remschijven en blokken upgrade

Bespreek hier onderdelen, zoals veren, schokbrekers en remmen
Plaats reactie
itsmario
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 573
Lid geworden op: 06 nov 2014, 13:57

We zijn lekker bezig ...

E92 335i remschijven en blokken vooras zijn aan vervanging toe. Nu wil ik ze gelijk upgraden want ik vond de OEM remkracht wat tam .. vooral op hogeren snelheid 180+ (ok als je normaal rijdt zijn ze wel prima).
Ik heb stiekem ook het idee dat ik 1 OEM schijf heb krom getrokken door iets te sportief te rijden,

Achteras is nog ok en aangezien de vooras belangrijker is vind ik het wel prima om door te rijden tot achter ook versleten is

Wat hebben jullie eronder, wat is een beetje gebruikelijk op een e9x met power?
Ik lees veel over Brembo, maar om welk type schijf en blokken gaat het dan? :ja:
budget ook niet onbelangrijk, big brake iets te enthousiast, ik dacht aan 1000eu voor schijven en blokken voor en achter


daNpy
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 529
Lid geworden op: 29 mar 2013, 14:10
Type Auto: 2006 BMW E91 325i, DAF 66 1300 Marathon Coupé, VW Golf II GTI16v
Locatie: Eindhoven
Contacteer:

Ik denk dat iets betere blokken al gaan resulteren in wat jij wil, zeker in dat budget.

Als je naar high performance remmen gaat heb je daar op straat weinig aan, je remt onnodig veel blokken naar de klote omdat ze toch niet op temperatuur komen :)
Afbeelding

BMW: Afbeelding
Yizu
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 852
Lid geworden op: 20 feb 2014, 12:12
Type Auto: G01 X3 2.0D M-Sport HE Saphirschwarz
Locatie: Spijkenisse

Dat kees je wel vaker maar waarom worden dan wel de M-sportremmen standaard op diverse BMW's geleverd?

Voor de look OK maar het zou toch niet helemaal onnodig zijn!!
Gebruikersavatar
Dutch79
Moderator
Moderator
Berichten: 13803
Lid geworden op: 17 jan 2011, 23:37
Type Auto: E90 BMW 330i
Locatie: Capelle aan den IJssel

Dan issie wel geschikt voor als.je af en toe t circuit opzoekt. Maar zijn er maar weinig die dat doen.
Zie de E9X Showroom voor m'n E90 330i :Mpower:-Sport.
itsmario
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 573
Lid geworden op: 06 nov 2014, 13:57

Klopt ik hoef geen blokken die eerst warm geremt moeten worden, gaat echt om straat gebruik en die paar keer per jaar op circuit ga ik toch niet 100%, daar vind ik de 335 nog te duur voor 001

maar ik heb sowieso 1 nieuwe schijf voor nodig, dus vandaar de gedachte dan maar gelijk voor 2x nieuwe schijven en 2x nieuwe blokken gelijk goed
NOS
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 4382
Lid geworden op: 06 jul 2014, 16:58
Type Auto: lexus hybrid

1 nieuwe schijf los kopen gaat vrijwel niet. Wordt altijd in setje verkocht. Net als veters;).
En...Daarnaast zijn performance remmen geen circuit remblokken. Die moeten serieus op temperatuur zijn..anders rijdt je gewoon rechtdoor;). Trust me.
Nobody said it was easy....
Gebruikersavatar
Dutch79
Moderator
Moderator
Berichten: 13803
Lid geworden op: 17 jan 2011, 23:37
Type Auto: E90 BMW 330i
Locatie: Capelle aan den IJssel

Dan is de vraag wanneer die je wel een upgrade naar de Performance set. Ik zou zeggen als je bv en behoorlijk hebt getuned (bv een 335i). Dan is het wel een zinvolle upgrade. Voor vooral de looks is het leuk, maar is het een vrij prijzige.
Beetje hetzelfde als bv met een schroefset: met als doel verbeterde wegligging en looks en ook daar kun je gaan van betaalbaar tot duur.
Of bij 'n uitlaatsysteem: geluid, duurzaamheid (RVS), prestaties...
Blijft afwegen wat wil je ermee bereiken en wat is je budget.

Waar je wel voor kunt kiezen is keramische blokken (heb ze zelf ook pas besteld) voor wat betere prestaties en minder remstof zorgt en gecoate remschijven (flenzen van je schijven gaan niet roesten). Die zijn beiden niet veel duurder dan 't standaard spul.

Soorten remblokken:

Zie de E9X Showroom voor m'n E90 330i :Mpower:-Sport.
Yizu
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 852
Lid geworden op: 20 feb 2014, 12:12
Type Auto: G01 X3 2.0D M-Sport HE Saphirschwarz
Locatie: Spijkenisse

NOS schreef:En...Daarnaast zijn performance remmen geen circuit remblokken. Die moeten serieus op temperatuur zijn..anders rijdt je gewoon rechtdoor;). Trust me.
Dat bedoel ik nou. BMW zal toch geen circuit remmen op een 'straatauto' plaatsen. Zeker als ze eerst warm moeten worden zoals hier wordt gezegd. De logica waarom ze dat zouden doen ontgaat mij geheel.

@NOS, bij een goede speciaal zaak kan je wel een enkele veter aanschaffen!! :lol:
Thys
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 16597
Lid geworden op: 15 jan 2011, 11:39
Type Auto: F30 330d
Locatie: Fryslân

Ik zou een set Zimmerman Sport of ATE Powerdisc remschijven halen. Origineel kan opzich ook nog prima. Deze zou ik dan gaan combineren met Ferodo DS2500 remblokken. Dit is een remblok gemaakt voor sportief straatgebruik en licht circuitgebruik. Heeft dus ook koud nog een prima 'bite'.
"He who shall be last, shall be sideways and smiling" - JC
Gebruikersavatar
performance
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 4575
Lid geworden op: 16 okt 2011, 21:09
Type Auto: F82 M4 CS

Ik zag toevallig in de handleiding van de M3 staan dat je regelmatig de remmen flink moet gebruiken om ze goed te houden.
320-E21>635csi-E27>320d-E46>330d-E46>3.0Z4-E85>335i-E91> :Mpower: E92> :Mpower: F82> :Mpower: F82 CS
ilBirraio
Just getting started
Just getting started
Berichten: 35
Lid geworden op: 28 mar 2015, 18:26

---
Laatst gewijzigd door ilBirraio op 27 feb 2020, 11:42, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Dutch79
Moderator
Moderator
Berichten: 13803
Lid geworden op: 17 jan 2011, 23:37
Type Auto: E90 BMW 330i
Locatie: Capelle aan den IJssel

via de Duitse dealer (hun advies) de ATE keramische blokken gehaald en die waren 125 Euro inclusief de BTW.
Alles zit er nu een paar weken onder en ben er super tevreden over, remt goed en eindelijk van die zwarte voorvelgen af ;o)
Goed nieuws over de ATE keramische blokken!
Zie de E9X Showroom voor m'n E90 330i :Mpower:-Sport.
Acidfever
Beyond salvation
Beyond salvation
Berichten: 1386
Lid geworden op: 12 aug 2010, 16:30
Type Auto: E90 330dA, Beek remap 274PK/630Nm
Locatie: Omgeving Rotterdam

Dus, wat is nu de ideale combinatie van non OEM schijf + blok?

Ik moet binnenkort ook de hele boel vervangen en vind OEM echt overdreven duur, zeker gezien de enorme berg remstof die de blokken produceren (dus tenminste de blokken moeten anders wat mij betreft).

Ik zie dus 2 opties:

1. OEM schijven+ non oem blokken (welke zijn dan het beste?).
2. non OEM schijven + non OEm blokken: wat kun je dan het beste pakken.

Beide gewoon voor normaal gebruik, geen circuit oid. Als het maar net zo goed (of beter) remt t.o.v. OEM.
E90 330D automaat
itsmario
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 573
Lid geworden op: 06 nov 2014, 13:57

Even tussendoor: maat van mij, bmw specialist en leverancier van onderdelen heeft contact opgenomen met Brembo
Als ik de namen goed heb is daar het volgende uitgekomen voor sportier straatgebruik/zeer sportief ook voor trackday. maar geen ellende dat je ze moet warmremmen en dus rechtdoor. echt gericht op daily use max performance.

Remschijven Brembo Sportline
Remblokken Brembo Sport

voor en achteras bij elkaar +--eur 1000
itsmario
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 573
Lid geworden op: 06 nov 2014, 13:57

ilBirraio schreef:Zimmermann is een optie of Brembo... De Powerdisc van ATE is niet geperforeerd, maar heeft alleen een stuk uitgevreesd.

Heb zelf net voor mijn 325D geperforeerde Brembo schijven besteld en laten opsturen door ATD.
Super correct, duidelijk verhaal, geld overgemaakt en binnen 2 dagen de schijvnen thuis.
Dezelfde prijzen gelden ook volgens hun voor Zimmermann dat vond hij beter, ik had op diverse forums en mijn Duitse dealer en daar komt Zimmermann er slechter van af, vandaar de keuze voor Brembo.
Hetzelfde geldt voor de Formel blokken die zij aanbieden, merk zei mij niets en via de Duitse dealer (hun advies) de ATE keramische blokken gehaald en die waren 125 Euro inclusief de BTW, maar kun je denk ik ook wel via eBay bestellen.
Alles zit er nu een paar weken onder en ben er super tevreden over, remt goed en eindelijk van die zwarte voorvelgen af ;o)

Kopie van de emailvan ATD International - zitten in Vessum en thuis sturen was 15 euro ex BTW:
SPORTREMSCHIJVEN BREMBO GEPERFOREERD, LINKS EN RECHTS UITGEVOERD IVM DE LUCHTCIRCULATIE
FORMEL CERAMISCHE SPORTREMBLOKKEN
Op deze BMW kunnen aan de voorzijde, 2 maten remschijven gemonteerd zijn, nl 330 of 348 MM
Wij geven beiden op
Voorschijf 330MM 17661RL netto per stuk € 72.50
Voorschijf 348MM 17803RL netto per stuk € 79.00
Ceramisch sportremblokset FOR 42006CER netto setprijs € 149.00
Prijzen ex btw
Wat is het voordeel van keramische blokken? remkracht beter of minder slijtage? zwart spul op mijn velg zie ik nooit aangezien mijn velgen mat zwart zijn :mrgreen:

Overigens vind ik dit wel erg lage prijzen voor Brembo schijven? volgens mij is BMW OEM al duurder
Merk je duidelijk verbetering in remkracht?
Plaats reactie

Terug naar “E9x: Vering/Remmen/Onderstel”