remschijven en blokken upgrade

Bespreek hier onderdelen, zoals veren, schokbrekers en remmen
Plaats reactie
NOS
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 4382
Lid geworden op: 06 jul 2014, 16:58
Type Auto: lexus hybrid

Dus a resumé. ..


Nobody said it was easy....
Gebruikersavatar
Z4tje
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 1763
Lid geworden op: 05 mar 2015, 07:36

Rvs voor remmen is waardeloos 001
mijn huidige auto's: bmw M3 e92 en bmw 340i F30 318ti E36 en E46 330i tracktool

Mijn vorige auto's: 328i F30 Bmw X1 2.0d / bmw Z 4 E 85/bmw 118i/ bmw 735i/bmw 320d touring bmw 525i/ bmw 316i/ bmw 520i/ bmw 325i E30/ bmw 316 e30/ bmw316e30
Gebruikersavatar
performance
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 4575
Lid geworden op: 16 okt 2011, 21:09
Type Auto: F82 M4 CS

Ja geen idee ,heb net een cursus roestvast staal gehad. Gratis en voor niks :ja:
320-E21>635csi-E27>320d-E46>330d-E46>3.0Z4-E85>335i-E91> :Mpower: E92> :Mpower: F82> :Mpower: F82 CS
Gebruikersavatar
Arjan
Administrator
Administrator
Berichten: 24772
Lid geworden op: 12 sep 2010, 12:06
Type Auto: IX1 xdrive30

Je hebt er kijk op z4tje :ja:

Dus:

1. Schijven zijn van koolstofstaal;
2. Beschermlaag van zink om roesten voor montage te voorkomen;
3. RVS roest nauwelijks omdat een goed afdichtende carbide laag dat voorkomt, rvs kan wel roesten.
4. NOS zal wel commentaar leveren en aangeven dat hij er al heel veel heeft gewisseld :mrgreen:
itsmario
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 573
Lid geworden op: 06 nov 2014, 13:57

Waar maken jullie je druk om tegen de tijd dat ze de kans krijgen om te roesten moeten ze al vervangen worden met een BMW rijstijl :Mpower: :autotje spelen:
Gebruikersavatar
Arjan
Administrator
Administrator
Berichten: 24772
Lid geworden op: 12 sep 2010, 12:06
Type Auto: IX1 xdrive30

Remmen is voor mietjes :mrgreen:
Gebruikersavatar
Joop
Moderator
Moderator
Berichten: 15843
Lid geworden op: 02 jan 2009, 23:51
Type Auto: G21 330i Touring HE M-sport

Remmen is angst, gang houden is alles...

...als je remt, dan alleen op het laatste moment. :wink:

...gisteren ook nog even naar de remschijven van de MINi van m'n collega staan kijken. Zat ook wat roest op, na een licht buitje. "Je moet wat harder remmen man, dan roesten ze niet. Kijk maar naar die van mij, daar zot echt nooit een roestlaagje op", zei ik nog tegen 'm. Dat liet hij zich in ieder geval geen twee keer zeggen... :mrgreen:
Z4tje schreef: ...
Er is wel gewoon staal wat roestwerend is maar dat roest juist en vormt daardoor een dunne laag ( oxidelaag)op het staal waardoor het niet verder roest zoals bij aluminium.
...
Dat is Corten staal, maar dat lijkt me ook niet echt geschikt voor remschijven... :)
Afbeelding Afbeelding

"Well we have a straight six at the front, a manual gearbox in the middle, and drive goes to the back. That is page one, chapter one of the petrolsexual handbook." / "Page two is of course a LSD mounted between the rear axle" JC
Gebruikersavatar
Z4tje
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 1763
Lid geworden op: 05 mar 2015, 07:36

Klopt helemaal Joop, corten staal,daar maken ze altijd lelijke dingen mee. 001
Arjan@ vroeger in de metaal gewerkt, daar is een en ander van blijven hangen 001
mijn huidige auto's: bmw M3 e92 en bmw 340i F30 318ti E36 en E46 330i tracktool

Mijn vorige auto's: 328i F30 Bmw X1 2.0d / bmw Z 4 E 85/bmw 118i/ bmw 735i/bmw 320d touring bmw 525i/ bmw 316i/ bmw 520i/ bmw 325i E30/ bmw 316 e30/ bmw316e30
Gebruikersavatar
Dennis73
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 509
Lid geworden op: 17 jun 2015, 18:24
Type Auto: BMW 318D F31

Hard rijden kan elke debiel. Goed rijden is wat anders en toch moeilijk voor sommige mensen.
I don’t have anything to hide. But I don’t have anything I feel like showing you, either.
NOS
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 4382
Lid geworden op: 06 jul 2014, 16:58
Type Auto: lexus hybrid

Arjan schreef:Je hebt er kijk op z4tje :ja:

Dus:

1. Schijven zijn van koolstofstaal;
2. Beschermlaag van zink om roesten voor montage te voorkomen;
3. RVS roest nauwelijks omdat een goed afdichtende carbide laag dat voorkomt, rvs kan wel roesten.
4. NOS zal wel commentaar leveren en aangeven dat hij er al heel veel heeft gewisseld :mrgreen:

1. En toch bestaat er baggerkwaliteit. Denk dat Arjan een day off heeft dan.
2. Zink kom je amper nog tegen op schijven. Meestal zit er een vetlaagje op of spraycoat of helemaal niks. Soms zinkcoat idd.
3. Niet boeiend bij remmen.
4. Helaas wel. Werken aan een echt carbon systeem nog nooit gedaan. Heel benieuwd hoe dat nu remt.

Enne...ik weet meer van tuinieren dan van ferro en non ferros.
Nobody said it was easy....
Thys
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 16597
Lid geworden op: 15 jan 2011, 11:39
Type Auto: F30 330d
Locatie: Fryslân

Vertel eens wat over tuinieren dan... Of willen we dat niet weten?
"He who shall be last, shall be sideways and smiling" - JC
Gebruikersavatar
Folkert
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 1344
Lid geworden op: 26 aug 2011, 21:33
Type Auto: Alpina B5 Bi-turbo G31 Allrad

Carbon keramische remmen onder mijn kever remmen als een gek. Hoe heter ze worden deste beter ze remmen :ja:
Alleen als ze nat zijn na bv wasbox bezoekje remmen ze echt voor geen meter...
Alpina B5 Biturbo
Gebruikersavatar
Z4tje
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 1763
Lid geworden op: 05 mar 2015, 07:36

Helaas is een carbon upgrade nogal aan de prijs!
Anders was dit natuurlijk het betere alternatief.
mijn huidige auto's: bmw M3 e92 en bmw 340i F30 318ti E36 en E46 330i tracktool

Mijn vorige auto's: 328i F30 Bmw X1 2.0d / bmw Z 4 E 85/bmw 118i/ bmw 735i/bmw 320d touring bmw 525i/ bmw 316i/ bmw 520i/ bmw 325i E30/ bmw 316 e30/ bmw316e30
Gebruikersavatar
Folkert
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 1344
Lid geworden op: 26 aug 2011, 21:33
Type Auto: Alpina B5 Bi-turbo G31 Allrad

Klopt! Ik schrok ook toen ik de prijs oprvroeg van een losse schijf :shock:
Voor dat geld kun je met je gezin ook wel op vakantie naar Aruba :mrgreen:
Alpina B5 Biturbo
NOS
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 4382
Lid geworden op: 06 jul 2014, 16:58
Type Auto: lexus hybrid

Folkert schreef:Carbon keramische remmen onder mijn kever remmen als een gek. Hoe heter ze worden deste beter ze remmen :ja:
Alleen als ze nat zijn na bv wasbox bezoekje remmen ze echt voor geen meter...

Ja dat geloof ik
Maar bedoel eerder f1 remmen en motogp. Lithiumremklauwen van 6000 euro per stuk oid bij motogp.
Dat kan je niet op straat legaliseren omdat ze zo heet gestookt moeten worden om goed te werken.
anders rijdt je zo het kanaal in :mrgreen:

Ik had gister Dennis 73 nog aan de telefoon en vertelde al dat ik dual carbon blokken op stalen remschijven had en dat remde idd perfect bij warm..maar zodra je een regenrace had moesten ze snel eruit o.dat de perforatie gaatjes in de schijven ze tot snot vermaalde :mrgreen:
De boringen waren zowat opgevuld ...
Nobody said it was easy....
Plaats reactie

Terug naar “E9x: Vering/Remmen/Onderstel”