Kosten schokbreker (de)montage

Bespreek hier onderdelen, zoals veren, schokbrekers en remmen
Plaats reactie
Gebruikersavatar
VossieBMW
Getting the hang of it
Getting the hang of it
Berichten: 519
Lid geworden op: 30 mar 2016, 22:05
Type Auto: BMW M3 F80 2016

Mylife schreef:Hetzelfde kun je zeggen over een dealer of willekeurige andere garage. Beetje een dooddoener.
+1 ook bij vakgarages en Bosch car service en andere zgn alleskunners wordt een hoop afgerommeld.
Het is bijna onmogelijk om van elk merk en typen de manko's te weten, de dealer of zéér kundige merk gerichte specialist is voor mij de tent de rest geen optie punt. :koffie:


BMW M3 F80 07- 2016 facelift
I Own The City Where Dreams Come True.
Gebruikersavatar
Mylife
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 279
Lid geworden op: 16 okt 2014, 10:01
Type Auto: 528i M-Sport

'de tent'? Wat is dat?
Afbeelding 528i N20 245PK M-Sport (F11 LCI)
Voorheen: 320d M47 163PK automaat High Exec (E91 pre-LCI)
Gebruikersavatar
VossieBMW
Getting the hang of it
Getting the hang of it
Berichten: 519
Lid geworden op: 30 mar 2016, 22:05
Type Auto: BMW M3 F80 2016

De tenten waar ik heen ga.....universele garages, zullen wel een paar zijn met enige versrand van zaken, zijn voor mij persoonlijk niet de garages.
BMW M3 F80 07- 2016 facelift
I Own The City Where Dreams Come True.
Gebruikersavatar
Peter320d
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 350
Lid geworden op: 26 apr 2012, 22:27
Type Auto: F30 320D
Locatie: Oude Tonge

Bij een aantal bandenzaken in de buurt geinformeerd, maar geen testbank.
Volgens Profile zijn de schokbrekers van heden zo goed, dat een testbank overbodig is geworden.
Maar waarom zijn mijn schokbrekers na 132000km dan wel versleten?
Vandaag nl. naar Madeno autoracing geweest en na een proefrit en een duidelijke uitleg over de werking van schokbrekers, gaf hij aan dat de achterste zeker versleten zijn en de voorste ook al op de grens zitten.
Binnenkort dus 4 nieuwe Bildstein er op en ik zou de auto niet meer terug kennen was de boodschap.
Dat mag ik zeker hopen, want dit kost me een rib uit mijn lijf :wtf:
Greetz,

Peter

Voorstellen viewtopic.php?f=1&t=6917
Gebruikersavatar
Omnipresence325i
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 289
Lid geworden op: 23 nov 2016, 09:08
Type Auto: 325i e90 2005
Locatie: Rotterdam

Overweeg in dat geval meteen een b12 pro-kit of een schroefset ipv alleen de standaard shocks te vervangen :ja:
Gebruikersavatar
Dutch79
Moderator
Moderator
Berichten: 13918
Lid geworden op: 17 jan 2011, 23:37
Type Auto: E90 330i en E91 335i
Locatie: Capelle aan den IJssel

Bilstein is al n (sportieve) upgrade. Prima keus.
Maar standaard Sachs is ook kwalitatief goed (comfortabeler), dus vreemd dat ze al zo snel slecht zijn..??
Zie de E9X Showroom voor m'n E90 330i :Mpower:-Sport.
Zie de E9X Showroom voor m'n E91 335i
Gebruikersavatar
Peter320d
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 350
Lid geworden op: 26 apr 2012, 22:27
Type Auto: F30 320D
Locatie: Oude Tonge

De Bildstein zou beter zijn als de standaard Sachs, dus daarom voor gekozen.
Zij zijn de profs op dat gebied en doen buiten de racerij ook heel veel BMW, dus vertrouw ik daar op.
Het worden overigens Bildstein B8 en ze passen de veer karakteristiek aan indien nodig.
Greetz,

Peter

Voorstellen viewtopic.php?f=1&t=6917
Gebruikersavatar
Omnipresence325i
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 289
Lid geworden op: 23 nov 2016, 09:08
Type Auto: 325i e90 2005
Locatie: Rotterdam

Nice B8, dat zijn de schokbrekers in een B12 pakket :wink: met andere veren bedoelen ze hoogstwaarschijnlijk Eibach pro kitveren.

Do the math: Bilstein B8 + Eibach Pro kit veren = B12 Pro kit :ja: :duh:
Gebruikersavatar
Dutch79
Moderator
Moderator
Berichten: 13918
Lid geworden op: 17 jan 2011, 23:37
Type Auto: E90 330i en E91 335i
Locatie: Capelle aan den IJssel

Mooie is inderdaad dat je met de Pro-kit veren op die manier kunt upgraden door later nog de Bilsteins te nemen. Of andersom :mrgreen:
Zie de E9X Showroom voor m'n E90 330i :Mpower:-Sport.
Zie de E9X Showroom voor m'n E91 335i
Plaats reactie

Terug naar “E9x: Vering/Remmen/Onderstel”