Goeie inderdaad. Pas vast draaien met de auto in normale stand.
Dus per kant opkrikken zonder wiel erop, totdat de auto op de veerpoot rust, dan vast draaien. Of handvast zetten, daarna wielen erop en laten zakken. Aandraaien op een brug.
Verlaagde veerschotels, maar niet verlaagd ?
- PIR3lly
- VIP Driver
- Berichten: 549
- Lid geworden op: 28 mar 2013, 16:06
- Type Auto: F82 M4 Competition
- Locatie: In de lucht...
- PIR3lly
- VIP Driver
- Berichten: 549
- Lid geworden op: 28 mar 2013, 16:06
- Type Auto: F82 M4 Competition
- Locatie: In de lucht...
Dan zit het goed en is ie lager geworden...
Maar zonder gein, als alles klopt en hij is niet lager, maar hoger geworden, dan zou ik het weer met de originele proberen en het daarbij laten (of nog 1 keer demonteren en checken).
Veren zitten boven en onder op de goede manier in de rubbbers en veerschotels "gedraaid"? En veren niet omgekeerd gemonteerd?
Maar zonder gein, als alles klopt en hij is niet lager, maar hoger geworden, dan zou ik het weer met de originele proberen en het daarbij laten (of nog 1 keer demonteren en checken).
Veren zitten boven en onder op de goede manier in de rubbbers en veerschotels "gedraaid"? En veren niet omgekeerd gemonteerd?
- Dutch79
- Moderator
- Berichten: 13804
- Lid geworden op: 17 jan 2011, 23:37
- Type Auto: E90 BMW 330i
- Locatie: Capelle aan den IJssel
Moet wel los zijn geweest om de veerpoot eruit te halen.
Zie de E9X Showroom voor m'n E90 330i -Sport.
- Guido80
- Just getting started
- Berichten: 78
- Lid geworden op: 13 jan 2016, 09:57
- Type Auto: F31 318iA LCI Msport
- Locatie: Am Olympiapark 2
Mee eens, de draagarm wordt dan ook niet eraf gehaald, maar de bouten moeten wel losgedraaid zijn.
Of jouw bouten/bussen zijn misschien nu 'verdraaid', als de veerpoot/draagarm met kracht naar beneden is geforceerd bij demontage, zonder de bouten te lossen.
Of jouw bouten/bussen zijn misschien nu 'verdraaid', als de veerpoot/draagarm met kracht naar beneden is geforceerd bij demontage, zonder de bouten te lossen.
E91 LCI 318d 2009 6MT 143pk -> Gone
F31 LCI 318iA 2019 M-sport
F31 LCI 318iA 2019 M-sport
- Dutch79
- Moderator
- Berichten: 13804
- Lid geworden op: 17 jan 2011, 23:37
- Type Auto: E90 BMW 330i
- Locatie: Capelle aan den IJssel
Los = losdraaien uiteraard ja.
Zie de E9X Showroom voor m'n E90 330i -Sport.
-
- Just getting started
- Berichten: 87
- Lid geworden op: 13 mar 2016, 20:26
- Type Auto: E91. 330
- Locatie: Zutphen
Weet ook zeker dat de draag armen niet onder spanning staan.
Want dan had ik nooit de schokbreker met de hand naar boven kunnen duwen, om het toplager aan te draaien.
Ben de draad beetje kwijt. denk dat deze oplossing met veerschotels niet gaat lukken.
Dus ga alles maar weer demonteren en origineel plaatsen.
Want dan had ik nooit de schokbreker met de hand naar boven kunnen duwen, om het toplager aan te draaien.
Ben de draad beetje kwijt. denk dat deze oplossing met veerschotels niet gaat lukken.
Dus ga alles maar weer demonteren en origineel plaatsen.
- Dutch79
- Moderator
- Berichten: 13804
- Lid geworden op: 17 jan 2011, 23:37
- Type Auto: E90 BMW 330i
- Locatie: Capelle aan den IJssel
Als de bouten van je draagarmen al los zaten of er zelfs geen (werkende) bussen meer in zitten dan is er sowieso iets mis met je ophanging..?!
Zie de E9X Showroom voor m'n E90 330i -Sport.
-
- Just getting started
- Berichten: 73
- Lid geworden op: 29 nov 2015, 18:37
- Type Auto: Bmw 335i E91 05/2008
- Locatie: Utrecht
Ik heb ook de supersportwagen i.c.m. een origineel M onderstel. Wel heb ik de toplagers vernieuwd maar dan die bij het M onderstel horen. Diegene die het hele spulletjes heeft geplaatst zei tegen mij dat deze toplagers minder hoog zijn dan diegene die op mijn originele veerpoten zaten.....
Wellicht is dit nog een tip?
PS: Foto hoe dit er uit ziet staat op de topic van de laatste BMW meeting in Veenendaal (zwarte e91).
Wellicht is dit nog een tip?
PS: Foto hoe dit er uit ziet staat op de topic van de laatste BMW meeting in Veenendaal (zwarte e91).
335i touring High Excecutive 2008, JB4 stage1
- Dutch79
- Moderator
- Berichten: 13804
- Lid geworden op: 17 jan 2011, 23:37
- Type Auto: E90 BMW 330i
- Locatie: Capelle aan den IJssel
Supersportwagen?
PS: Volgens mij zijn die toplagers even hoog. Alleen opmeten van de onderdelen kan daar zekerheid over geven. Dat het artikelnummer afwijkt zegt niks, want die veranderen toch regelmatig.
PS: Volgens mij zijn die toplagers even hoog. Alleen opmeten van de onderdelen kan daar zekerheid over geven. Dat het artikelnummer afwijkt zegt niks, want die veranderen toch regelmatig.
Laatst gewijzigd door Dutch79 op 12 mei 2017, 12:24, 1 keer totaal gewijzigd.
Zie de E9X Showroom voor m'n E90 330i -Sport.
- Lennard18
- Just getting started
- Berichten: 69
- Lid geworden op: 14 feb 2017, 16:44
- Type Auto: BMW E92 330D
Dim70 schreef:Ik heb ook de supersportwagen i.c.m. een origineel M onderstel. Wel heb ik de toplagers vernieuwd maar dan die bij het M onderstel horen. Diegene die het hele spulletjes heeft geplaatst zei tegen mij dat deze toplagers minder hoog zijn dan diegene die op mijn originele veerpoten zaten.....
Wellicht is dit nog een tip?
PS: Foto hoe dit er uit ziet staat op de topic van de laatste BMW meeting in Veenendaal (zwarte e91).
Zit er dan dus wel of geen verschil in hoogte met de originele?
- Dutch79
- Moderator
- Berichten: 13804
- Lid geworden op: 17 jan 2011, 23:37
- Type Auto: E90 BMW 330i
- Locatie: Capelle aan den IJssel
Hij zal wel bedoelen dat de toplagers die bij t M-onderstel zaten, wat minder hoog waren.
Hoeveel minder hoog? Paar mm misschien. En zijn er wel toplagers specifiek voor het M-onderstel. Vermoed van niet.
Het onderdeel kan gewijzigd zijn en inmiddels onder een nieuw artikelnummer worden verkocht.
Zonder vergelijkende foto met evt artikelnummers blijft het wat vaag.
Hoeveel minder hoog? Paar mm misschien. En zijn er wel toplagers specifiek voor het M-onderstel. Vermoed van niet.
Het onderdeel kan gewijzigd zijn en inmiddels onder een nieuw artikelnummer worden verkocht.
Zonder vergelijkende foto met evt artikelnummers blijft het wat vaag.
Zie de E9X Showroom voor m'n E90 330i -Sport.
-
- Just getting started
- Berichten: 73
- Lid geworden op: 29 nov 2015, 18:37
- Type Auto: Bmw 335i E91 05/2008
- Locatie: Utrecht
Supersportwagen!!! Wordt gek van die woordvoorspelling....
Ik bedoelde natuurlijk die supersport veerschotels.
Diegene die dus de oude veerpoten heeft verwijderd hield de nieuwe M veerpoot met nieuwe toplagers naast de oude poot en vertelde mij dat er verschil in hoogte van de toplager zat t.o.v. van de oude. De M variant zou dus lager zijn. Maar goed dat is dus van horen zeggen....
Ik bedoelde natuurlijk die supersport veerschotels.
Diegene die dus de oude veerpoten heeft verwijderd hield de nieuwe M veerpoot met nieuwe toplagers naast de oude poot en vertelde mij dat er verschil in hoogte van de toplager zat t.o.v. van de oude. De M variant zou dus lager zijn. Maar goed dat is dus van horen zeggen....
335i touring High Excecutive 2008, JB4 stage1
- Guido80
- Just getting started
- Berichten: 78
- Lid geworden op: 13 jan 2016, 09:57
- Type Auto: F31 318iA LCI Msport
- Locatie: Am Olympiapark 2
Dat klopt, zo heb ik de toplagers van de Z4 (Sachs 802066) gemonteerd, die zijn ook duidelijk een stukje lager dan de normale E9x toplagers.
Wordt veel gedaan in Duitsland:
http://www.e90-forum.de/e90-e91-e92-e93 ... m-e9x.html
Begrijp ik het goed dat jouw M-toplagers probleemloos werken met de supersport schotels (met daartussen één zo'n dikke ring en de dunne lager-afdekring)? Dan is mijn toplager waarschijnlijk NOG lager geweest, want eenmaal onder belasting bleek er bij mij geen ruimte meer te zitten tussen lager en schotel...
Ik was over mijn toplager&veerschotel-avonturen laatst een topic begonnen, dat ga ik eens snel aanvullen met conclusies en foto's.
Wordt veel gedaan in Duitsland:
http://www.e90-forum.de/e90-e91-e92-e93 ... m-e9x.html
Begrijp ik het goed dat jouw M-toplagers probleemloos werken met de supersport schotels (met daartussen één zo'n dikke ring en de dunne lager-afdekring)? Dan is mijn toplager waarschijnlijk NOG lager geweest, want eenmaal onder belasting bleek er bij mij geen ruimte meer te zitten tussen lager en schotel...
Ik was over mijn toplager&veerschotel-avonturen laatst een topic begonnen, dat ga ik eens snel aanvullen met conclusies en foto's.
Laatst gewijzigd door Guido80 op 18 mei 2017, 09:54, 1 keer totaal gewijzigd.
E91 LCI 318d 2009 6MT 143pk -> Gone
F31 LCI 318iA 2019 M-sport
F31 LCI 318iA 2019 M-sport