veren ook vervangen bij nieuwe schokbrekers?

Bespreek hier onderdelen, zoals veren, schokbrekers en remmen
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Dutch79
Moderator
Moderator
Berichten: 13803
Lid geworden op: 17 jan 2011, 23:37
Type Auto: E90 BMW 330i
Locatie: Capelle aan den IJssel

Schroefset heb je uiteraard wel in verschillende prijsklasses. Maar uit ervaring met de schroefset onder mn vorige auto, zou ik wel voor een RVS uitvoering gaan en die zijn een stuk duurder. De schroefdraad zul je anders moeten onderhouden anders gaan de verstelringen vastzitten op den duur. Je zult niet vaak meer verstellen als t eenmaal goed is, maar je hebt ook niet voor niks n schroefset. Dus die mogelijkheid zou ik dan wel willen behouden.


Zie de E9X Showroom voor m'n E90 330i :Mpower:-Sport.
Gebruikersavatar
Piet08
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 1019
Lid geworden op: 13 sep 2017, 17:24
Type Auto: 335d Xdrive
Locatie: Overijsel

Ik ben met een KW verlaging set bezig geweest maar toen ik die prijzen zag
schrok ik toch wel een beetje.
Ford Escort RS2000 (MK2)
Mitsubishi Lancer 2000 Turbo
Ford Sierra Cosworth
BMW 330d (e46)
BMW 335d Xdrive (f30)
NOS
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 4382
Lid geworden op: 06 jul 2014, 16:58
Type Auto: lexus hybrid

Kwaliteit kost geld mn zoon...
Nobody said it was easy....
bullit
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 113
Lid geworden op: 02 feb 2014, 19:32

Ik laat nu de koni street kit plaatsen dat zijn dempers en veren in een set. Een schroefset lijkt me weer te stug en is idd duurder.
BMW 318d 166pk (2007)
Aprilia shiver 750 (2007)
honda cb400 caferacer (1982)
Gebruikersavatar
Piet08
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 1019
Lid geworden op: 13 sep 2017, 17:24
Type Auto: 335d Xdrive
Locatie: Overijsel

Heb niet gezegd dat die set z,n geld niet waard is.
Ik heb het er niet voor over.
Ford Escort RS2000 (MK2)
Mitsubishi Lancer 2000 Turbo
Ford Sierra Cosworth
BMW 330d (e46)
BMW 335d Xdrive (f30)
bullit
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 113
Lid geworden op: 02 feb 2014, 19:32

Heb nu de koni street kit nu +/- 2000km eronder en moet zeggen, rijdt lekker. Natuurlijk is de grootste winst nieuwe schokbrekers. Daar was ik echt aan toe. Maar de auto ligt nu ook wat lager en dat staat mooi. Hij hangt niet meer in zijn kont zoals met de originele veren. In het grensbereik van de vering is de auto stugger dan origineel maar daartussen lijkt hij zelfs soepeler dan origineel. Over richels en drempels klapt hij veel minder hard. Rijplezier is weer enorm toegenomen!
BMW 318d 166pk (2007)
Aprilia shiver 750 (2007)
honda cb400 caferacer (1982)
Gebruikersavatar
Mylife
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 279
Lid geworden op: 16 okt 2014, 10:01
Type Auto: 528i M-Sport

NOS schreef:Zijn al lang hun slijtagegrens voorbij. Zowel veren als dempers. Bij vv zal je een compleet andere auto ervaren..
Ik betwijfel of veren slijten. Als dit zo zou zijn dan zou een auto ook steeds lager worden naar mate hij ouder wordt en dat is volgens mij niet zo. Er is voor zover ik weet ook geen onderhoudsinterval voor veren. Een veer kan wel breken, maar slijten...
Afbeelding 528i N20 245PK M-Sport (F11 LCI)
Voorheen: 320d M47 163PK automaat High Exec (E91 pre-LCI)
NOS
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 4382
Lid geworden op: 06 jul 2014, 16:58
Type Auto: lexus hybrid

Zou niet mogen idd.

Maar na vervangen van 200 veren oid en altijd vergelijken kom ik te vaak tegen dat ze enkele mm zijn doorgezakt. Verenstaal is ook niet oneindig toch.. maybe dat onze ijzerboer Arjan er wat van weet???
Nobody said it was easy....
Plaats reactie

Terug naar “E9x: Vering/Remmen/Onderstel”