Liever hier...
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Subframe rubbers vernieuwen welke rubbers? en het resultaat!!
- Jeremy
- VIP Driver
- Berichten: 2184
- Lid geworden op: 31 mei 2013, 08:07
- Type Auto: F31 335d LCI & F87 M2 LCI
- Locatie: Oosterburen
Het preventief-vervangen-team wacht met smart af! Ik proef een groepsdeal jongens!
-
- VIP Driver
- Berichten: 183
- Lid geworden op: 16 dec 2017, 22:32
Ik heb ook subframe inserts gehad in mijn vorige auto. Ideaal! Binnen 15 minuten gemonteerd en een wereld van verschil. Auto reed veel beter rechtuit, minder gevoelig voor zijwind etc. Kostte toen €30,- per setje. Ik heb ook interesse in inserts voor mijn e91.
- Dutch79
- Moderator
- Berichten: 13805
- Lid geworden op: 17 jan 2011, 23:37
- Type Auto: E90 BMW 330i
- Locatie: Capelle aan den IJssel
Ik volg dit even. Iemand meer details?
Zie de E9X Showroom voor m'n E90 330i -Sport.
-
- Just getting started
- Berichten: 96
- Lid geworden op: 13 sep 2017, 18:53
- Type Auto: 318D 2010 met aanpassingen
http://www.powerflex.nl/powerflex-road- ... -2013-1529
Hier staan ze allemaal volgens mij. Helemaal onderaan ook incl plaatjes.
Wat ik er zo snel van kan vinden is dit niet een oplossing van een paar tientjes trouwens.... ( ja per stuk wel te verstaan. )
Hier staan ze allemaal volgens mij. Helemaal onderaan ook incl plaatjes.
Wat ik er zo snel van kan vinden is dit niet een oplossing van een paar tientjes trouwens.... ( ja per stuk wel te verstaan. )
- Jeremy
- VIP Driver
- Berichten: 2184
- Lid geworden op: 31 mei 2013, 08:07
- Type Auto: F31 335d LCI & F87 M2 LCI
- Locatie: Oosterburen
Het zal inderdaad vooral in de arbeid zitten. En helemaal als er straks 6 auto’s gedaan moeten worden
-
- VIP Driver
- Berichten: 546
- Lid geworden op: 24 okt 2016, 12:42
- Type Auto: 335i
Dat is dus voor de bussen tussen het subframe en chassis 2x 66 eu en 2x 84 eu = 300 euro?!
Ja oke het is een bekend merk, maar bij een ander merk zoals strongflex krijg je het zelfde voor bak minder geld.
Daarom heb ik toen besloten om niet voor powerflex te gaan maar voor strongflex.
Hier heb ik ze vandaan:
http://www.motorsportparts.nl/bmw/bmw-e ... en-e90-e81
Ja oke het is een bekend merk, maar bij een ander merk zoals strongflex krijg je het zelfde voor bak minder geld.
Daarom heb ik toen besloten om niet voor powerflex te gaan maar voor strongflex.
Hier heb ik ze vandaan:
http://www.motorsportparts.nl/bmw/bmw-e ... en-e90-e81
Pure, Vrsf, Phoenix Racing, Tial, Jb4, Mhd, XHP, Bilstein, Strongflex
- Dutch79
- Moderator
- Berichten: 13805
- Lid geworden op: 17 jan 2011, 23:37
- Type Auto: E90 BMW 330i
- Locatie: Capelle aan den IJssel
Mij ook nog niet duidelijk over welk deel t nou precies gaat.CreativeS schreef:Ik weet dat er 'een' subframe is... maar klopt het dat er 2 subframes zijn? Voor en achter?
Onbekend terrein voor mij, maar ik volg dit even.
Je zou dit mooi kunnen combineren met een carterpanpakking. Daarvoor moet het (voorste?) subframe ook zakken.
Zie de E9X Showroom voor m'n E90 330i -Sport.
-
- VIP Driver
- Berichten: 546
- Lid geworden op: 24 okt 2016, 12:42
- Type Auto: 335i
Het voorste subframe zit direct aan het chassis gebout en hangt niet in rubbers. Aan het voorste subframe zitten de draagarmen, stuurinrichting en motorsteunen. Dus als je daar wat wilt aanpassen aan het rijgedrag kan dat alleen door de draagarmen aan te passen/vervangen, of de veering/demping aan te passen.
Achter is het subframe wel in rubbers opgehangen (4 stuks) en daar zitten hoofdzakelijk de draagarmen en het differentieel aan vast. Je kunt ook de differentieel rubbers in het achterste subframe vervangen voor polyurethaan bussen, maar dat is denk ik alleen interessant bij hogere vermogens.
Achter is het subframe wel in rubbers opgehangen (4 stuks) en daar zitten hoofdzakelijk de draagarmen en het differentieel aan vast. Je kunt ook de differentieel rubbers in het achterste subframe vervangen voor polyurethaan bussen, maar dat is denk ik alleen interessant bij hogere vermogens.
Pure, Vrsf, Phoenix Racing, Tial, Jb4, Mhd, XHP, Bilstein, Strongflex
- Dutch79
- Moderator
- Berichten: 13805
- Lid geworden op: 17 jan 2011, 23:37
- Type Auto: E90 BMW 330i
- Locatie: Capelle aan den IJssel
Ok, thanks
Zie de E9X Showroom voor m'n E90 330i -Sport.
- Jeremy
- VIP Driver
- Berichten: 2184
- Lid geworden op: 31 mei 2013, 08:07
- Type Auto: F31 335d LCI & F87 M2 LCI
- Locatie: Oosterburen
Thans Bart!
De draagarmen vervangen scheelt enorm als je wat kilometers op de klok hebt. Hoe zit het met de draagarmen achter? Zijn die net zo slijtage gevoelig? Wellicht een idee om die ook mee te pakken als het subframe er toch af moet...
De draagarmen vervangen scheelt enorm als je wat kilometers op de klok hebt. Hoe zit het met de draagarmen achter? Zijn die net zo slijtage gevoelig? Wellicht een idee om die ook mee te pakken als het subframe er toch af moet...
-
- VIP Driver
- Berichten: 113
- Lid geworden op: 02 feb 2014, 19:32
Ik neem aan dat die inserts alleen werken bij redelijk nieuwe rubbers? Als de originele rubbers al erg oud/versleten zijn krijg je ze er dan wel in?
BMW 318d 166pk (2007)
Aprilia shiver 750 (2007)
honda cb400 caferacer (1982)
Aprilia shiver 750 (2007)
honda cb400 caferacer (1982)
-
- VIP Driver
- Berichten: 16597
- Lid geworden op: 15 jan 2011, 11:39
- Type Auto: F30 330d
- Locatie: Fryslân
Zou niet weten waarom het bij oude niet lukt. Subframe moet wel even los en iets zakken hiervoor.
Aan de voorkant kan je de draagarmen vervangen dat scheelt een hoop. Ik heb mijn draagarmen vervangen voor die van een M3. Hier zitten hardere bussen in en geven iets meer negatief camber.
Aan de voorkant kan je de draagarmen vervangen dat scheelt een hoop. Ik heb mijn draagarmen vervangen voor die van een M3. Hier zitten hardere bussen in en geven iets meer negatief camber.
"He who shall be last, shall be sideways and smiling" - JC