Ik ben ICT-er en werkt niet voor consumenten dus die vergelijking is lastig.
Hoe staat het met je wiellager Marc? Al wat verder gekomen?
Welk achterwiellager 320d
- Marc1980
- VIP Driver
- Berichten: 124
- Lid geworden op: 04 nov 2015, 21:50
Het lager van Mister-auto was de dag na bestellen al in huis en zat netjes in een SKF doosje en ook op het lager zelf stond SKF. Of het echt een SKF lager is weet ik niet 100% zeker, maar ik heb zo vaak bij Mister-auto besteld en nooit problemen gehad met onderdelen daar. Vorig jaar heb ik daar bv. ook een waterpomp besteld en de vervangende waterpomp had metalen schoepen ipv de plastic tupperware rommel die er origineel in zat.
Wat betreft de dealer bellen om te vragen welk lager nodig is. Normaal gesproken zou dat niet nodig zijn geweest. Maar bij Mister-auto is de info blijkbaar niet bekend welk lager er nodig is voor mijn auto. Ook via www.realOEM.com is het onduidelijk welk lager er op zit. Dan krijg ik toch het idee dat die info vanuit BMW niet goed beschikbaar gesteld is. Tja, als ik dan de BMW garage moet bellen omdat BMW de info niet duidelijk vrij geeft is dat de 'pech' voor de garage dat ze een telefoontje van anderhalve minuutje krijgen. Ik zie het probleem niet hoor.
Het lager heb ik vrijdag gemonteerd. Afgezien van de handremkabel ging alles vrij makkelijk. Uiteindelijk had de kabel ook geen probleem hoeven zijn, maar als je iets voor de eerste keer uit elkaar haalt gaat dat vaak niet op de beste manier. Volgens wat info op internet moet je kabel zo los kunnen haken en uit de achterkant van het fusee trekken. Maar uiteindelijk heb ik de remschoenen eraf gehaald om de kabel los te kunnen maken.
Wat betreft de dealer bellen om te vragen welk lager nodig is. Normaal gesproken zou dat niet nodig zijn geweest. Maar bij Mister-auto is de info blijkbaar niet bekend welk lager er nodig is voor mijn auto. Ook via www.realOEM.com is het onduidelijk welk lager er op zit. Dan krijg ik toch het idee dat die info vanuit BMW niet goed beschikbaar gesteld is. Tja, als ik dan de BMW garage moet bellen omdat BMW de info niet duidelijk vrij geeft is dat de 'pech' voor de garage dat ze een telefoontje van anderhalve minuutje krijgen. Ik zie het probleem niet hoor.
Het lager heb ik vrijdag gemonteerd. Afgezien van de handremkabel ging alles vrij makkelijk. Uiteindelijk had de kabel ook geen probleem hoeven zijn, maar als je iets voor de eerste keer uit elkaar haalt gaat dat vaak niet op de beste manier. Volgens wat info op internet moet je kabel zo los kunnen haken en uit de achterkant van het fusee trekken. Maar uiteindelijk heb ik de remschoenen eraf gehaald om de kabel los te kunnen maken.
'10 BMW E90 330d M-sport
'90 Ford Sierra Cosworth 4x4
'91 Ford Sierra 2.9 24v Ghia sedan
'90 Ford Sierra Cosworth 4x4
'91 Ford Sierra 2.9 24v Ghia sedan
- Float
- VIP Driver
- Berichten: 1043
- Lid geworden op: 07 sep 2014, 22:12
- Locatie: Rotterdam
- Contacteer:
ICT-er is wel een erg ruim begrip. Er is toch niks mee om specifieker te zijn of daadwerkelijk te noemen wat je doet?Mylife schreef:Ik ben ICT-er en werkt niet voor consumenten dus die vergelijking is lastig.
Hoe staat het met je wiellager Marc? Al wat verder gekomen?
Laatst gewijzigd door Float op 25 jun 2017, 23:53, 1 keer totaal gewijzigd.
Freelance Java Software Engineer
- Float
- VIP Driver
- Berichten: 1043
- Lid geworden op: 07 sep 2014, 22:12
- Locatie: Rotterdam
- Contacteer:
Ik zet in op 80% blijft er nog een ruime marge over.NOS schreef:iedereen is een krent uiteindelijk. Iedereen wil voor dubbie eerste rij zitten, zn steoere bmw laten zien..en vele kunnen het eineglijk net niet betalen. Denk dat de helft van het forum in deze sector zit....
Freelance Java Software Engineer
- Marc1980
- VIP Driver
- Berichten: 124
- Lid geworden op: 04 nov 2015, 21:50
Ik snap niet helemaal waar deze discussie over het wel of niet kunnen betalen vandaan komt. Of ik een wiellager online bestel en zelf monteer of dat ik de auto naar de BMW dealer breng heeft niets te maken of ik dat kan betalen, maar wel of ik het wil betalen, een wiellager vervangen is nou niet echt rocket science. Het zelf doen bespaart me waarschijnlijk zo'n 150 tot 200 euro, als het niet nog meer is. Dat geld geef ik dan liever ergens anders uit dan bij de BMW dealer.
Op mij komt het toch een beetje over van 'zie mij eens, ik kan een BMW betalen en ook de onderhoudsprijzen bij de merkdealer'.
Op mij komt het toch een beetje over van 'zie mij eens, ik kan een BMW betalen en ook de onderhoudsprijzen bij de merkdealer'.
'10 BMW E90 330d M-sport
'90 Ford Sierra Cosworth 4x4
'91 Ford Sierra 2.9 24v Ghia sedan
'90 Ford Sierra Cosworth 4x4
'91 Ford Sierra 2.9 24v Ghia sedan
- Mylife
- VIP Driver
- Berichten: 279
- Lid geworden op: 16 okt 2014, 10:01
- Type Auto: 528i M-Sport
Je hebt PM .Float schreef:ICT-er is wel een erg ruim begrip. Er is toch niks mee om specifieker te zijn of daadwerkelijk te noemen wat je doet?Mylife schreef:Ik ben ICT-er en werkt niet voor consumenten dus die vergelijking is lastig.
Hoe staat het met je wiellager Marc? Al wat verder gekomen?
Helemaal mee eens. Mooi dat je auto weer is gerepareerd .Marc1980 schreef:Ik snap niet helemaal waar deze discussie over het wel of niet kunnen betalen vandaan komt. Of ik een wiellager online bestel en zelf monteer of dat ik de auto naar de BMW dealer breng heeft niets te maken of ik dat kan betalen, maar wel of ik het wil betalen, een wiellager vervangen is nou niet echt rocket science. Het zelf doen bespaart me waarschijnlijk zo'n 150 tot 200 euro, als het niet nog meer is. Dat geld geef ik dan liever ergens anders uit dan bij de BMW dealer.
528i N20 245PK M-Sport (F11 LCI)
Voorheen: 320d M47 163PK automaat High Exec (E91 pre-LCI)
Voorheen: 320d M47 163PK automaat High Exec (E91 pre-LCI)
-
- VIP Driver
- Berichten: 4382
- Lid geworden op: 06 jul 2014, 16:58
- Type Auto: lexus hybrid
beamer doelde eerder op dat je (wij allemaal) de ondernemer moeilijker maakt.
Veelal zijn porblemen met ondernemingen onze eigen schuld. automatisering, internet etc etc zorgen voor ellende.
Te begrijpen enigzins dat je goedkoper zoekt...maar je snapt hem wel
Gaat niet om de dealer an sich (imo).
Veelal zijn porblemen met ondernemingen onze eigen schuld. automatisering, internet etc etc zorgen voor ellende.
Te begrijpen enigzins dat je goedkoper zoekt...maar je snapt hem wel
Gaat niet om de dealer an sich (imo).
Nobody said it was easy....
- Dutch79
- Moderator
- Berichten: 13805
- Lid geworden op: 17 jan 2011, 23:37
- Type Auto: E90 BMW 330i
- Locatie: Capelle aan den IJssel
Dat is de tijd waarin we leven. Is ook zaak om mee te gaan met de nieuwe ontwikkelingen natuurlijkVeelal zijn porblemen met ondernemingen onze eigen schuld. automatisering, internet etc etc zorgen voor ellende.
Aldus nog een IT-er
Zie de E9X Showroom voor m'n E90 330i -Sport.
- Mylife
- VIP Driver
- Berichten: 279
- Lid geworden op: 16 okt 2014, 10:01
- Type Auto: 528i M-Sport
Het internet neemt veel diensten die ondernemers aanbieden inderdaad over. De marge op tweedehands auto's zal een stuk lager zijn geworden nu je op marktplaats een enorm aanbod makkelijk kunt bekijken i.p.v. de lokale handelaar te vragen een auto voor jou op te zoeken.NOS schreef:beamer doelde eerder op dat je (wij allemaal) de ondernemer moeilijker maakt.
Veelal zijn porblemen met ondernemingen onze eigen schuld. automatisering, internet etc etc zorgen voor ellende.
Te begrijpen enigzins dat je goedkoper zoekt...maar je snapt hem wel
Gaat niet om de dealer an sich (imo).
Daarnaast hebben veel garage's ook een deel van het gat zelf uitgegraven. Bijvoorbeeld door 15-20 euro voor een liter olie te vragen terwijl hij die olie voor 2-3 euro p/l inkoopt. Daarmee is erg makkelijk geld verdient en de consument heeft inmiddels ook alternatieven gevonden. Instructies om zelf onderhoud uit te voeren zijn makkelijk te vinden: Joep Legt Uit - Filters
Aan de auto van de (nabije) toekomst met elektromotor en misschien brandstofcel zal weinig meer te onderhouden zijn. Om de zoveel tijd APK en nieuwe bandjes bij een Kwikfit achtig servicestation en door.
528i N20 245PK M-Sport (F11 LCI)
Voorheen: 320d M47 163PK automaat High Exec (E91 pre-LCI)
Voorheen: 320d M47 163PK automaat High Exec (E91 pre-LCI)
-
- VIP Driver
- Berichten: 4382
- Lid geworden op: 06 jul 2014, 16:58
- Type Auto: lexus hybrid
Dutch79 schreef:Dat is de tijd waarin we leven. Is ook zaak om mee te gaan met de nieuwe ontwikkelingen natuurlijkVeelal zijn porblemen met ondernemingen onze eigen schuld. automatisering, internet etc etc zorgen voor ellende.
Aldus nog een IT-er
Klopt...helaas verdwijnen veel dingen.
Ict merk ik het ook veel. Vooral de wat oudere garde (met zogenaamd veel ervaribg) misse de boot.
De jongeren., die leergierige en gedrevener zijn doen dat. Mar dit geldt voor elk vak uiteraard. Jonger..goedkoper...sneller...fitter. een foutje het en der weegt minder op over het algemeen. Zonde...ergens toch
Nobody said it was easy....
-
- Just getting started
- Berichten: 73
- Lid geworden op: 29 nov 2015, 18:37
- Type Auto: Bmw 335i E91 05/2008
- Locatie: Utrecht
Hi Marc,Marc1980 schreef:Het lager van Mister-auto was de dag na bestellen al in huis en zat netjes in een SKF doosje en ook op het lager zelf stond SKF. Of het echt een SKF lager is weet ik niet 100% zeker, maar ik heb zo vaak bij Mister-auto besteld en nooit problemen gehad met onderdelen daar. Vorig jaar heb ik daar bv. ook een waterpomp besteld en de vervangende waterpomp had metalen schoepen ipv de plastic tupperware rommel die er origineel in zat.
Wat betreft de dealer bellen om te vragen welk lager nodig is. Normaal gesproken zou dat niet nodig zijn geweest. Maar bij Mister-auto is de info blijkbaar niet bekend welk lager er nodig is voor mijn auto. Ook via http://www.realOEM.com is het onduidelijk welk lager er op zit. Dan krijg ik toch het idee dat die info vanuit BMW niet goed beschikbaar gesteld is. Tja, als ik dan de BMW garage moet bellen omdat BMW de info niet duidelijk vrij geeft is dat de 'pech' voor de garage dat ze een telefoontje van anderhalve minuutje krijgen. Ik zie het probleem niet hoor.
Het lager heb ik vrijdag gemonteerd. Afgezien van de handremkabel ging alles vrij makkelijk. Uiteindelijk had de kabel ook geen probleem hoeven zijn, maar als je iets voor de eerste keer uit elkaar haalt gaat dat vaak niet op de beste manier. Volgens wat info op internet moet je kabel zo los kunnen haken en uit de achterkant van het fusee trekken. Maar uiteindelijk heb ik de remschoenen eraf gehaald om de kabel los te kunnen maken.
Aangezien ik deze klus ook ga doen (handremkabel losmaken EN weer monteren) vroeg ik me af hoe makkelijk deze er weer op gaat?
Heb het Youtube filmpje gezien hoe de kabel los komt maar vastzetten is nergens omschreven, is dit dan zo simpel dat het niet getoond hoeft te worden?
Kan je dit met mij delen misschien?
335i touring High Excecutive 2008, JB4 stage1
-
- VIP Driver
- Berichten: 347
- Lid geworden op: 16 apr 2012, 10:41
- Type Auto: E90 320D M47N2
Het is best begrijpelijk dat mensen voor sommige klussen de dealers links laten liggen, zeker als het om simpele zaken gaat. Ze tikken toch een riant uurtariefje af, ook voor de simpele zaken. Dan wordt zelf doen snel aantrekkelijk. Maar dan idd ook niets vragen.
- Mylife
- VIP Driver
- Berichten: 279
- Lid geworden op: 16 okt 2014, 10:01
- Type Auto: 528i M-Sport
Wat is er gebeurt met 'vragen staat vrij'. In mijn ervaring helpen goeie monteurs je graag op weg. Velen kunnen het wel waarderen dat de eigenaar van een auto zijn handen vuil wil maken en vertellen ze met plezier hoe je het goed kunt doen. Los van of hun uurtarief normaal nu 45 of 95 euro ex. BTW is.
528i N20 245PK M-Sport (F11 LCI)
Voorheen: 320d M47 163PK automaat High Exec (E91 pre-LCI)
Voorheen: 320d M47 163PK automaat High Exec (E91 pre-LCI)