AP verlagingsset icm Z4 veerpootlagers?

Bespreek hier onderdelen, zoals veren, schokbrekers en remmen
Plaats reactie
StefanCJ
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 183
Lid geworden op: 16 dec 2017, 22:32

Beste,

Ik heb voor mijn e91 325d 2007 een AP verlagingsset besteld. Deze set bestaat uit vier dempers en vier veren, verlaging voor 30mm en achter 25mm.

Is het mogelijk om voor veerpootlagers van een Z4 te plaatsen? Hiermee zou de verlaging voor 40mm worden, ik heb een standaard onderstel.

Wordt 40mm voor niet te laag? Laag is wel mooi, maar het is wel een daily en de buurt heeft flink wat drempels. Of is het verschil in weggedrag tussen 30/40mm niet zo groot?

Reden dat ik twijfel is dat achter 25mm zakken prima is, voor staat 'ie wat hoger waardoor iets meer zakken wellicht mooier is.


Gebruikersavatar
Dutch79
Moderator
Moderator
Berichten: 13803
Lid geworden op: 17 jan 2011, 23:37
Type Auto: E90 BMW 330i
Locatie: Capelle aan den IJssel

Je hebt nog weinig gelezen hierover blijkbaar, want met die extra veerschotels aan de voorzijde is mijn E90 met die -40/-25mm perfect recht (gelijke wheelgap) komen te staan.
Die extra cm heeft geen invloed op comfort en tevens heb ik persoonlijk zelden last met drempels. Dus die combi is eigenlijk ideaal.

Zie oa hier voor foto:
viewtopic.php?f=2&t=20088&hilit=Supersp ... 05#p533225

Andere toplagers ipv veerschotels kan vast ook, maar zijn wel duurder. Toepassen van de Supersport veerschotels is hier al door verschillende mensen toegepast (3-/5-serie).

Gebruik de zoekfunctie maar s 008
Zie de E9X Showroom voor m'n E90 330i :Mpower:-Sport.
StefanCJ
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 183
Lid geworden op: 16 dec 2017, 22:32

Top, bedankt. De foto in je blog ziet er erg netjes uit, niet té laag en wielgap voor en achter gelijk, erg mooi. Ik kon er via de search niet zoveel over vinden, mogelijk niet de juiste zoekwoorden gebruikt.

Ik ga voor de Z4 veerpootlagers en niet de schotels omdat mijn huidige (originele) veerpootlagers zijn versleten. Via Bogijn zijn ze overigens niet duurder dan schotels.

Heb je met de 40mm verlaging de normale stabi stangetjes nog in gebruik of heb je korte gemonteerd?
Gebruikersavatar
Dutch79
Moderator
Moderator
Berichten: 13803
Lid geworden op: 17 jan 2011, 23:37
Type Auto: E90 BMW 330i
Locatie: Capelle aan den IJssel

De standaard, maar heb wel n draagarmenkit liggen, waar ze ook bij zitten, dus die worden nog vervangen.
Zie de E9X Showroom voor m'n E90 330i :Mpower:-Sport.
StefanCJ
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 183
Lid geworden op: 16 dec 2017, 22:32

Bij deze de tip om als je dempers achterzijde gaat wisselen meteen de montageplaatjes/rubbers hiervan de vervangen: nummer is 33526768544. Bij mij is de rubber coating uitgedroogd en het metaal is wat roestig.
Gebruikersavatar
Dutch79
Moderator
Moderator
Berichten: 13803
Lid geworden op: 17 jan 2011, 23:37
Type Auto: E90 BMW 330i
Locatie: Capelle aan den IJssel

Andere tip is om de metalen schotels aan de bovenzijde ook te bekijken en vervangen als er roest aan zit. Want als de as vd schokdemper er doorheen schiet dan, dan doen je dempers niks meer en klapperen ze bij iedere kuil. Heb dit tijdje terug gehad. Die schoteltjes helemaal doorgerot!

Maar is t gelukt allemaal?
Zie de E9X Showroom voor m'n E90 330i :Mpower:-Sport.
StefanCJ
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 183
Lid geworden op: 16 dec 2017, 22:32

Tot zover wel. Ik heb de veerpoten naar de dorpsgarage hier gebracht, die bouwt vandaag de veren voor me op. Ik heb nl geen veerspanner. Voor de achterkant heb ik de taatspots (die metalen plaatjes bovenkant onder/boven) ook besteld en meteen maar nieuwe aanslagrubbers. Dezse komen vanmiddag rond 1500 binnen dus dan kan ik het gaan opbouwen.

Ik ben met demonteren zo'n 2,5 uur bezig geweest. Het vervelendste werkje was de panelen van de kofferbak te verwijderen.
Plaats reactie

Terug naar “E9x: Vering/Remmen/Onderstel”