e92 320i m onderstel + eibach pro geen nut?

Bespreek hier onderdelen, zoals veren, schokbrekers en remmen
Plaats reactie
M3030
Just getting started
Just getting started
Berichten: 11
Lid geworden op: 18 dec 2016, 13:23

Beste forumleden!

Ik wil graag mijn e92 320i wat lager (vooral voorkant) hebben met de eibach pro kit die hier op het forum wel geliefd is.
Ik lees op veel engelstalige forums dat de eibach pro kit eigenlijk precies al de M veren zijn.
Dus helemaal geen verschil qua looks/verlaging. Klopt dat? Want dan gaat mijn bestelling niet door haha.
Alvast bedankt!


Gebruikersavatar
ejt
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 11494
Lid geworden op: 31 okt 2009, 18:59
Type Auto: BMW

De auto wordt, vanaf basis config, verlaagd aan de voorkant met 35mm en achter 25mm. Dus als je een M-sport hebt (15mm verlaging) ga je voor 20mm omlaag en achter 10mm.
heden G21 330iA

2005 E91 320dA
2009 E91 320d
2013 F31 320dA
2014 F31 335dA
2019 G21 330iA
Gebruikersavatar
Dutch79
Moderator
Moderator
Berichten: 13918
Lid geworden op: 17 jan 2011, 23:37
Type Auto: E90 330i en E91 335i
Locatie: Capelle aan den IJssel

Alleen de voorzijde omlaag, daar zijn Supersports veerschotels (zie elders hier) voor bedoeld. Dat is echter n subtiel verschil van ca 1 cm. In combinatie met Eibach pro kit kan dat wel voor n veel betere looks zorgen incl weggedrag en staat ie dan vaak weer recht op zn poten.
Zie de E9X Showroom voor m'n E90 330i :Mpower:-Sport.
Zie de E9X Showroom voor m'n E91 335i
Gebruikersavatar
Scott
Being a part of it
Being a part of it
Berichten: 175
Lid geworden op: 09 aug 2016, 12:06
Type Auto: BMW M550D F10 & BMW 335i F30 M Performance
Locatie: Nederland

Ik heb mijn 335i M-Sport voorzien van Eibach Pro veren. Inderdaad staat de neus niet zo hoog als bij de M-sport en achter staat het ook iets lager. Ziet er wel beter uit zo. Maar het verschil is minimaal. Qua rijgedrag merkte ik in eerste instantie pas verschil op hogere snelheden. Veel minder zweverig en het voelt ook in snelle bochten wat stabieler. Vanwege het progressieve karakter van de Eibach veren zal je op lagere snelheid niet veel verschil merken. Het is nog steeds comfortabel.

Ik had er meer van verwacht maar nu ben ik er aan gewend en vind ik het een prima balans tussen comfort en sportiviteit. Beter dan M-Sport. Op de 5-serie heb ik ook Eibach-Pro gemonteerd en daar is het juist wel een groot verschil. Centimeters lager en ligt als een blok op de weg.

Als je het veel strakker wil dan de M-sport op een 3-serie (F30) dan zal je voor de Eibach Sportline moeten gaan denk ik.
BMW 330e iPerformance M-Performance 314 pk / 505 Nm
Gebruikersavatar
Martin325i
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 1051
Lid geworden op: 03 nov 2014, 19:27
Type Auto: E39 525iA, E46 320Ci & E46 325Ci Tracktool

Hoogteverschil tussen m-sport en eibach pro is minimaal, je zou Eibach sportline kunnen overwegen als je wat meer verlaging wilt. Anders een schroefset, kun je de hoogte voor en achter helemaal naar wens (laten) instellen.
Gebruikersavatar
ejt
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 11494
Lid geworden op: 31 okt 2009, 18:59
Type Auto: BMW

Hoogte verschil is op mijn F31 helemaal super. Ziet er optisch helemaal :ja: uit.
Ben er blij mee.
heden G21 330iA

2005 E91 320dA
2009 E91 320d
2013 F31 320dA
2014 F31 335dA
2019 G21 330iA
M3030
Just getting started
Just getting started
Berichten: 11
Lid geworden op: 18 dec 2016, 13:23

ScottyBoy schreef:Ik heb mijn 335i M-Sport voorzien van Eibach Pro veren. Inderdaad staat de neus niet zo hoog als bij de M-sport en achter staat het ook iets lager. Ziet er wel beter uit zo. Maar het verschil is minimaal. Qua rijgedrag merkte ik in eerste instantie pas verschil op hogere snelheden. Veel minder zweverig en het voelt ook in snelle bochten wat stabieler. Vanwege het progressieve karakter van de Eibach veren zal je op lagere snelheid niet veel verschil merken. Het is nog steeds comfortabel.

Ik had er meer van verwacht maar nu ben ik er aan gewend en vind ik het een prima balans tussen comfort en sportiviteit. Beter dan M-Sport. Op de 5-serie heb ik ook Eibach-Pro gemonteerd en daar is het juist wel een groot verschil. Centimeters lager en ligt als een blok op de weg.

Als je het veel strakker wil dan de M-sport op een 3-serie (F30) dan zal je voor de Eibach Sportline moeten gaan denk ik.
Dankje voor jouW informatie :)
Jou 335i blok is een stuk zwaarder dan mijn 320i blok, ik ben bang dat met de eibach pro veren mijn voorkant nog steeds net zo hoog zal staan. (past nu echt een vuist tussen zowat :yuck: ) Wat denk jij?

Ik heb baan velgen ook een mailtje gestuurd of ze een goed idee voor me hebben ivm met veren en evt spacers.

Thanks voor alle tips hier allemaal. Na pas 2 dagen op dit forum begin ik al veel te leren haha. (amateur nog hier)
M3030
Just getting started
Just getting started
Berichten: 11
Lid geworden op: 18 dec 2016, 13:23

Toevallig iemand op dit forum met een licht blok e92 en M-sport + Eibach veren? :Klappen: :Klappen: Benieuwd naar wat voor/after fotos :In love:
M3030
Just getting started
Just getting started
Berichten: 11
Lid geworden op: 18 dec 2016, 13:23

Dutch79 schreef:Alleen de voorzijde omlaag, daar zijn Supersports veerschotels (zie elders hier) voor bedoeld. Dat is echter n subtiel verschil van ca 1 cm. In combinatie met Eibach pro kit kan dat wel voor n veel betere looks zorgen incl weggedrag en staat ie dan vaak weer recht op zn poten.
Dankje! ik ga zeker even naar die veerschotels kijken :cool:
M3030
Just getting started
Just getting started
Berichten: 11
Lid geworden op: 18 dec 2016, 13:23


Citaat verwijderd, het is niet nodig een direct voorgaand bericht te citeren
-Moderator Team
Zijn die veerschotels te combineren met de eibach pro veren? of het is of of.
Gebruikersavatar
Dutch79
Moderator
Moderator
Berichten: 13918
Lid geworden op: 17 jan 2011, 23:37
Type Auto: E90 330i en E91 335i
Locatie: Capelle aan den IJssel

Ja zelf ook gedaan.
Daarmee in totaal tov standaard onderstel nu vooraan -40mm en achter -25mm.
Schotels hebben geen invloed op t comfort, dus rijd als de pro-kit.
En auto staat mooi recht.

Afbeelding

Mag t nog wat lager en stugger dan zou je Sportline kunnen nemen, maar als je de hoogte exact wilt kunnen bepalen en comfort goed moet blijven dan kom je al snel bij n duurdere schroefset van bv KW.
Zie de E9X Showroom voor m'n E90 330i :Mpower:-Sport.
Zie de E9X Showroom voor m'n E91 335i
E90CarbonEdition
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 676
Lid geworden op: 28 sep 2015, 19:44

Mooie auto, pinkers staan echt super. Heb ze inmiddels zelf ook, moet ze alleen nog monteren.
Plaats reactie

Terug naar “E9x: Vering/Remmen/Onderstel”