F32 420i Carbon Black

Plaats hier de foto's van jouw BMW F3x
Plaats reactie
Gebruikersavatar
e92
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 329
Lid geworden op: 08 jul 2008, 21:56
Type Auto: BMW G30 / MINI F56
Locatie: Gelderland

Ik zie het ook niet als kritiek hoor, uit je postings op dit forum zie ik jou als een zeer genuanceerd mens.
Ik wil geen reclame maken voor BR (want geen belang), maar ik denk dat Geert je prima kan informeren over het tunen van jouw auto. De man heeft kennis van zaken en kan dat veel beter uitleggen dan ik.

Qua snelheidsbeleving maakt de 420i meer indruk op mij dan mijn vorige 325i (die ook getuned was door BR tot 265pk). De geluidsbeleving daarentegen ... mis ik de 3 liter 6-in-lijn nog elke dag.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk


Roland
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 12415
Lid geworden op: 31 jul 2010, 10:44
Type Auto: BMW F32 420i+

Tja, het geluid van de 3.0 6 cilinder van mijn oude 125i mis ik ook wel . Deze was ook gechipt naar 250 pk.

Maar ja, de N20 rijd zeker niet verkeerd. En de sportautomaat is geweldig.

Maar dat geluid joh :?
Gebruikersavatar
Langefrans
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 522
Lid geworden op: 26 sep 2017, 17:01
Type Auto: F32 420i LCI Stage II

e92 schreef: 03 apr 2019, 19:19 vandaag aan de broers Geert en Tom (en vader Erik) van BR-Performance.
:Klappen: Daar is ie dan toch .. :D Je hebt het nog lang vol gehouden.
Goed te lezen dat je tevreden bent .. veel plezier Harry!
Gebruikersavatar
Joop
Moderator
Moderator
Berichten: 15844
Lid geworden op: 02 jan 2009, 23:51
Type Auto: G21 330i Touring HE M-sport

Zal wel een heel andere auto geven Harry, met deze tune... :autotje spelen:
Afbeelding Afbeelding

"Well we have a straight six at the front, a manual gearbox in the middle, and drive goes to the back. That is page one, chapter one of the petrolsexual handbook." / "Page two is of course a LSD mounted between the rear axle" JC
Gebruikersavatar
e92
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 329
Lid geworden op: 08 jul 2008, 21:56
Type Auto: BMW G30 / MINI F56
Locatie: Gelderland

Dank je Martijn. Ja, het moest er toch een keer van komen. Auto bevalt me op zich prima, maar mocht wel wat meer pit hebben. En dat heeft ie nu zeker.

En het is zeker een compleet andere auto geworden Joop. Had altijd het gevoel dat de motor wat inhield. Nu moet ik me inhouden . Het is natuurlijk geen 440i (schitterende auto heb jij tegenwoordig, proficiat), maar dit is voorlopig meer dan voldoende voor mij.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Gebruikersavatar
Sean750
Being a part of it
Being a part of it
Berichten: 142
Lid geworden op: 10 apr 2018, 22:47

Het is een beetje slecht te zien op het plaatje, maar leverde de b48 nu origineel 197.8pk? Dat is bijna 200pk! Veel meer dan de fabrieksopgave van 184pk.

edit: ik zie het al, de aandrijfverliezen worden er bij opgeteld, dit zijn dus waardes aan de krukas. Als je de aandrijfverliezen er af haalt kom je precies op 184pk uit. Dus na de tuning ben je van 184pk naar 257,6pk aan de wielen gegaan.

Trouwens goed te zien dat het af fabriek 'afknijpen' rond de 5000 toeren nu is komen te vervallen.

Btw: ik snap nu wel waarom een standaard x20i zo snel aanvoelt. 184pk aan de wielen oftewel 200pk is aan de krukas is geen gekke waarde af fabriek.
F36 2018 420iA GC LCI High Exe M-sport Champagner Quartz/elfenbein :Mpower: previous bimmers: E21 318, E24 630CS, E34 524td, 2x E32 750i, E38 750i
Gebruikersavatar
ParaWM
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 515
Lid geworden op: 20 jan 2017, 22:43
Type Auto: F32 428i
Locatie: Zaanstad

Helemaal correct wat je schrijft, maar de krukas PK is wel wat men bedoeld bij de fabrieks opgave. Dus standaard wel 13pk boven fabrieks opgave inderdaad. BMW's meestal underrated right 001
Gebruikersavatar
e92
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 329
Lid geworden op: 08 jul 2008, 21:56
Type Auto: BMW G30 / MINI F56
Locatie: Gelderland

Volgens mij klopt je redenering niet helemaal Sean750. Volgens de vermogenskromme is de auto van 197pk aan de krukas naar 281pk aan de krukas gegaan, oftewel van 181pk aan de wielen naar 258pk aan de wielen (uitgaande van 92% aandrijf rendement). De vraag is dan ook, is de fabrieksopgave van 184pk gemeten aan de krukas of aan de wielen? Ik kan dit niet vinden in de documentatie van BMW, maar heb wel een vermoeden... (wat ParaWM zegt: de krukas)

Hoe dan ook, het is een genot te rijden met de getunede auto :D .
Gebruikersavatar
ejt
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 11495
Lid geworden op: 31 okt 2009, 18:59
Type Auto: BMW

Volgens mij altijd aan de krukas.
Maar wat jij ook zegt, dit rijdt een stuk lekkerder. Veel plezier.
heden G21 330iA

2005 E91 320dA
2009 E91 320d
2013 F31 320dA
2014 F31 335dA
2019 G21 330iA
Gebruikersavatar
Sean750
Being a part of it
Being a part of it
Berichten: 142
Lid geworden op: 10 apr 2018, 22:47

e92 schreef: 08 apr 2019, 22:00 Volgens mij klopt je redenering niet helemaal Sean750. Volgens de vermogenskromme is de auto van 197pk aan de krukas naar 281pk aan de krukas gegaan, oftewel van 181pk aan de wielen naar 258pk aan de wielen (uitgaande van 92% aandrijf rendement). De vraag is dan ook, is de fabrieksopgave van 184pk gemeten aan de krukas of aan de wielen? Ik kan dit niet vinden in de documentatie van BMW, maar heb wel een vermoeden... (wat ParaWM zegt: de krukas)

Hoe dan ook, het is een genot te rijden met de getunede auto :D .
Nee, de fabrieksopgave klopt niet helemaal :D

In ieder geval, het is gewoon erg toevallig dat de x20i motor in de praktijk 200pk levert en op de achterwielen dus 184pk heeft, wat dan weer heel toevallig exact overeenkomt met de fabrieksopgave van 184pk waarvan niemand kan vinden of dat nou krukas of wielen is. Maar ik het er mee eens dat in de meeste gevallen de fabrieksopgave de krukas pk's betreft.

Anyway, als we zuiver naar het aantal pk's op de wielen kijken ga je dus van 184pk -> 258pk bij deze tuning en niet van 184pk ->281pk (wat ik persoonlijk ook procentueel erg veel vind)
F36 2018 420iA GC LCI High Exe M-sport Champagner Quartz/elfenbein :Mpower: previous bimmers: E21 318, E24 630CS, E34 524td, 2x E32 750i, E38 750i
Plaats reactie

Terug naar “F3x: Showroom & Projecten”