Trilling tijdens het remmen alleen!

Bespreek hier onderdelen, zoals veren, schokbrekers en remmen
Plaats reactie
Michelbmw
Just getting started
Just getting started
Berichten: 2
Lid geworden op: 26 nov 2016, 02:21
Type Auto: BMW E46 325ci
Locatie: Arnhem


Beste,

graag jezelf voorstellen op het
forum, alvorens berichten te plaatsen.

Voorstellen kan hier: http://www.bmw3seriesforum.com/viewforum.php?f=1"

Bedankt voor de medewerking :ja:
-Moderator Team


Gebruikersavatar
petrolheadd
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 680
Lid geworden op: 24 okt 2014, 21:26
Type Auto: F20 118i lci Mineralgrau M- sport

Even dit topic nieuw leven inblazen. Afgelopen december heb ik, tijdens het remmen, last van een trilling bij mijn rempendaal. In eerste instantie dacht ik dat het aan de winterbanden lag. In januari heb ik de winterset gewisseld met de zomerset, maar dat mocht niet baten. Ik had bij snelheden rond 110 km last van een trilling bij zowel mijn stuur als rempendaal :nou:
Ik heb de auto toen gebracht naar de BMW dealer en die constateerde dat de remschijven krom waren. De fuseekogels en draagarmrubbers waren nog goed, dus daar lag het niet aan. Bij de aanschaf van deze auto, vorig jaar, heeft de garage nieuwe remschijven gemonteerd. Blijkbaar heb ik de remmen niet goed ingereden. Ik vermoed ook dat de remmen te warm zijn geworden. Stil staan bij het stoplicht en de rem vasthouden schijnt niet goed te zijn :oops: Tja, dat wist ik niet aangezien dit mijn eerste auto is met automaat. Dus voortaan bij het stoplicht de automaat in de N of P stand :ja:
De trilling is trouwens weg, nadat de remschijven + remblokken vervangen zijn.
F20 LCI Mineralgrau 118i :Mpower: sport
F36 Alpinweiss 420I :Mpower: Sport (sold)
F60 Mini Countryman JCW (sold)
E91 LCI Le Mans Blue 320i :Mpower: Sport (sold)
Gebruikersavatar
RAH
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 208
Lid geworden op: 04 mei 2015, 18:53
Type Auto: BMW E92 330xD

De remmen zouden er tegen moeten kunnen om bij het stoplicht gewoon op de rem te kunnen blijven staan. Tenzij je natuurlijk net gereden hebt alsof de duivel achter ja aan zat, dan zijn de remmen kokend heet en moet je inderdaad niet de rem intrapt houden. En als je dan toch de rem niet wil intrappen bij het stoplicht, waarom dan niet op de handrem zetten en in D laten staan. Ik dacht dat het voor een automaat ook niet goed is om elke keer van D naar N of P en weer terug te gaan.
BMW E92 330xD
Gebruikersavatar
Arjan
Administrator
Administrator
Berichten: 24778
Lid geworden op: 12 sep 2010, 12:06
Type Auto: IX1 xdrive30

Waarom zou dat niet goed zijn dan? Ik doe dat ook regelmatig, automaat is fijn maar die kruip is waardeloos.
Gebruikersavatar
ejt
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 11487
Lid geworden op: 31 okt 2009, 18:59
Type Auto: BMW

Aangezien het elke keer een verandering in de versnellingsbak is. Het is natuurlijk marginaal, maar de versnellingsbak slijt hierdoor wel.
heden G21 330iA

2005 E91 320dA
2009 E91 320d
2013 F31 320dA
2014 F31 335dA
2019 G21 330iA
Danishbmw
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 1144
Lid geworden op: 14 mei 2012, 22:30
Type Auto: Squirtende M3
Locatie: Hoofdstad

Heb in een half jaar tijd al twee keer de schijven en blokken vervangen en weer lijken de schijven krom te zijn getrokken. Eerste paar duizend km ging het goed en sinds kort weer enorm veel trilling! :nou:

Nu wordt aangegeven dat het waarschijnlijk komt door de klauwen... dus nu die reviseren of vervangen (?) en dan de remschijven afdraaien of weer vervangen... #k*tremmen!
Team Motorsport, winners of the kart event 2014.
Drivers: Snodder John.. Trucker Arjan.. RHdriver me.
Weirdest combo evaaah

Afbeelding
Roland
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 12415
Lid geworden op: 31 jul 2010, 10:44
Type Auto: BMW F32 420i+

Klauwen reviseren? Lijkt me een duur grapje.
Misschien is een aftermarket oplossing goedkoper?

Verstuurd vanaf mijn CLT-L29 met Tapatalk

Jimmer
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 1038
Lid geworden op: 11 jul 2018, 21:32
Type Auto: 420i Gran Coupe (F36)

Voor of achteren? En welk merk schijven/blokken?
Gebruikersavatar
CornelisJ90
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 373
Lid geworden op: 26 mei 2019, 18:26
Type Auto: BMW F31 330D ///M-Sport

Danishbmw schreef: 01 jun 2019, 13:57 Nu wordt aangegeven dat het waarschijnlijk komt door de klauwen... dus nu die reviseren of vervangen (?) en dan de remschijven afdraaien of weer vervangen... #k*tremmen!
Het kán dat je klauwen niet helemaal loskomen wanneer je de rem loslaat, dat zorgt voor overmatige warmte ontwikkeling. Maar dan zou je dat ook zien door de slijtage van je blokken. Revisie setjes van je remklauw kosten meestal de wereld niet, dus als je de tijd en de mogelijkheid hebt..
Danishbmw
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 1144
Lid geworden op: 14 mei 2012, 22:30
Type Auto: Squirtende M3
Locatie: Hoofdstad

Roland schreef: 01 jun 2019, 15:40 Klauwen reviseren? Lijkt me een duur grapje. Afbeelding
Misschien is een aftermarket oplossing goedkoper?

Verstuurd vanaf mijn CLT-L29 met Tapatalk
revisieset kost een paar tientjes dacht ik.
Jimmer schreef: 01 jun 2019, 16:14 Voor of achteren? En welk merk schijven/blokken?
Het gaat om de vooras. Zitten AtE schijven en blokken op.

@Cornelis: zou goed kunnen. ik zal morgen even kijken of er iets te zien is op de remschijf.

Denk dus dat het reviseren wordt, de remschijven afdraaien en remvloeistof verversen. Even checken waar ik dit in Adam laat doen. Suggesties?
Team Motorsport, winners of the kart event 2014.
Drivers: Snodder John.. Trucker Arjan.. RHdriver me.
Weirdest combo evaaah

Afbeelding
NOS
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 4382
Lid geworden op: 06 jul 2014, 16:58
Type Auto: lexus hybrid

Tip van flip..


Vraag of de zuiger ook vv wordt als de revisieset geoffreerd wordt.
Vaak zat gehad dat koud de zuiger heen en weer ging..maar warm niet.
Bij warmte klemde hij dan omdat ze ovaal zijn..
Ook kan je remslang voor deze issues zorgen.
En laat je flenzen met een glasplaat of rei checken.
Aanpakken is goed..maar wel op de juiste manier.
Nobody said it was easy....
Jimmer
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 1038
Lid geworden op: 11 jul 2018, 21:32
Type Auto: 420i Gran Coupe (F36)

Zie mijn topic. Ik heb ook een trilling, zelfs met compleet nieuwe schijven/blokken én remklauwen. Heb zelf een vermoeden dat het in de kwaliteit van de schijven moet zitten, daarom vroeg ik of welk merk je had.
Danishbmw
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 1144
Lid geworden op: 14 mei 2012, 22:30
Type Auto: Squirtende M3
Locatie: Hoofdstad

NOS schreef: 02 jun 2019, 07:25 Tip van flip..


Vraag of de zuiger ook vv wordt als de revisieset geoffreerd wordt.
Vaak zat gehad dat koud de zuiger heen en weer ging..maar warm niet.
Bij warmte klemde hij dan omdat ze ovaal zijn..
Ook kan je remslang voor deze issues zorgen.
En laat je flenzen met een glasplaat of rei checken.
Aanpakken is goed..maar wel op de juiste manier.

Remslang hangt wel strak om de schokdemper heen. Weet alleen niet meer of dat sinds de schroefset al zo was of zo hoort.

Net even op de schijf gekeken. Richting de bovenkant van de schijf wordt die het heetst.

Iemand een adresje?
Team Motorsport, winners of the kart event 2014.
Drivers: Snodder John.. Trucker Arjan.. RHdriver me.
Weirdest combo evaaah

Afbeelding
NOS
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 4382
Lid geworden op: 06 jul 2014, 16:58
Type Auto: lexus hybrid

Een remslang kan als terugslagklep gaan werken. Dat kan door cavitatie..en door uit zn veren hangen bij bv een demperwissel die iets te grof is gegaan. Daardoor kan het zijn dat ie intern niet goed is en dus zn werking verliest. Bij issues met klauwen offert ik vaak een slang. De keus laat ik echter aan de klant..maar wel met toelichting op de rekening. Niet dat ik erna ermee op mn bek kan gaan.. een slang moet toch los..en de kosten zijn het niet.
Nobody said it was easy....
Danishbmw
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 1144
Lid geworden op: 14 mei 2012, 22:30
Type Auto: Squirtende M3
Locatie: Hoofdstad

Ik snap er niets meer van en ben het zat!

Heb het probleem met mijn 318d e90 lci gehad nadat de remschijven ooit een keer aan de beurt waren en nu dus ook met de 335d. Met de 318d 150k km gereden waarvan in de laatste 30k km 3x de remschijven vervangen. Keer op keer “krom”. rijstijl hetzelfde.

Nu met de 335d vorig jaar originele remschijven en blokken.. in de zomer krom.. flink getril weer met alleen remmen. Dacht het kan niet aan de remmen liggen.. draagarmen voorzijde vervangen (alle 4 voor M3 variant) , getril.. stuurkogels vervangen. Getril.. oke remschijven dan maar van ate met de ceramic variant remblokken (zouden beter tegen hitte kunnen, althans heb dit gelezen op andere fora) plus remolie gespoeld met ate racing dot 4. Naven ook goed schoongemaakt. Ging een maand goed en het getril kwam weer rustig terug.. las dat een kromme velg of een band dit zou kunnen veroorzaken, nieuw setje velgen met nieuw rubber.. getril.. gelezen dat schijven eigenlijk bijnaaa nooit krom trekken maar de blokken het getril veroorzaken, oke sportievere blokken geplaatst van stoptech.. nog steeds getril tijdens remmen...hoe warmer hoe meer getril met remmen (op hoge snelheid 80+, onder 80 nagenoeg niet ).

Ja ik rijd wel sportief, maar sta niet met de voet op de rem na stevig gebruik, remolie is vers, naven glad, draagarmen etc goed, wielen en banden goed..

Zijn de wielnaven aan de beurt of toch weer nieuwe schijven?
Team Motorsport, winners of the kart event 2014.
Drivers: Snodder John.. Trucker Arjan.. RHdriver me.
Weirdest combo evaaah

Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “E9x: Vering/Remmen/Onderstel”