LangeFrans: F32 420iA LCI M-Sport High Executive
- Langefrans
- VIP Driver
- Berichten: 522
- Lid geworden op: 26 sep 2017, 17:01
- Type Auto: F32 420i LCI Stage II
Toch nog een klein detail aan de diffuser aangepast. Er zat verschil tussen de roosters links en rechts. Links viel veel minder op (zoals ik het graag heb) als rechts waar er een licht "iets" (geen idee wat) vlak achter het rooster zat. Snel even de zwarte spuitbus gehanteerd om dit even aan te passen. Gelukkig kon ik door het rooster heen spuiten en daarna het rooster schoonmaken .. zie je op het roostertje nix meer van
Links:
Rechts voor de aanpassing:
Rechts na de aanpassing:
Nou is hij helemaal af
Links:
Rechts voor de aanpassing:
Rechts na de aanpassing:
Nou is hij helemaal af
- Jeremy
- VIP Driver
- Berichten: 2190
- Lid geworden op: 31 mei 2013, 08:07
- Type Auto: F31 335d LCI & F87 M2 LCI
- Locatie: Oosterburen
OCD met details, keurig!
- psycholander
- Beyond salvation
- Berichten: 2055
- Lid geworden op: 13 aug 2013, 16:18
- Type Auto: BMW X5 50e
Puntjes op de i!
- Langefrans
- VIP Driver
- Berichten: 522
- Lid geworden op: 26 sep 2017, 17:01
- Type Auto: F32 420i LCI Stage II
Sinds de wissel van winter naar zomer had ik het gevoel wat trilling waar te nemen ...
Vandaag maar even naar laten kijken.
Achter begonnen .. dat bleek nodig, dus voor ook maar gelijk gedaan .. rijd weer heerlijk soepel
Vandaag maar even naar laten kijken.
Achter begonnen .. dat bleek nodig, dus voor ook maar gelijk gedaan .. rijd weer heerlijk soepel
- Langefrans
- VIP Driver
- Berichten: 522
- Lid geworden op: 26 sep 2017, 17:01
- Type Auto: F32 420i LCI Stage II
Een aantal van jullie waren al op de hoogte maar vanwege de garantie heb ik het hier niet bekend gemaakt ...
De garantie is per begin deze maand komen te vervallen, dus kan ik het nu van de daken schreeuwen
Wat precies? ...
Nou dit dus:
Op een zeer warme dag op bezoek geweest bij onze vrienden van BR.
Bij de vooraf meting bleek mijn B48 met, waarschijnlijk door de aanpassingen van de uitlaat, al lekker zijn best te doen .. 196.1 pk en 300.5 Nm
Vervolgens verschillende runs gedraaid omdat de heren niet geheel tevreden waren en er nog verbeteringen mogelijk waren met uiteindelijk dit als resultaat.
305.0 pk en 448.6 Nm
Helaas door de meerdere runs gecombineerd met de hoge temperaturen (27 graden) een flinke dip in de grafiek omdat de temperaturen te hoog op liepen en het motor management hierop ingreep. Niet dat het resultaat er anders door is, maar de grafiek smoelt gewoon niet lekker.
Daarom afgesproken dat wanneer de bestelde K&N inlegfilter binnen zou komen ze hem nogmaals op de bank zouden zetten om toch ook een mooie grafiek te hebben. Dit keer bij 20 graden met dit als resultaat:
Dit maal 297.8 pk en 460.0 Nm
Stom dat we de K&N filter pas na de run hebben gemonteerd .. maar denk niet dat dit nu zo heel veel meer genereerd. Dit is meer voor betere beademing
Gemiddeld dus een 301.4 pk en 454.3 Nm .. Niet gek!
Of ik tevreden ben?
Wellicht kunnen sommige 23 augustus 2019 nog herinneren .. een soort van luid gejoel waarbij je dacht wat is dat ?? .. Nou dat was ik dus
De garantie is per begin deze maand komen te vervallen, dus kan ik het nu van de daken schreeuwen
Wat precies? ...
Nou dit dus:
Op een zeer warme dag op bezoek geweest bij onze vrienden van BR.
Bij de vooraf meting bleek mijn B48 met, waarschijnlijk door de aanpassingen van de uitlaat, al lekker zijn best te doen .. 196.1 pk en 300.5 Nm
Vervolgens verschillende runs gedraaid omdat de heren niet geheel tevreden waren en er nog verbeteringen mogelijk waren met uiteindelijk dit als resultaat.
305.0 pk en 448.6 Nm
Helaas door de meerdere runs gecombineerd met de hoge temperaturen (27 graden) een flinke dip in de grafiek omdat de temperaturen te hoog op liepen en het motor management hierop ingreep. Niet dat het resultaat er anders door is, maar de grafiek smoelt gewoon niet lekker.
Daarom afgesproken dat wanneer de bestelde K&N inlegfilter binnen zou komen ze hem nogmaals op de bank zouden zetten om toch ook een mooie grafiek te hebben. Dit keer bij 20 graden met dit als resultaat:
Dit maal 297.8 pk en 460.0 Nm
Stom dat we de K&N filter pas na de run hebben gemonteerd .. maar denk niet dat dit nu zo heel veel meer genereerd. Dit is meer voor betere beademing
Gemiddeld dus een 301.4 pk en 454.3 Nm .. Niet gek!
Of ik tevreden ben?
Wellicht kunnen sommige 23 augustus 2019 nog herinneren .. een soort van luid gejoel waarbij je dacht wat is dat ?? .. Nou dat was ik dus
- Jeremy
- VIP Driver
- Berichten: 2190
- Lid geworden op: 31 mei 2013, 08:07
- Type Auto: F31 335d LCI & F87 M2 LCI
- Locatie: Oosterburen
Prachtig resultaat! Merkte je qua geluid verder nog verschil met het K&N filter? En hoeveel kilometers heb je daar nu mee gereden? Heb je 'm al eens moeten schoonmaken?
Ik blijf zilver toch zo'n enorm dikke kleur vinden op een BMW met M-pakket. Praktisch en stijlvol!
Ik blijf zilver toch zo'n enorm dikke kleur vinden op een BMW met M-pakket. Praktisch en stijlvol!
- MartinBMW
- Being a part of it
- Berichten: 200
- Lid geworden op: 03 dec 2019, 11:23
- Type Auto: BMW 420i coupé M-sport LCI
Super auto. Dat zijn serieuze cijfers! Maar heb je nu veel extra profeit van de K&N filter?
Binnekort ben ik aan de beurt ik ben heel benieuwd wat ze bij mij voor mekaar kunnen krijgen
Binnekort ben ik aan de beurt ik ben heel benieuwd wat ze bij mij voor mekaar kunnen krijgen
Freude am fahren
BMW 3er Coupé LCI -------> BMW 4er Coupé M-sport LCI
BMW 3er Coupé LCI -------> BMW 4er Coupé M-sport LCI
- psycholander
- Beyond salvation
- Berichten: 2055
- Lid geworden op: 13 aug 2013, 16:18
- Type Auto: BMW X5 50e
Dat zijn wel fijne cijfers, rijd ook wel een stuk beter dan voor de tuning?
-
- Just getting started
- Berichten: 76
- Lid geworden op: 28 jun 2021, 16:42
Erg fraaie cijfers
Aangezien het al even geleden is heb je nu ook mooi wat ervaring. Kun je daar nog wat over kwijt?
Natuurlijk zal de auto een klap sneller zijn, maar maakt de automaat ook automatisch wat meer gebruik van het koppel bijv.?
Ik heb mijn 420i nog maar net, maar een BR kuurtje staat hier nog wel op het lijstje..... omdat het kan .
Ik vind de automaat ontzettend fijn, maar af en toe zou deze wel iets meer gebruik mogen maken van het koppel van de motor ipv gelijk terugschakelen. Ik vraag mij af of de auto dat met meer koppel automatisch doet of dat de software van de bak daarvoor aangepast moet worden middels xHP oid
Aangezien het al even geleden is heb je nu ook mooi wat ervaring. Kun je daar nog wat over kwijt?
Natuurlijk zal de auto een klap sneller zijn, maar maakt de automaat ook automatisch wat meer gebruik van het koppel bijv.?
Ik heb mijn 420i nog maar net, maar een BR kuurtje staat hier nog wel op het lijstje..... omdat het kan .
Ik vind de automaat ontzettend fijn, maar af en toe zou deze wel iets meer gebruik mogen maken van het koppel van de motor ipv gelijk terugschakelen. Ik vraag mij af of de auto dat met meer koppel automatisch doet of dat de software van de bak daarvoor aangepast moet worden middels xHP oid
BMW G21 330i Touring M-Sport
BMW F36 420i LCI Gran Coupe M-Sport
BMW F36 420i LCI Gran Coupe M-Sport
- Langefrans
- VIP Driver
- Berichten: 522
- Lid geworden op: 26 sep 2017, 17:01
- Type Auto: F32 420i LCI Stage II
Veel vragen over het K&N filter ...
Het was een advies van BR om zoals gezegd een betere beluchting te krijgen .. "dat vind hij wel fijn wanneer je het vermogen gaat benutten". Het zou in mijn configuratie mogelijk nog een enkele pk meer opleveren, maar dat is lastig aantoonbaar. Bovendien hebben we hem pas na de meting gemonteerd.
Verschil in geluid in de auto is naar mijn idee verwaarloosbaar .. kan niet echt zeggen dat ik echt merkbaar verschil in geluid oplevert. In mijn geval maakt de gemodificeerde (Crooke) uitlaat nog best wel een lekker geluid en overheerst deze sowieso het mogelijke geluid verschil van het K&N filter .. dus eigenlijk kan ik er geen goede mening over geven.
Daarnaast maken de eerste meters dusdanig veel indruk dat ik in het begin meer heb let op de kracht die het B48 blok leverde na de tuning en je daardoor nauwelijks let op het geluid .. tegen die tijd dat je de kracht gewend bent is het geluid al weer gewoon geworden en valt het je niet meer op.
Het filter heb ik na +10000 km en later toen de auto voor een beurt naar de dealer moest (+13000) gedemonteerd en zelf met een heel klein mondje op de stofzuiger schoongemaakt. Men zegt wel eens dat jet het filter dient te oliën, maar dat deed ik nog nooit. Inmiddels loop ik weer richting de +10000.
Of de auto anders reageert?
Nou en of .. de bak moet er even aan wennen, maar past zich er prima op aan. Je kan hem prima op koppel rijden, totaal anders als voorheen als je het mij vraagt. Echt bizar! Heb er dan ook geen enkel moment enige vorm van spijt over gehad. Ook nog niet het gevoel gehad dat de bak aangepast moet worden , is echt heerlijk zo.
Ja en natuurlijk is hij er sneller van geworden .. veel sneller .. alles gaat met een veel groter gemak.
Kortom .. zeer tevreden
Het was een advies van BR om zoals gezegd een betere beluchting te krijgen .. "dat vind hij wel fijn wanneer je het vermogen gaat benutten". Het zou in mijn configuratie mogelijk nog een enkele pk meer opleveren, maar dat is lastig aantoonbaar. Bovendien hebben we hem pas na de meting gemonteerd.
Verschil in geluid in de auto is naar mijn idee verwaarloosbaar .. kan niet echt zeggen dat ik echt merkbaar verschil in geluid oplevert. In mijn geval maakt de gemodificeerde (Crooke) uitlaat nog best wel een lekker geluid en overheerst deze sowieso het mogelijke geluid verschil van het K&N filter .. dus eigenlijk kan ik er geen goede mening over geven.
Daarnaast maken de eerste meters dusdanig veel indruk dat ik in het begin meer heb let op de kracht die het B48 blok leverde na de tuning en je daardoor nauwelijks let op het geluid .. tegen die tijd dat je de kracht gewend bent is het geluid al weer gewoon geworden en valt het je niet meer op.
Het filter heb ik na +10000 km en later toen de auto voor een beurt naar de dealer moest (+13000) gedemonteerd en zelf met een heel klein mondje op de stofzuiger schoongemaakt. Men zegt wel eens dat jet het filter dient te oliën, maar dat deed ik nog nooit. Inmiddels loop ik weer richting de +10000.
Of de auto anders reageert?
Nou en of .. de bak moet er even aan wennen, maar past zich er prima op aan. Je kan hem prima op koppel rijden, totaal anders als voorheen als je het mij vraagt. Echt bizar! Heb er dan ook geen enkel moment enige vorm van spijt over gehad. Ook nog niet het gevoel gehad dat de bak aangepast moet worden , is echt heerlijk zo.
Ja en natuurlijk is hij er sneller van geworden .. veel sneller .. alles gaat met een veel groter gemak.
Kortom .. zeer tevreden