Misschien een gekke vraag, maar ik ben me voorzichtig aan het oriënteren op een F cabrio en dan valt me bij het struinen op verkoopsites op dat de 428 relatief vaker te koop lijkt te staan in verhouding tot de 420, in dezelfde prijsklasse.
Met andere woorden, je zou denken dat de 428 met vergelijkbaar bouwjaar en km stand duurder zou zijn. Wat zou hier de reden voor kunnen zijn?. Is de 428 minder populair en zo ja heeft dat iets te maken met rijeigenschappen?, of is de 420 gewoon een meer gangbare auto en ligt deze daarom beter in de markt?
420 vs 428
- Stefan94
- Getting the hang of it
- Berichten: 601
- Lid geworden op: 15 apr 2020, 07:24
- Type Auto: BMW 328i F31 245hp 2013
Persoonlijk denk ik dat de 428i in verhouding tot bijv. de 3 serie meer verkocht is, dan de 420i. De gemiddelde koper die een 4-serie nieuw koopt heeft misschien geen baat bij een 6 cilinder, maar kiest dan wel de 'topversie' van de 4 cilinders, want die kostprijs zal geen 10k gescheeld hebben. Ik kon in mijn zoektocht naar een 3 serie ook niet concluderen dat 320's veel goedkoper waren dan 328's. Wel in verhouding veel meer aanbod in 320's waardoor de prijs iets zakt en de keuze groter is.
Mijn bescheiden mening. Er zijn geen 'grote' verschillen tussen 28/20i. Het blok heeft een paar kleine wijzigingen (n20) en de schijven zijn van groter formaat bij de 3 serie.
Wellicht kunnen andere je er meer over vertellen.
Mijn bescheiden mening. Er zijn geen 'grote' verschillen tussen 28/20i. Het blok heeft een paar kleine wijzigingen (n20) en de schijven zijn van groter formaat bij de 3 serie.
Wellicht kunnen andere je er meer over vertellen.
- dinanthardeman
- Just getting started
- Berichten: 72
- Lid geworden op: 02 jul 2016, 13:04
- Type Auto: BMW 328i F31
Persoonlijk denk ik dat de 28i alleen maar voordelen heeft ten opzichte van de 20i.
Qua vermogen scheelt het aanzienlijk en dat vertaald zich ook duidelijk naar bijvoorbeeld de 0-100 tijden.
Tijdens mijn zoektocht naar een 3 serie touring waren er inderdaad aanzienlijk meer 320i's te koop. Een 328I touring met M-pakket is echt lastig te vinden, er staan er gemiddeld een stuk of 3 te koop in nederland schat ik.
Ik heb erg veel plezier van mijn auto, inclusief de rijeigenschappen, dus ik zou profiteren en gaan voor de 28i!
Qua vermogen scheelt het aanzienlijk en dat vertaald zich ook duidelijk naar bijvoorbeeld de 0-100 tijden.
Tijdens mijn zoektocht naar een 3 serie touring waren er inderdaad aanzienlijk meer 320i's te koop. Een 328I touring met M-pakket is echt lastig te vinden, er staan er gemiddeld een stuk of 3 te koop in nederland schat ik.
Ik heb erg veel plezier van mijn auto, inclusief de rijeigenschappen, dus ik zou profiteren en gaan voor de 28i!
- Stefan94
- Getting the hang of it
- Berichten: 601
- Lid geworden op: 15 apr 2020, 07:24
- Type Auto: BMW 328i F31 245hp 2013
Hiermee bedoelde ik inderdaad op inhoudelijk vlak. Qua rijden is een 420i een minder potente auto en zal je een golf GTI voorbij zien komen. Bij een 28i is dit zeker niet meer het geval. Daarnaast is inderdaad de 0-100 tijd erg goed t.o.v. 420i , wat eveneens onze topsnelheid is in dit land. Meer potentie, rustiger rijgedrag door meer vermogen en toch even nét van de standaard leaserijder af, heeft mij deze keuze doen maken.Stefan Weerheim schreef: ↑11 mei 2020, 14:45 Mijn bescheiden mening. Er zijn geen 'grote' verschillen tussen 28/20i. Het blok heeft een paar kleine wijzigingen (n20) en de schijven zijn van groter formaat bij de 3 serie.
Verschil snelheid:
20i:
28i: met LC:
28i: Toont wel heel snel voor stock:
- André
- Just getting started
- Berichten: 23
- Lid geworden op: 16 apr 2017, 14:40
- Type Auto: 428 GC
- Locatie: Berkelland
In mijn zoektocht naar een mooie 4serie de 420 en 428 uitgebreid geprobeerd .
De 20 moet je hoger in de toeren jagen om op te schieten, de 28 pakt bij lage toeren veel beter op en is relaxed rijden.
Suc6 met je zoektocht en keuze
De 20 moet je hoger in de toeren jagen om op te schieten, de 28 pakt bij lage toeren veel beter op en is relaxed rijden.
Suc6 met je zoektocht en keuze
De wijzen komen uit het oosten...........
Ingenium res adversae nudare solent, celare secundae
Ingenium res adversae nudare solent, celare secundae
- Stefan94
- Getting the hang of it
- Berichten: 601
- Lid geworden op: 15 apr 2020, 07:24
- Type Auto: BMW 328i F31 245hp 2013
Puntje voor jou, maar er zijn een aantal kleine zaken die de N20 uit 28i iets meer safe maken voor het vermogen. Iets met nokkenassen e.d. , vraag maar geen details
In het geval van b48 (LCI) zou ik wel genoegen nemen met een 320i met een ritje naar Beek/BR.
In het geval van b48 (LCI) zou ik wel genoegen nemen met een 320i met een ritje naar Beek/BR.
- Joop
- Moderator
- Berichten: 15845
- Lid geworden op: 02 jan 2009, 23:51
- Type Auto: G21 330i Touring HE M-sport
De cabrio is best een zware auto t.o.v. de coupe, dus die extra pk’s en Nm’s van de .28i zijn dan zeker welkom t.o.v. de .20i.
Ik zou bij de cabrio de .20i ook eerder laten staan en voor de .28i gaan. Draagt zeker bij aan de cruise-kwaliteiten (en daarnaast toch relatief vlot vooruit willen). Ik denk dat veel kopers van een cabrio dan ook eerder voor de sterkere versie hebben gekozen.
Ik zou bij de cabrio de .20i ook eerder laten staan en voor de .28i gaan. Draagt zeker bij aan de cruise-kwaliteiten (en daarnaast toch relatief vlot vooruit willen). Ik denk dat veel kopers van een cabrio dan ook eerder voor de sterkere versie hebben gekozen.
- JayBe
- Being a part of it
- Berichten: 139
- Lid geworden op: 05 apr 2015, 11:16
- Type Auto: BMW 330i M Sport Edition
Voor een B48 is het verschil de zuigerkoppen (lagere compressie), een ander injectie rail systeem, de (grotere) remschijven en de uitlaat.
O ja, en een Active Sound Module die je uit moet programmeren...
Zover ik begreep zijn voor een pre LCI (428, N20 blok) de verschillen idem, echter exclusief dat rare sound system dan
O ja, en een Active Sound Module die je uit moet programmeren...
Zover ik begreep zijn voor een pre LCI (428, N20 blok) de verschillen idem, echter exclusief dat rare sound system dan
F30 LCI 330i Sport edition Citrinschwarz Metallic [2018] showroom link
Ex. F30 335i ActiveHybrid Liquid Blue Metallic [2012]
Ex. F30 335i ActiveHybrid Liquid Blue Metallic [2012]
- Stefan94
- Getting the hang of it
- Berichten: 601
- Lid geworden op: 15 apr 2020, 07:24
- Type Auto: BMW 328i F31 245hp 2013
Laatst was ik bij Bimmercoderen.nl. Hij zei: Wil je activ sound aan of uit, of wil je M3 geluid binnen?
Wist geen eens dat ik dat had
Ik maar denken dat iedereen dacht dat er een 335i voorbij komt
Wist geen eens dat ik dat had
Ik maar denken dat iedereen dacht dat er een 335i voorbij komt
- veejay
- VIP Driver
- Berichten: 1018
- Lid geworden op: 19 mar 2012, 11:19
Hoe gaat het met de zoektocht naar een cabrio?
Ik heb onlangs bij Ekris een 430i gestuurd en dat is zeker een fijne motor niet alleen qua geluid maar ook de wegligging stukken beter dan mijn 328i. Qua power niet overigens, maar zal mede door het gewicht zijn.
Ik kijk nu naar 435i modellen, maar zie de 440i steeds bereikbaarder worden. Dus moeilijk moeilijk, keuzes keuzes. Gelukkig geen haast ben benieuwd hoe occasie prijzen in het premium segment zich gaan ontwikkelen...
Ik heb onlangs bij Ekris een 430i gestuurd en dat is zeker een fijne motor niet alleen qua geluid maar ook de wegligging stukken beter dan mijn 328i. Qua power niet overigens, maar zal mede door het gewicht zijn.
Ik kijk nu naar 435i modellen, maar zie de 440i steeds bereikbaarder worden. Dus moeilijk moeilijk, keuzes keuzes. Gelukkig geen haast ben benieuwd hoe occasie prijzen in het premium segment zich gaan ontwikkelen...
440Xi Cabrio Full Individual Msport + Mpower & SoundKit.