We zijn lekker bezig ...
E92 335i remschijven en blokken vooras zijn aan vervanging toe. Nu wil ik ze gelijk upgraden want ik vond de OEM remkracht wat tam .. vooral op hogeren snelheid 180+ (ok als je normaal rijdt zijn ze wel prima).
Ik heb stiekem ook het idee dat ik 1 OEM schijf heb krom getrokken door iets te sportief te rijden,
Achteras is nog ok en aangezien de vooras belangrijker is vind ik het wel prima om door te rijden tot achter ook versleten is
Wat hebben jullie eronder, wat is een beetje gebruikelijk op een e9x met power?
Ik lees veel over Brembo, maar om welk type schijf en blokken gaat het dan?
budget ook niet onbelangrijk, big brake iets te enthousiast, ik dacht aan 1000eu voor schijven en blokken voor en achter
remschijven en blokken upgrade
-
- VIP Driver
- Berichten: 529
- Lid geworden op: 29 mar 2013, 14:10
- Type Auto: 2006 BMW E91 325i, DAF 66 1300 Marathon Coupé, VW Golf II GTI16v
- Locatie: Eindhoven
- Contacteer:
-
- VIP Driver
- Berichten: 852
- Lid geworden op: 20 feb 2014, 12:12
- Type Auto: G01 X3 2.0D M-Sport HE Saphirschwarz
- Locatie: Spijkenisse
Dat kees je wel vaker maar waarom worden dan wel de M-sportremmen standaard op diverse BMW's geleverd?
Voor de look OK maar het zou toch niet helemaal onnodig zijn!!
Voor de look OK maar het zou toch niet helemaal onnodig zijn!!
- Dutch79
- Moderator
- Berichten: 13803
- Lid geworden op: 17 jan 2011, 23:37
- Type Auto: E90 BMW 330i
- Locatie: Capelle aan den IJssel
Dan issie wel geschikt voor als.je af en toe t circuit opzoekt. Maar zijn er maar weinig die dat doen.
Zie de E9X Showroom voor m'n E90 330i -Sport.
-
- VIP Driver
- Berichten: 573
- Lid geworden op: 06 nov 2014, 13:57
Klopt ik hoef geen blokken die eerst warm geremt moeten worden, gaat echt om straat gebruik en die paar keer per jaar op circuit ga ik toch niet 100%, daar vind ik de 335 nog te duur voor
maar ik heb sowieso 1 nieuwe schijf voor nodig, dus vandaar de gedachte dan maar gelijk voor 2x nieuwe schijven en 2x nieuwe blokken gelijk goed
maar ik heb sowieso 1 nieuwe schijf voor nodig, dus vandaar de gedachte dan maar gelijk voor 2x nieuwe schijven en 2x nieuwe blokken gelijk goed
-
- VIP Driver
- Berichten: 4382
- Lid geworden op: 06 jul 2014, 16:58
- Type Auto: lexus hybrid
1 nieuwe schijf los kopen gaat vrijwel niet. Wordt altijd in setje verkocht. Net als veters;).
En...Daarnaast zijn performance remmen geen circuit remblokken. Die moeten serieus op temperatuur zijn..anders rijdt je gewoon rechtdoor;). Trust me.
En...Daarnaast zijn performance remmen geen circuit remblokken. Die moeten serieus op temperatuur zijn..anders rijdt je gewoon rechtdoor;). Trust me.
Nobody said it was easy....
- Dutch79
- Moderator
- Berichten: 13803
- Lid geworden op: 17 jan 2011, 23:37
- Type Auto: E90 BMW 330i
- Locatie: Capelle aan den IJssel
Dan is de vraag wanneer die je wel een upgrade naar de Performance set. Ik zou zeggen als je bv en behoorlijk hebt getuned (bv een 335i). Dan is het wel een zinvolle upgrade. Voor vooral de looks is het leuk, maar is het een vrij prijzige.
Beetje hetzelfde als bv met een schroefset: met als doel verbeterde wegligging en looks en ook daar kun je gaan van betaalbaar tot duur.
Of bij 'n uitlaatsysteem: geluid, duurzaamheid (RVS), prestaties...
Blijft afwegen wat wil je ermee bereiken en wat is je budget.
Waar je wel voor kunt kiezen is keramische blokken (heb ze zelf ook pas besteld) voor wat betere prestaties en minder remstof zorgt en gecoate remschijven (flenzen van je schijven gaan niet roesten). Die zijn beiden niet veel duurder dan 't standaard spul.
Soorten remblokken:
Beetje hetzelfde als bv met een schroefset: met als doel verbeterde wegligging en looks en ook daar kun je gaan van betaalbaar tot duur.
Of bij 'n uitlaatsysteem: geluid, duurzaamheid (RVS), prestaties...
Blijft afwegen wat wil je ermee bereiken en wat is je budget.
Waar je wel voor kunt kiezen is keramische blokken (heb ze zelf ook pas besteld) voor wat betere prestaties en minder remstof zorgt en gecoate remschijven (flenzen van je schijven gaan niet roesten). Die zijn beiden niet veel duurder dan 't standaard spul.
Soorten remblokken:
Zie de E9X Showroom voor m'n E90 330i -Sport.
-
- VIP Driver
- Berichten: 852
- Lid geworden op: 20 feb 2014, 12:12
- Type Auto: G01 X3 2.0D M-Sport HE Saphirschwarz
- Locatie: Spijkenisse
Dat bedoel ik nou. BMW zal toch geen circuit remmen op een 'straatauto' plaatsen. Zeker als ze eerst warm moeten worden zoals hier wordt gezegd. De logica waarom ze dat zouden doen ontgaat mij geheel.NOS schreef:En...Daarnaast zijn performance remmen geen circuit remblokken. Die moeten serieus op temperatuur zijn..anders rijdt je gewoon rechtdoor;). Trust me.
@NOS, bij een goede speciaal zaak kan je wel een enkele veter aanschaffen!!
-
- VIP Driver
- Berichten: 16597
- Lid geworden op: 15 jan 2011, 11:39
- Type Auto: F30 330d
- Locatie: Fryslân
Ik zou een set Zimmerman Sport of ATE Powerdisc remschijven halen. Origineel kan opzich ook nog prima. Deze zou ik dan gaan combineren met Ferodo DS2500 remblokken. Dit is een remblok gemaakt voor sportief straatgebruik en licht circuitgebruik. Heeft dus ook koud nog een prima 'bite'.
"He who shall be last, shall be sideways and smiling" - JC
- performance
- VIP Driver
- Berichten: 4575
- Lid geworden op: 16 okt 2011, 21:09
- Type Auto: F82 M4 CS
Ik zag toevallig in de handleiding van de M3 staan dat je regelmatig de remmen flink moet gebruiken om ze goed te houden.
320-E21>635csi-E27>320d-E46>330d-E46>3.0Z4-E85>335i-E91> E92> F82> F82 CS
- Dutch79
- Moderator
- Berichten: 13803
- Lid geworden op: 17 jan 2011, 23:37
- Type Auto: E90 BMW 330i
- Locatie: Capelle aan den IJssel
Goed nieuws over de ATE keramische blokken!via de Duitse dealer (hun advies) de ATE keramische blokken gehaald en die waren 125 Euro inclusief de BTW.
Alles zit er nu een paar weken onder en ben er super tevreden over, remt goed en eindelijk van die zwarte voorvelgen af ;o)
Zie de E9X Showroom voor m'n E90 330i -Sport.
-
- Beyond salvation
- Berichten: 1386
- Lid geworden op: 12 aug 2010, 16:30
- Type Auto: E90 330dA, Beek remap 274PK/630Nm
- Locatie: Omgeving Rotterdam
Dus, wat is nu de ideale combinatie van non OEM schijf + blok?
Ik moet binnenkort ook de hele boel vervangen en vind OEM echt overdreven duur, zeker gezien de enorme berg remstof die de blokken produceren (dus tenminste de blokken moeten anders wat mij betreft).
Ik zie dus 2 opties:
1. OEM schijven+ non oem blokken (welke zijn dan het beste?).
2. non OEM schijven + non OEm blokken: wat kun je dan het beste pakken.
Beide gewoon voor normaal gebruik, geen circuit oid. Als het maar net zo goed (of beter) remt t.o.v. OEM.
Ik moet binnenkort ook de hele boel vervangen en vind OEM echt overdreven duur, zeker gezien de enorme berg remstof die de blokken produceren (dus tenminste de blokken moeten anders wat mij betreft).
Ik zie dus 2 opties:
1. OEM schijven+ non oem blokken (welke zijn dan het beste?).
2. non OEM schijven + non OEm blokken: wat kun je dan het beste pakken.
Beide gewoon voor normaal gebruik, geen circuit oid. Als het maar net zo goed (of beter) remt t.o.v. OEM.
E90 330D automaat
-
- VIP Driver
- Berichten: 573
- Lid geworden op: 06 nov 2014, 13:57
Even tussendoor: maat van mij, bmw specialist en leverancier van onderdelen heeft contact opgenomen met Brembo
Als ik de namen goed heb is daar het volgende uitgekomen voor sportier straatgebruik/zeer sportief ook voor trackday. maar geen ellende dat je ze moet warmremmen en dus rechtdoor. echt gericht op daily use max performance.
Remschijven Brembo Sportline
Remblokken Brembo Sport
voor en achteras bij elkaar +--eur 1000
Als ik de namen goed heb is daar het volgende uitgekomen voor sportier straatgebruik/zeer sportief ook voor trackday. maar geen ellende dat je ze moet warmremmen en dus rechtdoor. echt gericht op daily use max performance.
Remschijven Brembo Sportline
Remblokken Brembo Sport
voor en achteras bij elkaar +--eur 1000
-
- VIP Driver
- Berichten: 573
- Lid geworden op: 06 nov 2014, 13:57
Wat is het voordeel van keramische blokken? remkracht beter of minder slijtage? zwart spul op mijn velg zie ik nooit aangezien mijn velgen mat zwart zijnilBirraio schreef:Zimmermann is een optie of Brembo... De Powerdisc van ATE is niet geperforeerd, maar heeft alleen een stuk uitgevreesd.
Heb zelf net voor mijn 325D geperforeerde Brembo schijven besteld en laten opsturen door ATD.
Super correct, duidelijk verhaal, geld overgemaakt en binnen 2 dagen de schijvnen thuis.
Dezelfde prijzen gelden ook volgens hun voor Zimmermann dat vond hij beter, ik had op diverse forums en mijn Duitse dealer en daar komt Zimmermann er slechter van af, vandaar de keuze voor Brembo.
Hetzelfde geldt voor de Formel blokken die zij aanbieden, merk zei mij niets en via de Duitse dealer (hun advies) de ATE keramische blokken gehaald en die waren 125 Euro inclusief de BTW, maar kun je denk ik ook wel via eBay bestellen.
Alles zit er nu een paar weken onder en ben er super tevreden over, remt goed en eindelijk van die zwarte voorvelgen af ;o)
Kopie van de emailvan ATD International - zitten in Vessum en thuis sturen was 15 euro ex BTW:
SPORTREMSCHIJVEN BREMBO GEPERFOREERD, LINKS EN RECHTS UITGEVOERD IVM DE LUCHTCIRCULATIE
FORMEL CERAMISCHE SPORTREMBLOKKEN
Op deze BMW kunnen aan de voorzijde, 2 maten remschijven gemonteerd zijn, nl 330 of 348 MM
Wij geven beiden op
Voorschijf 330MM 17661RL netto per stuk € 72.50
Voorschijf 348MM 17803RL netto per stuk € 79.00
Ceramisch sportremblokset FOR 42006CER netto setprijs € 149.00
Prijzen ex btw
Overigens vind ik dit wel erg lage prijzen voor Brembo schijven? volgens mij is BMW OEM al duurder
Merk je duidelijk verbetering in remkracht?