Bart je kunt voor ook de hele armen vervangen. Als je die online besteld is het denk ik goedkoper als bij de garage nieuwe rubbers te persen..
Ben trouwens net terug van vakantie Italië.
Met dakkoffer en aardig beladen op pad. In Duitsland me redelijk in moeten houden ivm de dakkoffer... Want ja hoe hard kan je nu eigenlijk met zo een ding... Mijn vrouw heeft zich onderweg suf gegoogled maar kon niks vinden...
Wat betreft de rijeigenschappen ik ben nog steeds zeer positief.
Beladen met dakkoffer met 140 totaal geen last van zijwind oid meer. Auto is echt zoveel stabieler..
Voorheen was het leeg veel corrigeren op de snelweg. Nu zelfs beladen bijna niet
Subframe rubbers vernieuwen welke rubbers? en het resultaat!!
- Alpinadrachten
- VIP Driver
- Berichten: 3330
- Lid geworden op: 01 mei 2011, 11:05
- Type Auto: E91 executive
-
- VIP Driver
- Berichten: 1188
- Lid geworden op: 06 nov 2014, 14:31
- Type Auto: 123d E87 LCI, 323ci Cabrio E46, Z3 2.8 E36/7, MINI JCW R53, 325xi E90
Als ik met een dakkoffer rij gaan er 3 extra spanbandjes omheen en dan kun je gerust 180/190 gaan rijden hoor.
Niets rijdt zo fijn als een 6 in lijn
- BartB
- Facebook moderator
- Berichten: 6582
- Lid geworden op: 05 apr 2011, 21:40
- Type Auto: E87 130i LCI
Advies met dakkoffers is over het algemeen 130. 140 kan dus prima.
Ben er nog niet echt aan toe gekomen maar ik zal de prijs verschillen van alleen rubbers en nieuwe armen incl rubbers eens naast elkaar leggen.
Ben er nog niet echt aan toe gekomen maar ik zal de prijs verschillen van alleen rubbers en nieuwe armen incl rubbers eens naast elkaar leggen.
. Der schönste Buchstabe der Welt.
- Alpinadrachten
- VIP Driver
- Berichten: 3330
- Lid geworden op: 01 mei 2011, 11:05
- Type Auto: E91 executive
Spanbanden vind ik geen porem.. Heb je mooie hoogglans zwarte dakkoffer...
140 heb ik er ook mee gereden zat een paar keer goed op de weg te letten en niet op de snelheid en toen wel kortstondig 160 gereden met de koffer maar vind dat niet heel ontspannen... Plastic rommel is het...
140 heb ik er ook mee gereden zat een paar keer goed op de weg te letten en niet op de snelheid en toen wel kortstondig 160 gereden met de koffer maar vind dat niet heel ontspannen... Plastic rommel is het...
Wil je echt een goede BMW specialist? Sikkema
- Rudlof
- Being a part of it
- Berichten: 144
- Lid geworden op: 01 feb 2014, 19:26
- Type Auto: E91 318dA
Naar Frankrijk La Plagne tegen +200 met een 320D, gevulde dakkoffer, 4 man en bomvolle koffer. Die combinatie gaf geen krimp en flitspalen waren onbestaande.
Met de K75 mocht je met zijkoffers volgens BMW max 140 maar daar merkte ik geen bal van, met de gaskraan zoveel als mogelijk opengedraaid, kopje achter 't plastiek van de cardinage.
Misschien is dat allemaal niet zo veilig maar onstabiel werd geen enkele combinatie.
Die rubbers vervangen maken idd een wereld van verschil zoniet zwalp je eerder.
Met de K75 mocht je met zijkoffers volgens BMW max 140 maar daar merkte ik geen bal van, met de gaskraan zoveel als mogelijk opengedraaid, kopje achter 't plastiek van de cardinage.
Misschien is dat allemaal niet zo veilig maar onstabiel werd geen enkele combinatie.
Die rubbers vervangen maken idd een wereld van verschil zoniet zwalp je eerder.
- Jeremy
- VIP Driver
- Berichten: 2184
- Lid geworden op: 31 mei 2013, 08:07
- Type Auto: F31 335d LCI & F87 M2 LCI
- Locatie: Oosterburen
Even een oud topic een schop geven!
Heeft iemand toevallig een idee welke rubbers ik allemaal zou moeten vervangen van het subframe? Zijn dit de grote die het frame bevestigen aan de carosserie? En welke zouden jullie aanraden? Gewoon OEM?
Heeft iemand toevallig een idee welke rubbers ik allemaal zou moeten vervangen van het subframe? Zijn dit de grote die het frame bevestigen aan de carosserie? En welke zouden jullie aanraden? Gewoon OEM?
-
- VIP Driver
- Berichten: 546
- Lid geworden op: 24 okt 2016, 12:42
- Type Auto: 335i
Zou ze gewoon alle 4 doen, aangezien je het hele subframe toch moet laten zakken. Ik heb er een tijdje terug strongflex bussen in gezet. De strongflex bussen bestaan per stuk uit 2 delen en de oem rubbers (M of niet) uit 1 stuk.
Het is een behoorlijke klus maar ik vermoed dat de poly bussen makkelijker te plaatsen zijn juist omdat ze uit 2 delen bestaan.
Edit: Ja dat zijn de rubbers tussen het chassis en subframe
Het is een behoorlijke klus maar ik vermoed dat de poly bussen makkelijker te plaatsen zijn juist omdat ze uit 2 delen bestaan.
Edit: Ja dat zijn de rubbers tussen het chassis en subframe
Pure, Vrsf, Phoenix Racing, Tial, Jb4, Mhd, XHP, Bilstein, Strongflex
- Jeremy
- VIP Driver
- Berichten: 2184
- Lid geworden op: 31 mei 2013, 08:07
- Type Auto: F31 335d LCI & F87 M2 LCI
- Locatie: Oosterburen
Super, Thanks Bart! Pak ik die eind april gelijk mee.
- Alpinadrachten
- VIP Driver
- Berichten: 3330
- Lid geworden op: 01 mei 2011, 11:05
- Type Auto: E91 executive
Ik heb ze ook gedaan bij m'n vorige wagen. Wat een K klus.. ik ga het nooit weer doen. Groot positief effect maar je hebt ook van die inserts die je in je bestaande rubber schuift om hem massief te maken veel makkelijker en zelfde effect. Je rubbers worden naar verloop van tijd slap en je achteras gaat daardoor meesturen/bewegen..
Door die inserts is de beweging er ook uit.
Verstuurd vanaf mijn ONEPLUS A3003 met Tapatalk
Door die inserts is de beweging er ook uit.
Verstuurd vanaf mijn ONEPLUS A3003 met Tapatalk
Wil je echt een goede BMW specialist? Sikkema
- Jeremy
- VIP Driver
- Berichten: 2184
- Lid geworden op: 31 mei 2013, 08:07
- Type Auto: F31 335d LCI & F87 M2 LCI
- Locatie: Oosterburen
Kun je daar meer over vertellen? Mag via Pb!
- rsvmakkie
- VIP Driver
- Berichten: 1003
- Lid geworden op: 02 okt 2016, 14:39
- Type Auto: BMW 325i (2006) Arktis
- Locatie: Noord Holland
Mag ook hier
Bekijk mijn E91 325i Arktis.