Spoorverbrders bij schroefset?

Bespreek hier onderdelen, zoals veren, schokbrekers en remmen
Plaats reactie
DMC
Just getting started
Just getting started
Berichten: 22
Lid geworden op: 31 jul 2017, 15:27

He Mannen ik heb twee vraagjes!

Vraag 1.
Zou ik spoorverbreders moeten monteren bij een KW Street Comfort en een Eibach Pro Street S schroefset ik heb namelijk de volgende 2 sets OEM BMW velgen.
Set 1 Zomerset = BMW Performance style 269 VA. 8x19 ET37 225/35 HA 9x19 ET39 255/30 . :ja: :ja:
Set 2 Winterset = BMW style 416 ( van bmw f30 ) VA en HA 8x18 ET34 .

Vraag 2.
Klopt het dat de Bilstein B14 schroefset na verloop van tijd nog redelijk na zakt en dat de min.verlaging van 30 mm.(hoogste stand) eigenlijk al een stuk lager is dan deze 30 mm.??! 004 004


BJD
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 425
Lid geworden op: 07 mar 2015, 18:58
Type Auto: BMW 3 Serie E91 320dA 2006
Locatie: Almelo

hmm, ik snap de vraag niet zo goed, je spoorbreedte veranderd niet door het plaatsen van een schroefset. als je voor de looks wil gaan zou je kunnen kiezen om verbreders te plaatsen. echter denk ik dat je met je sets rond de et35 een aardig mooi gevulde kast hebt.

elke set zakt na, maar geen cm's hooguit een mm of 5-8
Groet,

Bas Jan.



klik op de banner voor mijn oude E87- en nieuwe E91 project

AfbeeldingAfbeelding
DMC
Just getting started
Just getting started
Berichten: 22
Lid geworden op: 31 jul 2017, 15:27

Nee de spoorbreedte veranderd inderdaad niet bij het monteren van een schroefset, maar de schokdemper kan een grotere diameter hebben zodat hij bij sommige OEM velgen aan de binnenzijde aanloopt en het kan ook zijn dat de onderste veerschotel de band hierdoor raakt, dit is wat ik verschillende malen gelezen heb op het -e90Forum.de- alleen was dit het meest bij een AP schroefset. 005 005 005

Als je bij sommige merken zoals b.v H&R op de site kijkt kun vaker bij de opmerkingen lezen dat bij gebruik van OEM wielen het aanbevolen is om spoorverbreders te monteren.
Mijn vraag is dus of dit ook geldt voor een KW Street Comfort en een Eibach Pro Street S schroef onderstel! 8) 8) 8)
Roland
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 12415
Lid geworden op: 31 jul 2010, 10:44
Type Auto: BMW F32 420i+

De goedkopere sets zakken vaak het meest na. Is al eens op dit forum besproken.

Heeft iets te maken hoe ze de veren maken (ik meen iets met uitgloeien te maken)
Plaats reactie

Terug naar “E9x: Vering/Remmen/Onderstel”