Hier staat gegalvaniseerd maar ja klopt dat ook.. ?
http://www.fineline-imports.nl/remmen/r ... en/c18567/
Hiet staat dat ze zinc plated zijn:
http://www.brembo.com/en/car/sporting-use/discs
Geel passiveren klopt dan wel, want dat is n behandeling na t verzinken:
http://www.galvano-waalre.nl/000001985b ... index.html
remschijven en blokken upgrade
-
- VIP Driver
- Berichten: 573
- Lid geworden op: 06 nov 2014, 13:57
Hèhè als je nog even hebt dit weekend of begin volgende week gooi ik mijn zomerset weer eronder doen mijn winterset smelt weg en rijdt voor geen meter met 10graden
Dan kan ik de boel even uitgebreid checken na vele kilometers weer en wind
Dan kan ik de boel even uitgebreid checken na vele kilometers weer en wind
- Dutch79
- Moderator
- Berichten: 13927
- Lid geworden op: 17 jan 2011, 23:37
- Type Auto: E90 330i en E91 335i
- Locatie: Capelle aan den IJssel
Nog een leuk filmpje:
- Dennis73
- VIP Driver
- Berichten: 509
- Lid geworden op: 17 jun 2015, 18:24
- Type Auto: BMW 318D F31
Ff terug naar wat Sebas (NOS) zei dat je rustig aan moet beginnen en niet direct een Formule 1 type bmw moet nemen (overdreven gezegd).
Daar kun je wat van vinden en hoeft het daar niet mee eens te zijn.
Ikzelf ben het er wel mee eens. De pk's daar gelaten dan.
Wat denk je van de overgang van voorwiel op
Achterwiel aandrijving icm meer pk's?
Heb 25 jaar me rijbewijs.
Heb heel wat km's gemaakt en ik kan, vind ik, rijden.
Maar mijn advies sluit aan bij sebas vanuit een andere context:
Teveel pk en geen achterwielaandrijving ervaring?
Dat is kat om het spek binden.
Dan heb je idd zeer goede remmen nodig om tot stilstand te komen.
Auto die van achter uitbreekt met achterwielaandrijving zal je anders moeten behandelen om weer in het gareel te krijgen dan een voorwiel aangedreven.
En op onze jongeman Verstappen na, zou ik een iedere jonge knul met weinig rij ervaring, adviseren om een race opleiding te gaan doen als je bmw koopt met veel pk's.
Daar kun je wat van vinden en hoeft het daar niet mee eens te zijn.
Ikzelf ben het er wel mee eens. De pk's daar gelaten dan.
Wat denk je van de overgang van voorwiel op
Achterwiel aandrijving icm meer pk's?
Heb 25 jaar me rijbewijs.
Heb heel wat km's gemaakt en ik kan, vind ik, rijden.
Maar mijn advies sluit aan bij sebas vanuit een andere context:
Teveel pk en geen achterwielaandrijving ervaring?
Dat is kat om het spek binden.
Dan heb je idd zeer goede remmen nodig om tot stilstand te komen.
Auto die van achter uitbreekt met achterwielaandrijving zal je anders moeten behandelen om weer in het gareel te krijgen dan een voorwiel aangedreven.
En op onze jongeman Verstappen na, zou ik een iedere jonge knul met weinig rij ervaring, adviseren om een race opleiding te gaan doen als je bmw koopt met veel pk's.
I don’t have anything to hide. But I don’t have anything I feel like showing you, either.
-
- VIP Driver
- Berichten: 573
- Lid geworden op: 06 nov 2014, 13:57
eens, ik ben overgegaan van jarenlang standaard 100 en en beetje pk fwd leaseauto's + oude barrel naar naar 335i + gechipped ik wist niet wat ik meemaakte heeft wel een paar maanden geduurd voordat ik deze auto aardig op de limiet durfde te rijden (in de bochten, rechtdoor kan iedereen). heb deze auto 2x naar de ring genomen eerste track ervaring voor een paar rondjes; kansloos en gevaarlijk die pk's zonder skills + baan ervaring . overigens vind ik dat de standaard remschijven/blokken van de 335i echt niet voldoen voor het aantal pk's .. 'M optie' onderstel trouwens ook niet, op circuit valt hij echt door de mand. bij mij dus allemaal aangepast
ervaring begint bij veel karten op techniek (jaren gedaan), ik merk dat ik daardoor op het circuit veel sneller techniek geleerd heb, auto is toch net anders. ik zie op het circuit ook veel figureren die hun speeltje meenemen en gelijk in de vrijrijden(vrijbotsen) grindbak belanden of achterstevoren staan
ik ben zelf pas met een e36 328i op circuit begonnen te spelen (rap zat tot de 200) en die heb ik inmiddels wel volledig onder controle, ook van de racelijnen af (uitwijk situaties zonder ervaring zijn vaak ook fataal). toch leuk elke keer leuk om aardig dure + veel pk wagens in te halen met mijn barrel en waarschijnlijk rij ik ook met meer plezier ook
overigens ga ik volgende maand de RSZ racelicentie cursus volgen, ben heel benieuwd wat ik hier nog extra zal leren
ervaring begint bij veel karten op techniek (jaren gedaan), ik merk dat ik daardoor op het circuit veel sneller techniek geleerd heb, auto is toch net anders. ik zie op het circuit ook veel figureren die hun speeltje meenemen en gelijk in de vrijrijden(vrijbotsen) grindbak belanden of achterstevoren staan
ik ben zelf pas met een e36 328i op circuit begonnen te spelen (rap zat tot de 200) en die heb ik inmiddels wel volledig onder controle, ook van de racelijnen af (uitwijk situaties zonder ervaring zijn vaak ook fataal). toch leuk elke keer leuk om aardig dure + veel pk wagens in te halen met mijn barrel en waarschijnlijk rij ik ook met meer plezier ook
overigens ga ik volgende maand de RSZ racelicentie cursus volgen, ben heel benieuwd wat ik hier nog extra zal leren
- Arjan
- Administrator
- Berichten: 24792
- Lid geworden op: 12 sep 2010, 12:06
- Type Auto: IX1 xdrive30
Verzinken is alleen om roest vanaf de fabriek tot aan de gebruiker te voorkomen. 1 Keer remmen en het is weg. Materiaal van de schijf is gewoon koolstof staal, er staat gegoten. Het echte spul wordt zo gemaakt:Dutch79 schreef:Hier staat gegalvaniseerd maar ja klopt dat ook.. ?
http://www.fineline-imports.nl/remmen/r ... en/c18567/
Hiet staat dat ze zinc plated zijn:
http://www.brembo.com/en/car/sporting-use/discs
Geel passiveren klopt dan wel, want dat is n behandeling na t verzinken:
http://www.galvano-waalre.nl/000001985b ... index.html
-
- VIP Driver
- Berichten: 16598
- Lid geworden op: 15 jan 2011, 11:39
- Type Auto: F30 330d
- Locatie: Fryslân
Eigenlijk vind ik dat als je met een rwd auto circuit gaat rijden, je ook eens een driftdag moet doen op een natte baan. En dan niet tussen wat pylonnen door, maar echt op een circuit. Gewoon een vrijrijden sessie op in de regen leer je ook al een hoop van. Juist dan leer je de auto goed kennen en op de limiet rijden. Ook de balans voel je dan veel beter aan.
Zeker met goede banden is een E36 325/328 op droog weinig spannend. Geef je bocht uit volgas, resulteert dat meestal simpelweg in wat onderstuur. Doe je dit echter op nat dan is het een heel ander verhaal.
Zeker met goede banden is een E36 325/328 op droog weinig spannend. Geef je bocht uit volgas, resulteert dat meestal simpelweg in wat onderstuur. Doe je dit echter op nat dan is het een heel ander verhaal.
"He who shall be last, shall be sideways and smiling" - JC
- Z4tje
- VIP Driver
- Berichten: 1763
- Lid geworden op: 05 mar 2015, 07:36
Schijven maken van staal wat niet roest kan bijna niet, roestvrij staal is ongeschikt omdat het de warmte niet goed af kan voeren,Arjan schreef:Verzinken is alleen om roest vanaf de fabriek tot aan de gebruiker te voorkomen. 1 Keer remmen en het is weg. Materiaal van de schijf is gewoon koolstof staal, er staat gegoten.Dutch79 schreef:Hier staat gegalvaniseerd maar ja klopt dat ook.. ?
http://www.fineline-imports.nl/remmen/r ... en/c18567/
Hiet staat dat ze zinc plated zijn:
http://www.brembo.com/en/car/sporting-use/discs
Geel passiveren klopt dan wel, want dat is n behandeling na t verzinken:
http://www.galvano-waalre.nl/000001985b ... index.html
Oppervlaktebehandelingen slijten er allemaal zo af.
Er is wel gewoon staal wat roestwerend is maar dat roest juist en vormt daardoor een dunne laag ( oxidelaag)op het staal waardoor het niet verder roest zoals bij aluminium.
Door het passiveren( die gelige kleur) voorkom je wel dat de schijf bovenop gaat roesten, de rest schuurt er door het remmen wel vanaf.
mijn huidige auto's: bmw M3 e92 en bmw 340i F30 318ti E36 en E46 330i tracktool
Mijn vorige auto's: 328i F30 Bmw X1 2.0d / bmw Z 4 E 85/bmw 118i/ bmw 735i/bmw 320d touring bmw 525i/ bmw 316i/ bmw 520i/ bmw 325i E30/ bmw 316 e30/ bmw316e30
Mijn vorige auto's: 328i F30 Bmw X1 2.0d / bmw Z 4 E 85/bmw 118i/ bmw 735i/bmw 320d touring bmw 525i/ bmw 316i/ bmw 520i/ bmw 325i E30/ bmw 316 e30/ bmw316e30
- Z4tje
- VIP Driver
- Berichten: 1763
- Lid geworden op: 05 mar 2015, 07:36
Klopt, het is roestvast maar er zijn wel rvs soorten die wel tegen zouten en zuren kunnen.
Meest gebruikte rvs 304/316 is een crome nikkel legering. Die is niet zo heel bestendig
Duurdere rvs soorten met veel crome erin kunnen wel tegen zout.
Dat spul is echter weer moeilijk te verwerken( lassen of verspanen)
Maar schijven zouden te duur en te zwaar worden van zulke materialen, los van de eigenschap dat rvs slecht warmte geleidt.
Meest gebruikte rvs 304/316 is een crome nikkel legering. Die is niet zo heel bestendig
Duurdere rvs soorten met veel crome erin kunnen wel tegen zout.
Dat spul is echter weer moeilijk te verwerken( lassen of verspanen)
Maar schijven zouden te duur en te zwaar worden van zulke materialen, los van de eigenschap dat rvs slecht warmte geleidt.
mijn huidige auto's: bmw M3 e92 en bmw 340i F30 318ti E36 en E46 330i tracktool
Mijn vorige auto's: 328i F30 Bmw X1 2.0d / bmw Z 4 E 85/bmw 118i/ bmw 735i/bmw 320d touring bmw 525i/ bmw 316i/ bmw 520i/ bmw 325i E30/ bmw 316 e30/ bmw316e30
Mijn vorige auto's: 328i F30 Bmw X1 2.0d / bmw Z 4 E 85/bmw 118i/ bmw 735i/bmw 320d touring bmw 525i/ bmw 316i/ bmw 520i/ bmw 325i E30/ bmw 316 e30/ bmw316e30