel beter controleerbaar en bij lagere snelheden heb je er al lol van. Eigenlijk een kleine hatchback als een Fiesta ST en in iets mindere mate een MINI Cooper S JCW bijv. zou wel gewoon een leuk ding zijn; dat is nou echt zo’n gooi en smijt karretje op een bochtig weggetje. Alleen die eerste is ook gelijk weer een auto in volledig andere klasse en die tweede is in verhouding tot wat je krijgt ook weer stevig aan de prijs. Ook gelijk weer een nadeel als je een bepaalde standaard gewend bent. :wink:
Afbeelding Afbeelding

"Well we have a straight six at the front, a manual gearbox in the middle, and drive goes to the back. That is page one, chapter one of the petrolsexual handbook." / "Page two is of course a LSD mounted between the rear axle" JC
NOS
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 4382
Lid geworden op: 06 jul 2014, 16:58
Type Auto: lexus hybrid

Joop schreef: 22 sep 2020, 19:23 Vanaf de laatste post wel een paar keer weggeweest voor een aantal toerritjes (in Nederland en de Eifel), een paar internationale autobeurzen bezocht en dat soort dingen, maar ook niet meer dan dat Eisse. De autohobby staat in die zin iets op een laag pitje, maar dat komt eigenlijk een beetje omdat ik er niet direct meer het rijplezier uit haal die potentieel wel in die auto zit... Qua (bijzondere) auto’s ben ik de laatste jaren wel aardig verzadigt en wordt ik eerlijk gezegd ook niet zo snel meer ergens warm of koud van. Van het moderne spul eigenlijk al helemaal niet. Op zich altijd leuk om er even mee op pad te kunnen als er iets nieuws in de showroom bij bijv. BMW staat, maar niet heel veel meer dan dat.

De coupé wordt hoofdzakelijk functioneel ingezet op dt moment waarbij deze in Nederland als standaard’ 440i zwaar overkill Is, zeker met het huidige snelheidsbeleid in Nederland. Het is denk ik wel zo’n beetje de meest complete auto die ik heb gehad en ja er ligt een beestachtig lekkere B58 voorin die onvermoeid blijft doorsleuren, maar daarvoor moet je toch naar de Oosterburen om daar iets mee te kunnen (en dan niet zo zeer alleen op de Autobahn). Dan heb ik nog het geluk kort bij de grens te zitten, maar dit jaar is er in die zin ook weinig van gekomen door de bekende omstandigheden, net als de jaarlijkse Alpenrit... M.a.w. de echt leuke ritten zijn wat spaarzaam geweest.

Ben er nog niet uit wat ik hierna wil op autogebied en eigenlijk ben ik ook wel een beetje klaar met een bak geld uitgeven aan een auto die te goed is om er niet uit te kunnen halen wat er in zit. Heb sinds de laatste update al wat keren met een Alpine A110 en A110s gereden. Een lekker licht karretje (1100kg tegen 1550kg is heel goed merkbaar) die ook op lagere snelheden veel meer vermaak geeft dan zo’n logge 4er wiens onderstel heel erg veel wegfiltert. Eigenlijk mis ik in de hele line-up van BMW een dergelijke, haast Spartaanse, auto. De nieuwe Z4 (als 30i en M40i) is een hele leuke stuurauto, maar qua fun komt deze toch echt te kort en is in die zin eigenlijk al te volwassen (lees: te goed) en bovendien ben ik gewoon geen cabriorijder.
Persoonlijk haal ik meer rijplezier uit zo’n ‘basic’ en compact sportwagentje dan de 4er. De 4er is gewoon een heerlijke GT en zeker als 440i ook nog eens rap van stuk, maar voordat je er een beetje snelheidsbeleving uit haalt, zit je al op snelheden die in NL al zwaar illegaal zijn. Constant op je teller letten rustig sukkelen met een gangetje van 100 op de snelweg vind ik dan ook niets. Dat lijk echt net alsof je stil staat en dat frustreert mij in die zin meer dan dat ik lekker rustig kan genieten van de reserves die je nog achter de hand hebt in die situaties.
Het nadeel van zo’n Alpine is de beperktere praktische inzetbaarheid. Als (sport)auto prima geschikt als daily-drive in tegenstelling wat veel mensen denken, maar je moet alleen niets mee willen nemen. Waar ik bijvoorbeeld nog wel eens de MTB of racefiets achterin schuif, zit dat er bij die auto niet in en moet er eigenlijk dan iets naast staan als boodschappenauto o.i.d.. lk heb nog steeds maar ruimte voor één auto en als ik ergens anders een ruimte moet huren of kopen weet ik ook dat de auto nauwelijks gebruikt gaat worden. In die zin is de 440i een hele mooie allrounder en praktisch genoeg inzetbaar voor mij als enige auto. Goede kans dat deze 4er nog een tijd blijft als ik geen alternatief kan vinden, want eerlijk gezegd is bijvoorbeeld zo’n nieuwe 4er ook weer veel van hetzelfde al mag het allemaal weer iets frisser en moderner en beter sturend zijn.
De eigenaar van die engelse ducati( die ik gekocht heb) heeft een alpine 110 gekocht. Komt in november. Raakte er meteen van de rel van.
Heeft zn jaguar xk8 en ducati dus te koop gezet ervoor....
Speelauto zeker.... ik heb overigens laatst nog in de classic ervan gereden. Ding is gemaakt voor lilliputters....
Nobody said it was easy....
Gebruikersavatar
ejt
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 11495
Lid geworden op: 31 okt 2009, 18:59
Type Auto: BMW

Kleine mensen, bedoel je NOS. :Dubbel:

@Joop, dit noemen ze nu luxe problemen. Je hebt een fantastische auto, met erg mooie opties, die als een GT perfect rijdt.
Maar als bochtenridder is de auto net te groot, te zwaar en daar volgens BMW ook niet voor gemaakt. Terwijl de auto best de hoek om gaat. Een 140i zou kunnen, maar die is ook niet licht. En daar zul je ook wat aan moeten verbouwen om echt goed de bocht om te kunnen.
Je hebt tijd om rustig naar een ander te zoeken, je rijdt nu niet bepaald voor paal. :mrgreen:
heden G21 330iA

2005 E91 320dA
2009 E91 320d
2013 F31 320dA
2014 F31 335dA
2019 G21 330iA
Thys
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 16598
Lid geworden op: 15 jan 2011, 11:39
Type Auto: F30 330d
Locatie: Fryslân

Top verhaal Joop. Eigenlijk precies hetzelfde waar ik ook tegenaan loop, al is jouw budget iets meer toereikend dan mijne. In mijn beleving is BMW klaar. Nieuwe einser is een saai ding, nieuwe M40i alleen met xdrive, nieuwe M3 is ook een gigantisch grote wagen waar al 500+ pk in moet, 21" wielen eronder om het nog wat te laten lijken. De laatste der mohikanen is in mijn beleving de M2 (en de Comp/CS), maar vergeleken met de 1M zijn dat ook al niet meer de old-skool karren qua rijbeleving.

Ik kan het ook niet echt vinden qua auto's. Rij nu dan een E60, simpelweg omdat ik als daily graag een comfortabele auto heb en dat doet hij super. Nee een bochtje aanvallen zit er niet meer in, dus daarom probeer ik te sparen voor iets als een 1M of een M2C voor erbij. Dat wordt een meerjarenplan, maar iets anders hoeft voor mij niet meer.
"He who shall be last, shall be sideways and smiling" - JC
Gebruikersavatar
Blue-Eyes
Beyond salvation
Beyond salvation
Berichten: 1665
Lid geworden op: 12 aug 2012, 18:43
Type Auto: F36 - 435D - Gran Coupe High Executive M-Sport
Locatie: Flevopolder

Of indien mogelijk, voor de daily een BMW, voor er naast (vloeken) een ander merk? Ook wat Joop deels zegt.
---------------------------------------------------------------
'20 - ?'? : BMW F36 2016 435D - Gran Coupe High Executive - M-sport x-drive
'12 - '15: BMW E92 2007 335D - Coupe High Executive - M-sport
Thys
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 16598
Lid geworden op: 15 jan 2011, 11:39
Type Auto: F30 330d
Locatie: Fryslân

Ja dat is een optie. Maar ik zoek meer een hooligan dan een sportwagentje zoals een Alpine. Ik wil graag 350+ pk en een sper.

En waar vind je die nog? Een Supra is er nog en de M2. Daarna houdt het op.
"He who shall be last, shall be sideways and smiling" - JC
Gebruikersavatar
Spollie
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 649
Lid geworden op: 13 dec 2015, 16:18
Type Auto: G31 LCI 530d

Jaguar F-Type vind ik persoonlijk echt een gaaf ding, de V6 supercharged is al vlot genoeg en klinkt echt geweldig.
Gebruikersavatar
Martin325i
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 1051
Lid geworden op: 03 nov 2014, 19:27
Type Auto: E39 525iA, E46 320Ci & E46 325Ci Tracktool

Thys schreef: 23 sep 2020, 11:02 Ja dat is een optie. Maar ik zoek meer een hooligan dan een sportwagentje zoals een Alpine. Ik wil graag 350+ pk en een sper.

En waar vind je die nog? Een Supra is er nog en de M2. Daarna houdt het op.
Voor een hooligan neem je toch een E30 body, strippen, S54 + sper erin hangen. Zit je rond de 1000-1100kg met +-350pk :lol:
Thys
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 16598
Lid geworden op: 15 jan 2011, 11:39
Type Auto: F30 330d
Locatie: Fryslân

Ja klopt. Maar wil je die knap opbouwen dan ben je ook zo €30k kwijt en verkoopwaarde is dan €15k. Daarnaast is zoiets ook een project waar je altijd onder moet liggen, altijd lekt, veel gezeik mee is etc etc. Ik heb ooit een 2.5 in een E36 316i geswapt en daar heb ik heel veel van geleerd, technisch gezien. Maar de belangrijkste les is dat ik nooit weer een project zou beginnen, want je valt van de ene ellende in de andere. :mrgreen:

Sorry voor mijn negativiteit. :koffie: :lol:

Bijv een 130i met sper is écht een topauto. Kan wat mij betreft de boeken in als de beste non-M BMW's aller tijden. Heb er 2 gehad en heel veel plezier aan beleefd, maar hij mist voor mij gewoon wat power. Een E82 135i is dan nog een optie, maar dan graag 1 met een N55 (betere betrouwbaarheid en gasrespons dan een N54). Maar die heeft (voor mij) ook wat mods nodig: Sper, dempers, stabi's, recaro's en wat preventief onderhoud. Zit je zomaar op €30.000 als je zorgt dat de basis 1 is met minder dan 100.000km erop. Maar dan heb je in mijn beleving wel een absolute funmachine. 1 waar een M2 niet aan kan tippen.

Een 1M is natuurlijk nog mooier omdat de extra breedte van deze auto een hoop doet qua stabiliteit en balans.
"He who shall be last, shall be sideways and smiling" - JC
Plaats reactie

Terug naar “F3x: Showroom & Projecten”