Met 6 potten moet ie wel beter remmen, want overal gelijke druk.
Ik zeg het al een tijdje dat de BMW's niet de best remmende auto's zijn in de categorie waarin ze zitten. Vaak 2-3 meter langere remweg.
Het zou fijn zijn als je meteen de juiste remblokken kan kiezen die jou het beste passen.
remschijven en blokken upgrade
- Cuprani
- VIP Driver
- Berichten: 120
- Lid geworden op: 22 mei 2017, 21:20
Dan is de Performance set dus beter doseerbaar, maar als het om uiteindelijke remkracht aan komt zal het toch minder zijn dat de grotere 335i schijven?
- Dutch79
- Moderator
- Berichten: 13927
- Lid geworden op: 17 jan 2011, 23:37
- Type Auto: E90 330i en E91 335i
- Locatie: Capelle aan den IJssel
Kun je een uitgebreide review over vinden op E90post.Cuprani schreef:Dan is de Performance set dus beter doseerbaar, maar als het om uiteindelijke remkracht aan komt zal het toch minder zijn dat de grotere 335i schijven?
Komt erop neer dat deze (6-zuiger) M Performance set bij straatgebruik alleen zinvol is t/m de 330i/d.
De schijven zijn namelijk kleiner en dunner dan de OEM 335i/d.
Een 335i/d-rijder zou als eerste upgrade goede remblokken, betere remvloeistof (>DOT4.1) en stalen remleidingen kunnen nemen.
En anders voor de 370mm M-set gaan als serieuzere upgrade. Om over de nog duurdere 'echte' BBK's (Brembo GT, etc) maar te zwijgen.
- Joop
- Moderator
- Berichten: 15845
- Lid geworden op: 02 jan 2009, 23:51
- Type Auto: G21 330i Touring HE M-sport
Op mijn E92 330i waren de Peformance remmen ook jiet leverbaar, maar waren ook zeker geen upgrade
Bij een E92 330i was het: 330x24mm voor en 336x22mm achter. Bij de E92 335: 348x30 tegen 336x22mm. Verhoudingsgewijs niet heel veel anders dan de 330i.
De Performance remmen waren 338x26mm voor en 300x20mm achter. Bij de 330i en 335i werkte de achter remmen harder mee dan bij de 325i en waren de blokken ook eerder weg.
Denk toch dat er met de blokken het meeste te halen valt. De Performance set ziet er leuk uit, maar op het circuit vallen ze ook gewoon door de mand hoor. Wil ie echt een upgrade dan zul je toch naar een BBK setje moeten kijken bij een 330i/335i.
Verschil in 4 of 6 piston calliper tegen de enkele zwevende calliper zit ‘m met name in het remgevoel, (doordat het blok gelijkmatiger verderld op de schijf aangrijpt) maar vaak weinig tot geen verschil in remkracht. Zeker niet wanneer je echt krachtig remt.
Bij een E92 330i was het: 330x24mm voor en 336x22mm achter. Bij de E92 335: 348x30 tegen 336x22mm. Verhoudingsgewijs niet heel veel anders dan de 330i.
De Performance remmen waren 338x26mm voor en 300x20mm achter. Bij de 330i en 335i werkte de achter remmen harder mee dan bij de 325i en waren de blokken ook eerder weg.
Denk toch dat er met de blokken het meeste te halen valt. De Performance set ziet er leuk uit, maar op het circuit vallen ze ook gewoon door de mand hoor. Wil ie echt een upgrade dan zul je toch naar een BBK setje moeten kijken bij een 330i/335i.
Verschil in 4 of 6 piston calliper tegen de enkele zwevende calliper zit ‘m met name in het remgevoel, (doordat het blok gelijkmatiger verderld op de schijf aangrijpt) maar vaak weinig tot geen verschil in remkracht. Zeker niet wanneer je echt krachtig remt.
-
- VIP Driver
- Berichten: 12415
- Lid geworden op: 31 jul 2010, 10:44
- Type Auto: BMW F32 420i+
Moet wel toegeven, dat de OEM remmenset van de 135i beter gingen remmen bij een dagje door sauerland. De remmen werden gretiger, lees meer grip, naarmate ze meer gebruikt werden.
Circuit rijden is natuurlijk weer een stapje verder
Circuit rijden is natuurlijk weer een stapje verder