remschijven en blokken upgrade

Bespreek hier onderdelen, zoals veren, schokbrekers en remmen
Plaats reactie
NOS
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 4382
Lid geworden op: 06 jul 2014, 16:58
Type Auto: lexus hybrid

Thys schreef:Vertel eens wat over tuinieren dan... Of willen we dat niet weten?

Nou..ben gister en da gervoor bezxig geweest een tunnelsysteem (tegen de kou) met waterbesproeing te maken voor mn moestuin. 8)
en ja..vind dit leuk 008


Nobody said it was easy....
Thys
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 16597
Lid geworden op: 15 jan 2011, 11:39
Type Auto: F30 330d
Locatie: Fryslân

Leuk even. :lol:
"He who shall be last, shall be sideways and smiling" - JC
Gebruikersavatar
VossieBMW
Getting the hang of it
Getting the hang of it
Berichten: 519
Lid geworden op: 30 mar 2016, 22:05
Type Auto: BMW M3 F80 2016

Dennis73 schreef:Hard rijden kan elke debiel. Goed rijden is wat anders en toch moeilijk voor sommige mensen.

Oftewel....power is nothing without control :Mpower:
BMW M3 F80 07- 2016 facelift
I Own The City Where Dreams Come True.
Gebruikersavatar
Sanders
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 1015
Lid geworden op: 27 jul 2016, 22:19
Type Auto: E90 318i 2009
Locatie: Maastricht

Ik haak in op dit topic,als dat mag.

Ik ben op zoek naar nieuwe remmerij voor mijn E90, ik doe eerst de achterkant en over een paar duizen km is de voorkant ook aan de beurt.

Ik dacht eerst aan EBC schijven en blokken, maar na veel negatieve reacties gelezen te hebben valt dat een beetje af.
Nu denk ik aan Brakemax Sport geperforeerde schijven, met ATE keramische blokken.
Mensen met ervaring hierover? Ik rij puur normaal straat gebruik.
De keuze voor de schijven zijn puur cosmetisch. Tweede keuze zou Brembo sport zijn, tevens met de ATE blokken.
First Timer, Noobie, Life Long BMW Fan :Mpower:

325i Monaco Blue Showroom (gestolen)

318i LCI Titansilber Showroom
Thys
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 16597
Lid geworden op: 15 jan 2011, 11:39
Type Auto: F30 330d
Locatie: Fryslân

ATE Ceramic zijn op zich prima blokken. Mijn ervaring is echter dat je net zo goed normale ATE blokken kunt nemen. Bij mij worden de velgen alsnog erg smerig (ik heb de ATE Ceramic). Ik heb zo'n 5000 km geleden m'n voorblokken vervangen, ze zijn nu bijna weer kaal. Maar dit laatste zegt meer over mij en m'n rijden dan over de blokken. 008
"He who shall be last, shall be sideways and smiling" - JC
itsmario
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 573
Lid geworden op: 06 nov 2014, 13:57

op cosmetische keuzes reageer ik niet :oops:
Gebruikersavatar
Sanders
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 1015
Lid geworden op: 27 jul 2016, 22:19
Type Auto: E90 318i 2009
Locatie: Maastricht

itsmario schreef:op cosmetische keuzes reageer ik niet :oops:
Je hebt toch gereageerd 008

Dus keramisch maakt geen donder uit?
Dacht ik net de goede keuze gemaakt te hebben.
Brembo Sport blokken zijn wat voordeliger, kan dan net zo goed daarvoor gaan, niet?
De diversiteit aan ervaringen is echt killing
First Timer, Noobie, Life Long BMW Fan :Mpower:

325i Monaco Blue Showroom (gestolen)

318i LCI Titansilber Showroom
Thys
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 16597
Lid geworden op: 15 jan 2011, 11:39
Type Auto: F30 330d
Locatie: Fryslân

Als je gewoon op straat rijdt en je rijdt rustig, moet je gewoon straatblokken nemen. Mijn ervaring is dat er vrijwel geen verschil zit tussen verschillende 'standaard' blokken. Ga je naar serieuzere blokken kijken (voor circuit ed) dan wordt het wel anders.
"He who shall be last, shall be sideways and smiling" - JC
Gebruikersavatar
Z4tje
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 1763
Lid geworden op: 05 mar 2015, 07:36

Sanders schreef:Ik haak in op dit topic,als dat mag.

Ik ben op zoek naar nieuwe remmerij voor mijn E90, ik doe eerst de achterkant en over een paar duizen km is de voorkant ook aan de beurt.

Ik dacht eerst aan EBC schijven en blokken, maar na veel negatieve reacties gelezen te hebben valt dat een beetje af.
Nu denk ik aan Brakemax Sport geperforeerde schijven, met ATE keramische blokken.
Mensen met ervaring hierover? Ik rij puur normaal straat gebruik.
De keuze voor de schijven zijn puur cosmetisch. Tweede keuze zou Brembo sport zijn, tevens met de ATE blokken.
De brakemax schijven geperforeerd zijn prima, zitten onder onze 330i, voor straatgebruik gewoon de standaard blokken nemen, als je regelmatig van 250 terugremt naar 100 dan komen de sportblokken pas in beeld.
mijn huidige auto's: bmw M3 e92 en bmw 340i F30 318ti E36 en E46 330i tracktool

Mijn vorige auto's: 328i F30 Bmw X1 2.0d / bmw Z 4 E 85/bmw 118i/ bmw 735i/bmw 320d touring bmw 525i/ bmw 316i/ bmw 520i/ bmw 325i E30/ bmw 316 e30/ bmw316e30
itsmario
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 573
Lid geworden op: 06 nov 2014, 13:57

eens met Thys

heb zelf Brembo sportline schijven + blokken op een E92 335i (daily en af en toe een rondje toeristenfahrt nordschleife)
blokken geven de eerste week stof af, daarna niet meer, heb op mijn track e36 exact hetzelfde met Tarox 116 en Carbon Lloraine RC5+ blokken gehad

verschil met deze blokken schijven tov OEM is dat de schijven niet krom trekken en de blokken niet faden als je wat rondjes circuit voor de fun doet. geperforeerd koelt natuurlijk ook wat meer, vandaar dat die schijven niet meer krom trekken
Echte track blokken piepen hard tijdens elke remactie en gaan extreem korter mee, De bite is ook beter naar mate de blokken meer richting circuit georienteerd gaan

de remkracht zelf is overigens ook beter tov oem, verwacht geen big brake kit wonderen, maar vooral op (zeer) hoge snelheid merk je degelijk het verschil, zal meer door de blokken komen dan de schijven vermoed ik (zelfde diameter als oem).

met de Brembo Sportline set heb ik onlangs na 1 jaar de achterblokken vervangen na 50.000km, voorblokken gaan nog zeker 10.000km mee. achter is eerder versleten omdat Tractie Controle toch vaak ingrijpt en ik deze blijkbaar toch nog niet vaak genoeg uit zet. rij nu dus altijd met TC uit.
De schijven zijn nog in zeer goede staat .. gaan dus ook makkelijk een ton mee
Gebruikersavatar
Z4tje
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 1763
Lid geworden op: 05 mar 2015, 07:36

Wesley@ jij hebt nou niet een standaard rijstijl, ik zou deze omschrijven als licht sportief 001
Betere blokken zijn natuurlijk prima maar voor de "gewone" chauffeur zal het niet veel uitmaken.
mijn huidige auto's: bmw M3 e92 en bmw 340i F30 318ti E36 en E46 330i tracktool

Mijn vorige auto's: 328i F30 Bmw X1 2.0d / bmw Z 4 E 85/bmw 118i/ bmw 735i/bmw 320d touring bmw 525i/ bmw 316i/ bmw 520i/ bmw 325i E30/ bmw 316 e30/ bmw316e30
itsmario
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 573
Lid geworden op: 06 nov 2014, 13:57

ow wacht de openbare weg is geen track he? zo mooi hit the apex in die mooie snelweg op- en afdraaiers, trail brake, heel toe downshift
Thys
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 16597
Lid geworden op: 15 jan 2011, 11:39
Type Auto: F30 330d
Locatie: Fryslân

Wat een termen hier allemaal. :Dubbel:
"He who shall be last, shall be sideways and smiling" - JC
itsmario
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 573
Lid geworden op: 06 nov 2014, 13:57

de remschijven en blokken worden er heet van
Gebruikersavatar
Sanders
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 1015
Lid geworden op: 27 jul 2016, 22:19
Type Auto: E90 318i 2009
Locatie: Maastricht

Nou, dat zijn tenminste goede adviezen.
Nu weet ik tenminste welke bomen in het grote remmerij bos te kiezen.
Fijn dat hier veel mensen met ervaring zitten die willen delen :ja:
First Timer, Noobie, Life Long BMW Fan :Mpower:

325i Monaco Blue Showroom (gestolen)

318i LCI Titansilber Showroom
Plaats reactie

Terug naar “E9x: Vering/Remmen/Onderstel”