Bonkend geluid bij drempels

Bespreek hier onderdelen, zoals veren, schokbrekers en remmen
Plaats reactie
TMoltisanti1
Just getting started
Just getting started
Berichten: 15
Lid geworden op: 14 mar 2015, 21:45

Hey forumleden,

Ik heb een 320i e92 met 107k op de teller. Hij heeft net een beurt gehad.

Echter, vandaag merkte ik op dat als ik een hobbel neem met een redelijke vaart, dan hoor je een redelijk harde bonk. Het geluid lijkt bij de voorkant vandaan te komen. Bij een lichte hobbel of een klinkerweg is er niks aan de hand. Het komt echt alleen voor bij zware hobbels.

Ik vroeg mij af of iemand toevallig eens hetzelfde is overkomen of dat iemand een idee heeft wat het kan zijn.

Alvast bedankt voor jullie help!

Tim


Maurice318Ci
Just getting started
Just getting started
Berichten: 11
Lid geworden op: 23 jan 2016, 21:17
Type Auto: BMW 318 Ci Cabrio 06-2003 Titansilber

Hoi, ik geef het volgende een goede kans: na het vrij snel nemen van zo'n hobbel volgt, na het inveren van de wielen, de reactie op de grotere veerdruk, in de vorm van uitveren tot op het eind van de slag van de demper. De 'zuiger' slaat dan tegen de onderkant van de cilinder. Is niet echt een fijn geluid. Heb ik kortgeleden ook meegemaakt bij te snel door een kuil vol met regenwater te crossen, geheel tegen mijn gewoonte in. Je weet tenslotte niet hoe het eruit ziet onder de waterspiegel 006 ! Grt
Maurice
robertdenooy77
Just getting started
Just getting started
Berichten: 2
Lid geworden op: 08 jan 2018, 21:39

En wat was het probleem ik heb er ook last van dus ben benieuwd wat het was bij jouw

Verstuurd vanaf mijn SM-G930F met Tapatalk
robertdenooy77
Just getting started
Just getting started
Berichten: 2
Lid geworden op: 08 jan 2018, 21:39

Maurice318Ci schreef:Hoi, ik geef het volgende een goede kans: na het vrij snel nemen van zo'n hobbel volgt, na het inveren van de wielen, de reactie op de grotere veerdruk, in de vorm van uitveren tot op het eind van de slag van de demper. De 'zuiger' slaat dan tegen de onderkant van de cilinder. Is niet echt een fijn geluid. Heb ik kortgeleden ook meegemaakt bij te snel door een kuil vol met regenwater te crossen, geheel tegen mijn gewoonte in. Je weet tenslotte niet hoe het eruit ziet onder de waterspiegel 006 ! Grt
Maurice
??

Verstuurd vanaf mijn SM-G930F met Tapatalk
Gebruikersavatar
Dutch79
Moderator
Moderator
Berichten: 13803
Lid geworden op: 17 jan 2011, 23:37
Type Auto: E90 BMW 330i
Locatie: Capelle aan den IJssel

Denk dat je bumpstops aardig verteerd zijn. Ook kan een metalen schotel door zijn geroest en dan schiet de as van je demper zelfs los en door in je kofferbak. Heb dit ook gehad. Maar vanaf dat moment klappert ie wel bij elke kuil. Zit dan sowieso aan de achterzijde.
Ff goed naar laten kijken. Achterzijde is makkelijk/goedkoop te fixen als t zoiets is.
Zie de E9X Showroom voor m'n E90 330i :Mpower:-Sport.
Plaats reactie

Terug naar “E9x: Vering/Remmen/Onderstel”