Hey Dimitri,
Bij mij zaten origineel exact dezelfde ringen ertussen als die van de extra bestelling (standaard onderstel, LCI).
Een extra (tweede) ring ertussen was een eerste idee van mij en de monteur, aangezien er nog genoeg schroefdraad over is bovenop de demper. Deze methode heb ik zelf niet eerder gezien (misschien hebben we nu wel een gat in de markt ontdekt, haha).
De ring is OEM nr 31306763966 en 55mm groot.
Extra verlaging voorkant met veerpootlager (toplager) van Z4 of X-drive?
- Guido80
- Just getting started
- Berichten: 78
- Lid geworden op: 13 jan 2016, 09:57
- Type Auto: F31 318iA LCI Msport
- Locatie: Am Olympiapark 2
(Zie link hieronder)
Ik heb nu dus ongewijzigd kapje nr 7 en ring nr 8 ertussen zitten, en twijfelde over een extra nr 8 t.b.v. meer afstand tot het toplager (nr 1).
https://www.realoem.com/bmw/nl/showpart ... Id=31_0716
Ik heb nu dus ongewijzigd kapje nr 7 en ring nr 8 ertussen zitten, en twijfelde over een extra nr 8 t.b.v. meer afstand tot het toplager (nr 1).
https://www.realoem.com/bmw/nl/showpart ... Id=31_0716
E91 LCI 318d 2009 6MT 143pk -> Gone
F31 LCI 318iA 2019 M-sport
F31 LCI 318iA 2019 M-sport
- Dutch79
- Moderator
- Berichten: 13803
- Lid geworden op: 17 jan 2011, 23:37
- Type Auto: E90 BMW 330i
- Locatie: Capelle aan den IJssel
Je kunt ze gewoon overzetten. Wat is t probleem eigenlijk?
Zie de E9X Showroom voor m'n E90 330i -Sport.
- Guido80
- Just getting started
- Berichten: 78
- Lid geworden op: 13 jan 2016, 09:57
- Type Auto: F31 318iA LCI Msport
- Locatie: Am Olympiapark 2
Klopt, er is in mijn geval ook geen probleem, wel is er onduidelijkheid over welke onderdelen er bij Dimitri zijn gemonteerd en of dit van invloed is/was op zijn klachten.
Mijn post hierboven was dus vooral voor Dimitri bedoeld, sorry Dutch
Mijn post hierboven was dus vooral voor Dimitri bedoeld, sorry Dutch
E91 LCI 318d 2009 6MT 143pk -> Gone
F31 LCI 318iA 2019 M-sport
F31 LCI 318iA 2019 M-sport
- Dutch79
- Moderator
- Berichten: 13803
- Lid geworden op: 17 jan 2011, 23:37
- Type Auto: E90 BMW 330i
- Locatie: Capelle aan den IJssel
OK, dat kwam vooral door slechte toplagers had ik gelezen inderdaad.
Zie de E9X Showroom voor m'n E90 330i -Sport.
-
- Just getting started
- Berichten: 73
- Lid geworden op: 29 nov 2015, 18:37
- Type Auto: Bmw 335i E91 05/2008
- Locatie: Utrecht
Zojuist is ook het linker toplager vervangen en je raad het al, weg getik en geklapper!
Alles zit zoals het hoort dus met de originele ringen tussen de supersport veerschotels en M toplagers.
Het is inderdaad dus echt mogelijk en zorgt niet voor problemen.
@Guido, Het door mij gebruikte toplager heeft onderdeelnummer BMW 31 30 6 767 451 - 31 30 6 77 098
Deze zijn dus i.c.m. de Supersport schotels goed te gebruiken als het maar geen Mr Auto sh@t betreft...
Geloof dat er bij mij nu Monroe is gebruikt...
Alles zit zoals het hoort dus met de originele ringen tussen de supersport veerschotels en M toplagers.
Het is inderdaad dus echt mogelijk en zorgt niet voor problemen.
@Guido, Het door mij gebruikte toplager heeft onderdeelnummer BMW 31 30 6 767 451 - 31 30 6 77 098
Deze zijn dus i.c.m. de Supersport schotels goed te gebruiken als het maar geen Mr Auto sh@t betreft...
Geloof dat er bij mij nu Monroe is gebruikt...
335i touring High Excecutive 2008, JB4 stage1
- Dutch79
- Moderator
- Berichten: 13803
- Lid geworden op: 17 jan 2011, 23:37
- Type Auto: E90 BMW 330i
- Locatie: Capelle aan den IJssel
Is niet het duurste/beste merk maar welk merk wordt dan af fabriek gebruikt?
Zijn diverse fabrikanten die ze maken. Febi Bilstein, Meyle, Sachs, SKF..
Monroe is net zo duur als Sachs, maar wat dat zegt..?
Zijn diverse fabrikanten die ze maken. Febi Bilstein, Meyle, Sachs, SKF..
Monroe is net zo duur als Sachs, maar wat dat zegt..?
Zie de E9X Showroom voor m'n E90 330i -Sport.
-
- VIP Driver
- Berichten: 16597
- Lid geworden op: 15 jan 2011, 11:39
- Type Auto: F30 330d
- Locatie: Fryslân
Meende dat Monroe de fietspompen waren die de Kwikfit er standaard onder fietst.
Blijkbaar hebben ze nogal aan de weg getimmerd dan.
Blijkbaar hebben ze nogal aan de weg getimmerd dan.
"He who shall be last, shall be sideways and smiling" - JC
- Joop
- Moderator
- Berichten: 15843
- Lid geworden op: 02 jan 2009, 23:51
- Type Auto: G21 330i Touring HE M-sport
-
- VIP Driver
- Berichten: 546
- Lid geworden op: 24 okt 2016, 12:42
- Type Auto: 335i
Heb net wat zitten googelen naar welke toplagers goed zouden moeten zijn en welke niet, maar word er niet veel wijzer van.
Aardig wat tegenstrijdige berichten gelezen, dat wel.
Aangezien de oem draagarmen van Trw zijn, zouden de lagers dat dan ook niet zijn?
Aardig wat tegenstrijdige berichten gelezen, dat wel.
Aangezien de oem draagarmen van Trw zijn, zouden de lagers dat dan ook niet zijn?
Pure, Vrsf, Phoenix Racing, Tial, Jb4, Mhd, XHP, Bilstein, Strongflex
- Dutch79
- Moderator
- Berichten: 13803
- Lid geworden op: 17 jan 2011, 23:37
- Type Auto: E90 BMW 330i
- Locatie: Capelle aan den IJssel
Ik zou waarschijnlijk zelf gaan voor Sachs (ook OEM voor de dempers) of SKF (goed in lagers en t duurste merk voor toplagers wat ik heb gezien). (SKF-multiriemset ligt hier ook klaar voor dit weekend )
Oa via Autodoc (Duitsland) te krijgen.
Oa via Autodoc (Duitsland) te krijgen.
Laatst gewijzigd door Dutch79 op 01 sep 2017, 15:03, 1 keer totaal gewijzigd.
Zie de E9X Showroom voor m'n E90 330i -Sport.
-
- VIP Driver
- Berichten: 4382
- Lid geworden op: 06 jul 2014, 16:58
- Type Auto: lexus hybrid
Sja..watbis goed. En wat niet. Ik vind febi juist niks. Pasvorm is soms maar zo. Gates of skf beter.
Monroe is niks mis mee. Beetje zoals sachs.
Dus wat nou beter is....
Oem hoeft zeker niet beter te zijn. BMW legt een x eis neer bij een producent. En daar moet het voor gemaakt worden. Punt.
Monroe is niks mis mee. Beetje zoals sachs.
Dus wat nou beter is....
Oem hoeft zeker niet beter te zijn. BMW legt een x eis neer bij een producent. En daar moet het voor gemaakt worden. Punt.
Nobody said it was easy....