F31 340iX M-Sport p6: Bandimex

Plaats hier de foto's van jouw BMW F3x
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Dutch79
Moderator
Moderator
Berichten: 13927
Lid geworden op: 17 jan 2011, 23:37
Type Auto: E90 330i en E91 335i
Locatie: Capelle aan den IJssel

BMW Gummipflege
Dat is vet spul of valt dat mee?


Zie de E9X Showroom voor m'n E90 330i :Mpower:-Sport.
Zie de E9X Showroom voor m'n E91 335i
Gebruikersavatar
mjw
Getting the hang of it
Getting the hang of it
Berichten: 682
Lid geworden op: 13 feb 2011, 11:09
Type Auto: F31 340iX M-Sport
Locatie: Randstad

Ik had al iets gepost in een ander onderwerp: copy-paste:
mjw schreef: 13 feb 2021, 10:37 Anderhalve week geleden arriveerde het pakketje van baum24.de met de M-Performance F31 interieurdelen en ook een flesje van de BMW Gummipflege. Het is een gelachtige vloeistof die bedoeld is om alle rubberen delen te conserveren. Een beetje op een kleindoekje en op zaterdag, net voor de grote sneeuwval alle rubberen sponningen van deuren en kofferbak van de F31 en het linkervoorportier en kofferbak van de G20 er dun mee ingesmeerd. Het is een vrij dikke gel en de dosering en verdeling over de rubbers is een een beetje een gevoelskwestie. Uiteindelijk vrij dun ingesmeerd en afgelopen periode als ik al een klein stukje moest rijden (maandag bv om de Michelin Crossclimate + onder de F31 te monteren) was het geen enkel probleem om de deuren te openen. Voorlopig een aanrader!

Ook gewoon bij de lokale BMW dealert verkrijgbaar voor EUR 8,25: bij Breeman bijvoorbeeld.
Tis echt een gel, beetje dikke olie zoals het in 1e instantie aanvoelt. Zoals ik al schreef is het nog een beetje uitvogelen hoe dik of dun je het moet/kan uitsmeren om vastvriezende rubbers te voorkomen en ook geen vuilaantrekkende dikke laag erop wil hebben. Nu vrij dun uitgesmeerd met een klein stukje doek. Afgelopen dagen kon ik altijd zonder problemen in de auto.
F31 340iX M Sport 11-2015 :Mpower: [Mar-2020 - ]
G20 330e eEd. [Jan-2021 - ]
F20 116d Sport Cent. Ed. [Sep-2016 - Jan-2021]
E91 330d 2007 [Feb 2011 - Mar 2018 ca 200.000 kms]
Gebruikersavatar
mjw
Getting the hang of it
Getting the hang of it
Berichten: 682
Lid geworden op: 13 feb 2011, 11:09
Type Auto: F31 340iX M-Sport
Locatie: Randstad

Apex SM-10 met vers zomerrubber geplaatst. Zie openingspost voor de 4 fotos.
Afbeelding

De wheelgaps zijn groot. Maar eens gaan kijken of er toch iets van verlaging mogelijk is op een xdrive...
F31 340iX M Sport 11-2015 :Mpower: [Mar-2020 - ]
G20 330e eEd. [Jan-2021 - ]
F20 116d Sport Cent. Ed. [Sep-2016 - Jan-2021]
E91 330d 2007 [Feb 2011 - Mar 2018 ca 200.000 kms]
Gebruikersavatar
ejt
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 11495
Lid geworden op: 31 okt 2009, 18:59
Type Auto: BMW

Gummi pflege is een zeer goed spulletje, dat nog werkt ook. Het lijkt in het rubber te trekken.

Over verlagen, de Eibach Pro kit. ( zoals omschreven in andere post)
heden G21 330iA

2005 E91 320dA
2009 E91 320d
2013 F31 320dA
2014 F31 335dA
2019 G21 330iA
Gebruikersavatar
MartijnF31
Getting the hang of it
Getting the hang of it
Berichten: 345
Lid geworden op: 18 aug 2019, 09:23
Type Auto: BMW X3 M40i

Nice !

Verlagen kan zeker. Even googelen over wat wel en niet kan ivm de tussenbak.
Lager als een Eibach pro setje of ACS veren zou ik iig zeker niet doen om die reden.
Maar met die veren zakt een x-drive ook een stuk verder als bijvoorbeeld mijn rwd 340i omdat die standaard al lager is als een x-drive.
Gebruikersavatar
mjw
Getting the hang of it
Getting the hang of it
Berichten: 682
Lid geworden op: 13 feb 2011, 11:09
Type Auto: F31 340iX M-Sport
Locatie: Randstad

Afgelopen weken veel ingelezen op LSD en ophanging.

Vandaag de bestelling gedaan na een paar x bellen en mailen met Hardeman:
- OS Giken Superlock LSD
- 188 ruildif
- geharde tanden
- centrale aftapplug (die ontbreekt bij de EOm versie, maar is zeker bij een sper wel handig. Na 1000 km inrijden bv moet je olie wisselen)
- deksel met koelvinnen. De OEM diff is niet berekend op een sper en die genereert toch wat meer warmte

kost wat maar dan heb je ook wat...

levertijd/assemblage tijd is een week of 3

Verder nu in contact met Leo van de Maden van Madeno over een flinke onderstel upgrade.
F31 340iX M Sport 11-2015 :Mpower: [Mar-2020 - ]
G20 330e eEd. [Jan-2021 - ]
F20 116d Sport Cent. Ed. [Sep-2016 - Jan-2021]
E91 330d 2007 [Feb 2011 - Mar 2018 ca 200.000 kms]
Gebruikersavatar
MartijnF31
Getting the hang of it
Getting the hang of it
Berichten: 345
Lid geworden op: 18 aug 2019, 09:23
Type Auto: BMW X3 M40i

Nice !

Öhlins setje ?
Niet bang dat hij te stug gaat worden met een schroefset ?

Het zal er iig een stuk beter uitzien als hij verlaagd is. Het lijkt nu bijna een X3
Gebruikersavatar
mjw
Getting the hang of it
Getting the hang of it
Berichten: 682
Lid geworden op: 13 feb 2011, 11:09
Type Auto: F31 340iX M-Sport
Locatie: Randstad

Bilstein of Ohlins idd. Eventueel aangepast. Ik heb nog niet met Leo gesproken, wel een uitgebreide uitleg per mail over eea aan mogelijkheden.
...X3
Ja idd. Setje grof profiel moddersloffen eronder en ik kan zo op safari!
F31 340iX M Sport 11-2015 :Mpower: [Mar-2020 - ]
G20 330e eEd. [Jan-2021 - ]
F20 116d Sport Cent. Ed. [Sep-2016 - Jan-2021]
E91 330d 2007 [Feb 2011 - Mar 2018 ca 200.000 kms]
Gebruikersavatar
Dutch79
Moderator
Moderator
Berichten: 13927
Lid geworden op: 17 jan 2011, 23:37
Type Auto: E90 330i en E91 335i
Locatie: Capelle aan den IJssel

Een schroefset is toch niet per definitie stugger dan losse veren? Er is natuurlijk wel verschil tussen schroefsets en het beoogde gebruik. KW wordt doorgaans niet als heel stug ervaren volgens mij. Heb zelf helaas alleen ervaring met n FK set (Koni dempers).

Ps: die info uit die mail is niet iets wat openbaar gedeeld mag worden? Ben wel benieuwd naar de verschillen/adviezen om wel/niet te kiezen voor Ohlins, Bilstein, KW ed.
Zie de E9X Showroom voor m'n E90 330i :Mpower:-Sport.
Zie de E9X Showroom voor m'n E91 335i
Gebruikersavatar
mjw
Getting the hang of it
Getting the hang of it
Berichten: 682
Lid geworden op: 13 feb 2011, 11:09
Type Auto: F31 340iX M-Sport
Locatie: Randstad

Eea was te lezen op DFF in het stuk van Kriszty/theo300pk+ hier. Dit onderwerp en de vele positieve reacties over Madeno op DFF en dit forum waren voor mij de reden om contact met ze op te nemen.

Madeno's email aan mij is geen geheim, maar om deze nu direct op het forum neer te zetten is denk ik ook niet de bedoeling. Voorlopig even via PB voor geïnteresseerden.
F31 340iX M Sport 11-2015 :Mpower: [Mar-2020 - ]
G20 330e eEd. [Jan-2021 - ]
F20 116d Sport Cent. Ed. [Sep-2016 - Jan-2021]
E91 330d 2007 [Feb 2011 - Mar 2018 ca 200.000 kms]
Gebruikersavatar
Dutch79
Moderator
Moderator
Berichten: 13927
Lid geworden op: 17 jan 2011, 23:37
Type Auto: E90 330i en E91 335i
Locatie: Capelle aan den IJssel

Ja snap ik :ja:
Zie de E9X Showroom voor m'n E90 330i :Mpower:-Sport.
Zie de E9X Showroom voor m'n E91 335i
Gebruikersavatar
Miggel88
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 2182
Lid geworden op: 28 jun 2012, 14:57
Type Auto: BMW M2 LCI
Locatie: Limburg (BE)

Heerlijke upgrades! :ja: meteen goed aangepakt.
Ben benieuwd!

Ik heb voor Öhlins gekozen voor de :Mpower:..
Tussen welke twijfel jij?
Huidige BMW:
- BMW F87 M2 LCI > Showroom :Mpower:

BMW Historie:
- BMW F10 530d
- BMW E60 LCI 520d
- BMW E90 320i
Gebruikersavatar
mjw
Getting the hang of it
Getting the hang of it
Berichten: 682
Lid geworden op: 13 feb 2011, 11:09
Type Auto: F31 340iX M-Sport
Locatie: Randstad

Het budget is niet oneindig maar ik denk dat het Ohlins worden. Een van de R&T opties.
F31 340iX M Sport 11-2015 :Mpower: [Mar-2020 - ]
G20 330e eEd. [Jan-2021 - ]
F20 116d Sport Cent. Ed. [Sep-2016 - Jan-2021]
E91 330d 2007 [Feb 2011 - Mar 2018 ca 200.000 kms]
MKL-F32
Getting the hang of it
Getting the hang of it
Berichten: 578
Lid geworden op: 25 dec 2020, 00:27
Type Auto: F32 440i (05/2016)

Wow, respect, stoere upgrades heb je op stapel staan! :Klappen:
Gebruikersavatar
MartijnF31
Getting the hang of it
Getting the hang of it
Berichten: 345
Lid geworden op: 18 aug 2019, 09:23
Type Auto: BMW X3 M40i

Dutch79 schreef: 16 apr 2021, 21:17 Een schroefset is toch niet per definitie stugger dan losse veren? Er is natuurlijk wel verschil tussen schroefsets en het beoogde gebruik. KW wordt doorgaans niet als heel stug ervaren volgens mij.

Ik heb in mijn leven al 6x een auto gehad met schroefset en ook al diverse met alleen veren.
Ik heb Bilstein, H&R en KW V2 + Streetcomfort gereden sommige op hobby auto’s maar ook op dagelijkse auto’s.
Mijn ervaring is dat elke schroefset echt wel stugger is als verlaging met alleen veren al kan dat bij sommige auto’s niet goed werken doordat de dempers te zwak zijn.
Het is natuurlijk net wat je wil ook.
Ik ben nu 43 en de verwachtingen van mijn auto is nu een tikkeltje anders als 20 jaar geleden.
Ik wil mooi maar praktisch laag maar wel wat comfort behouden.
Dit is nu perfect in balans.
Vroeger maakte het me niet uit om bijna stapvoets over spoorlijnen en drempels te rijden maar nu wil ik er gewoon vlot voor overheen.

Maar een schroefset is natuurlijk wbt wegligging top.
Plaats reactie

Terug naar “F3x: Showroom & Projecten”