standaard VS M VS Performance

Bespreek hier onderdelen, zoals veren, schokbrekers en remmen
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Joop
Moderator
Moderator
Berichten: 15843
Lid geworden op: 02 jan 2009, 23:51
Type Auto: G21 330i Touring HE M-sport

Acidfever schreef:
Joop schreef:...typisch geval van te harde banden AF, heeft weinig tot niets met het onderstel te maken. RFT's van Bridgestone zeker?
Michelin PS2. Toch maar naar non RFT's dan. Aangezien ik sterk vermoed dat mijn achterbanden eerder versleten zullen zijn ( :mrgreen:): Kan het kwaad om voor nog even op RFT's te rijden en achter normale banden te monteren?

Zal nog wel even duren hoor, staat pas iets van 2500km op deze banden.
PS2's??? Dan zou het verschil niet zo veel uitmaken; de RFT PS2's zijn namelijk al zacht voor RFT begrippen...

...van de situatie zoals jij beschreef heb ik zelf nooit iets gemerkt in combinatie met de PS2's (18" breedset). Wel met de RFT Potenza's RE050A in 17" breedset destijds die er aanvankelijk onderlagen; daar kon je een zandpad niet fatsoenlijk mee over, want dan leek het echt net alsof de vering/demping ontbrak aan de auto...

Ik zou in ieder geval de uitvoeringstypes (RFT en non-RFT) niet door elkaar gaan gebruiken ook al ontlopen de PS2's in beide uitvoeringen elkaar weinig.


Afbeelding Afbeelding

"Well we have a straight six at the front, a manual gearbox in the middle, and drive goes to the back. That is page one, chapter one of the petrolsexual handbook." / "Page two is of course a LSD mounted between the rear axle" JC
Lars
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 3600
Lid geworden op: 18 aug 2010, 14:12
Locatie: Noord-Holland

Acidfever schreef:Michelin PS2. Toch maar naar non RFT's dan. Aangezien ik sterk vermoed dat mijn achterbanden eerder versleten zullen zijn ( :mrgreen:): Kan het kwaad om voor nog even op RFT's te rijden en achter normale banden te monteren?
Dat kan best, hoewel je wel een iets gewijzigd weggedrag zult hebben (banden voor zijn natuurlijk stugger)

matthyssie schreef:Nu is het me nou niet echt duidelijk.
Wat is, bij een pré-lci, nou het verschil tussen het sportonderstel en het M-onderstel? :wink:
Ff een kwartje van die lange in de machine gooien aub :mrgreen:
Gebruikersavatar
Joop
Moderator
Moderator
Berichten: 15843
Lid geworden op: 02 jan 2009, 23:51
Type Auto: G21 330i Touring HE M-sport

matthyssie schreef:Nu is het me nou niet echt duidelijk.
Wat is, bij een pré-lci, nou het verschil tussen het sportonderstel en het M-onderstel? :wink:
Je moet dit eigenlijk vrij snel vergeten...

...in de basis zijn ze hetzelfde, alleen het M-sportonderstel heeft tijdens de introductie van het M-sport pakket op de E9x modellen (een klein jaartje later) het 'normale' sportonderstel vervangen.

De M-sport onderstellen van de facelift modellen zijn wel iets comfortabeler qua veer/dempingskarakteristiek.
Afbeelding Afbeelding

"Well we have a straight six at the front, a manual gearbox in the middle, and drive goes to the back. That is page one, chapter one of the petrolsexual handbook." / "Page two is of course a LSD mounted between the rear axle" JC
Thys
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 16597
Lid geworden op: 15 jan 2011, 11:39
Type Auto: F30 330d
Locatie: Fryslân

Lars schreef: Ff een kwartje van die lange in de machine gooien aub :mrgreen:
Had ik al gedaan, ben er niet wijzer van geworden, daarom vraag ik het hier :wink:
"He who shall be last, shall be sideways and smiling" - JC
Roland
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 12415
Lid geworden op: 31 jul 2010, 10:44
Type Auto: BMW F32 420i+

Roland schreef:Ik schrik wel vaker van BMW prijzen :mrgreen:
Gebruikersavatar
Darudevampire
Administrator
Administrator
Berichten: 5081
Lid geworden op: 19 okt 2012, 21:42
Locatie: N.W. Brabant

7 jaar na dato nog steeds?
Roland
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 12415
Lid geworden op: 31 jul 2010, 10:44
Type Auto: BMW F32 420i+

Kwam de post tegen bij het surfen, dacht pas hem ff aan haha

Verstuurd vanaf mijn HUAWEI GRA-L09 met Tapatalk
Thys
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 16597
Lid geworden op: 15 jan 2011, 11:39
Type Auto: F30 330d
Locatie: Fryslân

Lol lekker bezig.

In al die jaren ben ik er wel achter gekomen dat het M-onderstel dikkere stabi's heeft (iig achter) tov het sportonderstel. :wink:
"He who shall be last, shall be sideways and smiling" - JC
Plaats reactie

Terug naar “E9x: Vering/Remmen/Onderstel”