Het is een automaat dus ik trap inderdaad eerst de rem in voor ik wegrijd. Ik zal eens proberen dit een aantal keer te doen, eens kijken of dat helpt. Ik vind het gewoon erg frappant dat ik twee E90's heb gehad, met exact dezelfde remsetup, en iedere keer weer een trilling heb nádat de auto 7+ dagen stil heeft gestaan... Ik moet voor mijn werk dus 150km rijden en de heenweg is zo goed als trillingvrij, waarbij de terugweg soms gewoon echt irritant is door die trilling. Het ontstaat dus écht tijdens die week dat de wagen stilstaat. De vorige keer heb ik nog gecontroleerd of de velgen warm waren en deze waren hooguit lauw. Ook had ik bewust de auto uit laten rollen komend van de snelweg en de remmen amper gebruikt om er zeker van te zijn dat ik de auto niet met warme remmen weg zou zetten...RAH schreef:Heb je al eens geprobeerd om voor het wegrijden (zodra je het vermoeden hebt dat de remmen zullen gaan trillen) de rem een paar keer goed in te trappen (dus in stilstand, nog voor je weg gereden bent)? Kan me namelijk niet voorstellen dat het roest is. Mijn auto staat ook wel eens een dag of 4 a 5 stil en bij de eerste keer remmen hoor je het dan goed schrapen, maar daarna niets meer en de remmen trillen verder ook niet.
Dat is een hele goeie... Dat is inderdaad een "overeenkomst" tussen mijn beide auto's. Ik gebruik Gyeon Q2m Iron. Ik zal de komende tijd eens niks gebruiken, kijken wat dat doet. Misschien dat deze reiniger zich in de schijf bijt? Je ziet namelijk inderdaad ook de schijf paars kleuren...BMWcoder schreef:Was je je auto regelmatig? Ik had lang geleden bij mijn motor soortgelijke ellende, bleek de wax in de shampoo de boosdoener. Zou ook je velgenreiniger kunnen zijn die een bepaalde laag dan wel of niet achterlaat, waar je klauw op dat moment dan zit niet waarschijnlijk. Zomaar een theorie.
Succes met de oorzaak achterhalen.