OPGELOST: Service-interval gereset, geeft nu geen km stand? Alleen "-----"

Bespreek hier onderdelen, zoals veren, schokbrekers en remmen
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Guido80
Just getting started
Just getting started
Berichten: 78
Lid geworden op: 13 jan 2016, 09:57
Type Auto: F31 318iA LCI Msport
Locatie: Am Olympiapark 2

Via de bekende methode heb ik bewust de voorste remblokken gereset in de bc.

Per ongeluk heb ik nu ook de achterste remblokken-interval gereset, terwijl deze nog op een paar duizend km stond :duh:

Nu komt er helaas geen km-getal terug bij een nieuwe reset. Wat ik ook probeer, de streepjes blijven staan (zowel voor als achter).

Ik las ergens dat indien alleen "-----" verschijnt je meestal de slijtagesensor zal moeten vervangen. Dit vind ik op zich geen ramp, maar is er misschien ook een andere manier om de intervalkilometers terug op mijn scherm te krijgen? Ik weet namelijk 100% zeker dat de achterblokken en -sensor zelf nog in prima staat zijn. Misschien de sensor even loshalen en weer aansluiten?

Hoor graag jullie ideeën, thx
Laatst gewijzigd door Guido80 op 08 mar 2017, 11:58, 1 keer totaal gewijzigd.


E91 LCI 318d 2009 6MT 143pk -> Gone
F31 LCI 318iA 2019 M-sport
Gebruikersavatar
mdlange
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 239
Lid geworden op: 27 feb 2016, 21:21

Ik heb ditzelfde meegemaakt en het zo gedaan:
Nieuwe slijtage indicator gekocht en aangesloten, maar niet in het remblokje geklikt maar er met een tie wrap naast gehangen.
Daarna weer even resetten.
Zelf even in de gaten gehouden wanneer ze vervangen moesten worden. (2 weken geleden) en toen in het nieuwe blokje geklikt. Zo kost het je geen extra slijtage indicator.
Bij mij was deze verkeerd gemonteerd toen ik de wagen kocht, daardoor te snel de melding en kreeg de nieuwe ook niet mooi in het blokje.
Thys
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 16597
Lid geworden op: 15 jan 2011, 11:39
Type Auto: F30 330d
Locatie: Fryslân

Indd nieuwe sensor en dan resetten..

Misschien lukt het ook als je de sensor loshaalt en er weer inklikt.
"He who shall be last, shall be sideways and smiling" - JC
Gebruikersavatar
Guido80
Just getting started
Just getting started
Berichten: 78
Lid geworden op: 13 jan 2016, 09:57
Type Auto: F31 318iA LCI Msport
Locatie: Am Olympiapark 2

Wow dat is snel, bedankt voor de tips!

Ik ga ermee aan de slag, wordt vervolgd.
E91 LCI 318d 2009 6MT 143pk -> Gone
F31 LCI 318iA 2019 M-sport
Gebruikersavatar
Float
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 1056
Lid geworden op: 07 sep 2014, 22:12
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

is het gelukt?
Freelance Java Software Engineer
Gebruikersavatar
Guido80
Just getting started
Just getting started
Berichten: 78
Lid geworden op: 13 jan 2016, 09:57
Type Auto: F31 318iA LCI Msport
Locatie: Am Olympiapark 2

Gelukt! Ik las ergens dat er sinds de E90 een sensor met variabele weerstand wordt gebruikt, waardoor je bij een "rode" melding altijd ook een nieuwe sensor zult moeten monteren.

Gisteren ATE remblokken en nieuwe sensor gemonteerd (alleen voorzijde) > instappen > deur dicht > op contact > reset remblokken voorzijde > klaar!

Interval staat weer in de plus en de melding is verdwenen, na een keer de motor gestart te hebben. Ook de melding aan de achterzijde is verdwenen! Blijkbaar had de voorste sensor veel invloed op het geheel. Ik heb de achterblokjes en sensor klaarliggen en hou de slijtage visueel goed in de gaten.

Voor mij als hobbyist een kleine overwinning :Hosanna: , nu een paar dagen rustig inremmen...

Bij het terugduwen van de tweede zuiger is er een klein beetje remvloeistof via de dop uit het reservoir geduwd, had ik dit kunnen voorkomen? Niveau en pedaalgevoel zijn prima.
E91 LCI 318d 2009 6MT 143pk -> Gone
F31 LCI 318iA 2019 M-sport
Plaats reactie

Terug naar “E9x: Vering/Remmen/Onderstel”