Beste leden,
Sinds vandaag een 3-tal meldingen te zien gekregen.
ABS, DSC en Bandenspanning.
De auto slipt door dus de DSC werkt niet meer.
Alle meldingen zijn ineens spontaan weggegaan, de auto reed normaal. DSC werkte weer maar nu krijg ik dezelfde melding weer.
Kan het een kapotte ABS-sensor zijn?
Uitlezen kan in ieder geval niet tot maandag maar misschien kunnen jullie mij al een beetje helpen!
De linkervelg achter is een paar dagen geleden los geweest in verband met een afgebroken bout/draagarm waardoor de velg scheef stond.
Kan dit ook eventueel een oorzaak zijn?
Het betreft een E90 2011 LCI 325d
Dank.
Melding: ABS, DSC en Bandenspanning.
- Kubus123
- VIP Driver
- Berichten: 416
- Lid geworden op: 31 jan 2015, 17:27
- Type Auto: F32 420i
Zou kunnen aangezien alle 3 de systemen met rolsnelheid t.o.v. de andere draaiende wielen werken (ook bandenspanning wat waarschuwt als een wiel meer/of minder 'langs' komt dan de andere wielen)
Ik weet helaas niet precies hoe het er op een E9x eruit ziet maar meestal zit er een magneetje in de wielnaaf (wat erg dichtbij je andere probleem komt) die gemeten wordt door een sensor. De sensor telt pulsjes van het magneetje.
Ik weet helaas niet precies hoe het er op een E9x eruit ziet maar meestal zit er een magneetje in de wielnaaf (wat erg dichtbij je andere probleem komt) die gemeten wordt door een sensor. De sensor telt pulsjes van het magneetje.
335i E92 DCT Individual Feuer Orange / JB4 G5 / VSRF DP / IC:http://www.bmwdriversforum.nl/viewtopic.php?f=2&t=14792
-
- VIP Driver
- Berichten: 16598
- Lid geworden op: 15 jan 2011, 11:39
- Type Auto: F30 330d
- Locatie: Fryslân
Al deze systemen meten met de ABS sensoren. Op de naaf zit een stalen ring met nokjes. In de ABS sensor zit niks anders dan een spoeltje met een ijzeren kern. Als de nokjes langs de sensor bewegen, geeft de sensor dus een signaal af.
Afijn, zodra er één van deze sensoren stuk is, werkt geen van de systemen meer. Dit zou dus goed de oorzaak van het probleem kunnen zijn.
Afijn, zodra er één van deze sensoren stuk is, werkt geen van de systemen meer. Dit zou dus goed de oorzaak van het probleem kunnen zijn.
"He who shall be last, shall be sideways and smiling" - JC
- DvG
- VIP Driver
- Berichten: 430
- Lid geworden op: 22 jun 2013, 12:13
- Type Auto: 335i E90. - F21 118i Msport Shadowline
- Locatie: Rotterdam
Denk dat de sensor inderdaad een oorzaak kan zijn. Anders is de dsc/abs unit defect. Deze unit heeft niet echt een lang leven... Bij AC Tronics kan je deze laten repareren voor een zeer net bedrag. (200-250€)
Dave E90 335i -M Paddle shifter - AFS - Ohlins / m3 suspension - Style 269 19" performance - M4 380mm brakes,
- DvG
- VIP Driver
- Berichten: 430
- Lid geworden op: 22 jun 2013, 12:13
- Type Auto: 335i E90. - F21 118i Msport Shadowline
- Locatie: Rotterdam
3 uur arbeid voor 10 minuten uitbouwen en 15 inbouwen is iets wat veel. Je kan er prima bij en hoeft bijna niet te bukken...
Remvloeistof bij dealer is 50€.
Al laten uitlezen?
Remvloeistof bij dealer is 50€.
Al laten uitlezen?
Dave E90 335i -M Paddle shifter - AFS - Ohlins / m3 suspension - Style 269 19" performance - M4 380mm brakes,
- Arjan
- Administrator
- Berichten: 24792
- Lid geworden op: 12 sep 2010, 12:06
- Type Auto: IX1 xdrive30
-
- VIP Driver
- Berichten: 1839
- Lid geworden op: 06 mar 2014, 17:51
- Type Auto: E93 325iA Cabrio
- Locatie: Gelderland-zuid
-
- VIP Driver
- Berichten: 4382
- Lid geworden op: 06 jul 2014, 16:58
- Type Auto: lexus hybrid
Thys schreef:Al deze systemen meten met de ABS sensoren. Op de naaf zit een stalen ring met nokjes. In de ABS sensor zit niks anders dan een spoeltje met een ijzeren kern. Als de nokjes langs de sensor bewegen, geeft de sensor dus een signaal af.
Afijn, zodra er één van deze sensoren stuk is, werkt geen van de systemen meer. Dit zou dus goed de oorzaak van het probleem kunnen zijn.
dat systeem is al behoorlijk oud (met inductieve sensoren).
tegenwoordig werkt het niet meer een spoeltje maar met een IC.
Hallsensoren zijn veel nauwkeuriger...en hebben 3 draden. voeding, signaal en massa. Niet met een weerstandmetimg testen...het afgegeven spanningkje van de MM kan de ic stuk maken... Gewoon op voeding, massa en signaal checken.
Nobody said it was easy....
-
- VIP Driver
- Berichten: 329
- Lid geworden op: 29 aug 2015, 16:57
Ik heb vorig jaar een defecte abs sensor vervangen, deze was hol afgesleten...toen maar voor kennisgave aangenomen maar nu krijg ik weer dezelfde storingen op mijn dashboard Ik heb zo'n idee dat de abs ring dusdanig vuil is dat deze er ook voor gezorgd heeft dat de oude sensor defect was. Iemand ervaring met het schoonmaken van de abs ring?
Chevrolet Beretta 2.2i
Slopel Omega 2.5V6 sedan
Mazda MX-6 2.5V6
VW passat TDI sedan
Mazda6 2.0 executive sedan
BMW 325i E90
Slopel Omega 2.5V6 sedan
Mazda MX-6 2.5V6
VW passat TDI sedan
Mazda6 2.0 executive sedan
BMW 325i E90
-
- VIP Driver
- Berichten: 329
- Lid geworden op: 29 aug 2015, 16:57
Gisteren de boel los gehad, de abs ring op de as was op een stukje van 3 cm afgesleten/had tegen de abs sensor gelopen. Oorzaak: de as gaat roesten waardoor de opbouw van roest onder de ring ervoor durft dat de ring van de as af wordt gedrukt. Als gevolg hiervan wordt het signaal dat de abs sensor afgeeft naar de besturing onregelmatig, Carly duidt dit aan als extrapolatie.
Kortom, ik moet de abs ring vervangen...zijn hier mensen die ervaring daarmee hebben? Is het demonteren van de linker achteras een beetje te doen met een garagekrik? Of moet dit echt op een brug?
Kortom, ik moet de abs ring vervangen...zijn hier mensen die ervaring daarmee hebben? Is het demonteren van de linker achteras een beetje te doen met een garagekrik? Of moet dit echt op een brug?
Chevrolet Beretta 2.2i
Slopel Omega 2.5V6 sedan
Mazda MX-6 2.5V6
VW passat TDI sedan
Mazda6 2.0 executive sedan
BMW 325i E90
Slopel Omega 2.5V6 sedan
Mazda MX-6 2.5V6
VW passat TDI sedan
Mazda6 2.0 executive sedan
BMW 325i E90
-
- VIP Driver
- Berichten: 329
- Lid geworden op: 29 aug 2015, 16:57
ABS ring is inmiddels vervangen, storing verholpen. Er zat een laag roest tussen ring en as van circa 2mm
Chevrolet Beretta 2.2i
Slopel Omega 2.5V6 sedan
Mazda MX-6 2.5V6
VW passat TDI sedan
Mazda6 2.0 executive sedan
BMW 325i E90
Slopel Omega 2.5V6 sedan
Mazda MX-6 2.5V6
VW passat TDI sedan
Mazda6 2.0 executive sedan
BMW 325i E90
-
- Being a part of it
- Berichten: 125
- Lid geworden op: 28 mar 2018, 15:13
- Type Auto: 325i (N52B25) E92 2007
- Locatie: Groningen
Heb je uiteindelijk alleen de ABS-ring vervangen en de roest eronder er af geborsteld en geschuurd? Een vriend van me had het zelfde probleem en toen we die filmpjes zagen van hoeveel werk het was om dat netjes op te lossen hebben we uiteindelijk maar gewoon een andere achteras besteld bij dparts voor €60 en die eronder gezet in een uurtje (was prima te doen met een garagekrik en assteunen).Zoom1972 schreef:ABS ring is inmiddels vervangen, storing verholpen. Er zat een laag roest tussen ring en as van circa 2mm