Brandstofverbruik 420d tov 420i en 428i

Als je niet weet waar je het moet plaatsen? Gebruik eerst de zoekfunctie
NOS
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 4382
Lid geworden op: 06 jul 2014, 16:58
Type Auto: lexus hybrid

Op basis van 420i 1 op 12 bij 20.000 km en 1.55 de liter kom je inc belasting op ong 3400 pk uit.

428i bij 1 op 12 bij 20000 km en 1.55 de liter op 3500 a 3550

Bij een 420d bij 1 op 15 bij 20000 en 1.25 de liter op 1700 euro diesel en een veel hoger kwartaal bedrag aan belasting. Ook rond de 3500 euro..in totaal.
De 428 is 1 stap hoger in schaal dan een 420.


Hij heeft liever de lol van de sterke 428i.

Hij zal gezien de tankinhoud ff vaker bij de pomp staan..ong 850 om 700 km. Maar dat vind ie ok.
Ben bezig met een zilvere bij d-dorp in Zaandam.
44950 in de premium.


Nobody said it was easy....
Gebruikersavatar
Joop
Moderator
Moderator
Berichten: 15843
Lid geworden op: 02 jan 2009, 23:51
Type Auto: G21 330i Touring HE M-sport

Ik denk de beste keuze om voor de 428i te gaan...
...succes met onderhandelingen en zoektocht...
Afbeelding Afbeelding

"Well we have a straight six at the front, a manual gearbox in the middle, and drive goes to the back. That is page one, chapter one of the petrolsexual handbook." / "Page two is of course a LSD mounted between the rear axle" JC
Gebruikersavatar
Joop
Moderator
Moderator
Berichten: 15843
Lid geworden op: 02 jan 2009, 23:51
Type Auto: G21 330i Touring HE M-sport

MrFloppY schreef:Diesel zou mijn voorkeur hebben. Is gewoon nog flink zuiniger in de praktijk. Bovendien zijn ze nu lekker goedkoop aan het worden in Nederland maar zeker ook in Duitsland. In de regel is een diesel nu goedkoper in aanschaf dan benzine op de tweedehandse markt. Ja sommige steden zijn bezig met plannen voor diesel maar dit beperkt zich in Nederland nog tot diesels van 1x jaar oud. In Duitsland gaat het iets verder maar een euro6 diesel is daar ook nog gewoon welkom. Bovendien, hoe vaak kom je nu in een Duitse binnenstad?
Euro6d (volgens de WLTP norm) om precies te zijn. Dit betekend dat Euro6 diesels ook niet meer welkom zijn binnen afzienbare tijd. Alleen nog voor auto’s van 1-2 jr oud waarschijnlijk.
Afbeelding Afbeelding

"Well we have a straight six at the front, a manual gearbox in the middle, and drive goes to the back. That is page one, chapter one of the petrolsexual handbook." / "Page two is of course a LSD mounted between the rear axle" JC
Gebruikersavatar
BjeffIndividual
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 414
Lid geworden op: 03 dec 2011, 00:10
Type Auto: Model S P100D

En vergeet niet in jouw calculatie dat een gebruikte coupe diesel geen fluit waard is straks. Een coupe is per definitie meer liefhebbers auto en die willen over het algemeen benzine ivm weinig km’s..
Model S P100D aka Dyson
Gebruikersavatar
Darudevampire
Administrator
Administrator
Berichten: 5088
Lid geworden op: 19 okt 2012, 21:42
Locatie: N.W. Brabant

F33 is een cabrio, geen coupe

Maar een cabrio diesel is nog erger :lol:
Gebruikersavatar
BjeffIndividual
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 414
Lid geworden op: 03 dec 2011, 00:10
Type Auto: Model S P100D

:Hosanna: !!


Maar een benzine 4 cil caab doet met doorrijden echt 1 op 10 hoor 007..
Model S P100D aka Dyson
Gebruikersavatar
GeorgeBfast
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 738
Lid geworden op: 19 jul 2016, 22:33
Type Auto: BMW i4 M-Sport Pro / High Executive
Locatie: Noord Brabant

Dat van die diesels gaat zo'n vaart niet lopen. Ik heb nog veel vertrouwen in mijn Euro 6 diesel F36. En waarschijnlijk kom ik toch nooit in die gedeeltes van steden. Maar als je nu kijkt naar huidige regelgeving in NL steden gaat het alleen maar om echt oude auto's van voor 2001.
BMW POWER 4 EVER

BMW i4 M Sport Pro High Executive
BMW F36 420D M Sport
BMW E84 X1 2.0D HE
BMW E90 320i HE
BMW E46 318i HE
BMW E36 318i E
Gebruikersavatar
ejt
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 11495
Lid geworden op: 31 okt 2009, 18:59
Type Auto: BMW

Diesel en benzine kosten nu evenveel in België. Stuttgart en Düsseldorf (als ze dit doorzetten) weren dieselautos van voor 2014. :shock:

Dus er is wel wat aan de hand. Hoe vaart dit loopt in NLD moeten we afwachten.

Ps. Volgens mij is de regel nu, diesels voor 2004.
heden G21 330iA

2005 E91 320dA
2009 E91 320d
2013 F31 320dA
2014 F31 335dA
2019 G21 330iA
Gebruikersavatar
Dutch79
Moderator
Moderator
Berichten: 13925
Lid geworden op: 17 jan 2011, 23:37
Type Auto: E90 330i en E91 335i
Locatie: Capelle aan den IJssel

Hou me eigenlijk niet bezig met verbruik en brandstofprijzen sinds n aantal jaar, maar dat zal wel door m'n tankpas komen. 8)
Zie de E9X Showroom voor m'n E90 330i :Mpower:-Sport.
Zie de E9X Showroom voor m'n E91 335i
Gebruikersavatar
GeorgeBfast
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 738
Lid geworden op: 19 jul 2016, 22:33
Type Auto: BMW i4 M-Sport Pro / High Executive
Locatie: Noord Brabant

Als je nu een nieuwe of jong gebruikte BMW leaset in Duitsland en je mag er de komende jaren niet mee de stad in dan neemt BMW de auto terug. Ze willen eerherstel voor de diesel en zijn overtuigd van hun diesel techniek.
BMW POWER 4 EVER

BMW i4 M Sport Pro High Executive
BMW F36 420D M Sport
BMW E84 X1 2.0D HE
BMW E90 320i HE
BMW E46 318i HE
BMW E36 318i E
Gebruikersavatar
Dutch79
Moderator
Moderator
Berichten: 13925
Lid geworden op: 17 jan 2011, 23:37
Type Auto: E90 330i en E91 335i
Locatie: Capelle aan den IJssel

Bron?
Zie de E9X Showroom voor m'n E90 330i :Mpower:-Sport.
Zie de E9X Showroom voor m'n E91 335i
Gebruikersavatar
GeorgeBfast
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 738
Lid geworden op: 19 jul 2016, 22:33
Type Auto: BMW i4 M-Sport Pro / High Executive
Locatie: Noord Brabant

Afbeelding
BMW POWER 4 EVER

BMW i4 M Sport Pro High Executive
BMW F36 420D M Sport
BMW E84 X1 2.0D HE
BMW E90 320i HE
BMW E46 318i HE
BMW E36 318i E
Gebruikersavatar
Dutch79
Moderator
Moderator
Berichten: 13925
Lid geworden op: 17 jan 2011, 23:37
Type Auto: E90 330i en E91 335i
Locatie: Capelle aan den IJssel

Thanks. Niet alleen van horen zeggen dus 008
Zie de E9X Showroom voor m'n E90 330i :Mpower:-Sport.
Zie de E9X Showroom voor m'n E91 335i
NOS
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 4382
Lid geworden op: 06 jul 2014, 16:58
Type Auto: lexus hybrid

Vandaag 428i gekocht samen met de klant.
Jan 2015 met 50k op teller. X1 2.0d ingeruild.

Is Premium maar voorwaarden vallen me beetje tegen.
Als er binnen 10000 km geen onderhoud staat te wachten...wordt er dus ook geen olie vervangen bv.
Bizar. Als banden 3.5 mm zijn..geen nieuwe banden erop. Wordt wel gepoetst cq gepolijst bla bla.
Meeste klanten denken dat bij afleverkosten (inc) dat wel gedaan wordr. Ook weer wat geleerd.

Maar in the end..ut blijft koehandel. Gelukkig was ik daar niet voor ingehuurd.
Nobody said it was easy....
Gebruikersavatar
RdJ
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 501
Lid geworden op: 31 jan 2018, 13:23
Type Auto: G29
Locatie: Noord Brabant

Fijne auto een 428I en komt "de klant" ook op het forum?
F36 428I
F11 535I
G29 Z4 Heden
Plaats reactie

Terug naar “F3x: N00B / B00N Tech”