Subframe rubbers vernieuwen welke rubbers? en het resultaat!!

Bespreek hier onderdelen, zoals veren, schokbrekers en remmen
Gebruikersavatar
Alpinadrachten
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 3330
Lid geworden op: 01 mei 2011, 11:05
Type Auto: E91 executive

Bart je kunt voor ook de hele armen vervangen. Als je die online besteld is het denk ik goedkoper als bij de garage nieuwe rubbers te persen..

Ben trouwens net terug van vakantie Italië.
Met dakkoffer en aardig beladen op pad. In Duitsland me redelijk in moeten houden ivm de dakkoffer... Want ja hoe hard kan je nu eigenlijk met zo een ding... Mijn vrouw heeft zich onderweg suf gegoogled maar kon niks vinden...

Wat betreft de rijeigenschappen ik ben nog steeds zeer positief.
Beladen met dakkoffer met 140 totaal geen last van zijwind oid meer. Auto is echt zoveel stabieler..
Voorheen was het leeg veel corrigeren op de snelweg. Nu zelfs beladen bijna niet


Wil je echt een goede BMW specialist? Sikkema
Maik
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 1188
Lid geworden op: 06 nov 2014, 14:31
Type Auto: 123d E87 LCI, 323ci Cabrio E46, Z3 2.8 E36/7, MINI JCW R53, 325xi E90

Als ik met een dakkoffer rij gaan er 3 extra spanbandjes omheen en dan kun je gerust 180/190 gaan rijden hoor.
Niets rijdt zo fijn als een 6 in lijn
Gebruikersavatar
BartB
Facebook moderator
Facebook moderator
Berichten: 6582
Lid geworden op: 05 apr 2011, 21:40
Type Auto: E87 130i LCI

Advies met dakkoffers is over het algemeen 130. 140 kan dus prima.
Ben er nog niet echt aan toe gekomen maar ik zal de prijs verschillen van alleen rubbers en nieuwe armen incl rubbers eens naast elkaar leggen.
:Mpower: . Der schönste Buchstabe der Welt.
Switch
Seriously addicted
Seriously addicted
Berichten: 938
Lid geworden op: 16 okt 2014, 15:53

180/190 doe ik niet maar een goede 160 met de koffer erop wel. Volgens mij is 130 idd het advies
:koffie:
Gebruikersavatar
Alpinadrachten
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 3330
Lid geworden op: 01 mei 2011, 11:05
Type Auto: E91 executive

Spanbanden vind ik geen porem.. Heb je mooie hoogglans zwarte dakkoffer...
140 heb ik er ook mee gereden zat een paar keer goed op de weg te letten en niet op de snelheid en toen wel kortstondig 160 gereden met de koffer maar vind dat niet heel ontspannen... Plastic rommel is het...:-(
Wil je echt een goede BMW specialist? Sikkema
Maik
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 1188
Lid geworden op: 06 nov 2014, 14:31
Type Auto: 123d E87 LCI, 323ci Cabrio E46, Z3 2.8 E36/7, MINI JCW R53, 325xi E90

Klopt het ziet er niet uit maar onze dakkoffer was ook niet de mooiste dus dat kon wel 001
Niets rijdt zo fijn als een 6 in lijn
Gebruikersavatar
Rudlof
Being a part of it
Being a part of it
Berichten: 144
Lid geworden op: 01 feb 2014, 19:26
Type Auto: E91 318dA

Naar Frankrijk La Plagne tegen +200 met een 320D, gevulde dakkoffer, 4 man en bomvolle koffer. Die combinatie gaf geen krimp en flitspalen waren onbestaande.

Met de K75 mocht je met zijkoffers volgens BMW max 140 maar daar merkte ik geen bal van, met de gaskraan zoveel als mogelijk opengedraaid, kopje achter 't plastiek van de cardinage.

Misschien is dat allemaal niet zo veilig maar onstabiel werd geen enkele combinatie.

Die rubbers vervangen maken idd een wereld van verschil zoniet zwalp je eerder.
NickB
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 6809
Lid geworden op: 20 mei 2011, 10:14
Locatie: NH

zou je dan kunnen concluderen dat dat gewoon semi-peugeot kwaliteit is op de 3er?
Gebruikersavatar
Roel76
Getting the hang of it
Getting the hang of it
Berichten: 404
Lid geworden op: 14 jun 2015, 03:30

:Dubbel:
:Mpower: 3 DCT
Gebruikersavatar
Jeremy
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 2184
Lid geworden op: 31 mei 2013, 08:07
Type Auto: F31 335d LCI & F87 M2 LCI
Locatie: Oosterburen

Even een oud topic een schop geven!

Heeft iemand toevallig een idee welke rubbers ik allemaal zou moeten vervangen van het subframe? Zijn dit de grote die het frame bevestigen aan de carosserie? En welke zouden jullie aanraden? Gewoon OEM?
BartE91
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 546
Lid geworden op: 24 okt 2016, 12:42
Type Auto: 335i

Zou ze gewoon alle 4 doen, aangezien je het hele subframe toch moet laten zakken. Ik heb er een tijdje terug strongflex bussen in gezet. De strongflex bussen bestaan per stuk uit 2 delen en de oem rubbers (M of niet) uit 1 stuk.
Het is een behoorlijke klus maar ik vermoed dat de poly bussen makkelijker te plaatsen zijn juist omdat ze uit 2 delen bestaan.

Edit: Ja dat zijn de rubbers tussen het chassis en subframe
Pure, Vrsf, Phoenix Racing, Tial, Jb4, Mhd, XHP, Bilstein, Strongflex
Gebruikersavatar
Jeremy
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 2184
Lid geworden op: 31 mei 2013, 08:07
Type Auto: F31 335d LCI & F87 M2 LCI
Locatie: Oosterburen

Super, Thanks Bart! Pak ik die eind april gelijk mee. :ja:
Gebruikersavatar
Alpinadrachten
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 3330
Lid geworden op: 01 mei 2011, 11:05
Type Auto: E91 executive

Ik heb ze ook gedaan bij m'n vorige wagen. Wat een K klus.. ik ga het nooit weer doen. Groot positief effect maar je hebt ook van die inserts die je in je bestaande rubber schuift om hem massief te maken veel makkelijker en zelfde effect. Je rubbers worden naar verloop van tijd slap en je achteras gaat daardoor meesturen/bewegen..
Door die inserts is de beweging er ook uit.

Verstuurd vanaf mijn ONEPLUS A3003 met Tapatalk
Wil je echt een goede BMW specialist? Sikkema
Gebruikersavatar
Jeremy
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 2184
Lid geworden op: 31 mei 2013, 08:07
Type Auto: F31 335d LCI & F87 M2 LCI
Locatie: Oosterburen

Kun je daar meer over vertellen? Mag via Pb!
Gebruikersavatar
rsvmakkie
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 1003
Lid geworden op: 02 okt 2016, 14:39
Type Auto: BMW 325i (2006) Arktis
Locatie: Noord Holland

Mag ook hier
Bekijk mijn E91 325i Arktis.
Plaats reactie

Terug naar “E9x: Vering/Remmen/Onderstel”