Rechts achter schaafgeluid op drempel, nog niet opgelost
- Edje
- VIP Driver
- Berichten: 1834
- Lid geworden op: 19 nov 2008, 12:48
- Type Auto: BMW F11 525d automaat 2010
- Locatie: Wijchen
Sinds ik de auto heb, nu bijna twee maanden, hoor ik rechts achter een aanloopgeluid. Ik hoor het echter maar op 1 drempel hier in de wijk tot nu toe. Bij Visuele inspectie van de schokbreker en veer zag ik niets bijzonders. Iemand dezelfde ervaring?
Laatst gewijzigd door Edje op 18 mar 2018, 20:03, 1 keer totaal gewijzigd.
Een dag geen BMW gereden is een dag niet geleefd!
- Dutch79
- Moderator
- Berichten: 13925
- Lid geworden op: 17 jan 2011, 23:37
- Type Auto: E90 330i en E91 335i
- Locatie: Capelle aan den IJssel
Band en wielkast ook bekeken op schuurplekken?
- Edje
- VIP Driver
- Berichten: 1834
- Lid geworden op: 19 nov 2008, 12:48
- Type Auto: BMW F11 525d automaat 2010
- Locatie: Wijchen
Ja de band is niets aan te zien, de wielkastbekleding vertoont wel een plek. Er is ruimte zat met deze oem breedset en banden dus vermoed dat deze plek door de vorige eigenaar is veroorzaakt. Hij had er voorheen 19inch op.
Een dag geen BMW gereden is een dag niet geleefd!
- Dutch79
- Moderator
- Berichten: 13925
- Lid geworden op: 17 jan 2011, 23:37
- Type Auto: E90 330i en E91 335i
- Locatie: Capelle aan den IJssel
Precies. Dat had ik ook. Maximaal spacers en als de bekleding dan niet netjes achter de rand zit, dan schuurt t af en toe bij bepaalde drempels.
Maar dat zal t dus bij jou nu niet kunnen zijn?
Maar dat zal t dus bij jou nu niet kunnen zijn?
- Edje
- VIP Driver
- Berichten: 1834
- Lid geworden op: 19 nov 2008, 12:48
- Type Auto: BMW F11 525d automaat 2010
- Locatie: Wijchen
Ik had gelezen dat jij dat ook hebt gehad, gezien er geen spacers op zitten en de banden getrokken (225-35-18 winterbanden) lijkt het haast onmogelijk dat de banden de bekleding raken. Dacht eerder dat de rechter kant slapper is dan links en dus meer door veert. verschil in hoogte zie ik niet. schokdemper versleten?
Een dag geen BMW gereden is een dag niet geleefd!
- Edje
- VIP Driver
- Berichten: 1834
- Lid geworden op: 19 nov 2008, 12:48
- Type Auto: BMW F11 525d automaat 2010
- Locatie: Wijchen
Vermoed dat het bij mij ook de bekleding is wat ik hoor. Zit een gat in en lijkt wat doorgezakt. Nieuwe besteld, hopelijk opgelost daarmee.Dutch79 schreef:Precies. Dat had ik ook. Maximaal spacers en als de bekleding dan niet netjes achter de rand zit, dan schuurt t af en toe bij bepaalde drempels.
Maar dat zal t dus bij jou nu niet kunnen zijn?
Een dag geen BMW gereden is een dag niet geleefd!
- Edje
- VIP Driver
- Berichten: 1834
- Lid geworden op: 19 nov 2008, 12:48
- Type Auto: BMW F11 525d automaat 2010
- Locatie: Wijchen
Probleem opgelost! Nieuwe bekleding van de wielkuip geplaats. Oude zat een gat in en hing door op dat punt en dat raakte de band bij een drempel.
Een dag geen BMW gereden is een dag niet geleefd!
- Edje
- VIP Driver
- Berichten: 1834
- Lid geworden op: 19 nov 2008, 12:48
- Type Auto: BMW F11 525d automaat 2010
- Locatie: Wijchen
Probleem toch niet opgelost.... eerste keer over de betreffende drempel geen geluiden meer, tweede en volgende drie keren weer het schavend geluid. De bekleding zit goed, verdenk toch de schokdemper of veer.
Iemand enig idee wat de oorzaak kan zijn van te ver doorveren? Is dat altijd een versleten schokdemper of kan het ook een slappe veer zijn? Het gekke is dat ik het maar bij 1 drempel heb, en die ligt toevallig 500 m van mijn huis waar ik vaak overheen moet.
Tijdens het rijden merk ik niets verder.
Iemand enig idee wat de oorzaak kan zijn van te ver doorveren? Is dat altijd een versleten schokdemper of kan het ook een slappe veer zijn? Het gekke is dat ik het maar bij 1 drempel heb, en die ligt toevallig 500 m van mijn huis waar ik vaak overheen moet.
Tijdens het rijden merk ik niets verder.
Een dag geen BMW gereden is een dag niet geleefd!
- Edje
- VIP Driver
- Berichten: 1834
- Lid geworden op: 19 nov 2008, 12:48
- Type Auto: BMW F11 525d automaat 2010
- Locatie: Wijchen
geen garantie?? Ik snap m.
Ik zal een en ander eens goed inspecteren, op het oog is de hoogte L en R hetzelfde. Lijkt me niet dat de veer dan verder inzakt of dat die gebroken is.
bedankt voor je feedback
Ik zal een en ander eens goed inspecteren, op het oog is de hoogte L en R hetzelfde. Lijkt me niet dat de veer dan verder inzakt of dat die gebroken is.
bedankt voor je feedback
Een dag geen BMW gereden is een dag niet geleefd!
- ejt
- VIP Driver
- Berichten: 11495
- Lid geworden op: 31 okt 2009, 18:59
- Type Auto: BMW
Probeer em is met het rechterachterwiel op een steen te zetten en te kijken of ie ergens aanloopt.
Is een moeilijk iets om het te vinden. Ophanging, band of iets anders.
Succes met de zoektocht.
Is een moeilijk iets om het te vinden. Ophanging, band of iets anders.
Succes met de zoektocht.
heden G21 330iA
2005 E91 320dA
2009 E91 320d
2013 F31 320dA
2014 F31 335dA
2019 G21 330iA
2005 E91 320dA
2009 E91 320d
2013 F31 320dA
2014 F31 335dA
2019 G21 330iA
- Edje
- VIP Driver
- Berichten: 1834
- Lid geworden op: 19 nov 2008, 12:48
- Type Auto: BMW F11 525d automaat 2010
- Locatie: Wijchen
Ik heb de hoogte gemeten, l en r gelijk. Met inveren door in de kofferbak te hangen/bewegen merk ik wel verschil met l en r. Denk dus toch dat de schokdemper aan zn eind is. Zojuist een setje bilstein b4 met toebehoren besteld. Monteren moet zelf wel lukken.
Gr edje
Gr edje
Een dag geen BMW gereden is een dag niet geleefd!
- Dutch79
- Moderator
- Berichten: 13925
- Lid geworden op: 17 jan 2011, 23:37
- Type Auto: E90 330i en E91 335i
- Locatie: Capelle aan den IJssel
Achterzijde is sowieso vrij makkelijk inderdaad.