https://www.google.nl/search?q=subframe ... e&ie=UTF-8
Zoek maar eens rond op deze Google hit.
Verstuurd vanaf mijn ONEPLUS A3003 met Tapatalk
Subframe rubbers vernieuwen welke rubbers? en het resultaat!!
- Alpinadrachten
- VIP Driver
- Berichten: 3330
- Lid geworden op: 01 mei 2011, 11:05
- Type Auto: E91 executive
-
- VIP Driver
- Berichten: 113
- Lid geworden op: 02 feb 2014, 19:32
Was even zoeken, maar wat ik al dacht, inserts werken alleen makkelijk op nieuwe of redelijk goede bussen, bij de oude krijg je ze er dus niet meer in vanwege vervormingen van de holtes.
BMW 318d 166pk (2007)
Aprilia shiver 750 (2007)
honda cb400 caferacer (1982)
Aprilia shiver 750 (2007)
honda cb400 caferacer (1982)
- RvL
- VIP Driver
- Berichten: 832
- Lid geworden op: 13 jan 2019, 09:22
- Locatie: Noord Holland
Hallo allemaal,
Ik heb dit topic en het forum doorgespit over 'rubbers' en heb een aantal vragen over dit onderwerp.
Mijn overweging is om mijn huidige F30 320d EDE leaseauto aan het eind van zijn contract (over een paar maanden) privé over te nemen. De auto is dan 5 jaar oud en heeft ca. 130.000 KM op de klok. Ik wil dan een aantal leuke dingen en upgrades aan de auto doen om hem weer fris, strak en 'nieuw' te maken voor nog eens 5 jaar. Tuning, velgen, schokbrekers, bak spoelen etc.
Wat betreft 'de rubbers':
- Is het nodig of aan te bevelen om de rubbers te laten vervangen bij deze leeftijd & KM stand?
- Moet ik dan overwegen om alle rubbers zoals op het plaatje van Powerflex hieronder te vervangen of is dat overdreven?
- Ik wil mijn auto graag wel strak sturend maar ook comfortabel houden (dagelijkse gezins- en zakelijke auto).
Over paarse Powerflex lees ik dat ze behoorlijk harder zijn dan origineel. Andere mogelijkheden zijn Meyle HD of gewoon de originele BMW rubbers nieuw monteren. Wat denken jullie?
De EDE staat standaard al op de 10mm kortere veren van het M onderstel, alleen met standaard schokbrekers. Die zou ik vervangen voor Bilstein B6 dus dan wordt het onderstel al een stuk sportiever. Zeker ook samen met grotere en bredere 17" velgen die de huidige 16" wieltjes zullen vervangen.
Ik ben benieuwd naar jullie mening en/of adviezen!
Richard
Ik heb dit topic en het forum doorgespit over 'rubbers' en heb een aantal vragen over dit onderwerp.
Mijn overweging is om mijn huidige F30 320d EDE leaseauto aan het eind van zijn contract (over een paar maanden) privé over te nemen. De auto is dan 5 jaar oud en heeft ca. 130.000 KM op de klok. Ik wil dan een aantal leuke dingen en upgrades aan de auto doen om hem weer fris, strak en 'nieuw' te maken voor nog eens 5 jaar. Tuning, velgen, schokbrekers, bak spoelen etc.
Wat betreft 'de rubbers':
- Is het nodig of aan te bevelen om de rubbers te laten vervangen bij deze leeftijd & KM stand?
- Moet ik dan overwegen om alle rubbers zoals op het plaatje van Powerflex hieronder te vervangen of is dat overdreven?
- Ik wil mijn auto graag wel strak sturend maar ook comfortabel houden (dagelijkse gezins- en zakelijke auto).
Over paarse Powerflex lees ik dat ze behoorlijk harder zijn dan origineel. Andere mogelijkheden zijn Meyle HD of gewoon de originele BMW rubbers nieuw monteren. Wat denken jullie?
De EDE staat standaard al op de 10mm kortere veren van het M onderstel, alleen met standaard schokbrekers. Die zou ik vervangen voor Bilstein B6 dus dan wordt het onderstel al een stuk sportiever. Zeker ook samen met grotere en bredere 17" velgen die de huidige 16" wieltjes zullen vervangen.
Ik ben benieuwd naar jullie mening en/of adviezen!
Richard
- Dutch79
- Moderator
- Berichten: 13803
- Lid geworden op: 17 jan 2011, 23:37
- Type Auto: E90 BMW 330i
- Locatie: Capelle aan den IJssel
Zou dan 18" kiezen. 17" is nog niet echt groot.
Ps: je zit in n E9X forumrubriek overigens.
Ps: je zit in n E9X forumrubriek overigens.
Zie de E9X Showroom voor m'n E90 330i -Sport.
- RvL
- VIP Driver
- Berichten: 832
- Lid geworden op: 13 jan 2019, 09:22
- Locatie: Noord Holland
Dank voor de reactie mannen. Hoewel mijn vraag over de rubbers gaat...
Ik ben geen fan van 18" onder een 3 en zeker niet met runflats. Ik vind de banden dan optisch al iets te plat en ik vind ze onnodig onrustig en hard zonder dat daar voordelen tegenover staan voor normaal gebruik op de openbare weg. 18" velgen zijn ook 8" breed (17" zijn 7,5" breed) en dat betekend weinig tot geen 'overhang' van de band over de velg. In de praktijk betekend dit vroeg of laat afgekloven velgranden door stoepranden e.d. Niet handig in Amsterdam.
Het worden deze 392 velgen met 225/50-R17 banden (dit is niet mijn auto maar een hogere niet EDE). Dit vind ik een mooie band/velg verhouding en qua proporties ook kloppend bij het formaat van de auto. Zát voor een dieseltje en dan blijft het ook een beetje 'understated'. Ik hou niet zo van het 'schaap in wolfskleren' effect, andersom is veel leuker!
Maar over de rubbers?...
Ik ben geen fan van 18" onder een 3 en zeker niet met runflats. Ik vind de banden dan optisch al iets te plat en ik vind ze onnodig onrustig en hard zonder dat daar voordelen tegenover staan voor normaal gebruik op de openbare weg. 18" velgen zijn ook 8" breed (17" zijn 7,5" breed) en dat betekend weinig tot geen 'overhang' van de band over de velg. In de praktijk betekend dit vroeg of laat afgekloven velgranden door stoepranden e.d. Niet handig in Amsterdam.
Het worden deze 392 velgen met 225/50-R17 banden (dit is niet mijn auto maar een hogere niet EDE). Dit vind ik een mooie band/velg verhouding en qua proporties ook kloppend bij het formaat van de auto. Zát voor een dieseltje en dan blijft het ook een beetje 'understated'. Ik hou niet zo van het 'schaap in wolfskleren' effect, andersom is veel leuker!
Maar over de rubbers?...
-
- VIP Driver
- Berichten: 546
- Lid geworden op: 24 okt 2016, 12:42
- Type Auto: 335i
Je zou voor de voorkant eventueel nieuwe M draagarmen kunnen overwegen als dat past (weet alleen dat het bij de e9x kan). Voor zover ik weet zijn de M draagarmen altijd gelagerd ipv met een rubber bus. Los van de stabilisatorstang zou ik zelf nooit poly-bussen in bewegende delen zetten, omdat die op een gegeven moment toch geluid gaan maken. Met je subframe en diff bussen heb je daar geen last van. Poly diff bussen schijnen wel een stuk meer geluid door te geven dan de rubberen fabrieksexemplaren .
Heel verhaal maargoed, misschien heb je d’r wat aan
Heel verhaal maargoed, misschien heb je d’r wat aan
Pure, Vrsf, Phoenix Racing, Tial, Jb4, Mhd, XHP, Bilstein, Strongflex
- RvL
- VIP Driver
- Berichten: 832
- Lid geworden op: 13 jan 2019, 09:22
- Locatie: Noord Holland
Dank Bart.
Op een buitenlands forum heb ik ook al eens iets gelezen over M draagarmen. Maar helemaal duidelijk krijg ik het allemaal (nog) niet over de rubbers. Nou ben ik er niet op uit om er een rete-strakke circuitdag auto van te maken dus erg spannend is het niet. Misschien gewoon maar nieuwe originele BMW rubbers monteren, als nodig. Dan gaat er in ieder geval niets mis.
Op een buitenlands forum heb ik ook al eens iets gelezen over M draagarmen. Maar helemaal duidelijk krijg ik het allemaal (nog) niet over de rubbers. Nou ben ik er niet op uit om er een rete-strakke circuitdag auto van te maken dus erg spannend is het niet. Misschien gewoon maar nieuwe originele BMW rubbers monteren, als nodig. Dan gaat er in ieder geval niets mis.
- Dutch79
- Moderator
- Berichten: 13803
- Lid geworden op: 17 jan 2011, 23:37
- Type Auto: E90 BMW 330i
- Locatie: Capelle aan den IJssel
Is het wel zinvol/nodig bij slechts 130K?
Zie de E9X Showroom voor m'n E90 330i -Sport.
-
- VIP Driver
- Berichten: 546
- Lid geworden op: 24 okt 2016, 12:42
- Type Auto: 335i
Vervangen voor origineel kan altijd natuurlijk. Maar zoals Dutch al schrijft lijkt het mij sterk dat de rubbers al op zijn bij die km’s/leeftijd.
Pure, Vrsf, Phoenix Racing, Tial, Jb4, Mhd, XHP, Bilstein, Strongflex
- Dutch79
- Moderator
- Berichten: 13803
- Lid geworden op: 17 jan 2011, 23:37
- Type Auto: E90 BMW 330i
- Locatie: Capelle aan den IJssel
Kun je beter je dempers vernieuwen.
Zie de E9X Showroom voor m'n E90 330i -Sport.
- BMWcoder
- VIP Driver
- Berichten: 1920
- Lid geworden op: 15 aug 2015, 18:33
- Type Auto: 335i e91 '06
- Locatie: Midden NL
Ik betwijfel of je rubbers na 5 jaar al veel zachter zijn geworden. Gezien de kosten en het werk zou ik het niet snel laten doen met die leeftijd / km stand.
Ik zot er bij mezelf wel aan te denken, maar met 12jr en 194dkm misschien wel nodig.
Edit: vanmorgen foto’s gemaakt van de onderkant van mijn subframe rubbers. Randje zoet er erg slecht uit. Maar het randje doet niks, de rest van het rubber ziet er wel een stuk beter uit maar twijfel toch om ze een keer te vernieuwen. Banden van 12 jaar oud rij je ook niet meer mee.
Ik zot er bij mezelf wel aan te denken, maar met 12jr en 194dkm misschien wel nodig.
Edit: vanmorgen foto’s gemaakt van de onderkant van mijn subframe rubbers. Randje zoet er erg slecht uit. Maar het randje doet niks, de rest van het rubber ziet er wel een stuk beter uit maar twijfel toch om ze een keer te vernieuwen. Banden van 12 jaar oud rij je ook niet meer mee.
-
- VIP Driver
- Berichten: 328
- Lid geworden op: 29 aug 2015, 16:57
Omdat ik al langere tijd het gevoel heb dat de achterkant wat zoekerig is bij hogere snelheden en zijwind heb ik de inserts van Powerflex besteld, ze gaan er binnenkort in en dan zal ik mijn bevindingen delen. Auto is nu 11,5 jaar oud met 178000km op de teller.
Chevrolet Beretta 2.2i
Slopel Omega 2.5V6 sedan
Mazda MX-6 2.5V6
VW passat TDI sedan
Mazda6 2.0 executive sedan
BMW 325i E90
Slopel Omega 2.5V6 sedan
Mazda MX-6 2.5V6
VW passat TDI sedan
Mazda6 2.0 executive sedan
BMW 325i E90