Remklauw lakken.

Bespreek hier onderdelen, zoals veren, schokbrekers en remmen
Plaats reactie
Joppelke
Just getting started
Just getting started
Berichten: 2
Lid geworden op: 22 aug 2017, 11:46

Hallo allemaal,

Ik heb de wens om de remklauwen te spuiten, maar wil dit niet doen terwijl de remklauw vast aan de auto zit.


Een paar vraagjes:
- Als je de remleiding van de remklauw demonteert dan loop je remvloeistof uit de remleiding. Van het dichtknijpen van de remleiding ben ik geen voorstander dus draai ik liefst een tijdelijk iets op het uiteinde van de remleiding, maar wat?
is hier iets voor te koop? ...een tip?

- Als ik naderhand de remleiding weer terug monteer volstaat het dan om het ontluchtings nippel op de remklauw iets los te draaien, wachten tot er alleen nog maar remvloeistof uit komt en dan weer aan draaien en indien nodig remvloeistof bijvullen of zijn er meer handelingen die ik moet doen?

Graag jullie advies in deze, of verwijzing.

Groet,
Jos


Gebruikersavatar
Dutch79
Moderator
Moderator
Berichten: 13803
Lid geworden op: 17 jan 2011, 23:37
Type Auto: E90 BMW 330i
Locatie: Capelle aan den IJssel

Het is wel beter om te demonteren. Had me spuitnevel op mn lak kunnen besparen, want dat kun je moeilijk voorkomen. Inmiddels dmv kleien ed gelukkig wel weer vanaf.
Zie de E9X Showroom voor m'n E90 330i :Mpower:-Sport.
Gebruikersavatar
RAH
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 208
Lid geworden op: 04 mei 2015, 18:53
Type Auto: BMW E92 330xD

Ik weet dat er verschil zit in de diverse remklauwen. Geen idee of dat ook met de aansluitingen zo is. In mijn geval wordt de remleiding met een koppeling in de remklauw geschroefd. Als je die er uit hebt, dan kan je daar een passen rubber of plastic slangetje overheen duwen en die slang afknijpen. De remleiding/slang zelf zou ik ook niet afknijpen.

In theorie kan het ontluchten door de ontluchtingsnippel open te laten staan en er van boven alleen vloeistof in het reservoir bij te vullen, ontluchten via zwaartekracht. In dat geval zou ik de zuiger wel zover mogelijk terug de remklauw in drukken. Voor alle zekerheid zou ik daarna toch noch even ontluchten via rempedaal pompen, vasthouden, nippel opendraaien methode als je geen andere apparatuur hebt waarmee je goed kan ontluchten.
BMW E92 330xD
Plaats reactie

Terug naar “E9x: Vering/Remmen/Onderstel”